Ligger inte Allbäck på plats 18 utav alla anfallare med bäst målsnitt i europa eller något sådant? Tycker vi ska satsa på Allbäck och elmander. Tycker inte Zlatan är den världsspelaren som VERKLIGEN kan avgöra en match på egen hand. Visst han har gjort några saker som har avgjort. Men nu på sista tiden har vi märkt att sverige inte behöver honom. Spelar väl ingen roll om vi knappt har bollen om vi vinner matchen. Visst man kan spela underhållande fotboll eller strategisk fotboll. Men jag vinner hellre ett EM eller VM med ett lag som spelar strategisk fotboll än ett lag som spelar underhållande och inte kommer vidare från gruppspel eller liknande. Zlatan är välkommen men inte just nu. Sedan tycker jag att alla ska skippa skitsnacket om att det är så jävla svenskt och att han är invandrar kille och sådant. För fan, presterar han inte så tro fan att inte ska vara med har la fan inget med om att han är svartskalle eller inte? Hade varit kul att se vad alla hade sagt om vi hade en utlänning till coach och han hade bänkat eller petat Zlatan.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Jag förstår inte hur man ens kan tänka tanken att zlatan ska ställas utanför ett svenskt landslag som har max 3 världsspelare i Ljungberg, källström och zlatan. Det finns en anledning till att dom spelar där dom gör och det finns en anledning till att allbäck härjar i danmark, anders svensson härjar i allsvenskan och att daniel andersson spelar i malmö. Hade det varit ett annat landslag än sverige hade de 3 stjärnorna varit givna och inte ens varit på tal att dom skulle ställas utanför laget. Det kvittar vad som sägs men det är tråkig svensk jantelagsfotboll som ligger bakom det här. Byt ut lagerbäck och börja om på nytt och tänk lite internationellt för fan.
SKU - SKU - SKULASON!
Zoom-Zoom: Ta t.ex Ungernmatchen i VM-kvalet. Zlatan var osynlig hela matchen men i 92a minuten fick han bollen, drog ett par spelare o tryckte upp den o krysset och vipps var vägen till VM så mkt lättare. Ta matchen i EM mot Italien. Zlatan klackar in reduceringen i slutminutrarna och Sverige har helt plötsligt chans att gå vidare till åttondelsfinal. Det är Zlatan som gör sådana här saker upprepade gånger och ingen annan i landslaget. Sverige har INTE spelat bra. De har haft bra resultat men de återspeglar inte spelet. Det är idioti att stänga ute en spelare för att han har en svacka. Jag tycker det är rätt att bojkotta landslaget om de tänker på samma naiva sätt som du gör. Alla spelare som är värda att satsa på ska alltid få stöd och förtroende och speciellt Zlatan som vi vet kan vara en spelare av världsklass.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
C-Line P21; Snacka om att man visste att du skulle dra upp dem punkterna, men sedan är det allt han har gjort också nästan, det enda folk kommer ihåg. Skriver även att det är några gånger han har gjort det. Visst han kan vara osynlig under 90minuter och sedan avgöra på övertid. Men jag vill inte att vi ska ha en spelare som inte tillför något i laget under 90min då tar jag hellre in en spelare som allbäck som verkligen är med och styr upp och skapar något i 90minuter. Allbäck kanske inte spelar i bästa ligan man han är bättre än vad zlatan är i landslaget. Tycker verkligen att zlatan ska vara med, men varför ska vi fjäska för honom och be honom komma tillbaka till oss, det är han som ska fjäska för oss för att få en plats. Men jag tycker inte det spelar någon roll om sverige spelar bra om dem vinner. Sverige hade inte spelat bättre med zlatan på topp i en sådan form som han är i nu. Skulle faktiskt tippa på att sverige hade spelat sämre och vi hade inte vunnit matchen mot spanien om han hade varit med. Zlatan är bra men nej tack till honom nu. Sätt honom på bänken. Sedan tycker jag inte vi ska snacka om liga spel så mycket heller då det är så stor skillnad på kvalité på landslagsspel och liga spel, Zlatan är omringad utav bland dom bästa ändå presterar han inte i ligan, allbäck är omringad av medelmåttiga spelare (förutom Kim, Ljungberg) och ändå presterar han väldigt ofta. Zlatan gör inte detta i landslaget. Sorry kanske blev lite hopp och sådant i texten, men fan är så trött på jobbet nu och pallar inte struktuera upp det bättre :P
