I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-05-04 22:06
Alla affischer, alla små klipp, alla pyttepyttedetaljer på alla hemsidor, alla trailers...

Kommer bli såååå bra det här.
•pave paradise•

2008-05-04 23:40
Tror fan jag aldrig längtat så mycket efter en film som den här :D

2008-05-05 17:59
Sån jävla längtan efter den här filmen!!!! fyfan vad taggad jag är!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-05-05 18:27

Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man kände Nolan eller någon annan delaktig personligen så att man kunde få en förhandsvisning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 20:52
Man har ju hört att heath ledger gör en sån jävla bra roll också!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-05-05 21:06
Är riktigt taggad inför filmen, och nästan lika trött på Heath-hypen.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-05-07 00:46
Det sägs att en bild på Two Face har läckts ut. Vissa säger att den är riktig och vissa säger tvärtom.

TITTA PÅ EGEN RISK.

bilden

2008-05-07 00:47
I dunno...jag tycker inte att Aaron Eckhart ser ut sådär...
•pave paradise•

2008-05-07 00:51
Tittar du på vänstra sidan så ser man ju att det är Aaron Eckhart. Men högra sidan kan lika gärna vara grovt bra photoshoppad.

2008-05-07 00:53
Tyckte det såg ut som random blonde dude, men jag ser inte så bra såhär när man är jättetrött...
•pave paradise•

2008-05-07 01:19
Är rätt säker på att det där är Aaron Eckhart.. Men det är om hans vänstra sida är den riktiga från slutprodukten eller inte man kluvas på

2008-05-07 01:27
Spoiler(?)

Hursomhelst, om den nu är äkta så tycker jag den ser riktigt äcklig ut och något som man aldrig hade förväntat sig. Så jag hoppas den är äkta. Men tycker linjen är lite för "fin" bara.

2008-05-07 08:21
Jag läste att det skulle vara någon modell för hur det SKA se ut?
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-07 12:53
ser ni inte att det är han?

kolla in movieweb.com

för bra info om DET SENASTE inom film!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-01 12:16
Det är inte lång tid kvar nu alltså.

"The Dark Knight" tickets have been a hot commodity since they first went on sale on Friday, June 20 at Fandango.com. As of this morning, the film is outpacing "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull", "Iron Man" and "Sex and the City" as Fandango's fastest ticket-seller of this summer.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-02 11:41
Two-Face's normala sida såg ju ut som MacGyver? Men om det är den riktiga så är det ändå bra gjort. Det ser ut som om dom har blandat ihop olika versioner av Two-Face. Däremot så borde han ha haft hår, den spretiga knullrufsen är ju en symbol för Harvey Dents ärrade personlighet.

Här är en bild som med största chans är officiel, men det är bara en teaser:

Fan vad jag längtar! Jag bryr mig inte ens om att ha sällskap till den här filmen, om ingen vill se den på bio så går jag själv!

(Inlägget ändrat av Midas 2008-07-02 11:54:37)

Kanske ska skippa bilder som är uppenbara spoilers?

/Midas

Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-07-03 15:58
jo d här blir nog årets film.

2008-07-03 18:16

2008-07-03 20:06
ser riktigt bra ut.. sjukt lovande..

2008-07-03 22:50
Tre veckor kvar, aaah. Måste ses på premiären.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-07 15:19
Oja, premiär or bust. Blir inga spoilers eller fler trailers för mig.
•pave paradise•

2008-07-07 15:32
bmunk P20 hur var de första sex minuterna?
går inte att glo på längre.

2008-07-07 15:45
shit vad grymt det ska bli!! hur svårt lär det att få biljetter til premiärhelgen?
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-07-07 16:03
Jag vet inte, JAG SKA HA!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-08 12:19
Verkar ju inte gå att förhandsboka direkt, lite synd då filmen slagit massa rekord i USA redan på den fronten...
•pave paradise•

2008-07-08 12:28
Såg trailer på 3:an i går. Snart kommer hypen till alla svenssons med!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-08 12:30
# När släpper ni premiärbiljetter?

Vanligen släpps biljetterna på onsdagen samma vecka som filmen har premiär. Har filmen premiär på en onsdag släpps biljetterna onsdagen veckan innan.

Beräknas filmen dra mycket publik släpps biljetterna med längre framförhållning. Hur långt innan varierar. Biljettsläpp annonseras alltid i dagstidningar och på www.sf.se.

jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-08 12:30
Det går att boka biljetter till Kung Fu Panda och Mamma Mia! men inte The Dark Knight...:(
•pave paradise•

2008-07-08 12:48
Jävla kung Fu Panda

Frågan är om man ska man kolla på Rigoletto eller Sergel? Stora salongen som finns på Rigoletto är ju jävligt mysig!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-08 13:15
Rigoletto har tillsammans med Park Stockholms allra bästa salonger, tycker jag iaf så jag skippar nog Sergel. Fast jag vill jättegärna checka Skandia, där har jag aldrig kollat film så varför inte föreviga det hela genom att se The Dark Knight.

