NFL slutspel
tänkar och diskutioner om slutpspelet i nfl sköts här..
otrrrroligt på
Eagles plockar hem det, självklart. Donovan McNabb!
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
har du inget bättre för dig än att klaga på min stavning så behöver du inte skriva någonting alls...själv tror jag att brady kastar hem titteln åt partiots iår igen
otrrrroligt på
Jag har aldrig orkat kolla på en hel match. känns lite hockeysegt. men det e fan kul att se! hoppas redskins vinner för all framtid.
Vick är brutal. Men det känns som om Patriots och Brady tar sig hela vägen fram till Superbowl. Eagles är också heta. Nu när min Viasat kanal har blivit bortplockad så är det rätt segt att följa alla matcher via NFL.com och ladda hem matcher.
Propaganda åt folket..
Steelers! Roethlisberger och Bettis borde få varsin ring i år...
"Bara för att du är ful ska du inte tro att du slipper undan"
It's on now! Rams slog Seahawks 27-20 i första wild card-matchen. Nu är det kickoff i Jets mot Chargers!
You love New York / But New York don't love you
980406 P19: Oh you bet yo ass:) Go Rams.
Nån mer än jag som tyckte synd om San Diego efter förlusten? Håller inte på dem eller så, men det kan inte finnas nåt tyngre sätt att förlora än att ta in ett underläge och tvinga fram OT, bara för att sen missa ett relativt enkelt field goal och förlora.
The Pack is back! Ikväll smäller det.
kan nån förklara hur slutpspelsträdet ser ut liksom?
Holden makes a great deal to australia
980406 jo jag känner också ett visst medlidande med dem...
otrrrroligt på
Pirlo De två bästa lagen i varje conference går direkt till kvartsfinal ("Divisional Playoffs"). I år är dessa lag Pittsburgh, New England, Atlanta och Philadelphia. Vilka som blir de resterande fyra kvartsfinallagen avgörs i "Wild card weekend", vilket är det som pågår just nu. Igår gick St. Louis Och N.Y. Jets till kvarten, och ikväll ser Indianapolis ut att gå mot seger mot Denver. Står 42-24 i sista quartern just nu. Senare ikväll spelar Green Bay mot Minnesota.
Go Minnesota!!
Propaganda åt folket..
Packers vänder nu.Ser ut som Favre har fått ordning på kastarmen.
Ja, missar som Andersens alldeles nyss hjälper ju inte Minnesota direkt..
Hal plan... ser inte så jätteljust ut för Packers förtillfället :(
pitt, där åkte packers.... Då kan man bara hålla tummarna för att steelers elr eagles vinner, de är hyfsat roliga lag
Min bild är... för mycket naket kanske?
Jag hoppas på att man får se någon/några av dessa i Superbowl.. Indianapolis - New England - eller Atlanta.. Indianapolis vinner över "The Brady bunch" New England. Därefter så tror jag på Indianapolis vs Atlanta i Superbowl. Och därmed så har man Manning vs Vick.. vilket inte kan bli så mycket bättre! Nä, nu bär det av till gymmet.
Propaganda åt folket..
Kvartsfinalerna: Saturday, January 15 N.Y. Jets (11-6) at Pittsburgh (15-1) St. Louis (9-8) at Atlanta (11-5) Sunday, January 16 Minnesota (9-8) at Philadelphia (13-3) Indianapolis (13-4) at New England (14-2)
Jag vill ha ett lag att heja på och tänkte spela för att göra det spännande! Problemet är att jag kan typ ingenting.... Oddsen på Unibet: NFL Vilket lag vinner Superbowl XXXIX? Pittsburgh Steelers 2.75 New England Patriots 4.00 Philadelphia Eagles 4.00 Indianapolis Colts 5.50 Atlanta Falcons 12.00 St Louis Rams 25.00 Minnesota Vikings 30.00 NY Jets 30.00
skriv kort, helst inte alls
Soulchild New England är förra årets Superbowl vinnare. Pittsburgh har dock utfört en riktigt bra säsong , 15 - 1. Atlanta leds av en av ligans bästa all around quarterbacks. Indianapolis har dock Manning som QB, och laget har verkligen imponerat. Snabt offense och de gör poäng! Eagles har ett bra defense och ett väldig bra offense, och deras QB har kommit in i slutspels form "2004 HIGHLIGHTS: (Updated 12/29/04) In arguably his best game as a pro, McNabb completed 32 of 43 passes for a career-high 464 yds., a career-best 5TDs, all of which came in the 1st half vs. GB (12/5). " Tror dock inte på, eller har inte så mycket info om Rams, Vikings och Jets . Förutom att Rams har ett gäng topp spelare som alltid spelar bra i slutspel och de vann Superbowl här om året. Och Vikings slog Denver igår och Denver är ett bra lag. Jets har Curtis Martin som RB, men har inte lyckats komma upp till sin rätta nivå tycker jag. Lite info bara. Jag skulle dock lägga mina slantar på Indianapolis (om de slår pittsburgh i nästa match) eller Atlanta.
