I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-24 11:24

Varför Zlatan?

Jag fattar inte varför SFF vill att Zlatan kommer tillbaka i landslaget...Han gör ju inga mål och han tillför dålig stämning....Sen så passar Allbäck och Elmander mycket bättre ihop än vad Zlatan gör med nån av dom...Jag hajar inte varför han ska vara me i lanslaget..

Nån annan som tycker som jag eller är jag ensam om det???

Gamertag på 360... Leppas

2006-10-24 11:25
Nej Zlatan har inget i landslaget att göra, spelar ingen roll om han har bra teknik innerst inne, han scorar inte och laget spelar inte bra ihop som du säger.

2006-10-24 11:28

Härligt att man inte är ensam om att tycka så...

2006-10-24 11:31
Man är ju korkad om man inte ser statistiken. En bra Zlatan vore ett bra tillskott för landslaget men han är ju helt åt helvete nu. Tror han är slut som spelare inom 3 år. Kolla hur det går i Inter liksom...

2006-10-24 11:36
Jag tycker att redan är slut.. Det enda han gör är bråkar med allt och alla...

2006-10-24 11:39
kan bara instämma

2006-10-24 12:05
Jag har alltid hållit Zlatan om ryggen men jag är också lite besviken på hans resultat sedan han kom till Inter. Alla utvisningar, spotloskor och måltorka. Även om han var bra de första matcherna.

MEN, att säga att han inte ska spela i landslaget är idiotiskt. Har ni glömt att han nästan på egen hand avgjort matcher som fört oss till turneringar och vidare från dem. Han är vad som skiljer oss från ett mittenlag och ett topplag. Allbäck är Sveriges största målsumpare genom tiderna som bättrar på sin statistik genom att göra mål mot små skitnationer när han får spela då förbundskaptenenera vilar våra stjärnor. Han håller max ett år till. Börjar motvilligt gilla Elmander. Han kör sitt race, satsar allt och är värd en chans. Rosenberg med.

MEN, Zlatan är en av våra bästa spelare. Det finns en anledning till varför han fick starta i Juventus och varför han nu startar i Inter. Jag tycker det är viktigt att vi inte är så äckligt jävla svenska och vänder kappan efter vinden och mot någon som är annorlunda så fort han har en dålig period. Vårt anfallspel kommer att bygga till stor del på Zlatan de kommande 7-8 åren, vare sig ni vill det eller inte. Därför är det viktigt att han får stöd och att vi vågar satsa på honom. Går det dåligt för Zlatan så går det dåligt för Sverige.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2006-10-24 12:13
Håller inte med alls, när Zlatan är med i spelet bygger anfallsspelet som du säger på honom och ska vi förlita vår landslagsfotboll på en enda person som inte är stabil? Visst, vi kanske tar en 5'e plats i ett VM under 20 år när allt klaffar och Zlatan är Gud men jag tar hellre 10 st topp 10 platser under samma period med ett samspelt lag som tar egna initiativ.

2006-10-24 12:24
GAIA: Menar inte att vi ska bygga helt efter honom eller att vi har gjort det för den delen. Men Zlatan måste spelas in i landslaget ordentligt och få det stöd som han och landslaget i slutändan behöver. För även om åsikterna är skilda så kommer Zlatan att vara en frontfigur i landslaget och då är det onödigt att inte satsa på honom. Tycker det är helt vanvettigt att inte göra detta. Det går inte att bortse från vilken bra spelare han är. Sätt honom i Köpenhamn så kommer till och med Allbäck be om en autograf efter matchen. Sen har han som sagt en svacka men varför ska man bojkotta honom då? Visa stöd vafan och se till att formsvackan försvinner.

2006-10-24 12:25
Asså, Zlatan är svacka personifierad, tror han är slut inom 3 år, sorry... Ingen idé att slösa tid på en person som kommer försvinna snart.

2006-10-24 12:27
Alltså, det kan tilläggas, det finns inget jag önskar mer än att Zlatan mirakulöst vaknar till liv och frälser oss men jag tror inte på det bara, :(

2006-10-24 12:27
Jag ser inga argument för varför han skulle vara slut? Han är ung, stark men har en del att arbeta på mentalt. Han har talangen och har tränat upp sina kvaliteer en hel del. Han har framtiden för sina fötter enligt mig.

