potatissuger Var alltid beredd på att varje fiende har en attack som du inte är helt beredd på Dagens...
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag har varit sugen på dethär hur länge somhelst men varje gång jag tänkt införskaffa så har jag insett att det kommer så många andra bra spel varje gång. Nu är ju Bayonetta(Som verkar vara grymt mycket bättre än jag trodde) och Bishock 2 snart här + att jag fortfarande har Valkyrie profile 2 och Persona 3 att klara på min ps2:P Kan nån bara säga på en skala hur frustrerande spelet kan vara? Är det Mw2 frustrerande eller mildare?
Jag kan ärligt säga att jag inte blivit det minsta frustrerad av Demon's Souls. När du dör så känns det aldrig random som det kan göra i många andra spel. Kameran är väl det som de flesta kan störa sig på men så länge man tar det lugnt och inte rushar igenom nya områden är det egentligen inga större problem. Satsa på Demon's Souls om du gillar utmaningar och vill testa på ett helt unikt spel.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger P22 Jag har en duglig PC som jag spelar på alldeles för sällan tack vare ps3an så det blir helt klart PC versionen. Är ändå lite tveksam över spelet, jag hoppas på bra dialoger och schysst story i alla fall för stridssystemet och världen/designen verkar inte alltför spännande och känns inte så nytt. Evolution P26 Förutom det potatissuger nämnde så kan du läsa de första inläggen i den här tråden, vi droppade en del bra tips. Typ sista stycket i mitt första inlägg och framåt. ! P21 Går du in med vetskapen om att det här är ett av de svåraste och mest utmanande spelen som har släppts den här generationen så borde du inte bli alltför frustrerad när saker inte går så bra. Du kommer att dö en hel del gånger men du kommer alltid att veta varför och lära dig av dina misstag. Fast när man väl lyckas med något i det här spelet så är det otroligt jävla tillfredsställande.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
marvingaye jag hoppas på bra dialoger och schysst story i alla fall för stridssystemet och världen/designen verkar inte alltför spännande och känns inte så nytt. Karaktärerna och dialogerna är helt klart det bästa med Dragon Age men storyn och världen är rätt generisk. Jag hade hela tiden känslan av att någonting fattades och därför blev inte upplevelsen så episk som jag hade hoppats på. Hann dessutom bli extremt less på de hundratals "Codex" som man hela tiden springer på. Alldeles för mycket text om alldeles för ointressanta saker.
And when you keep on dying, the alignment of the world turns black and the enemies get harder. That’s right, when you fail in this game, it gets harder. Why? Because fuck you is why. :D
Måste för övrigt rekommendera alla som funderar på någon form av krigarklass att satsa på en fullt uppgraderad "Mirdan Hammer+10". Den gör mycket skada (helt okej bonus från Strength/Dexterity), är förhållandevis snabb, avverkar "sköldgubbar" på löpande band och har en extremt lång räckvidd. Med tvåhandsfattning skulle jag vilja påstå att det är ett av spelets mest effektiva vapen. De rödögda riddarna har inte en chans.
Annars finns det ju en hel del unika vapen varav vissa är riktigt grymma. Trots det känns Mirdan Hammer som det självklara valet.
En "Blessed Mirdan Hammer+5" kan i och för sig vara att föredra om man kör paladin-stilen/temple knight (som mig) men den uppgraderingen är mycket svårare att få till.
potatissuger & marvingaye Tack så mycket för infon. Det blir helt klart ett inköp när jag klarat VP2 och P3 God jul
Evolution Ytterligare ett tips som kan vara värt att ta till sig: Få aldrig för dig att du är en "naturbegåvning" eftersom du inte dog när du spelade igenom värld 1-1. Spelets svårighetsgrad stiger extremt snabbt efter att man klarat av den första bossen. Om inte annat lär Flamelurker eller ninja-skeletten sätta dig på plats :P! Du blir förhoppningsvis inte besviken men ha inte alltför högt ställda förväntingar (vilket kan vara svårt efter att ha läst den här tråden) utan ta spelet för vad det är. Är bortrest över jul och hamnade självklart vid en 20 år gammal tjockis-TV som inte stödjer NTSC. Inget Demon's Souls för mig. God Jul!
