I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Demon's Souls [PS3]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-09-09 17:56
Helt klart bäst att spela online till en början då man har möjligheten att få hjälp av andra spelare (via meddelanden, blodfläckar och/eller co-op). Finns ju en del risker också men fördelarna överväger nackdelarna. Den amerikanska versionen är dock relativt "död" innan man har nått upp till level 100-120 så det finns antagligen inte så många att spela med till en början.

Du kan när du vill spela i online/offline, det påverkar ingenting annat än dina möjligheter att spela med/mot andra.

De amerikanska servrarna stängs inte ned 2011, snarare var det ett styrkebesked av Atlus att förlänga garantin för onlinetjänsten. Med största sannolikhet dröjer det ett bra tag innan de stängs ned. EU-servrarna är fortfarande nya och fräscha och lär hålla ut minst ett år till, men det beror självklart på hur många det är som spelar.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2010-09-19 23:07
Den bästa nyheten jag fick ut av TGS 2010 var utan tvekan Project Dark. From Software's nya spel som på alla sätt och vis är Demon's Souls 2. Uppföljaren till det bästa spelet jag har spelat denna konsollgenerationen.

Eftersom de nu vill bredda ut och göra ett multiplatformspel så kan de inte använda namnet Demon's Souls då Sony äger IP't efter att ha publicerat spelet i Öst och till och med varit med och utvecklat.

Men efter att ha sett den här offscreen trailern råder det ju ingen tvekan om att detta är Demon's Souls 2. 2011, can't wait. Kommer bli intressant att se vad de väljer att kalla spelet till slut, Project Dark är ju bara ett tillfälligt projekt namn.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-09-20 10:27
potatissuger, jag är level 110 eller nåt sånt tror jag. är fortfarande noobig som fan och står framför flamelurker för andra gången. har svårt att se att jag kan sänka honom nu när han är typ dubbelt så svår...
du är kär i mig.