The Dark Knight
Vad tror ni? Jag tror den kommer bli grym, Nolan kan nog inte göra en besviken. Läste lite text från en intervju i Empire; "Heath Ledger stunned me," continues Caine. "Jack played the clown as sort of a benign nasty clown - like a wicked uncle. Heath plays him like an absolutely maniacal murderous psychopath. You have never seen anything like it in your life. He is very, very scary. i turn up every few months or so and do a couple of bits, then go back to London. i had to do this bit where Batman and I watch a video which The Joker sends to threaten us. So I'd never seen him, and then he came on the television in the first rehearsal and I completely forgot my lines. I flipped, because it was so stunning, it was quite amazing. Wait until you see it, it's incredible." Låter grymt. Heath som The Joker.
jagvillocksåhaenblog.com
Tror den blir hur grym som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror den blir stört bra. Såg Batman Begins ganska nyligt faktiskt för jag var ganska skeptisk till den och har inte riktigt gillat de tidigare filmerna, men blev riktigt glatt överraskad. Var fundersam på Heath Ledger. Men om Michael Caine är så där lyrisk så är han säkert bra. När släpps den förresten?
Nästa år... de är lite väll tidiga med att släppa en teaser o en massa bilder redan nu om den ska visas nästa år :/ aja den verka bli skitbra... älskar "begins".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2007-11-30 19:11
Åh ska Heath Ledger spela Jokern? Fan vad underbart! Sen jag såg honom i Brokeback Mountain är jag grymt imponerad av honom. Coolt med hemsidan för gothams tidning också. Där man dessutom kan se en hackad version som Jokern har gjort. Fast nu hittar jag den inte.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
kommer bli hur bra som helst, heath ledger ser så jävla rå ut som joker.
Fylld av förväntan inför denna rulle faktiskt! Batman begins är ju klart den bästa rullen i sin genre än så länge och i The Dark Knight så tror jag man får en lite tydligare story, inte lika mycket introduktion och så.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Helt klart den film jag ser fram emot mest. Den 14 december (tillsammans med I Am Legend-premiären i USA) så ska tydligen en 7 minuter lång prolog med The Joker släppas också
Underbart att de gör serien lite mer mörk och allvarlig, gotha till det ordentligt!
Tycker ni alltså på allvar att Batman Begins är bättre än Tim Burtons båda? Jag kan aldrig tänka mig att någon överträffar en Joker spelad av Jack Nicholson och regisserad av Tim Burton.
Absolut inte säger jag, men var sak har sin tid. Burton körde sin sköna bisarra sagostil som han är tveklöst bäst i världen på. Så det är redan gjort. Nu provar de ett nytt grepp istället för att köra i samma spår och göra det sämre som Schumacher gjorde med sina vansinnigt kassa bidrag till serien.
Var fundersam på Heath Ledger. Men om Michael Caine är så där lyrisk så är han säkert bra. hehe vet inte precis om jag tycker att michael caines smak verkar vara nåt att hänga i julgranen med tanke på hur mycket skit han har medverkat i genom åren...
Demento Men han kan ju ha sina anledningar (läs $) att medverka i skit, men om han blir så där mindblown av Ledger så känns det åtminstone lite pålitligt
Scripta P16 han har ju sina anledningar (läs $) att promota projekten han deltar i också :)
Demento Hehe, så sant så :)
Tim Burtons Batman var en hädelse. Han förstörde Jokern helt genom att ge honom ett namn och en fjantig personlighet och låta Batman döda honom strax efter deras första möte, och Jack Nicholson var helt fel för rollen. Hela grejen med Jokern är ju att han inte ens han själv vet vad han heter och att han är Batmans ostoppbara ärkefiende i en jävla massa år, som på nåt vis lyckas smita undan allt han borde ha dött av. Tim Burton läser inte ens serier, och borde aldrig ha fått göra Batman. Det enda som är bra med Tim Burtons Batman är Danny Elfmans musik. Nu säger jag inte att Tim Burton är kass, han är bra på sin grej, men han bör hålla sig borta från att göra dåliga adaptioner av saker som Batman, Planet of the Apes, osv. Batman Begins gör Batman rättvisa, och jag ser fram emot att The Dark Knight ska göra detsamma för Jokern. Hoppas inte Ledger spelar Jokern med amerikansk dialekt - jag har alltid tyckt att Mark Hamills och Kevin Michael Richardsons engelska Joker-röster var mycket bättre än Jack Nicholsons amerikanska röst. Vore nästan lite intressant om Ledger körde med sin egna australiensiska dialekt.
