Inte så jävla avancerat trots allt. Jacob är endast synlig för vissa med speciella krafter. Ben blev ledsen över att Locke kunde höra honom. Ben dödar Locke, eller skjuter Locke för att de andra inte ska sluta tror på Ben. Det pulvret som låg i en ring runt Jacobs stuga är någontin som hindrar honom ifrån att komma ut ur det området. Är han fången av Ben? Varför skulle han annars säga "Help me"? Dör Locke? Nopp... När skar det sig mellan Ben och Jacob? Ja du, uppenbarligen healade Jacob Juliets syster så det måste ha varit nyligen.
Arre & Syer// Inget speciellt med tanke på allt annat sjukt som händerpå Ön. Ursprungsinvånarna är helt enkelt speciella.
BTW, man ser ngn i stolen när ben blir sparkad in i väggen. Undra vem det är..
cva ?
OMFG!!!!
don't watch me, watch yourself
OMG fan det börjar arta sig alltså.. uppenbarligen framträder saker man tänker starkt på, hästen, isbjörnen, bens morsa osv. vilket the others/the hostiles håller på o trixar med. konstigt att man slutat höra de där viskiningarna som ben hörde i skogen när lost snubbarna e ute o vandra. nästa avsnitt komemr ju va mad crazy om the others ska komma på besök i campet!
aaaaboooo vilket jävla avsnitt . hahahh bästa asså :D vem är den här Jacob tror ni ? uppvuxen på ön ? vafan sitter han där o ugglar för ? själv tror jag på Sociapats teori om att de e ngt med pulvret. Ben e nog manipulationens mästare of all times asså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är något speciellt med ljus / elektronik + pulvret. Ben måste ha varit flitig under de där kemilektionerna man fick se i flashbacksen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad är det för pulver ni snackar om? jag såg inget pulver
Den askan eller vad det var som Locke tog i utanför huset.
cva ?
ben : "He only talks to me" locke hör jacob ben = avundsjuk förresten tar jag tilblaka de jag sa innan, jag nämde några gånger att producenterna sagt att" de finns en logiskt förklaring till dharma "o .s.v men de visade dom ju, de va ett vanligt jobb dom utförde expriment o skit, de e logiskt förklarat men "the others" kan nog vara hur ologiskt som helst
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
fan va skön locke va i det här avsnittet! hoppas han inte dör bara..kändes skönt när han slog mikhail
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Finns inte någon som helst logisk förklaring på lost.
Daaaaaaaaaamn
Aldrig mer....
1. de där med att bens mamam dog när hon födda honom har den ågot o göra med att alla mammor på ön dör när de föder? 2.vad menar ben med att jakom kommer "sammanfatta" dig, typ som om de vore typ vad heter den där ängeln vid himmelnsport? som säger om man hamnar i himmelen eller helvetet? sankte per? elle venne
såååå sjukt! sjukt overkligt att locke kunde spöa mikhail så lätt som nästan plocka deasmond o jin.. men vettefan va ja ska säga, hoppas bara att nästa avsnitt blir riktigt bra o att dom får till en riktigt bra förklaring i slutet!
1. vart har jag sett den fula kaninen förr? 2. är locke/ben syskon? tänkte på att båda har mamma som heter emily båda "healade" sina ben båda såg och hröde jacob 3. jacob har ju nämnts massa gånger innan om man tänker efter "jack wasnt even on jacobs list" elle något säger ju nån
racapp sammanfatta? om du menar summon så betyder det typ tillkalla/sammankalla..
racapp 1. ben "dödade" den när han lurade sawyer 2. lockes pappa va väl ändå hans riktiga?!
Producent
2007-05-10 20:18
racapp 3. det är sant :S
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
Todilo:
ah jag mena summon
2. ah men de kanske är samma pappa fast man kan ha olika mammor?
