I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nordirland - Sverige

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-03-25 23:59

Nordirland - Sverige

Vilka startar? vilka vinner? Hur många mål gör zlatan?

Ska´ru ha spö??

2007-03-26 01:16

Blir förmodligen vanliga 442 med Sidleds-Danne på Linderots position och Zlatan och Elmander som forwards. Övriga mittfältare blir nog Chippen, Källström, Ljungberg. Backlinjen skiter jag i, Isaksson i påsen.
Vinst med 2-0 efter mål av Chippen och Allbäck som byter med Elmander i 67:e minuten.

Bäckamellen
Sångare

2007-03-26 02:26
Petter Hansson MOTM igen är mitt tips. I övrigt tror vi på en slätstruken insats av Zlatan varvid svenska folket luras av aftonhoran till att återigen sluta upp i ett rungande pinsamt "VI BEHÖVER DIG INTE!"
Jag vill spy redan nu.

0-1. El Mandero.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-03-26 03:04
2-1 till oss efter mål av Elmander och Ljungberg och Nordirland tröstnätar efter mål av Healy. Zlatan gör självklart en slätstruken match just pga alla förväntningar att han ska göra minst 27mål bara för att han ler på träningarna.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2007-03-26 03:08
elmander komme spela inte allbäck...
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-03-26 15:50
healy gör ännu ett hattrick...
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-03-26 15:50
men då har redan ljungberg satt 2 straffar och elmander målat 2 gånger efter fina framspelningar av zlatan samt chippen :) 
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-03-26 18:22
1-1 eller 2-1 till nordirland..

1X är bra odds på 2.30-2.80 typ njut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-26 19:20
Alltså, bönderna kommer att spela den mest primitiva fotbollen någonsin; slå långbollar -> jaga, inte så svårt att försvara sig mot.

Snabbt passningspel med Källström som fältherre och Zlatan som targetplayer, som skarvar snabba passningar till Elmander och Chippen och detta blir en enkel seger.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-03-26 19:25
Blir glad om vi vinner och tror att vi gör så med uddamålet.

2007-03-26 20:12
Hoppas Max får lite speltid. Tror han skulle kunna platsa i Landslaget.
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-03-26 22:58
nordirland ska väl egentligen inte vara några problem...jag tror nog vi tar dom med 2 eller 3-0 om inte anders svensson och allbäck förstör allt.
Ska´ru ha spö??

2007-03-26 23:57
Anders Svensson förstör allt. Arenan sprängs. Jag spyr på den jäveln!

För övrigt så nätar Zlatan 4 gånger på onsdag.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-03-27 00:56

2-0 till sverige elmander och zlatan målar. anders svensson får antagligen börja för att sedan bli utbytt i halvlek eller 58:e mot kim, när ska lagerbäck fatta. 
Skulle vara kul att se lite skönlir och kreativitet från sverige för en gångs skull. vi har ju bra spelare från mitten och framåt.

2007-03-27 09:32
sverige e så jävla dåliga så ja tror nordirland vinner me 1-3
vi är överallt!

2007-03-27 09:37
Sverige tar hem det och krossar lojalistsvinen med 1-4.
Zlatan blir skjuten och gör därför inte mål...
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift

2007-03-27 17:04
snälla starta med kongokim och chippen...

2007-03-27 17:49
Sverige tar hem det och krossar lojalistsvinen med 1-4.
Zlatan blir skjuten och gör därför inte mål...

gahahhhahaaahahhahaahaahahhahaha
Lookin at you through the glass..

2007-03-27 18:04
                    Isaksson
-------------------------------------------
nilsson - mellberg - hansson - edman
             daniel andersson
Wilhelmsson - Källström - Ljungberg
             Zlatan - Elmander

Den ultimata startelvan. Tror vi plockar hem en kämpaseger eller oavgjort. Formen verkar bra och zlatan borde bli en injektion för resten av truppen. Dock är jag tveksam till Ljungberg, killen har fan knappt spelat en match i årets säsong, varför e han så frukstansvärt given? Jag är inte helt skeptisk till att låta anders svensson ta hans kant.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-03-27 18:36
^^ Ser bra ut förutom Daniel Andersson. Men när Linderoth är borta så får man väl hoppas han gör en bra match. Och vem som står av Isaksson och Shabaan är ju en jävla slantsingling. Tycker dom är rätt jämna nu när Isaksson blivit sämre.

