Teenage Mutant Ninja Turtles - Ny film 2007!
Äntligen är det officiellt! Teenage Mutant Ninja Turtles skall för fjärde gången upp på bioduken. Men den här gången är det inga skumgummidräkter. Den här gången är det inte heller tecknat. Den här gången är det datoranimerat! OK. Man kan välja att se det från den mörka sidan. "Åh nej. Datoranimerat. Rena rama Toy Story. Fyfan." Eller så kan man se det från den ljusa sidan. Tänk på möjligheterna. Storslagna och omöjliga ninjafighter ur alla möjliga omöjliga vinklar. Stiliserad CGI i serietidningsstuk. Osv, osv. Hursomhelst... Kevin Munroe, som regisserar filmen, är ett stort fan av Mirage-serietidningarna, och har kommit överens med Peter Laird att detta kommer att bli en mörk film. Jag vet inte hur det är med er, gott folk, men jag ser verkligen fram emot detta. Intervju med regissören. IMDb . Teaser-poster .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Känns som det blir en allt eller inget-film.. Antingen suger den hårt eller dundersuccé
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
Jag kan inte se hur den möjligt kan bli sämre än den nya tv-serien, och den nya tv-serien är riktigt jävla bra, så jag tänker gissa att detta blir en bra film;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jihoooooooo!
Aldrig mer....
2007.. tjohoo!
shupp shupp! pilliwillie!
Ska det se ut som på postern så kan det ju knappast bli hett asså.. Fan vad ful den var..
fan 2007 då har man ju typ gått i graven, bah ! men dom gamla är ju kult och kommer alltid förbli bäst :D men orka datoranimerat :( hellre som spiderman t ex !
Forumsignatur:
Hoppas Krang tar över världen, då är den mörk!
Joel413: Det är bara en teaser-poster. Alltså för att göra dig uppmärksam på att de jobbar på det. Jag kan lova dig att det inte kommer att se ut som på postern. Om jag förstått det rätt, så är Kevin inte ens färdig med manuset än.
devv: Krang är inte med. Detta kommer att vara närmare originalserietidningarna än barnprogrammet. Bluesky: Vad är poängen med att blanda in riktiga skådespelare? Filmen handlar om muterade sköldpaddor. Inte människor. Antagligen kommer det att se ut ungefär som Sin City fast i färg och utan skådespelare:P Vore lite onödigt att blanda in synliga skådespelare när det bara är högst 3 viktiga människor i storyn: April, Casey och kanske eventuellt en skurk.
Tungt! En turles CGI film, jävlar va nice de kan bli.
Manguali: Vadårå? Jag tycker den är grym^^ Mycket bättre än den nya..."Iii looove being a turtleeee">.< Fan, de enda som skulle kunna lyckas göra en icke-töntig TMNT-signaturmelodi på 2000-talet måste vara typ Jamiroquai. Eller Gorillaz.
Moderator
2005-06-15 00:52
-Turtles 4 President! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
fyyyyfan va nice!!! :D:D:D längtar redan :)
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
haha ja tror att den kommer bli fett grym :D .. gillar alla andra turtels filmer :D .. KULT!
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Några ord från Kevin Eastman: 'I sold creative control of the Turtles to Peter a few years back, as I wanted to focus on Heavy Metal and Heavy Metal projects, as that is really where my heart is. I still retain a chunk of the TMNT's and get proper checks for drawing the first ninja turtle and all the hard work I put into it for the fifteen years I was chest deep in every stage of it's development and growth--three live action films, nearly 300 cartoon shows, 26 live action TV shows, all the toy concepts, and so many other world wide licenses they can barely be counted. When I departed they was little or nothing was going on with the property. Fortunately, when comic films like "Spiderman" and other old "classic" concepts like "Scooby Doo" started making a comeback, they were lots of follks looking to bring back other "classic" concepts, and they turned back to the TMNT's once again. Peter pointed the whole relaunch, and did a terrific job at bring back an updated version--what is even cooler is the kids found it again and liked it again. You can create what ever you think the kids might like, but in the end the kids will decide what is cool and what is not and it's cool to the the green guys cool again to a whole new audience. I don't work on the TMNT's day to day, and haven't since Peter took the helm, but they are always part of my life--whether I'm doing signings or working other deals in Hollywood they're always there. For example the new computer generated film that should begin production soon. I was working with Imagi Studios on developing some Heavy Metal projects, and the owner expressed interest in doing a deal to do TMNT film--I brought them to Mirage and the legal/licensing team, and Pete was able to close a deal with them. Although I never got a thank you note from Peter for bring him a movie deal, the checks I'll get from it will be thanks enough. I've seen the tests, and read the script, and it will be a pretty cool flick. I do wish someone once would do a comic/film really hardcore like the original comics--but that will never happen. My favorite TMNT story, and the last one I did and probably ever will, was with Simon Bisley called "Bodycount." Cool as fuck. Long live the TMNT's, and the fans of them. Best, Kevin' -Kevin Eastman
Jag hatar nya designen på turtlarna. Och loggan är ju grotesk den med =/
Jag tror det kommer bli jäääävligt fult.. Som många filmer med animerade figurer nu för tidne.. dom tror att dom gör grymma filmer när dom gör så.. men man ser att gubbarna ser ut som gummi dockor när dom hoppar runt som i spindelmannen filmen o i nya star wars.. Fett fult är det. dom bör lägga ner dom där fjanterierna..