Zoom-Zoom: Bara för att han inte var synlig i 90 minuter betyder inte att det är så varje match. Dessutom så var han bra hela Italienmatchen igenom och hela det svenska landslaget spelade dåligt mot Ungern. I båda lägna så klev Zlatan fram. Allbäck har spelat 63 matcher för Sverige och gjort 27 mål. Zlatan har spelat 42 matcher och gjort 18 mål. Snittet är det ingen större skillnad på. Spelarna har helt olika spelstil och det är meningen att Allbäck ska springa mer ner i plan, hämta boll och sedan springa upp igen. Zlatan spelar inte riktigt så. Så är det med många spelare. I övrigt så förstår jag inte tjusningen med Allbäck. Ända sedan han gjorde ett par halvbra insatser i VM så är han jättehypad. Han stänker in baljor mot blåbärsnationer men missar grymt mycket mer än Zlatan och någon annan för den delen. Men jag håller med. Zlatan kanske inte ska starta men Allbäck är ingen spelare av internationell klass som kan mäta sig i en toplandskamp. Ska man helt enkelt bara slänga in Zlatan då när Allbäck går ner på knäna? Nej, satsa på Zlatan, visa stöd så kommer landslaget att bli så bra som det kan bli. Annars går vi inte vidare till turneringar och slutspel utan fru fortuna på vår sida.
C-Line P21; Spanien inte en toplandskamp? Med zlatan i start elvan i den matchen hade vi förlorat säger jag. Allbäcks dragning inte världsklass? ;D hehe. Jag tror vi kommer gå långt utan zlatan eller med zlatan. Fotboll är en lagsport. Men självklart kan individer hjälpa till på vägen. Tycker inte han enbart gör mål mot blåbärs nationer, men se det såhär hade han inte gjort det hade man kanske inte gått vidare ur gruppspel etc, då zlatan inte gör dessa mål. Visst men du kan bara ta fram 2 matcher där zlatan har visat sig att vara till nytta i landslaget. Finns det inga fler? Jag tycker inte det gör något om Allbäck missar, han är top han ska skapa,skjuta,missa eller göra mål. Tycker inte Zlatan gör något utav dessa (förutom i Italien,Ungern matcherna) men tyvärr sedan har det vart lite dött, se bara matchen mot tyskland under vm i somras, visst hela laget spelade dåligt men vad fan gjorde Zlatan överhuvudtaget på planen. Finns ju betydligt fler matcher som zlatan har ju katastrofalt dåligt än såna han har gjort bra. Bevisen finns i både ligaspel och landslag. Sedan att dra upp vinsterna han har varit med om är lite löjligt, det är inte zlatan som har vunnit dem utan laget. Dem kan mycket väl ha vunnit dem utan zlatan.
Zoom-Zoom: Av vad jag såg så spelade vi bra defensivt mot Spanien. Vi hade inte mycket boll, första målet var en målvaktstabbe men andra målet var snyggt. Spanien spelade inte överdrivet bra men vårt anfallsspel var nästintill osynligt förutom målen och ribbträffen. Med ett sådant spel vinner vi mer sällan än vi förlorar. Vi satsade på oavgjort och hade tur. Jag kan inte säga om vi fortfarande hade vunnit eller förlorat med Zlatan i den matchen. Jag tror inte spelet hade förändrats så fruktansvärt mycket eftersom det svenska spelet inte byggde det minsta på anfallarna. Det är klart att det finns fler matcher där Zlatan har varit hur bra som helst och självklart finns de matcher där han inte varit fullt lika bra heller. Det är en anfallspelares vardag. Att Zlatan varit dåligt i ligan är befängt. Han har fått lovord av kritiker, fans och tränare i alla klubbar som han kommit till. Han har blivit kritiserad och gång efter gång motbevisat kritikerna. Zlatan ÄR en bättre spelare än Allbäck på alla plan. Det finns inget som Allbäck kan göra som inte Zlatan gör minst 10 ggr bättre. Allbäck var en föredetting för fem år sedan och är det nu med. Han är jätte ojämn och har ingen press på sig så varje gång han lyckas så tycker alla att han är klockren. Zlatan har press och förväntningar på sig varje minut han är på planen. Han kan hantera den men är i en svacka nu. När han kommer upp ur den så tycker jag att vi ska visa att vi varit med honom hela tiden och inte vänt honom ryggen som det fega svenska folket gör. Det känns lite som när man var liten och bytte favoritlag i NHL beroende på vem som vann Stanley Cup.