Propaganda åt folket..
5.50 får alltså betecknas som högst spelbart på Colts. Och Rams eller Falcons en outsider. Vad heter Atlantas QB?
FunkyFriedChicken P23 Det var Packers som Vikings slog, Denver blev spöade av Colts... Soulchild P20 Vikings har nog en av ligans bästa Receivers(Randy Moss) och en väldigt bra QB(Daunte Culpepper) och de är stommen i deras offense, deras defense är väl halvbra men lite svagt för ett slutspel. Jets och Rams ser jämnstarka ut. (trots oddsen) Tror Vikings offense gör dem vassare än båda dem två. I övrigt så stämmer det mesta i det FunkyFriedChicken P23 sa. Jag hade lagt slantarna på Eagles elr Steelers Conference finals: NFC: Eagles vs. Falcons AFC: Patriots vs. Steelers Superbowl: Steelers vs. Eagles
vilket lag är roligast att titta på, mest sevärt liksom?
Soulchild P20 smakfråga, följ resten av slutspelet och se! Själv tycker jag Colts är roliga, men jag har inte sett så mkt av steelers i år. sen så är Vikings passningspel med Culpepper och Moss oftast sevärt
Philly_wr87 Ja, så var det. Samma lika :) Soulchild Atlantas QB heter Michael Vick. Och på frågan vilka lag som är roligast att se i Superbowl är som tidigare talare sa, en smaksak. Men enligt mitt tycke så skulle jag vilja se två st hårt passande lag i Superbowl. Och med två QB´s som Tom Brady och Michael Vick, två av ligans top QB´s.. så går min röst på Atlanta och Indianapolis som mest njutbara Superbowl.. Jag har dock inte sett så mycket av Pittsburgh.. och deras stats på 15 - 1 är ganska otroliga. Men jag vet inte riktigt hur de har förvaltat sitt spel. Kan iofs vara roliga att se också. Gick in på Steelers hemsida och kolla deras stats, vilket inte såg lovande ut. Massa rushingyards för lite gain, och passyard average/game ligger på 163yds. Men men..
Propaganda åt folket..
Tillägg.. förvisso har Eagles quarterback Donovan McNabb högre passyard avg/game än Michael Vick.. dock tycker jag det är roligare att se Vick in action, för han är en otrolig all around quarterback. The end.
Propaganda åt folket..
Steelers har ju imponerat något grymt under grundserien, men jag skulle vilja sätta ett litet frågetecken för dem, på den viktigaste positionen: QB'n Ben Roethlisberger är rookie, och även om han är ett av de största löftena i ligan, och har gjort en fenomenal debutsäsong, så är han faktiskt helt oprövad i såna här sammanhang! Jag tror Colts tar hem det, Manning verkar grymt revanschsugen efter att han sumpade allt i semifinalen förra året...
Vet nån om Rams e vidare eller ej?
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
aaah Vick, det var det jag hade för mig, han som signade en fet contract extension nyss eller hur? Vilken QB är bäst på att ta bollen och springa själv? scrambling eller vad ni kallar det...
VICK.. helt klart. En snabb atlet som gärna springer med bollen ifall han måste!
Propaganda åt folket..
PeWi P19 Rams gick vidare efter en lite överraskande seger mot Seattle Seahawks...
