I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nordirland - Sverige

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-03-29 08:18
Jävla pisstaktik, vann vi en andraboll?? Och varför slog Daniel.A fler passningar framåt än Anders och Kim tillsammans? Måste visserligen ge en eloge till Nordirland för en väl genomförd match, de åt upp oss. Nu får Lagerbäck ta och dra...GIEF SVENNIS!!!!!
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-03-29 08:20
avgooo!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 09:49
elmander visade att han har viljan att kämpa...zlatan gjorde fan inte ett piss...försökte nån dribbling som gick åt helvete...synd d...
svårt å spela med 1 forward.

mittfältet...vafan ska man säga...alexandersson..vilken match in the past lever han på??? huuuur kan han få spela..kan väl inte va som glenn säger " han har en otroligt känslig högerfot"?
Svensson e inte ens värd å kommentera....borde få en lösdildo på fotbollsgalan för sveriges sämsta spelare! sopa!

backarna.....hmm...micke nilsson kämpar väldigt mkt men d ger inte allt för höga resultat..dock tycker jag han ska va me i truppen....edman...vafan har hänt..har han sett sina bästa dagar? han ska iofs va me i truppen men han va väl ändå mkt mkt bättre förr?

ISAK såg helt lost ut hela matchen.....fan sverige..hitta en ny målvakt...varke shaaban eller isak....d finns väl fler än 2 målvakter i detta avlånga land?
vi är överallt!

2007-03-29 10:03

Får ge lite betyg:

Isaksson - Underkänd, för långt ut på första målet på en boll som backarna bordet resnat utan problem. Osäker i flera situationer.

Nilsson - Underkänd, massa felpass, visade dåligt omdöme vid flera tillfällen.

Mellberg - Knappt godkänd, dålig kommunikation med Isak och Hansson.

Hansson - Se ovan

Edman - Knappt godkänd, enda av backarna som tog offensiva initiativ, släppte sin gubbe vid inlägget som gav 2-1.

Daniel Andersson  - Godkänd, jobbade hårt hela matchen och slog inte bort många passningar.

Alexandersson - Underkänd, gav inte alls den "kämpa"-effekt som lagerbäck efterlyste.

Ljungberg - Underkänd, misslyckades med i princip allt.

Anders Svensson - Underkänd, spelade bra i ca 10 minuter, sen var han borta ur matchen.

Elmander - Mycket bra, enda bra spelaren i gul tröja. Sprang, skapade, försökte, och gjorde mål.

Zlatan - Vem?

Pallar tji kommentera inhopparna, ingen av dem utgjorde någon större injektion.

2007-03-29 10:20
asså man blir så jävla trött på lagerbäck, helt seriöst. För att få ut max av zlatan och elmander måste man ha någon som kan leverera passningar till dom. Detta har bevisats gång på gång att tacosanders och alexanderson inte är kapabla till.

Hade lagerbäck startat med chippen på kanten och källström på mitten så tror jag matchen hade sett helt annorlunda ut. Ut med isak också släng in långa sköna rami istället. Petter hansson och mellberg kanske ska lära sig att prata med varandra på planen, micke nilsson kan avgå tillsammans med lagerbäck...

Det är fan så man skäms.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-03-29 13:00
Var zlatan med igår?
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-03-29 13:03
Var zlatan med igår?

Nej, det var Zletan, hans relativt okände tvillingbror.
Walking the street of dreams

2007-03-29 13:05
Måste varit så va? ;=)
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Admin

2007-03-29 13:25
Håller med Dirty_D:s analys av spelarna.

Daniel Andersson kan inte anklagas för att vara den mest offensiva av spelare, och en match där han faktiskt anses som en av de minst dåliga visar hur dålig offensiv Sverige hade.

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå att Mikael Nilsson fortfarande får spela högerback. Han är ingen högerback. Det var en nödlösning inför ett mästerskap, som fortfarande flera år senare kvarstår. Han har från början uttryckt att han inte är någon högerback, och inte har han utvecklat sitt spel där heller. Och att Alexandersson är alternativet på den platsen.....

Låt vara att mina svartgula ögon har skygglappar, men det vore på sin plats att spela in en spelare som Markus Jonsson på den platsen. Förvisso är det bara bra för AIK att han inte syns internationellt, för då får vi behålla honom längre, men han har all potential att lyckas. Han kan även spela mittback, vilket gör honom fysiskt överlägsen Nilsson. För vad sysslade Nilsson med på 2-1-målet?