Eller vid närmare eftertanke kanske inte. Jokern är nog bäst med engelsk dialekt.
I teasern låter det som att han gör en amerikansk dialekt. Men han har iaf rätt känsla, till skillnad från en viss Jack Nicholson.
men hardcorenördarna blir ju för i helvete aldrig nöjda...om ett födelsemärke på batmans vänstra skinka skulle saknas från originalserien så kan man vara säker på att det finns någon idiot därute som ska börja gnälla. tim burton gjorde bra film av batman, något som de allra flesta håller med om. det räcker så...
Jack Nicholson och Tim Burton i all ära. Det är riktigt bra 2 filmer av Burton. Men nu har det kommit en ny era och ny version av Batman och vi ska vara glada över att vi har fått en så talangfull och lyckad regissör som Christopher Nolan. Än så länge har inte Chris Nolan gjort en dålig film och jag tror det kommer fortsätta att vara så.
Tycker inte det går att jämföra Tim Burton rullarna med Batman begins. Burtons rullar var ju ganska knäppa överlag, medans begins var en väldigt mörk historia. Inte lika oseriösa som Batman & Robin till exempel men ändå lite pajjasaktiga....
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Jag gillar "den nya eran av Batman" mycket mer. Jag tror absolut att Heaths Joker kommer att bli bättre.
jagvillocksåhaenblog.com
Fleppo Jag undrar om du inte har din kronologi fel, Burtons arbete med Batman är ju mer eller mindre samtida med Miller och Moore, och särskilt Moores Jokern påminner mycket om Jack Nicholsons.
Eksem: Burton var efter både Miller och Moore, och Miller och Moore var knappast först med att visa Jokern som en så gott som ostoppbar psykopat med en Batman-fixering. Han var sådan från början, men spenderade ett par decennier som fjant pga comics code och alla andra dumheter som pågick. Jag tror tillochmed Miller var först med att låta Batman döda Jokern, och det kom han undan med för att både Jokern och Batman var gamla gubbar och fiender sedan mycket långt tillbaka i The Dark Knight Returns till skillnad från i Tim Burtons Batman, där de precis hade träffats . För att inte nämna att det i Tim Burtons version var Jokern (eller ska vi säga "Jack Napier" - urrk) som sköt Bruces föräldrar. Hädelse. Nej, våldtäkt. Tim Burtons Batman var inte ett dugg bättre än TV-serien från 60-talet och en lika stor våldtäkt som Smallville.
The Killing Joke kom visserligen ut 1988, då Tim Burtons projekt med största säkerhet redan var på gång, men The Dark Knight Returns kom ut 1986, och som sagt var inte Miller först med ett sådant porträtt av Jokern.
Tim Burton har själv medgett att han aldrig har läst en serietidning i sitt liv. Iallafall efter att han hade gjort Batman-filmerna.
Burtons batman var bra, Nolans e helt jävla magiska. Christian Bale är den bästa batman ever. Nu vill jag bara se en riktigt psykad heat ledger i den här rollen sen kan jag dö i frid.
mama said knock you out
Fleppo2 Då hänger jag inte alls med i vad du menar, för nu verkar vi ju vara överrens om att Burtons och Nicholsons tolkning av Jokern ligger nära kanon? Oavsett om vi talar Moore, Miller, Englehart eller what not. Du kan ju omöjligen bara vara upprörd över att Burton skapar en avslutad och sammanhängande berättelse? På vilket sätt skulle det vara mer upprörande än vad Miller gjorde? Avfärdar du Killing Joke också?
Eksem: Burtons Jokern ligger INTE nära kanon. Burtons Joker-misstag: Jokern fick i Burtons film ett namn - Jack Napier. Stort misstag. En viktig del av Jokern är att hans riktiga identitet är okänd. Jokern mördade i Burtons film Bruces föräldrar. Stort misstag. Alla vet att Joe Chill sköt dem (etablerat 1948). Jokerns "karriär" varade inte länge i Burtons film. Han presenterades som helt ny skurk och dog efter vad, en vecka? GIGANTISKT MISSTAG. Jokern är Batmans långvarigaste fiende och den som klarar sig ur allting i flera år. Och var i helvete tog Jokerns Batman-besatthet vägen? Jokern ska vara så gott som förälskad i Batman. Och vice versa. Batman och Jokern har en stark hat-kärlek som hindrar dem från att ta livet av varandra men leder dem till att plåga varandra i många många år och göra varandra mer och mer psykiskt instabila. I Burtons film var det bara hej-smilex-hejdå-ramla-död-hahaha. Hela poängen förlorad. Och Jack Nicholson spelade inte Jokern. Han spelade Jack Nicholson utklädd till Jokern. Tillochmed Conan O'Brien hade kunnat göra ett bättre jobb. The Killing Joke och The Dark Knight utspelar sig båda i Batmans ålderdom, då Batman och Jokern redan har spenderat en massa år med att bygga upp sin relation/galenskap. Dock på olika tidslinjer. Ingen av dem är kanon, men ingen av dem säger emot etablerad kanon så mycket som Burtons film gör. Tim Burton läser inte ens serier, och han bör hålla sig borta från att göra filmer av dem. Att böja lite på kanon för placera karaktärer i en viss psykologisk situation är en sak, men att våldta en etablerad karaktär så mycket som Burton gjorde är bara respektlöst.