Tippar vinster. Lördag - 15:e Januari N.Y Jets vs Pittsburgh Steelers Här borde inte Steelers ha några större problem med att ta hem segern, de har förvisso ett par spelare på Injury reserve. Men med en Bettis som är i sin bästa form sen sina yngre dagar, så borde ett offense som Steelers har, kunna skapa stora problem för N.Y Jets. Även om N:Y Jets samlar kraft och stoppar detta dundrande offense så tror jag att det krävs mycket för Curtis Martin och resterande rävar att kliva upp och verkligen komma in i "slutspels tänkandet" för att det ska gå vägen. St.Louis Rams vs Atlanta Falcons St.Louis Rams har många spelare med både playoff och även Superbowl erfarenhet. Laget har rutin, för och inte glömma Marshall Faulk som har si så där 14 års NFL erfarenhet. Trots detta så ser jag ett taggat Atlanta med Michael Vick i spettsen, som verkligen har imponerat. Ett starkt Defense och ett ännu bättre Offense. Michael Vick är livsfarlig, bra i "Pocket", stark arm och kan springa som en Pro Bowl runningback. Matchen kommer bli tuff, men jag tror att Atlanta tar hem segern, dels för att jag tror Rams behöver hitta på något mer än Marshall Faulk för att ta hem segern. Söndag 16:e Januari Minnesota Vikings vs Philadelphia Eagles Båda dessa lag är väldigt jämna, Minnesota med Culpepper, Smith och framförallt Randy Moss. De har även ett bra defense, som verkligen klev fram i matchen mot Green Bay. Och där E.J Henderson spelade en stor roll. Vilket Philadelphia måste se upp med. Philadelphia har dock Westbrook, Terell Owens och självklart leds de av McNabb i spetsen. Dessa är en farlig kombination som har levererat hela säsongen. Men jag tror Philadelphia tar det längsta stråt, deras 13 - 3 mot Minnesotas 9 - 8 i vinster och förluster får tala. Indianapolis Colts vs New England Patriots Det här är nog den matchen som avgör vilka som kommer till Superbowl eller inte. Om någon ens är måttligt intresserad av sporten så bör man se denna match. Colts offense är nog ligans bästa. Den variation, den snabbhet och den djärvhet som finns i detta lag är utan dess like. I matchen mot Denver så fullkomligt krossade de ett så pass bra lag som Denver (även om Lynch spelade med gipsad hand) med deras pass spel. Och Colts defense har verkligen levererat och gjort stora spel. New England å andra sidan har Superbowl erfarenhet och även en Superbowl vinst i bagaget sen året tillbaka. Brady har lett sitt lag till en Superbowl seger så Manning har lite mer press på sig, att kunna kliva upp och stå pall för trycket från fans och sitt lag, för att bevisa att han är så pass duktig som Media och alla säger. Brady tillsammans med sina duktiga receivers Givens, Patten, Branch och Graham sätter poäng på tavlan mot vilket Defense som helst. Och det skadar inte heller att ha en spelare som Corey Dillon i sin roster. En RB som är explosiv och har 12 TD i bagaget. Patriots har även ett defense som mellan två spelare har massiva 260st tacklingar. Självaste Rodney Harrison och Tedy Bruschi. en Strong saftey som läser spelet bra och en Linebacker som sätter stopp för de flesta run spel. Och av all denna information kan jag bara gissa på en seger åt New England, fast jag vill säga Colts. Jag tror det hela kommer ligga på vilket defense som lyckas göra flest turnovers. Och där tror jag New England är starkare. Vi får se efter helgen hur min analys gick :) Adjö.
Propaganda åt folket..
En intressant analys, men jag hoppas du har fel på åtminstone någon match, det skulle vara kul om iaf ett wild card-lag gick vidare!
tror liksom den friterade kycklingen att new england vinner tack vare sitt defense. Manning får se upp med Ty Law som enligt mej är en av de vassare defensebacksen i ligan... förövrigt så hoppas jag på vikings mot eagles, wild card lag och de har en rolig spelstil!
patriots vinner mot eagles i superbowl... adam vineteri avgör med fieldgoal i sista sekunden
Nä fyfan vad jag inte gillar Adam vinateri uuuäää fy!! Äcklig jävel det e
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Är Colts och Jets helt chanslösa?
Eller jag ska rätta mig själv och fråga om Rams och Jets är helt chanslösa. Den där punt returnen av Moss gjorde precis matchen ungefär 1000 ggr mer spännande. Annars känns det med en lekmans ögon som att Steelers skyddar sin QB och ger honom mer utrymme att operera, eller? Pennington var ganska hårt ansatt där några gånger. Jag har pengar på Jets, eftersom ingen hann säga emot.... =P
haha, Dolphins missade slutspel i år..
haha interception och touchdown!!! in your face big ben
ojoj, 10-16 nu till Jets efter en interception och TD. grymt!
Go Jets!!! Jag beställde en Pennington-tröja från usa igår så nu får de fan ta och vinna :D
fumble recovery by jets! haha dom kommer ju vinna det här
fuck... nu kvitterade steelers.
interception omg BIG play
YES!! Vad var det jag sa om Roethlisberger! Couldn't stand the pressure :D