Demon's Souls blev utsett till årets RPG av såväl IGN som Gametrailers och nominerades även till årets mest innovativa spelupplevelse. Med tanke på att 2009 beskrivs som ett bra år för RPG-genren är det något av en bedrift.
gamespot.com utsåg det till GOTY
Riktigt bra av Gamespot att våga ge utmärkelsen till Demon's Souls istället för att välja Uncharted 2 som alla andra.
Måste säga att deras GOTY-video är bättre än många recensioner av spelet som jag sett/läst:
Gamespot - GOTY Nästa karaktär ska jag köra som Black Phantom. Har bara utnyttjat den funktionen en gång (den påverkar ju character tendency) men då var det riktigt roligt.
Japp, riktigt vågat av dem med tanke på vad det är för spel och hur lite s.k "appeal" det egentligen har. För att inte nämna att det endast finns på en plattform och inte släpptes officiellt i europa. Skummade igenom kommentarerna lite snabbt och det var lite småkul att läsa den förutsägbara förvirringen och nerdrage som självklart uppstod bland folk som aldrig hört talas om spelet och dömer det ovärdigt GOTY stämpeln. Att spela som Black Phantom är riktigt kul. Det är som helt eget spel i sig då det finns mycket man kan tänka på och använda till sin fördel som är smått värdelöst när man spelar singleplayer/co-op. Det mest självklara är kanske Scraping Spear som pajar armor och vapen men mindre självklara saker som är riktigt irriterande för personen som blir invaderad är saker som Acid Cloud och poison vapen. Speciellt om man invaderar någon som är i en av världarna där man inte använder sig utav anti-poison gear/items. De har då oftast inte Royal Lotus osv bland sina hotkeys. Vapen som Blind och Large Sword Of Moonlight kan vara sjukt jobbiga då de ignorerar sköldar. De är jävligt bra mot folk som kör på sköld + rapier/spear och försöker peta på en med skölden uppe. En väldigt säker spelstil som jag sprungit på väldigt mycket på de asiatiska servrarna. En sak som jag tycker är smart att göra som Black Phantom och som funkar ganska hyfsat är att springa dit personen man invaderar är så fort man kan, vissa gillar att gömma sig och stalka men jag tycker att det är dumt då man ger den andra personen tid att byta gears och hotkeys och förbereda sig för pvp. Bättre att sätta press på dem imo. Så fort de har sett en och vet att man är i närheten så kommer de inte att våga gå in på menyn och de blir då tvugna att fightas med vad de nu än har på sig :)
En annan sak är att använda fienderna på banan till sin fördel, men det har jag aldrig riktigt lyckats med. Inte för att jag har försökt så mycket. Men jag har läst anekdoter och tips om hur man som Black Phantom kan försöka springa förbi den man invaderar och ta sig längre fram i banan dit personen inte har kommit ännu. Man kan sedan flytta omkring fiender där och ställa dem på ställen de vanligtvis inte spawnar på. T ex genom att lägga omkring Soul Remains. Som jag har förstått det så attackerar inte fiender Black Phantoms. Lustigt nog så har det har aldrig varit fiender i närheten någon av gångerna jag har invaderat. Man börjar ju alltid i början av världen och är tvungen att springa fram dit personen man invderar är vilket oftast leder till att man möts nånstans i mitten och fightas där det inte finns några fiender kvar.
Jag läste också igenom en hel del kommentarer. Några bevisade ju sin okunnighet genom att döma ut spelet som ett generiskt "hack 'n slash" :)
Zero Punctuation har för övrigt en skön recension.
Tänkte köra som en Black Phantom (troligtvis "Thief") som är utrustad med Plauge (Baby's Nail kan ju fungera bra). Undviker Scraping Spear, det är bara för arsligt. Om jag klarar av att ta mig förbi de spelare som jag invaderar funderar jag på att anordna fällor genom att skapa falska meddelanden eller, som du skriver, flytta runt på fienderna. Kan tänka mig att Stonefang Tunnel och Valley of Defilement kan bli ett helvete om man omorganiserar fienderna en aning :)
haha, zero punctuations reviews är alltid sköna. Tog ditt tips och mainade Mirdan Hammer med min magikaraktär. Körde på Moon uppgraderingen då jag pumpar en hel del points i magic och kommer således få helt okej damage bonus. Jag hade aldrig riktigt förstått vad som var så bra med polearm vapnen innan, hade bara provat veva lite med en Sais inne i Nexus och tyckte mest animationerna såg klumpiga och långsamma ut. Vilket stämmer om man kör 1handed, men 2handed är nog Mirdan Hammer ett av de bättre vapnen i spelet mot snubbar med sköld och även väldigt duglig mot andra monster. Den verkar suga massvis med stamina ur fiender som blockar och öppnar upp dem ganska lätt :) Ska även prova på Mace/Morningstar. Märkte att "critical" animationen med de vapnen är lite annorlunda och gillar tyngden och sättet man vevar omkring med dem 1handed.