C-Line P21 ; Kan ju erkänna att jag inte känner igen det med stanley cup :P, Alltid varit detroit red wings :D, ne men jag förstår dig. Men det jag tror att folk har börjat tröttna på är hans attityd och hans diva spel. Självklart ska vi stötta alla spelare som kan ha motgångar och sådant, utan att bli stöttad utav tränare och sådant faller spelare snabbt. Men sedan tycker jag att Zlatan är överhypad som in i FAN tycker folk inte ska vara helt blinda och fortfarande se den zlatan som spelade i malmö och i nederländska ligan, men självklart han är otroligt bra men i mina ögon långt ifrån en ordentlig världsspelare. Men som sagt tycker vi ska ha med honom men då måste han även prestera. Men att säga att svenska landslaget inte är något utan zlatan är att ta i och tycker landslaget har bevisat att sverige inte har behövt honom dem senaste 4 matcherna då dem har vunnit dem bra spelat eller inte. Men fan en spelare som är i toppform gynnar alla lag, så kommer han tillbaka så sjävklart kommer sverige bli bättre men så är det ju med alla spelare i själva landslaget, men jag tycker inte ska gå ner på knä och sitta där och invänta att Zlatan säger att det okej, låt han komma till oss istället. Varför han har blivit lite utav ett hat och älsk objekt är för att det är en så JÄVLA hype omkring honom hela tiden. Visst allbäck kanske är en föredetting och visst zlatan är bättre än honom men Allbäck gör ju verkligen sitt jobb och han gör det bra för att vara en "föredetting" medans zlatan som är så "Het,inne" inte har levererat på samma sätt. Men självklart en forward i form gynnar alla lag.
Bara vi som för denna tråden vidare? :P
Zoom-Zoom: Jag gjorde inte Stanley Cup grejjen men många andra gjorde det. Jag säger inte att landslaget inte är någonting utan Zlatan. Jag säger att vi är ett stabilt mittenlag men vi har ingen som kan hjälpa oss över traven för att slå stornationer flera gånger på rad. Allbäck och Elmander är inte dessa spelare. Jag tycker att Lagerbäck ska gå ut och be att Zlatan ska komma tillbaka. En tränares uppgift är att få den bästa truppen och han kna int elåta sin stolthet stå i vägen. Zlatans bojkott beror ju på mer saker än den sena utekvällen. Men vi ser på Zlatan lite olika tror jag. Därför kan vi inte enas. Jag ser Zlatan spela bra fotboll nu men inte i varje match och jag tror att han när som helst hoppar ur sin svacka. Det gör inte du. Det är okej. Men min åsikt är att vi bör satsa på honom och ställa Allbäck åt sidan. Vi skjuter bara upp en kommande kris med Allbäck på plan. Han kommer t.ex inte hålla i EM nästa år. Varför spela in ett lag med han på top i kvalet då?
C-Line P21; Jo självklart ser vi olika på honom det är ju det som är det roliga att diskutera. Men vi hoppas bägge på framgångar för landslaget oavsett med zlatan eller inte hoppas jag ;). Ne dags att kanske arbeta lite :P Hehe.
Zoom-Zoom Nä det är inte bara ni som för den här tråden. Du har ju tagit alla orden i munnen på mig så jag kommer inte på nåt just nu...Håller me dig till 100%.