Fula animerade filmer nu för tiden? Du kan ju inte kalla final fantasy en ful animerad film.(ok dåligt exempel för filmen i sig är inte bra men rakt av bara snygg) För det är ju de dom kommer leverera, en CGI film så inga skådisar.
Snacka om att folk är negativa... cheeer up.. det här kommer fan bli underbart... en animerad Turtlesfilm... det är underbart! Men var det inte john woo som skulle regissera den?
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Förortspiraten: Det var tänkt först att John Woo skulle regissera, men han hoppade av projektet, och då hoppade studion av, så Peter Laird fick börja om från början med att leta studio, och tack vare Kevin Eastman, hittade studion och Kevin Munroe Peter Laird. Och om tillochmed Kevin Eastman har läst manuset och säger att det kommer att bli en cool film (om än inte riktigt så mörk som Kevin Eastman hade önskat sig), så kan vi nog vänta oss en cool film.
Fleppo2 - aiight.. där ser man. Det blir riktigt kul att se vad man kan skapa med 1:or och 0:or.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Battlerappare
2005-06-16 00:46
vem fan är Kevin Munroe? jävligt tufft o göra filmern animerad, fast föredrar tecknade :p
:c
Battlerappare
2005-06-16 00:46
kan bli jävligt bra...den nya serien är cool som fan så detta kan nog funka...Skulle vara fetast om de hade 15 årsgräns på den (menar inte att det finns en chans bara önskedrömmer)
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
kxn: Kevin Munroe är killen som skriver och regisserar denna film. Inte särskilt känd kille, som inte gjort någonting riktigt stort förr. Men nån gång måste ju vara den första, och han verkar ha en del visioner. Du använder ordet "animerad" felaktigt. Även tecknade filmer är animerade. Ordet du söker är "datoranimerad". ColdE: Tror nog att PG-13 är det lägsta man kan hoppas på, men troligtvis blir det från 7 år i vuxet sällskap.
Rättelse: Tror nog att PG-13 är det högsta man kan hoppas på,
Fleppo2 P18 jo tror det också men mina drömmar är fortfarande om högre ;)
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
ColdE: Kevin Eastman skulle nog önska sig en TMNT-film med 18-årsgräns:P Fullpackad med extremvåld och naket. Sån är han:P Om han fick bestämma, skulle nog hans fru Julie Strain spela April O'Neil:P
Nu överdrev jag en aning, alltså.
uselt, turtlesfilmer ska göras som dom tre första filmerna gjordes.
driv ej bror
dj-busket: De har ju redan gjorts. Tre gånger, tillochmed. Dags att prova nåt nytt. Det lär ju bli grymt mycket snyggare fightscener, till exempel.
oooh va tungt, ångest att vänta ända tills 2007 fan :/ men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge I guess :P
SKU - SKU - SKULASON!
True, kommer mycket bra film.