2007-03-27 18:43
ganska höga odds att kennedy får lira från start alltså :P

tror på seger, 2-0 känns lite klassiskt svenskt. vet nån vilken kanal det är på?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-27 19:07
Är lite förvånad över folks optimism hära faktiskt. Det här är en jäävligt svår match, dels med tanke på att Nordirland har inte varit så här bra på mer än 20 år och dels för att Sverige spelar alltid skit mot dem brittiska lagen (förutom England).

Jag tror på kryss, jag vågar inte tänka tanken av en förlust, men möjligheten är större än vad många tror.

psykel det är synd att du e sarkastisk angående Kennedy, tycker att han e jävligt duktig och att han borde definitivt borde vara ett tredje val på kant mittfältet, eller åtminstonde ett fjärde val om nu Alex ska vara värdefull. Förövrigt har jag för mig att matchen sänds på trean.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
Poet

2007-03-28 14:14
vilken kanal går matchen på?
"life's a garden, dig it."

2007-03-28 14:25
3:an

Står nu att chippen petas för Alexandersson. Verkar vara bekräftat att A. Tacosson spelar istället för källström också.

2007-03-28 14:27
fan ta alexandersson, när ska folk fatta!? men iaf, enkel seger ikväll! olé!

2007-03-28 14:29
Skönt att man kan kolla landslaget igen utan att lida nu när Zlatan är med.

2007-03-28 14:35
Då satsar Lagerbäck defensivt. Gruvarbetarna är inte ett lag som gärna styr spelet, så om detta stämmer, är det ett litet märkligt beslut. Antagligen vill Lagebäck hålla tätt i början av matchen och samtidigt tröttna ut deras anfallspel, för att sedan slänga in kongo och chippen och döda matchen.

2007-03-28 14:41

jävla lagerbäck asså, chippen och källström petade... man blir ju trött.

SKU - SKU - SKULASON!

2007-03-28 14:56
Fick ett citat från en kompis, finns tydligen på Skrattbladet.se för skådning:

Anna Book, 36 år, artist, Stockholm.
  1.- Nej, jag ska jobba. (om hon ska se matchen)
  2.- Vi får väl hoppas det. Jag tycker inte att han har sett så glad ut på sista tiden, men för alla fotbollsintresserade får vi hoppas att han har bra form och tycker att det är kul att spela. (om Zlatan gör mål)

Anna Book Har talat.

2007-03-28 15:57
ja vilket spännande lag som presenterades...varför kan vi inte ha en landslagsledning som vågar satsa på andra spelare än gamla avdankade jävlar som nu mer spelar i allsvenskan?
Är sebastian larsson med i truppen överhuvudtaget?
Jag tyckedet är dags med en ny tränare som har lite mer ambitioner än att klara gruppspelet i de olika em och vm hur möjligt den nu än är...
Ska´ru ha spö??

2007-03-28 16:05
Vafan, har han petat Källström för Svensson igen??? Lär gubbjäveln sig aldrig något?
Från och med nu hoppas jag att Sverige förlorar varje match de spelar under Lagerbäcks ledning, så att han blir avsatt nån gång..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Poet

2007-03-28 16:08
trevlig 0-0 match då... javla fan! min bet åt helvette...
"life's a garden, dig it."

2007-03-28 16:09
0-0? nej nej kommer minst bli 5 mål denna kväll!

2007-03-28 16:09
Caliber har en poäng där alltså

2007-03-28 16:17
men han slutar ju efter em iallafall jag hoppas bara det inte blir ännu en bakåtsträvande loser som tar över...skulle vara kul med en utländsktränare med en lite mer offensiv taktik...
Ska´ru ha spö??

