Hehe, kommer gå ner när några LoTR-galningar ser detta och börjar rösta på de filmerna. Nä men seriöst, många hypade filmer börjar ju så där så hamnar de på runt 8 efter ett tag.
jagvillocksåhaenblog.com
Ja, det är sant. Wall-E låg ju också uppe på 4 plats i början efter 10k röster. Nu ligger den stadigt på 19-20:e plats. TDK lär väl landa på 5:e tror jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
(Inlägget ändrat av Midas 2008-07-20 20:13:21)
Högerklick > View Image så ser man något. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Hahaha...fyfan vilka löjliga siffror...
•pave paradise•
Någon som vet hur TV-branschen fungerar? Med tanke på att TV3 visade Batman Begins nu. WB måste ju ha ett finger i spelet. Funderar lite över om de till och med kanske betalar TV3 för att visa denna film just några dagar innan premiären av The Dark Knight.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag kan en del och jag vågar nästan chansa på att detta är mer att TV3 rider lite på samma våg för att håva in pengar. Det är inte nödvändigtvis WB som har ett finger med i spelet alltså.
•pave paradise•
Nu ligger The Dark Knight etta på IMDb med 46915 röster...
•pave paradise•
Låter ju fan sjukt.. Ska inte säga ngt förrän jag sett den men 1'a med snitt på 9,7? :S
Japp, och eftersom IMDb bara tillåter röster från erfarna röstläggare som regelbundet röstar med belägg på filmer så är det nästan så att man tror att filmen är just så bra.
•pave paradise•
Sjukt snitt alltså 9.7
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Faktiskt helt jävla galet. Jag trodde aldrig att en jävla Batman-rulle skulle peta ner Gudfadern från förstaplatsen. För det ser ut som att den kommer stanna där, högst upp, på den ståtliga platsen. Galet som sagt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lhabia Hmm, ja kanske. Men det var The Dark Knight-trailers i varje reklampaus tror jag. (Inlägget ändrat av Midas 2008-07-21 07:48:03) Sjukt att betyget fortfarande är kvar på 9.7 med 20K röster mer. Ska bli intressant detta. Inte många dagar kvar nu.
jagvillocksåhaenblog.com
Fast nu är det bara die hard fans som sett den. När de mer casual fansen kommer och gå se den så kommer filmen sjunka lite. Wall E knep en fjärdeplats sin första vecka och har nu gått ner till 23:e plats. Tror inte denna sjunker lika mycket men den lär sjunka.
fan sjukt sugen på att se den nu
SKU - SKU - SKULASON!
mycket av hypen måste ju vara pga heath dog
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Många som säger det, men fler som tycker att det inte är sant. Batman Begins startade något i USA och sen dess har miljontals människor hungrat efter uppföljaren. Att den verkar vara så bra är bara en bonus. Inte ens hälften av dessa siffror eller detta resultat kommer att registreras för filmen han inte hann spela klart.
•pave paradise•
Nolan är grym helt enkelt. :)
jagvillocksåhaenblog.com
det va enorm hype innan heath gick bort.
Ska förhoppningsvis se den ikväll om det finns biljetter kvar! Imax och allt :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
IMAX vore grymt, men vi har bara en sådan här i Sverige och de visar bara fiskar. :(
jagvillocksåhaenblog.com
Top 250: #1 - 9.6/10 - 69,135 votes.
•pave paradise•
Den slutar nog på 4-5 om någon vecka då. Jävligt grymt hur som helst. Placering 4-5 alltså. :)
jagvillocksåhaenblog.com
The Good, The Bad, The Ugly ligger på 5e plats med 97,289 röster. Statistiskt sett borde The Dark Knight kunna hålla sig kvar på 1a plats om 30,000 röster. Poängen gick ju ner från 9.7 till 9.6 efter ytterligare 20,000 röster. Säg 40,000 röster till och ett resultat på 9.4, och en fortsatt 1a plats? Could happen!