Och dissa fan inte Jack Black, din jävel! Argh...
•pave paradise•

2008-07-08 13:21
Varför kommer den inte förren den 25:e här i Sverige när den har premiär den 18:e i USA?
Detta kommer bli årets monstersucce på bio tror jag.
Längtar så satan

2008-07-08 18:16
Finns bara 1 sak att säga

NANANANANANANA BATMAN!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-07-08 18:35
Skandia har jag inte sett. Bokar biljett där det finns.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-09 10:29
First of all, I'd like to keep this spoiler free, because there's nothing more than I hate than a spoiled experience -- especially filmic ones. I've been totally hyped for this movie, participating in various viral campaigns and for a time, eating up whatever bones Warner's tossed at me. But at a certain point I decided to go on a moratorium and forgo all marketing. So with an unfettered mind I stepped into the IMAX, hopeful that this sequel would deliver on the goods.

Godfather II, anyone? Certainly you could compare this one to Empire but for purposes of sheer length, this film is truly an epic. An epic crime drama, not just a "comic book movie" but a gosh-darn opera of triumph and tragedy. Throughout the film, I found myself reevaluating it simply because it kept upping the standard. To put it simply, this is a brilliant and excellent piece of filmmaking that exceeds all expectations.

It makes Batman Begins look like an overrated pile of donkey doo, just for starters. It was almost like Nolan stepped back from BB and said, "now it is time for me to live up to my directorial name and make a real movie." There is nothing teeth grindingly bad about this movie. In fact, there wasn't a single thing that I found fault with. High praise indeed (maybe it's the adrenaline talking), but there's nothing there to defend. Each character and scene – each spectacular setpiece and intimate moment – reveal themselves to be pieces in an ever evolving puzzle. Needless to say the film works, and then some.

Cinematography? Appropriately moody, and the scope is huge and glorious. Music? An marked improvement, maybe even a departure in some ways. Joker? They'll have to invent new Oscar categories for this one...

One last thing I'll say about the film: there isn't a setup for a sequel. Not even an after-credits bonus. Why? Because this is the definitive word on Batman.

jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-09 12:43
I'll be reviewing it on "At the Movies with Ebert & Roeper" this weekend, but for now let's just say that it will be a huge upset if the late Heath Ledger ISN'T nominated for an Academy Award for best supporting actor -- and it won't be due to some maudlin sympathy vote.

Ledger doesn't have to steal every scene he's in because he walks in and owns it from the get-go. This is one of the funniest, creepiest, darkest, most interesting and most amazing performances I've seen in any movie this decade.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-09 12:45
Midas:

Men vafan...får du betalt för att tortera oss eller..? :(
•pave paradise•

2008-07-09 12:49
Tyvärr inte. :(

Jag har nog aldrig haft en sån är hype för en film någonsin tidigare.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-09 12:50
Samma här, därför är det sjukt jobbigt att läsa alla hyllningar, haha...

Ska ladda upp med att lyssna på massa atmosfärisk, stämningsfylld musik i några veckor så att jag inte är typ jätteglad när jag glider in och blir sur på filmen...
•pave paradise•

2008-07-10 09:54
Hej!

Biljetterna till ”Dark Knight” släpps i morgon, fredag!

Med vänlig hälsning

SF Bio AB

Katerina

Kundtjänst

YES! Tur för SF att de inte översatte titeln till något bisarrt.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-10 11:14
Midas:

Du är en hjälte!
•pave paradise•

2008-07-11 00:08
Shit asså... Two-face kommer se ut som i "The Long halloween".

Klippet där Harvey Dent dyker upp som dubbel-ansicht första gången ligger på youtube redan nu. Pallar verkligen inte att se det, en annan pajade ju hela "Batman begins" genom att läsa manuset ett halvår innan den kom på bio.

2008-07-11 08:25
Okej! Biljetterna går att boka nu!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-11 08:43
Nu har jag bokat. 20:454 på Rigoletto! Två veckor!!!

Tydligen visas det på Heron och Sickla dagen innan men fuck that! :D
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-11 10:53
Är det du som bokat 8 platser längst fram på balkongen på Rigoletto, din jävel?
•pave paradise•

2008-07-11 11:13
Haha nä.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-11 11:15
Fan, skulle vara kul att skrika "HÅLL KÄFTEN MIDAS!" till en hel rad människor och hoppas träffa rätt. Jag har iaf 6 platser, 4 platser längst fram på balkongen och 2 precis bakom. Kommer bli grymt. Och i allra värsta fall så behöver jag inte gräma mig över kostnaden då det var gratis, hoho.
•pave paradise•

2008-07-11 11:17
Gratis är bra. Varför bakom? Är ju två kvar på hörnet ser jag!!!

jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-11 11:20
Fanns bara 4 kvar på raden som var tillsammans och då är det mer passande när man ska 6 pers att ha 2 platser precis bakom, tyckte jag.
•pave paradise•

2008-07-11 11:25
Aaah då är jag med. Kul att man kan se nästan i realtid vad som köps. Undrar hur lång tid det tar innan det är fullbokat.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-11 11:27
Jag fick sms:et 10:25. 10 minuter senare var 23 biljetter köpta. Kan du räkna ut det åt mig? Haha.
•pave paradise•