Shit man! Du är verkligen Batman nörd va? Jag menar: Visst, det är ju en grym serie och så där, men du känns lite "tälta-utanför-bion-i -väntan-på-biljetter"
Jag som trodde att jag gilla Batman..got damn it!
Fleppo2 Okej, du är bara upprörd över att Burton gjorde en avslutad berättelse, inte Jokerns agerande över lag. Det tycker jag är helt befängt när man pratar film. Men om vi ska fortsätta den här diskussionen kommer vi landa nånstans kring Engleharts Detective Comics-nummer och då blir det så nördigt att alla som ens klickar sig in i tråden kommer få utslag.
Fleppo (och alla andra för den delen), jag är inte särskilt insatt i Batman och har ingen bra koll alls. Men genom åren har ju Batman gjorts av massor av olika människor, både i serier och i filmer, jag bara antar att karaktärer och händelser har skilt sig mellan de olika versionerna. Vilken version(er) ser du som den definitiva som ska följas?
Ja, jättemånga versioner av Jokern har gjorts, vissa jävligt bra, vissa helt okej och vissa jävligt illa, och Burtons Joker var en av de sämre.
Tillochmed de animerade versionerna är bättre, rent personlighetsmässigt. "Batman: The Animated Series" hade en bättre och mer hotfull
Joker . "Batman Beyond"
likaså . Fan, tillochmed "The Batman" har en bättre Joker trots
konstig design (och trots att "The Batman" vajar fram och tillbaka mellan riktigt bra och riktigt dåligt).
Jack Nicholsons Joker kan närmast jämföras med
Cesar Romero , och inte på ett positivt sätt. Han var helt enkelt inget annat än fjantig.
Läste nånstans att den 6-7 minuter långa prologen inte kommer att släppas "officiellt" på nätet! Blir så sur! Ska tydligen vara en presentation av the Joker och de som har sett har fått gåshud osv osv... Dock kommer en officiell trailer ut på fredag (14/12) ..
We’ve all heard a lot by now about how completely awesome Heath Ledger is supposed to be as the new Joker in The Dark Knight. Well I’m not sure I really believed it… until last night when I saw the first Dark Knight teaser trailer attached to the I Am Legend print being shown at a Dallas press screening. It’s not an exaggeration. Ledger’s transformation is amazing. I’m not talking about the makeup here, I’m still not entirely sold on Mr. J’s new look. I’m talking about Ledger, who has somehow chameleoned himself into the character to the point that he’s almost completely unrecognizable. I didn’t know the guy had it in him. The trailer, which debuts this Friday in front of I Am Legend, is mostly a haphazard collection of images. Honestly, it’s a little muddled, but I doubt anyone will notice they’ll be so busy geeking out over Batman. We get some great shots of the new Batcycle, the Batmobile playing tank on some cars, plenty of Joker, and a lot of narration. You’re going to love it.
jagvillocksåhaenblog.com
http://i39.photobucket.com/albums/e157/diunx/DarkKnightOpener.jpg http://crow.renezain.com/images2/crow/CrowByGrave.jpg :)
all fire burns, little baby, you´ll learn
Dead End är inte ny. Det är en 4½ år gammal fanfilm.
haha
Midas P25 Har för mig att trailern släpps officiellt på nätet på fredag. Inget youtube-jumbo alltså.
Jag vill dock se prologen!
Kollade trailern, Heath verkar helt galen. Kommer bli så grymt! Titta inte om ni inte måste för det är helt värdelös kvalité.
jagvillocksåhaenblog.com
Håller med både om att det är dålig kvalitet och att heath verkar sjuk i huvudet.