•pave paradise•
Hehe, jag älskar statistik. :) Undrar hur mycket 1:orna väger in då det är uppenbart att folk röstar bara så för att de inte vill att den ska ha högt betyg.
jagvillocksåhaenblog.com
IMDb har ju ett enligt dem ett rätt gediget och trovärdigt system som sållar bort trams-rösterna och bara accepterar röster från "erfarna röstare". Vet dock inte exakt hur de går tillväga... 54,224 har röstat 10. 8,088 har röstat 9. 3,149 har röstat 8. 1,066 har röstat 7. 1,528 har röstat 1. I dunno...
•pave paradise•
Den va slutsåld för ikväll, så det får bli på onsdag istället! Är riktigt pepp faktiskt!
Är den fortfarande slutsåld, 11 dagar efter premiären?
•pave paradise•
Den hade premiär i fredags (den 18e) , och eftersom det bara finns två Imax-biografer med en salong vardera i närheten så är det inte så jättekonstigt :)
Aha, blandade ihop datumen med någon annan rulle då...lite trist med så få IMAX-salonger här måste jag säga. Man avundas ju alla amerikaner som ser filmen i bägge formaten och för mindre pengar än vad våra ruttna SF-biljetter kostar.
•pave paradise•
lhabia X1 Håller med... Cosmonova är ju den enda i Sverige, och den visar inte ens vanliga filmer... Det är verkligen en upplevelse att se en film i det formatet, speciellt 3D-filmerna! Beowulf va helt otrolig t.ex. (även fast själva storyn sög). Tråkigt att inte svenskarna får se de filmer såsom de va tänkta att ses.
Skönt med lite sympati iaf, även om det inte gör mycket när jag vet att du ska se filmen i IMAX din jävel! Haha. Var någonstans i USA ska du se den? Antar att det är där du är?
•pave paradise•
lhabia X1 Hell yeah! :D I Virginia Beach på deras akvarium/marina museum ska jag se den faktiskt!
Du får, utan att kasta tusentals spoilers vår väg, berätta om upplevelsen när du har sett och fått huvudet bortsprängt av all action :)
•pave paradise•
Det är klart! Hoppas jag tycker om den så jag inte drar ner peppen för er andra ;)
Såg om Batman Begins i förrgår och det slog mig hur jävla perfekt Michael Caine är som Alfred - brittisk, belevad, välhängd och lojal.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
SIR Michael Caine! :)
•pave paradise•
SIR Michael Caine! :) Icke att förglömma!
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
9.5, #1, 91,097 röster.
•pave paradise•
.1 ner varje gång. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Japp, det gör det svårt för mig att räkna ut hur det kommer sluta statistiskt sett eftersom den bara fortsätter få röster...haha.
•pave paradise•
Skivsamlare
2008-07-23 15:32
Haha. Har köpt mig en biljett till fredagens föreställning nu. Pepp som fan! fick dock inte med mig frugan då hon tyckte att affishen såg så läskig ut.. o.O och jag som skulle bjuda. det blir till att dra med en polare ist >:E
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
#1, 9.5, 104,906 röster.
•pave paradise•
Gick inte ner denna gång? Fast ökade bara med ~14K röster. Spänningen stiger! :P
jagvillocksåhaenblog.com
Det här börjar bli löjligt, men ack så kul.
•pave paradise•
helt stört att betyget håller.. vägrar tro på att den kan vara så bra, men av vad man sett så kan det fan vara så.. sjukt.. eller nej den kan omöjligt förtjäna en sån hög plats men det tyder ju på att det ändå är en vansinnigt bra rulle..
ja man kan ju dra den slutsatsen...............................
Pepp som fan! fick dock inte med mig frugan då hon tyckte att affishen såg så läskig ut.. Ehh..
Inte lång tid kvar nu alltså. Hade ju kunnat se den idag egentligen men va fan!
jagvillocksåhaenblog.com
Jag såg Dark Night igår på Bio!!! Måste bara säga en sak WOOOW de här e inget skämt de här e dynamit !!!! Och Hypen stämmer de här är mer än en vanlig superhjälte film! Den klår Batman begins, och sätter ny standard för superhjältefilmer! Heath Leadger Briljerar! Ska inte säga för mycke , men vad du än gör under helgen skjut bort de o se Dark Knight PÅ BIO!! Betyg: 5/5
"My weapon of choice the Turntable"<br><br>