Elmander var kvällens behållning. Jag tror att han och Zlatan kan bli riktigt grymma i framtiden. Zlatan försökte, och när det väl släpper har vi en grym anfallsduo.

Shabaan. Varför inte?

Kvällens pinsammaste var ändå när kommentatorn (var det Åke Unger?) som säger "snart har väl Healy samma legendstatus som George Best".

Avgå Lagerbäck.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-03-29 15:20
Evolution P23 : Markus Jonsson var absolut ingen dum idé, han. Mikael Nilsson är inte en kass lirare, men om jag inte minns helt fel är han mittfältare från början, det är där han får ut det mesta av sina färdigheter som fotbollsspelare. (Minns matchen mot Tjeckien där han i sin landslagsdebut blev tvåmålsskytt som just central mittfältare).

2007-03-29 19:38
hahah fyfan vad alla blir förbannade när sverige förlorar sin fjärde em/vm kvalmatch med lagerbäck som ledare.

chilla ner för förhelvete, att förlora mot ett nordirland där dom har vunnit både över england och spanien är väl inte fyskam ändå.
de e ju inget blåbärlag som många vill ha det till. det finns ju ändå knappt kvar några sånna lag. jag menar det är INTE 30 år sen tillbaka i tiden ju.
 fast vissa tror ju sverige ligger topp 3 på världsrankningen så vad ska man säga? 

angående matchen så kom inga av de offensiva spelarna in i matchen, inte backarna heller iofs. svensson och källström var båda lika "dåliga", hansson och mellberg hade mkt dålig kommunikation och isaksson har inte den formen som han hade em2004. hans reflex på 2-1 e minst sagt bristfällig
zlatan visar ännu en gång här på slutet att han inte behövs i svenska landslaget.

men va fan, inte hänga läpp! sverige e ju trotsallt fortfarande 2a och det är ingen katastrof som bl.a. kvälltidningarna vill ha det till.

och nej, lagerbäck behöver inte avgå
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-03-29 20:11
Hoffa1991 P-1 : En förlust är en sak så länge spelet fungerar och spelarna gör sitt bästa. Vinner man inga andrabollar och inte skapar några farligheter värda namnet (förutom målet förstås) på en hel match så har man inte gjort sitt jobb som landslagsspelare tycker jag. Visst var Nordirland bra men vi bjöd inte upp för fem öre, hade de haft spelare som var mer individuellt skickliga hade vi verkligen åkt på däng med den inställningen som blågult visade igår.

Jag tycker inte vi är världens bästa landslag (vi är på 15-25 nånstans på rankingen, nordirland 49) men det var dumt och onödigt av oss att gå på samma nit som England och Spanien gjort.
Därför vågar jag kritisera lagerbäcks och rolands taktiska och analytiska förmåga kraftigt.

Lite längre upp skrev jag om att Ljungberg inte borde spela, det var det ingen som tog notis om, varför är han så självskriven, ni såg ju själva att han varken har tempo eller tajming i kroppen.

2007-03-29 20:33
AVGÅ!!

2007-03-29 20:39
Dirty_D

Jovisst tog man notis, men jag fann ingen anledning till att kommentera det då hela laget var uselt. Visst ska han pusha på laget, han som är lagets hjärta och kapten, såg inget sånt alls igår. Han är kapten, och vi är bara spekulanter....
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-03-29 21:13
Dirty_D P26

ja, jag håller med dig delvis, men det är bara det att nordirland är inget blåbärlag längre, de kan spöka mot vilket lag som helst, t.o.m. liechstenstein kan skrälla mot vilket lag som helst :P

men jag håller såklart med dig att sveriges spel igår var under all kritik
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-03-30 00:19
Nej visst, håller med dig med, Nordirland är inget skitlag, respekt ska man absolut ha. Och på tal om landslag med lirare i engelska andradivisionen så var det ju precis samma sak mot Trinidad och Tobago(även om vi förde matchen den gången). Tendensen är tydlig, vi kan spela bra mot större nationer som Spanien t ex, men får stryk av skitlagen. Därför kommer vi heller aldrig att vinna något, tills vi får en tränare som vågar lite mer, har vana av internationellt spel. Ge oss Svennis! Jag tycker inte illa om Lagerbäck egentligen, men jag har svårt att inte finna honom  ansvarig för fiaskomatcherna eftersom jag inte ser någon förändring. Vi går inför varje match och håller tummarna för att Kim ska få starta, för att Chippen ska få starta, och nu för att han ska våga låta Shabaan starta i mål och även våga satsa på en annan högerback men näääädå, in med Alexandersson (som har gjort sitt tycker jag, tack för lång och trogen tjänst, adjö) och prova en högerback som inte sitter på bänken i grekland och solar varje jävla vecka.