Gamertag på 360... Leppas
Hehe, okej okej! Det var en period där på jobbet jag inte hade så kul, typ från 09:00-14:00 :P
en sluta snacka om zlatans mål mot ungern vem fan bryr sig. zlatan spela ju som bekant i en bättre serie än allbäck. men va spelar det för roll han gör ju verkan mål där eller i landslaget nu för tiden. allbäck har bäst mål snitt i landslaget så självklart ska han spela
AAZ Zlatan och Allbäck har nästan exakt samma målsnitt i landslaget! Skiljer kanske 0,1 mål.
Hangaround
2006-10-25 22:00
Zlatan är som en stoppkloss på en Boeing :D
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
ja nu gjorde zlatan mål i inter... :O
DIIIF
ZLATAN! ZLATAN! D;
www.projectedwin.blogg.se
Zlatan har haft en down period bara.. För om han är i form, är han mycket bättre än Elmander och Allbäck tillsammans.. Men just nu är han inte i form, då tycker jag att han ska vara med i landslaget, men inte från start.. Allbäck och Elmander är i bättre form och då ska dom få spela tills Zlatan visar att han förtjänar en plats. För det går inte o säga att han är dålig, bara för att han inte spelar bra NU...
Highfive anyone, anyone?
KB-Raggs Såg det på sporten också... Nu dröjer väl 10 omgångar till innan han gör ett.......
Nito. så hade jag också tyckt om han inte vore så jävla själv kär och nobbar landslaget
hansel Vad det till mig du skrev det??
fin lagmoral efter Zlatans mål..
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Hansel Läs det där och sen kan du snacka om in your face....
Zlatan bröt 524 minuters måltorka
Publicerad 25 oktober 2006 - 22:18 Uppdaterad 25 oktober 2006 - 23:54
Zlatan Ibrahimovic gjorde sitt första ligamål sedan premiären mot Fiorentina då han slog in 3-1-målet när Inter körde över Livorno med 4-1
Lagkamraten Dejan Stankovic drog två motståndare i straffområdet och serverade bollen till Zlatan som använde bredsidan för årets andra mål.
- Vi gjorde en bra match mot Livorno, ända från avspark, sade Inter-tränaren Roberto Mancini som gladdes åt Zlatans mål.
- Vad som hände efter "Ibras" mål? Innan matchen sa jag åt honom att han skulle göra mål i dag, och efter hans mål skojade vi lite om en sak han sa tillbaka vid det tillfället, förklarade Mancini.
Zlatan startade matchen på bänken men kom in efter 30 minuter sedan planens gigant Álvaro Recoba skadat sig.
Recoba hann dessförinnan med att passa fram Pfertzel (självmål) och Materazzi på hörna.
Två minuter hade gått då fransmannen Marc Pfertzel sköt 1-0 på volley i fel mål. Ett vackert men olyckligt mål för ovane målskytten Pfertzel som bara gjort två mål framåt under sina fyra säsonger i serie A.
2-0 föll tio minuter senare. Åter igen stod Recoba för det målgivandet tillslaget. Italienska VM-backen Marco Materazzi nådde högst i nickduellen på hörna och noterades därmed för sitt första seriemål den här säsongen.
((((((((((((Zlatan anonym annars))))))))) Zlatan fick en timme i dag. På grund av Recobas skada luftade tränaren Robeto Mancini samtliga tillgängliga anfallare. Adriano åkte ju under gårdagen till hemlandet Brasilien efter en djup pesonlig svacka.
Svensken var inblandad i ett par målchanser till i den andra halvleken framförallt, men var antingen sen på bollen eller tveksam i avsluten.
Historisk reducering Livorno hade inte mycket att stå emot i kväll. Målet var dock av historisk aspekt. Cristiano Lucarellis nickreducering till 1-3 var Livornos första mål på Inter på 58 år i seriesammanhang! Inter är däremot i målform i en annan aspekt - 24 hemmamatcher i rad nu med mål framåt.
Inter är tack vare kvällens storvinst ny etta. Tvåan Palermo vann Sicilien-derbyt mot Messina med 2-1 sedan Davide Di Michele förvaltat en straff han fixat på egen hand sekunderna innan halvtidsvilan.
I helgen väntar Milano-derby mot Milan för Inters räkning. Återstår att se om Mancini låter målgöraren Zlatan starta då. - Tre poäng som gör gott för moralen, sammanfattade Inter-backen Walter Samuel som var tillbaka i startelvan i avstängde Ivan Córdobas frånvaro.