2006-10-24 12:33
Well, jag kan inte dela din entusiasm och positiva syn på Zlatan men det vore nice om han kom tillbaka.

2006-10-24 12:33

C-Line

Du säger att om det går dåligt för Zlatan så går det dåligt för Sverige...
Det stämmer ju inte.Sverige ligger på 1a plats med 4 vinster 0 förluster i EM kvalet och Zlatan har ju inte varit med nån av matcherna..Då går det väl inte dåligt....Sen kan jag ju hålla med dig om att Allbäck bränner många lägen men han gör ju mål och det gör inte Zlatan......

2006-10-24 12:35
Haller helt med C-Line, det borjar verkligen bli en hetsjakt pa zlatan nu nar han inte presterat pa topp ett tag.

2006-10-24 12:39
skulle vara kul att se Zlatan och Anelka på topp i nån storklubb. snacka om effektivitet.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-10-24 12:43
JA tycker han har gjort sitt.
Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!

2006-10-24 12:43
Haha, fan, tänkte precis på Anelka...

2006-10-24 12:45
Leppas: Sure det är bra resultat. Men hur bra har Sverige varit? Mot Lichtenstein var vi inte speciellt bra. Såg inte matchen mot Island men hörde inte mkt gott om den heller. Samt mot Spaninen så rörde vi knappt bollen men hade riktigt bra defensivt spel. Så tycker inte resultaten återspeglar hur bra Sverige är.

2006-10-24 12:48
haha alltid kommer snacket om zlatans talang, får väl göra nått av det också, vid hans ålder ska han ligga på topp.

2006-10-24 12:55
betterupp: Saxat från wikipedia.

• Landskamper: 42 (18 mål).
  • VM: 2002 - medverkat i svenska landslaget
  • EM: 2004 - medverkat i svenska landslaget
  • VM: 2006 - medverkat i svenska landslaget
  • Nederländsk cupmästare: 2002, 2004
  • Nederländsk mästare: 2004
  • Italiensk mästare: 2005 2006 (Lo Scudetto), dock fråntagen dessa titlar pga Serie A-skandalen 2006
  • Italiensk supercupvinnare 2006 med Inter
  • Årets spelare i Juventus 2005 (Utsedd av klubbens fans)
  • Utsedd till Italiens bästa utländska spelare 2005
  • Guldbollenvinnare 2005
  • Årets mest älskade spelare i Italien säsongen 2006

• Hur många spelare har varit med om detta när de var 25 år?

2006-10-24 13:04
    nä ingen jävla zlatan...han suger pung just nu....o vi klarar oss fin fint me d laget vi har
    vi är överallt!

2006-10-24 13:13

C-Line

Kan hålla med dig om att spelet inte varit det bästa men dom har ju gjort 8 mål på fyra matcher och det är väl inte så dåligt.Jag tror inte dom hade gjort fler mål om Zlatan skulle vart me eftersom han varken passar ihop med Allbäck eller Elmander och nån av dom måste ju vara med.
    Zlatan gör ju inga mål och det är väl mål en anfallare ska göra..
    Kolla bara hur många lägen han får i Inter,men han bränner ju alla..Han har gjort ett mål i ligan och det är väl inte bra..
    En sån spelare ska helt enkelt inte spela i landslaget...

2006-10-24 13:20

E-line

Jag har aldrig sagt att han har varit dålig...Den där listan är dåtid jag snackar om nuläget. Han platsar helt enkelt inte i landslaget i nuläget...

2006-10-24 13:22
    Jag tycker han hör hemma i landslaget, men just nu så platsar han inte i startelvan. Han var ju ganska bra mot Udinese senast, kan han bara få göra ett mål snart så lossnar det ska ni se ;)

2006-10-24 13:24
    Leppas: Absolut, han har inte varit bra i ligan. Han presterade i träningsmatcherna, har varit bra i några ligamatcher men inte mkt mer. Men ser du t.ex hur han spelade i Juventus förra året så har jag för mig att han ledde assistligan ganska kraftigt. Det finns olika typer av anfallare. Alla ska självklart göra mål och Zlatan är i en svacka men en spelare har mer än en uppgift. Dessutom kan du inte jämföra Inter och den italenska ligan med Köpenhamn i danska och Toulouse i Franska. Det är klassskillnad på allting.

