I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sverige - Nordirland

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-10-18 11:48
granen borde fan få chansen när petter hansson darrar som han gjorde igår.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-10-18 13:08

Och så Bosse Pettersson, denna idiot till Superettan-failure. Vad är det som motiverar hans extrema översitteri, som är i paritet med Magnus "och då sa Drogba till mig..." Hedman upphöjt till tio för i helvete

hahaha, lovely.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-10-18 14:16
utter P21

Det räcker med att Nordirland tappar poäng i någon av sina två kvarstående matcher för att vi ska gå till EM. Så det känns ändå väldigt lungt.

2007-10-18 14:19
Det var ett jävla fint skott han gjorde mål på, Nordirländaren måste jag säga.

Men Mellbergs målgest...mamma mia, vad underbart :D
•pave paradise•

2007-10-18 14:23
Haha, den var grann.

OLOF MELLBERG!

2007-10-18 14:26
Även jag undrade vart Sebastian Larsson höll hus?

2007-10-18 14:44
Skitmatch!

Nån borde trycka tillbaka Anders Svensson där han kom ifrån. Heja Elfsborg.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-10-18 16:23
Fan va alla är kåta på Sebastian Larsson, har han ens spelat en enda gång i landslaget? Visst han är säkert bra spelare men om han inte är med i truppen varför ställer ni er frågande?

Mellbergs målgest är bäst =) Såg den mot island oxå
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-10-18 17:01
för de första pointdexter, så var han me i truppen. För de andra har A Johansson typ 10 landskamper i registret, är ca 28 år o spelar i ett av Europas sämsta liga. Larsson må ha 0 landskamper men han är ca 5 år yngre, samt spelar i en av världens bästa liga.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2007-10-18 17:08
Seqondz har helt rätt i det han skriver. Jag tycker kanske inte att han skulle ha spelat från start, men då ljungberg blev skadad var det synd at han inte fick vara med, var han ens ombytt?
man kanske skulle ha kört Källström på Svenssons plats och Larsson på Källströms plats ute på kanten. Aja, jag har klagat på Lagerbäck förut, men jag vet fan inte om man ska de, han har ju tagit oss till många mästerskap, men frågan är om sverige haft så mycket bättrelag än det dom har haft de senaste åren.

2007-10-18 17:16
Lagerbäck vågar ju aldrig chansa. Jag tycker att det är dags att gå vidare efter EM nästa år, visst han har gjort det bra och tagit oss till fem raka mästerskap (vi missar inte detta), tre tillsammans med Tommy Söderberg, och det ska han ha cred för, men jag tycker att det är dags att få in nåt nytt nu, nån som vågar chansa.

Fast egentligen, vad finns det för bra ersättare? Nån som har nån "idé"?

2007-10-18 17:25
Kjell Jon-Evert, såklart!
•pave paradise•

2007-10-18 17:56
Secondz

Right... kanske lagerbäck borde prova honom innan i tex träningslandskamper istället för i en EM-kvalmatch av högsta betydelse.

2007-10-18 18:52
Det är ju exakt samma grej med Lagerbäck som med Bengan Johansson i handbollen, fan om Lagerbäck fick bestämma så skulle ju han fortfarande spela med Lucic, Hedman, Mjällby, Andersson, Larsson och alla de andra gamla stötarna från hans ungdom som landslagstränare.

Enkelt koncept, när man suttit ett tag på en post så blir man konservativ. Man vill inte riktigt släppa in nytt folk och ersätta de grabbar som man känner och som man haft i truppen i åratal. Anledningen till att han fortfarande kör på Svensson är ju att Svensson var den som först blev ordinarie, varken mer eller mindre. Han har säkert andra rationaliseringar och de är säkert delvis riktiga, men den huvudsakliga anledningen är att Lagerbäck är konservativ.