De är från Svt sporten
Tror du att dom hittar på allt eller...De har väl kollat på matchen och skrivit vad dom har sett....Såg inte den själv men jag tror på dom när dom skriver om en match....
Zlatan får mycket beröm av tränaren efter senaste insatsen. Såg tyvärr inte matchen men skönt att han nätade. "Han gjorde bra ifrån sig och jag är glad att han gjorde mål. Han är en klasspelare, har ett bra skott och kan göra nästan allt. Faktum är att han också gör mig arg ibland för med alla sina kvalitéer borde han vara ostoppbar, säger Mancini."
Leppas P25 Såg det på sporten också... Nu dröjer väl 10 omgångar till innan han gör ett....... asså seriöst vad begär du ? att han ska snitta 10 mål per match eller ? Nu har han gjort mål och är på rätt väg igen. Som sagt det finns folk som alltid hittar nått att gnälla på zlatan om även om han gör mål, vad mer begär du ? helt allvarligt ?
SKU - SKU - SKULASON!
maran sedan finns det folk som mälskar zlatan hur dålig han än är och vad han än gör eller säger... Målet var bara dejans... han gjorde allting och zlatan hade öppet mål... vem som helst hade kunnat sätta den... däremot hade zlatan ett grymt läge när solari (tror jag) satte ett grymt inlägg mot honom rätt på pannan och han var helt ensam med målvakten... och den nicken han får till skulle en 3 åring kunna nicka... fattar inte att han kan missa så mycket när han får sånna serveringar...
brukar alltid försvara zlatan men nu tycker jag bara att han slöar upp spelet när han får bollen.. sen har han en jävligt taskig attityd nu också och är allmänt divig.. spotta på folk är så lågt.. elmander har visat mer hjärta dom matcherna han lirat även ifall han inte ens är hälften så tekniskt begåvad så ger han allt i varje situation..han och allbäck verkar trivas så som det är nu.. men zlatan borde absolut va med i truppen.. men han måste få kämpa för att få vara med i startelvan nu..tycker inte att han ska få komma tillbaka och starta varje match..vill att han ska vara hungrig när han kommer in.. rosenberg borde också spelas in.. allbäck har förmånga år på nacken och kommer inte hålla hurlängesom helst.. också tycker jag att lagerbäck borde kolla in ajsel kujovic i hbk..kommer bli en grym spelare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha ni är ju pinsamt trångsynta...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
LordErnst P20 jag har själv inte sett målet men huruvida det var snyggt eller inte spelar inte så stor roll det väsentliga är att han börjar producera. han var på rätt ställe vid rätt tidpunkt vid målet antar jag. Jag tycker det var skönt att han gjorde mål igen.
SKU - SKU - SKULASON!
maran P2 Nä jag begär inte att man ska snitta 10 mål per match... Men han ska väl mer än två mål på 8 matcher... Kan nån förklara för mig vad han höll på med efter han hade gjort målet....Vem var det han putta bort med armen.. Förbannade jävla diva...Och ni ha en som han i landslaget......
Leppas P25 det där var ett skämt för mancini hade sagt i skedet innan målet att han var dålig och var tvungen att spela upp sig + att mancini hade sagt innan matchen att han skulle göra mål i den matchen. det var ett skämt med andra ord.
SKU - SKU - SKULASON!
Hangaround
2006-10-26 17:57
Nån som har målet på film?
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Zlatan kan, mycket möjligt, vara världens genom tiderna sämsta fotbollspelare.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Ät-skit-snabbt P-1 Du va en aggresiv fan du.....Nolla! Det spelar ingen roll vilket land man kommer ifrån... Tycker jag att han inte borde få spela i landslaget så måste jag få tycka det utan att dum fan sitter och kallar mig idiot.... Men du är väl en där jävel som avgudar Zlatan... Sitter och runkar framför datorn till när Zlatan gör mål... Jävla Nolla......
Leppas fan Nolla! dum fan jävel Jävla Nolla...... Det var ett väldigt vackert ordförråd du hade, må jag säga.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
arj-som-fan Tycker du? Själv tycker jag att dom var rätt lindriga.. Det finns värre...