Angående landslaget så är målskörden bra. Men i mina ögon så är det mycket utav en slump och det kunde lika gärna ha varit den motsatta situationen. Men man ska inte klaga allt för mycket när vi är nära ett EM-slutspel. Men jag tror att Zlatan kan tillföra mycket, eller jag vet det. Han har visat det förr och kommer att göra det igen. Det spelar inte så stor roll vad varken jag eller du säger, det är snarare upp till Zlatan. Sen är det inte omöjligt att han floppar ur helt och då får du gladeligen säga "I told you so" men jag tror inte att det blir så.

2006-10-24 13:26
    Leppas: Bara för att en spelare är ur form så kan man inte frysa ut denne från ett landslag. Det spelas så få matcher per år och det är viktigt att spela in laget så mycket som möjligt. Om vi vet att Zlatan kan och kommer resa sig ur svackan så ska man satsa på honom för då satsar man på laget. Han var årets bästa utländska spelare i Italien 2005, det är inte längesedan. Han har gryma meriter att överträffa om det ens går. Folk är för hårda mot Zlatan.

2006-10-24 13:31
    Håller inte med om att Allbäck gör mål på små nationer som är dåliga och zlatan mot dom stora... det är ju snarare tvärtom :-S

2006-10-24 13:36

rätt P1

Det har ju inte lossnat för honom på 2 år..
    Han har ju inte gjort mål i landslaget sen Ungern matchen i VM-kvalet om inte jag minns fel...
    5 mål vart det i Juve förra året i ligan.. 
    Och alla säger att han är en världspelare...
    Världspelare är Eto,Henry och Zlatan är inte i den klassen

2006-10-24 13:40
    Leppas P25

Det lossnade för honom i Serie A-premiären, då gjorde han mål mot Fiorentina. Sen har han haft det tungt igen, men han har faktiskt spelat ganska bra i höst, senast var han pigg och var nära att göra mål. Förr eller senare lossnar det, han har ju talangen och han har visat vad han kan.

2006-10-24 14:03
    Leppas P25
    Du snackar om att C-lines lista är dåtid och själv poängterar nutiden, men likförbannat dra du upp Eto'o som är SKADAD, vilket gör att han inte kan prestera idagsläget och därför faller han bort som en världsspelare, i nuläget som du vill ha det.

Att se all denna naivitet och dubbelmoral spottas ut är pinsamt.
    Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2006-10-24 14:12

rätt P1

Ett mål...Då har det väl inte lossnat....
    Nära och göra ett mål duger inte..Då kan man ju säga att han har ju varit nära och göra ett mål varje match....
    Det är väl inte bra.Det bevisar ju att han bränner många lägen.
    Jag fattar inte varför ni vill ha med honom i landslaget när han inte gör mål,inte passar ihop med spelarna och skapar dålig stämning i laget....

2006-10-24 14:14

frost

Ok mitt fel tar tillbaka det är med eto.......

2006-10-24 14:18
    Leppas P25

Han passade fram till ett också och var en av Inters bästa spelare den matchen.

Han är ju inte den där strikern som gör 20-25 mål per säsong utan han är en targetplayer som  fämst ska spela fram andra.

Målskyttet i Inter ska ju Crespo och Adriano stå för.

2006-10-24 14:18
    främst*

2006-10-24 14:21
     C-Line P21

du har så fruktansvärt rätt. Det är som om du har tagit orden ur munnen på mig :P Zlatan är i en liten svacka men hetsjakten är ju sjuk och att ens ta upp att zlatan inte har i ett svenskt landslag att göra är för mig helt sjukt.

Men sen när han slängt in ett par baljor i EM så blir han sveriges kelgris igen. Så jävla svenskt.
    SKU - SKU - SKULASON!