Ja, jag körde Mirdan Hammer med en hand genom halva spelet innan jag förstod hur pass mycket bättre den blir med tvåhandsfattning. Gillar verkligen att den fungerar bra både i smala och öppna utrymmen. "Stöt"-attackerna suger som sagt musten ur fienderna väldigt snabbt men det verkar som om att man behöver ha en stor damage bonus för att rå på de rödögda sköldgubbarna. Annars är risken stor att man studsar av deras sköld och så dör man. Körde med en Blessed Mace+3 innan jag fogade ihop North Regalia. Riktigt snabbt vapen som trots det har en skön tyngd i attackerna. Fungerar väldigt bra mot bepansrade fiender.
Hittade en läsvärd artikel för de som är intresserade av spelet men även för oss som spelat igenom det. Jag tycker att den beskriver känslan man får av att spela Demon's Souls på ett väldigt bra sätt. Nedanstående stycken är riktigt träffsäkra:
Each level — from ruined fortresses to haunted prisons to a stage that’s actually called “The Valley of Defilement” — has hardly any friendly faces. The lack of music robs the game of pacing, so you feel indefinitely lost in every level. You’ll also notice that non-player characters’ faces are somewhat obscured when you speak to them. It might be the size of their avatars, or the way they barely animate, but they feel cold and distant. Like the gameplay, these attributes would be a failure in most games, but in Demon’s Souls, they come together to convey emotions of hopelessness. Video games don’t easily convey sadness and hopelessness. Lots of games have sad moments, but it doesn’t feel sad to play them. Action games are rarely hopeless, either, because you’re usually playing as a superhero who’s expected to save the day. In Demon’s Souls, the opposite is true. You’re expected to fail and give up, and the horrible fog that’s turning the entire world into mindless husks will continue to expand. There’s even one supporting character who serves no purpose except to demoralize you. It’s powerful, and it works. Länk
Blev invaderad av en Black Phantom med Scraping Spear igår. Tog livet av honom till slut men fick över 40.000 i repairkostnad... Jag lyckades även "vända" en invasion när jag började att stalka den som invaderade mig. Gömde mig bakom några kärror (värld 1-3) och avvaktade i nästan 10 minuter så att han började bli frustrerad. Han sprang in i en återvändsgränd och efter det stod jag där och blockerade vägen med min Tower Shield :)
Blev invaderad av en Black Phantom med Scraping Spear igår. Tog livet av honom till slut men fick över 40.000 i repairkostnad... Wow, 40k. Det ger mig nästan lite dåligt samvete när jag tänker på hur ofta jag använt scraping spear och acid cloud i pvp nu det senaste. Fast jag har endast använt mig av sådana metoder i självförsvar när jag blivit invaderad, vilket gör det lite mer berättigat. Men ändå :)
Riktigt bra artikel f.ö. Tycker att de lyckades ingiva "sadness and hopelessness" m.m utan att det blev klyschigt. Sen det här med att man känner sig förvirrad och ifrågasätter om det man gör är rätt eller fel lyckades de också med till viss del i Valley Of Defilement och spelets slutscen. Lite som i Shadow Of The Colossus.
Jag önskar att det gjordes mer dark fantasy spel som DS och mindre typiska JRPG cyberpunk/steampunk fantasy eller typiska WRPG tolkienesque fantasy med dvärgar, alver orcer osv.
Ja, 40.000 kändes lite i överkant men när jag ränner runt med Tower Shield och Dark Silver-armor får jag väl skylla mig själv ;P Scraping Spear gör ju som tur var inte så mycket skada men det verkar skada all utrustning även när man blockar och det är minst sagt drygt. Dark Fantasy fungerar helt klart bäst i nuläget. Både WRPG- och JRPG-genren har blivit löjligt urvattnade. Mest på grund av att man i stort sett alltid vet vad som väntar i form av klyschiga karaktärer och "plot-twists".