Jo självklart finns det värre. Men jag tycker att du borde andas emellan svordommarna lite :) Det går mycket bättre att framföra sina åsikter om man håller sig borta från sånt.
Ibland blir man sne då skriver man det som kommer upp i huvudet...Kan inte hjälpa är sån....
haha, jag är likadan iofs... men men!
*ler*
Leppas jag är på din sida. Blir så trött på alla som snackar om att Zlatan inte får spela för att han är utländsk, då måste det ju vara så att alla blattar och utlänningar (inklusive "mig" själv, född i sverige även mina föräldrar men har bara estniskt blod i mig, känner mig som en est.) måste vara petade från landslaget för vi är utländska. Jävla rasister alltså, hela bunten avrätta svenska fotbollsförbundet, borde kanske sätta in några andra där. Seriöst det har ju hur man spelar fotboll och inte om hudfärg, alla ni sitter här och säger att han inte har spelat bra, men för fan ska man då låta en sån spelare få spela i laget om man är ur balans, se på adriano skickas hem för han är helt ur balans. Skärp er för helvete öppna ögonen era jävla rövslickade zlatan fans. ps Han är inte dålig men han är inte bäst. ds
Jag gillar Zlatan för att han är osvensk i sitt sätt och att han sågar media jämnsmed fotknölarna. Han borde stannat i Juve. Kunde nog ha varit bra för honom...
Ride 13"s y que?
Ät-skit-snabbt P-1 Och du tror att jag kommer att hålla käften...*skrattar* Vad det en känslig punkt???Såra jag dig och din pojkvän? Slå på datorn och kolla på ett mål så kanske du mår bättre...
Konstigt att Zlatan, om han är så dålig, varit given under majoriteten av sin tid i både Juve och Inter.
driv ej bror
hahaha, medias hetsjakt på zlatan har verkligen lyckats, men det visar bara vilken enorm fotbollstalang han är. ni kan ju köpa AFTONBLADET och runka ja vi satsar på allbäck en 33-årig anfallare som harvar i fc köpenhamn... forza euro 2008 då allbäck är 35 år och sjukt mycket snabbare. varför inte spela med 34-årige teddy lucic (han gör ju aldrig några misstag) och anders svensson också? de glänser ju i elfsborg och häcken. glöm inte att inte ens zinedine zidane gjorde mål/assist i varje match, inte heller glänste han i varje match eller gjorde marseille-rouletten. det som gjorde honom till en odödlig fransk legend var vm-finalen 98 då han inför den var kritiserad för att göra för få mål och han fick även en viss kritik för sitt huvudspel. lik förbannat är det något som gör att dessa spelare får förtroendet konstant. hasse borg såg det, beenhakker såg det, ronald koeman såg det, capello såg det och nu är det mancini som ser det. om vi ska vända på ert resonemang, så visst, zlatan gör inte många mål eller assist, men ajax vann ligan och cupen med zlatan (har inte hänt sen han stack) och tog sig till kvartsfinal i ch. league. i juventus vann han ligan två år i rad. sen kommer han och spelar med norwich-superstar pro mattias jonsson och fc copenhagen starplayer allbäck i landslagt och blir serverad av ingen mindre än anders "freekick expert" svensson, det går inte vidare bra, och han får skulden: "varför trollar du inte bort hela tysklands backlinje och bombar in den i krysset?" klart som fan han inte orkar spela, hade jag varit han hade jag tackat nej till fortsatt spel och fokuserat mig på inter, där han vet att hans lagkamrater uppskattar honom. såklart, c-line och leppis som bor i svenstad (500 inv) och har som bästa egna fotbollsminne när de var bollkalle åt fc trollhättan, dom vet bäst. vadfan vet capello? han tränar bara real madrid lixom typ asså zlatan har varit kass på sistonde, men hans talang gör att han startar i alla lag han spelar i, förutom i svenska landslaget, där är han för kass.
Slå han.
Kidd-Z - sant, har sagt det jag också. tror det skulle varit väldigt bra för honom att gå ner någon klass. att han och juventus skulle komma tillbaka in i serie A ihopväxta.