Ofan längtar som fan, har undrat jävligt länge vad som hände med den planerade med john whoo, men fan jag tror nog att det kan bli riktigt grymt faktiskt, hoppas bara att den blir riktigt mörk, tror att de faktiskt skulle få in mer pengar på att göra en med 13 års gräns faktiskt, dels för att visst turtles har blivit värsta hypat igen och många småungar gillar det så de kommer ju definitivt att se den, men är det 13 årsgräns så kommer fördmodligen även gamla fans och de som är fans av originalserien att kunna tänka sig att se den eftersom det dår finns hopp om att den faktiskt skulle kunna vara jävligt skön. Hahaha förövrigt skulle jag nog tacka nej till en turtlesfilm med extremvåld och julie strain som April haha :P, turtles skall vara våldsamt men till en viss gräns tycker jag för den sköna humorn har ändå alltid funnits där, och Heavy Metal (iaf filmen) är ingen jävla höjdare, typ tecknad mjukporr utan story
jättegrymt med dataanimerade gubbar som slåss, nej, kanske ganska roligt men inte alls samma känsla som i 1an å 2an kan jag lova. (enligt mig iaf)
driv ej bror
killen: Jag har inte sett Heavy Metal-filmen, men på den tiden då den gjordes var inte Kevin Eastman inblandad, hursomhelst. Om jag inte är helt felinformerad, så var det väl den filmen som startade hela Heavy Metal?
Fleppo2: Hmmmm men jag tror inte att jag såg den första Heavy Metal, utan jag såg Heavy Metal 2000 och jag gillade den inte, å andra sidan så har jag hört att 2000 skall vara rätt dålig i jämförelse med 1an, så jag kan nog tänka mig att själva serien är bra och Simon Bisley har väl varit inblandad en del? har gör ju schyssta grejer, fan va jag vill läsa bodycount. Men som sagt jag är inte så jätteintresserad av att läsa om en halvnaken tjej som springer och dödar folk ultravåldsamt. Just bodycount verkar ha en jävligt bra story och vad jag förstår så är det inte så mkt naket i den.
Naket är tråkigt; sant, men det var aldrig mycket naket i TMNT, ens då Kevin Eastman var inblandad, så jag tror inte att det skulle bli så mycket naket i en Kevin Eastman-styrd TMNT-film. Han skulle nog hålla tillbaks på den fronten, just för att det är TMNT. Och ja, fan vad gärna man vill läsa Bodycount. Måste lägga vantarna på den på nåt vis.
Fleoop2: Nope och det är jag jävligt glad över måste jag säga, det var vuxet men ändå med en lagom dos våld, utan att bli mesigt å sköna humor utan att bli larvigt. Men jag tror inte heller att det skulle bli mkt naket i en Eastman styrd TMNT film, det fetaste skulle ju vara om Eastman och Laird skulle sammarbeta faktiskt, jag skulle verkligen vilja se en väldigt "vuxen" CGI film med turtles, dels för att tecknat skulle bli lite larvigt kolla bara på HBO's tecknade version av spawn, det blev lite för simplet då en av de viktiga grejerna med spawn (enligt mig) är mörkret och de detaljerade teckningarna (McFarlane är grym!), men när den blev tecknad blev allt för simpelt och antingen för mörkt eller för ljust. Och en spelfilm som var mörk skulle vara rent skrattretande, för turtlarna skulle antingen får vara dockor, vilket skulle vara löjligt eller datoranimerade vilket skulle funka men kännas lite plastigt, så det bästa skulle enligt mig vara en datoranimerad då man kan få det smutsigt, mörkt,detaljerat och det riskerar inte på samma sätt att bli skrattretande
Jävligt tråkigt att dom inte behäller "plastdräkterna" eller vad man nu säger.... Turtles 1 och 2 är dom fetaste filmerna ja sett.. 3an kollade ja på i 10min sen stängde ja av verkade fan inte så bra alltså. och nu fan 4an man vet aldrig antingen blir de bra eller skit
Jag tror hursomhelst att denna film antingen kommer att bli bra eller grym. Med tanke på hur bra den nya tv-serien är, så tror jag inte det är möjligt att filmen blir helkass. I värsta fall blir filmen bra, och i bästa fall blir den grym. Dock kommer den definitivt inte att bli asgrym, eftersom Eastman inte är med.
nån som har nått nytt om filmen? man e ju sjukt nyfiken=)
thundercooperfuckinbird
fan detta kommer bli hur grymt som helst, gamla hjältar! :D
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
skumgummi dräkter ska det vara..... :(
sak fan komma utklädd till en turtle när ja ska se den här på bio hahaha
thundercooperfuckinbird
den ser förjävlig ut. de borde kört på dräkterna istället
Nej inte animerat! Gör de som de alltid har varit, tecknad!
Live Hard, Die Young