Skez:
3.jag gjorde en sökning och hittade massa gånger de nämntsi nnan, många gågner har ben sagt "he will kill me if he found out i betrayed him" o sånt, när han var fångad
, han menar nog jacob
Ben said that Jacob would heal Rachel's cancer if Juliet agreed to stay on the Island in "One of Us". The name Jacob is also visible in the Room 23 video watched by Karl in the episode, "Not in Portland", where a title says "God loves you as He loved Jacob". In "Stranger in a Strange Land", when Sawyer and Kate are discussing returning to Hydra Island, Karl says "He'll kill you. God loves you as he loved Jacob". Jacob was confirmed to be "him" In the 3/20/07 Official Lost Podcast. men då måste jacob vara död isåfall, om gud "lovED" him, ..
förresten den där gasen kanske förklarar hur de där två "skeletten" som hittade som alla t rodde var adam och eva som hade ruttnat o shit kan ju vart från gasen kan vart 2 st från dharam som satt o fika i grottan när själv agasen släpptes ut
Ben blev inte avundsjuk på Locke, han blev orolig när han fick veta att Locke kunde höra Jacob eftersom att han vill behålla ledarskapet bland "the others". Han känner sig hotad av Locke, vilket ledde till att han sköt honom. Tror att "the others" vill ha en ny ledare..en ny ledare som också kan se och höra Jacob..och de tror att det kan vara Locke. Kanske därför ingen stoppade Locke när han slog ner Mikhail, även om Ben bad om att någon skulle bryta in.
don't watch me, watch yourself
men då måste jacob vara död isåfall, om gud "lovED" him, .. Varför måste han vara död för det? Kanske gud bara inte gillar honom längre..
haha okej, då msåte han ha gjort något dumt då ;D
Bens farsa hette ju Roger.. det var Napoleon Dynamite snubben som va Bens farsa ju.
racapp det jag menade var att...locke har ju sin bedragarpappa o ben sin alkispappa...o det va ju inte samma person. o lockes mamma har man sett så nej tror inte att de e syskon.
whodini: napoleone dynamite? todilo: ok,
Ja altså skådespelaren som spela Bens farsa i sista avsnittet e ju Uncle Rico från Napoleon Dynamite :)
aha ;D
men jag är 99% säker på att locke inte dör, men asså, hur räddas han? nån som har någon fundering på de? skulle se töntigt ut om liksom "oj" sayid elle någon går förbi där (vilket dom aldrig gjort förut) och hjälper han kanske the others kommer o hjälper han? nån av dom kanske följde med lite för o se vart dom går o sånt.. elel hon som gavh an pistolen, ajja varför gav hon ens honom en pistol om han är en "spöke"?
Bens dotter gav honom en pistol för att hon visste att Ben skulle skjuta lock på vägen dit eller tillbaks. Oavsett vad som skulle ske på deras lite "summon"
Kör ut och brän
racapp// Jacob räddar honom såklart
eller ja.. ön räddar Locke.
Producent
2007-05-10 23:03
Malk P5 Har man följt det och analyserat som jag så är allt rätt logiskt nu efter detta avsnittet som kom. Alla pusselbitar föll på plats, jag va helt stum i nåra minuter efter att ha sett de
Since 1984 @realgizlee // twitter
Jag tror också att Locke överlever, fast det har ju sagts att innan säsong 3 är slut så kommer 7 (!) personer att dö, varav 2 av dom är "main characters"
helvete va bra del.. fick veta mkt.. hur många avsnitt kvar av denna säsong?
FÖRORT
Producent
2007-05-10 23:50
planet P0 Ett nästa vecka, sen veckan efter de blir det dubbel avsnitt Kolla EPGUIDES så missar du inget
Since 1984 @realgizlee // twitter
NÅGON HJÄLP JOHN SNABBT !!! Dör John så dör serien =P
ja fy fan... nu måste jag iväg på andra forum och fresha upp minnet från alla tidigare avsnitt... bra avsnitt som fan! fattar dock inte hur de kan göra 3 säsonger till av det. Återstår att se! :)
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
kommer 7 (!) personer att dö, varav 2 av dom är "main characters" E 20: Ben flashbackE 21: Charlie E 22/23 (dubbelavsnitt): Jack charlie kommer nog dö nästa avsnitt ^^
ja lock är ju fan favvo nu, medans jack har förlorat min respekt. tror lock inte dyker upp förens i kanske nästa säsong, och då i sällskap med jacob eller något flippat
lite kul med roger ;D han som var i vagnen som hurley hittade ;D ben döda sin pappa - joinar the others locke "dödar" sin pappa - joinar the others (typ) ben o locke har fan mkt gemensamt
lock dödar inte sin pappa dock ;)
Kör ut och brän
jo, på ett indirekt sätt
FÖRORT
därför jag skrev "dödar" sin pappa