2006-10-24 14:22
    rätt p1

Då måste jag fråga...Tycker du att han ska spela i landslaget i nuläget...Om ja varför??

2006-10-24 14:23
    Det är väl snarare Lagerbäck som skapar dålig stämning i sitt uppenbara oklara och situation-till-situation beteende. Jag har inte upfattat det som att Zlatan på något sätt skapat dålig stämning. Självklart så kan spelare i laget tycka olika om hans agerande men så är det för alla spelare. Inget som jag tror påverkar stämningen.

2006-10-24 14:27
    Leppas P25

Ja, i nuläget inte från start men i truppen är han given.

Han spelar i ett av Europas bästa lag och är en så pass bra spelare att han är given i truppen. Ja menar, Allbäck spelar i Danmark och möter lag som Midtjylland och Nordsjälland, medans Zlatan möter lag som Milan, Palermo, Lazio, Roma.

2006-10-24 14:51

rätt p1

Roberto Mancini kommer också tröttna på honom snart....
    Ja Allbäck möter sämre lag men han gör ju mål i landslagen till skillnad från Zlatan...Kolla bara på målet som han gjorde mot spanien....

2006-10-24 14:55
    C-line

Håller me dig till 100% angående Lagerbäck.De fanskapet har jag aldrig tyckt om.Han är så jävla tråkig att lyssna på....Saknar  Tommy han va ju kul att lyssna på...*ler*

2006-10-24 15:36
    Leppas P25

Dom har samma målsnitt i landslaget.

0,42 mål per match.

... om jag har räknat rätt.

2006-10-24 16:46
    varför trackar inte nån ner på kim? anders? mellberg? dom har också åsikter i landslaget som inte en viss tränare håller med om.. !?! jo för zlatan är zlatan... & han behövs i landslaget,låt honom iaf lira på bänken ett tag & hoppa in när nån som kan dra en kille behövs..
    IFK Göteborg
    Juventus
    - You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2006-10-24 19:16
    psykmys P22

Varför ska jag tracka ner på Kim och Mellberg..
    Det är ju Zlatan dom har skrivit om att dom vill ha tillbaka och jag fattar inte varför de vill ha en kille som är ur form och inte tillför något....Jag Hoppas att han själv säger nej till landslaget och inser att det är bättre att han stannar i Italien för i landslaget gör han ju ingen nytta..

2006-10-24 20:08
    Många i den här lever i dåtiden och på fakta som inte spelar någon roll alls nu! han var bra, nu suger han så e det med fotbolls spelare.
    det är väll ingen idé att ha en fotbolls spelare med i landslaget som förtillfället inte ens presterar 50% av hans kapacitet? elleR?

2006-10-24 20:50
    Hade Allbäck spelat i Inter hade han garanterat producerat mera mål än vad zlatan gjort vid det här laget... som någon sa allbäck spelar i danmark och zlatan inter, men zlatan har ju också aningen bättre spelare runt sig eller?... Ändå gör han inga mål

2006-10-24 21:24
    LordErnst: Det argumentet fäller lika mkt på att Allbäck har sämre spelare mot sig som att Zlatan har bättre spelare med sig.

2006-10-25 01:40
    Men sluta jämföra Allbäck med Zlatan fan, kolla Allbäcks målproduktion i Europa den är inte särskilt imponerande alls 1 mål på 15 matcher i Villa 03/04...

Zlatan behövs i landslaget för han kan vara skillnaden som avgör om Sverige ska kunna vinna något i ett stort mästerskap, fint lagarbete räcker gott och väl till en åttondelsfinal har vi lärt oss men när Zlatan plockar fram det där magiska kan han vara skillnaden som gör att Sverige går vidare från en slutspelsmatch.

Ni som säger att han är helt ur form osv. har säkerligen inte följt Inter i år, Zlatan har varit bland dom bästa spelarna i laget hittills och det säger inte lite med tanke på konkurrensen i det laget.

2006-10-25 10:21

Bland de bästa i Inter skulle jag nog inte vilja påstå. Han var bra på försäsongen men har haft lite problem efter det. Men han har inte varit så bra som han kan eller borde vara.