2007-03-28 16:24
Fan mittfältet är ju helt åt helvete. Tre st allsvenska spelare när vi har killar från Roma och Lyon att tillgå.

Fattar inte vad Lagerbäck ser hos Alexandersson och Svensson som ingen annan ser. Det är ju inte av slumpen som dom två lirar i allsvenskan medans Chippen och Källström slåss i champions league.

Daniel Andersson vill ja helst inte snacka om men att han är med i truppen samtidigt som Sebastian Larsson är ordinarie i ett topplag i the championship är ju sjukt. DA har ju visat gång på gång att han inte håller internationellt.
Samma gäller för Svensson och Alexandersson. Visst Svensson var grym 2002 men sen då?

Fast inget av det här spelar roll ikväll för det är nordirland vi möter och då klarar tom den trion av det mha Zlatan, Elmander och Ljungberg.

1-3 till Sverige!

2007-03-28 16:33
är de nån som har bra koll på sportbarer/pubar som visar matchen i gbg i afton? vore fint att dra in då jag inte har 3an själv... tack!

2007-03-28 16:43
lagerbäck måste avgå, detta håller fan inte längre. In med hasse backe!
SKU - SKU - SKULASON!

2007-03-28 16:45
går matchen i repris? jag jobbar ikväll =((((
shimmy shimmy yo

2007-03-28 16:50
tveksamt :/ banda skiten annars ?
SKU - SKU - SKULASON!

2007-03-28 16:51
har inget band och kan inte programera in videon...

aja jag får väl lyssna på radio då =(
shimmy shimmy yo

2007-03-28 16:54
aah ok segt man, radion får duga då :P
SKU - SKU - SKULASON!

2007-03-28 17:02
vinner de inte så borde de fan sparka honom.. är de helt dumma i huvudet eller??? roma vs blow it och lyon vs bönderna... vad fan änna????

2007-03-28 17:20
På en leråker, omringade av taggtråd och gud vet vad, ska Sverige föra matchen med fälthärren Svensson, denne som fumlar lite mycket med bollen när han blir stressad, som en sjuåring som lär sig trixa. Lagets städgumma (Linderoth), ersätts av D.Andersson....kommentarerna är överflödiga, och en utav lagets flitigaste löpare ersätts utav den erkände bänknötare från Premier League, som nu spelare i Allsvenskan. Antar att kongo och chippen var ute och festade igår.

Nu är det lätt att sitta här och ordbajsa, han kan ju trots allt komma till en relativt snabb lösning om spelet skulle låsa sig, eller att bönderna styr spelet (40% bollinnehav mot den notoriske nationen Liechtenstein säger ju allt), och slänga in kongo och chippen, men då får han göra det snabbt så dessa herrar får en chans att nöta in passningar/löpningar/skarvningar/skott.

2007-03-28 17:34
in me nebbo
vi är överallt!

2007-03-28 17:50
"Daniel Andersson har ju visat gång på gång att han inte håller internationellt."

man hör det där hela tiden här på whoa. när gjorde lill-bjärred en dålig match i landslaget? någon?

2007-03-28 17:50

och dessutom, vem vill ni se istället på den positionen?

2007-03-28 17:53
Anders Svensson och in med kongo på mitten.

2007-03-28 18:38

"Fattar inte vad Lagerbäck ser hos Alexandersson och Svensson som ingen annan ser. Det är ju inte av slumpen som dom två lirar i allsvenskan medans Chippen och Källström slåss i champions league."

det finns faktiskt en förklaring, alexandersson är 36 år och Svensson 31 år medans de andra e yngre, de har ju framtiden framför sig. tyngre ben än källströms får man leta länge efter

2007-03-28 18:47
Du skojar, right?

2007-03-28 19:58
Så förklaringen är att Lagerbäck inte uppskattar tunga ben, vilket storklubbar gör? Jag har svårt att se att de är yngre som en nackdel..

Det finns ingen hållbar anledning till att välja Svensson över Källström (eller Alexandersson över Chippen). Om det inte regnar självklart, för om vi har lärt oss nåt av Lagerbäck är det att Svensson är bättre än Källström vid regn.. =)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com