2007-03-30 01:35
herregud, när ska fler fatta att Lars fucking Lagerbäck måste få kicken?!
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-03-30 01:36

Vad hade zlatan för bollar att jobba med? Så länge mellberg bara rensar bollarna åt olika håll så är det svårt att få igång ett anfallspel. Både zlatan och ljungberg vill ha mer passningspel än en långboll från någon jävla mupp i backlinjen. dom körde ju samma taktik igår som mitt lag hade när jag var sju, man skjuter bollen allt man har den en snabb jävel som springer och gör mål, tyvärr så funkar det inte i em-kval när man kör med offside...

Ska´ru ha spö??

2007-03-30 13:55
S-oteric P20

hittar inget nu...men kolla om de finns på tv3s hemsida, dom sände ju!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-30 18:13
Lagerbäcks bäst före datum har gått föbi för länge sen, det behövs nytänk i laget...

sen suger det att de svenska spelarna har så svårt att komma upp i sin form. whats the problem... o alla som klagar på zlatan kan ta sig, det är i backlinjen sveriges problem ligger.

2007-03-30 18:16
avgå!
Admin

2007-03-30 21:32
Dirty_D: Mikael Nilsson är kanske ingen dålig spelare, men han är en dålig högerback. Det var som mittfältare han slog igenom och blev utlandsproffs. När det sen krisade i backlinjen (var väl säkert att en massa mittbackar försvann och att man fick kasta in Teddy Lucic på mitten istället för på kanten) fick han gå ner där. Han var lika förvånad som någon annan. Jag kan förstå och acceptera en nödlösning (men jag vill minnas att han inte var så framgångsrik i första matchen där), men en nödlösning ska inte bli permanent. De struntar i problemet, som är att Sveries högerkant är svag defensivt och totalt ofarlig offensivt.

Hoffa: Det handlar inte så mycket om en förlust som om det faktum att Sverige inte har haft ett bra eget spel på flera år. Kvalmatcher är en sak, där är motståndet väldigt varierande. Att vinna med 5-0 över Malta eller Liechtenstein är ingen bedrift. Hur har det gått för Sverige i mästerskapen? Senast i VM var ingen glad. Trinidad någon? Sverige hade tur som gick vidare. Det är oftast individuella prestationer och tillfälligheter att Sverige vinner matcher numera. Lars-Roland är inga bra ledare.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-03-31 17:34
Evolution P23

jag var själv på trinidad matchen, jävla stämning där! kommer man aldrig glömma. men det har inte med saken att göra :)

detta VM:et så var bara en av "the superswedes" i normal form, henke och zlatan var inte alls i form. och för att sverige skulle kunna komma vidare så skulle alla vara i form, man ser ju hur nära det var EM-04. men ÄVEN om sverige hade varit i toppform just i denna match mot tyskland så skulle ALDRIG sverige kunna komma åt tyskarna. detta var tysklands Vm t.o.m. till semin. de var i en sån sjuk form och hade verkligen FLYTET. det var osså en faktor varför inte det gick bra för sverige detta VMet. Man kan ju nästan jämföra Sverige - Trinindad som med Arsenal - CSKA. (jag vet att du följer arsenal :P )  den rätta turen fattas, att göra mål helt enkelt.
Admin

2007-03-31 23:19
Jag tycker ändå inte att Sverige haft något eget spel. Idén går ut på inte vara spelförande. Det går inte mot mindre länder. Sverige måste kunna föra en match och våga satsa offensivt. Bra försvar har Sverige alltid haft.

Där ser man för övrigt skillnaden mot Arsenal, de har alltid ett bra spel även om spetsen kan försvinna precis när som helst.

Jag ifrågasätter Lagerbäck som förbundskapten, men han är säkert bra som assisterande. Han är mer en taktiker och rådgivare, men långt ifrån en ledare. Roland Andersson har jag dålig koll på, men intrycket är att han borde syssla med ungdomar i t ex U-21. Men det är som sagt enbart baserat på lösa intryck.