Efter VM bör någon ny förmåga komma in, kanske någon utländsk tränare? Som inte har några förutfattande meningar, utan som tar ut laget helt utifrån vilka spelare som är bäst och dessutom vilket spelsystem som han bäst kan genomföra med tanke på spelarnas kvalitéer. Sverige är numera inte ett lag utan verklig udd framåt, därmed så bör kanske spelsystemet omformas rejält utefter detta. Vi spelar ju i princip samma fotboll som för 10 år sen, enda skillnaden är att vi nu har bättre spelare framåt. När spelarsituationen förändrats så drastiskt, så bör ju spelsystemet också förändras.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2007-10-18 19:08
Låt Haglund ta över (han heter väl så, Mr.Ellos?) så han och Taco kan gnälla i takt. Vi får ju inte glömma vem som vann "Årets Tränare"-priset förra året.
•pave paradise•

2007-10-18 23:30
måste få in lite mer källström-kåthet här.

elmander hyllas efter sin lyckade första säsong i frankrike i ett halvtaskigt lag (ja, jag tycker han är överskattad och tror att han aldrig kommer toppa den säsongen) som en "världsanfallare", medans jag aldrig hört källström, som spelar i det överlägset bästa laget i samma liga och gör minst lika bra ifrån sig, kallas för "världsmittfältare". 

om nu svensson är given på innermittfältet tycker jag iaf källström ska vara ordinarie på vänsterkanten, medans ljungberg och chippen får alternera på höger. som någon sa där uppe om kanterna ska vara det offensiva nuförtiden så ska alexandersson ut direkt.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2007-10-19 00:08
asså lagerbäck är den tränare i hela världen som suttit längst på sin landslagspost...han är etta...i hela världen....kan vi byta nån gång?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 01:13
för övrigt, jag menar givetvis efter EM, inte efter VM.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2007-10-19 09:08
det är hög tid för lasse att avgå.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-10-19 11:49
TopDogz:

Va, är du seriös? :S
•pave paradise•

2007-10-19 11:55
Pointdexter, visst, hellre träningslandskamp än kval, men de var 85 minuten och det känns bara onödigt att sätta in spelare(A Johansson) som ALDRIG kommer vara ordinarie i landslaget, man kan lika gärna sätta en minst lika bra spelare, som kanske är lite mindre rutinerad, men A Johansson är själv en väldigt orutinerad spelare.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2007-10-19 17:31
lhabia 

aa jag e fullt seriös
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 22:02
Secondz

Sebastian Larsson är en intressant spelare för framtiden i landslaget och jag tycker också han borde fått chansen tidigare. Men i matchen mot NordIrland så var det faktiskt ont om bra spelare utan skador som hade rutin.

A Johanson orutinerad? Kom igen, han spelade väldigt bra med Dif, satte en straff på Buffon, gjorde mål i champions league kvalet hemma mot partizan belgrad och framförallt spelat i Premier League med Wigan.

2007-10-19 22:11
Jajusste, storklubben Wigan..
•pave paradise•

2007-10-20 10:30
Han är orutinerad i landslagsammanhang, som sagt är han lite mer rutinerad än Larsson, men bara lite, och den skillnaden är omärkbar i den 85 minuten.

2007-10-20 12:11
Asså vad fan är problemet med dom som säger att "Lagerbäck måste avgå, han är en stor skandal, detta är fanimej fiasko!" ????

Sverige håller på att ta sig till ett femte raka mästerskap. Det ser onekligen ljust ut kan man lugnt säga. Men ÄNDÅ ska idioter hacka ner Lagerbäck för 1-1 mot Nordirland. Ja, jag tycker också Sverige underprestera mot Nordirland. Fast varför ska jag klaga? Sverige håller på att ta sig till ännu ett mästerskap med den spelartrupp vi har.

Nej, jag pissar på er, som han i Idol uttryckte sig.
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-10-20 12:27
Ni borde ändå vara lite rädda. Spanien är Spanien, och Lettland slog ut ett väldigt bra Turkiet ur EM-kvalet sist.
•pave paradise•