Hur fungerar co-op och multiplyer?? Vad jag hört så kan man bara "hoppa in" kort och hjälpa varandra? eller är det mer än så? En utförlig beskrivning vore toppen :D
rapperted.se
Jag har varit en hemsk människa och knappt rørt spelet i December men runt jul fick jag ett ryck och nu har jag tryckt ut ca 45h på min førsta runda. Varfør har ingen førklarat før mig hur mycket hyper attacks äger? førsta delen av blue dragon är førvisso pisslätt men dryg som fan när man kør en magiker som bara orkar med 50 dmg per träff med typ soulray. Hyper får upp den till 150 vilket känns acceptabelt. Min Internettillkoppling är på tok før ostabil før att jag ska kunna køra pvp på rktigt. Bara att slakta en invanding gold mask i slutet av tredje världen var fan helt omøjligt såvida jag inte gjorde något bisart fel. EN disable senare och det var en cake walk ;) ted Precis som du skriver fungerar det. Det finns alltså ingen "vanlig" co-op med friend invites och andra hemska sociala grejer.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
han som beskrev coop/MP för mig sa ju "kort hjälpa varandra", vad innebär det? under begränsad tid elle?
rapperted.se
ted Co-op fungerar på två sätt: 1. Du befinner dig i kroppslig form (levande) och behöver/vill ha hjälp för att ta dig igenom en bana och döda bossen. 2. Du är i soulform ("död") och vill få tillbaks din kropp alternativt hjälpa någon annan för skojs skull. För att göra detta kan man lägga ut en "blue soulstone" på marken i sin egen värld. Levande spelare kommer att kunna se denna sten även i sina världar och om någon känner för att plocka upp dig kommer du att bli skickad till dennes värld i form av en "Blue Phantom". Det kan vara upp till en levande spelare och två Blue Phantoms under en session (tre Blue Phantoms om man använder sig av någon slags bugg). Det finns ingen egentlig tidsgräns annat än att du eller den du spelar med dör, eller att ni tillsammans lyckas döda bossen. Om den levande spelaren blir dödad avslutas sessionen och alla Blue Phantoms blir skickade till sina egna världar. Dödar ni bossen får alla Blue Phantoms tillbaks sin kropp och blir levande igen. Alla spelare får sätta betyg på varandra efter sessionen oavsett hur det går. Ju bättre betyg desto mer "souls" (XP/pengar) får man och chansen blir också större att fler vill använda dig som Blue Phantoms tack vare bra betyg. Därtill finns risken/möjligheten att bli invaderad eller att invadera en levande spelares värld (om man själv befinner sig i soulform). Att bli invaderad är något man får räkna med om man spelar som levande medan man själv kan välja att invadera någon som en "Black Phantom" om man är "död". Som Black Phantom är man ute efter att döda den levande spelaren och ta dennes kropp och en del souls. Detta är dock relativt svårt eftersom spelaren alltid är medveten om att någon invaderar samt kan kalla in Blue Phantoms till hjälp. En Black Phantom har dock fördelen att inte bli attackerad av några fiender på banan och kan således ta hjälp av dessa för att döda den levande spelaren.
Potatis: Stort tack det rätade ut många frågetecken.. Låter som en jävligt cool och orginell idé :D
rapperted.se
Beställde spelet idag från Axelmusic. Finns det någon bra guide på internet med lite info osv?
Länk till http://demonssouls.wikidot.com/ Där har du en grym sida som har koll på det allra mesta.
Hoppas att du får kul med spelet. Jag har spelat sedan början av november och det håller fortfarande hur bra som helst. Nu har dock "Eye of Judgment" kommit ivägen för ett tag :P
Ah tackar tackar. Tänkte starta med en Royal. Några tips på hur jag ska lägga mina stats? Ska inte köra magic build
Oavsett klass bör du lägga en hel del souls på "Endurance". I Demon's Souls är det oftast bättre att vara snabb och bära en lätt utrustning än att lasta på med tung armor och vapen eftersom många fiender i vilket fall kan döda dig med några få slag(självklart är det allra bäst att vara snabb med tung utrustning med det är mycket svårt att uppnå). Om du är osäker på vad du ska spendera dina souls på kan det vara en bra idé att lägga dem i "Vitality" (alltid skönt med lite extra HP) eller "Dexterity"/"Strength". I slutändan handlar det egentligen om vilket vapen/utrustning du vill använda. Vissa svärd kräver en viss "Strength"/"Dexterity"/"Faith"/"Magic" och även "Endurance" för att kunna användas. Spelar du som krigare av något slag måste du hela tiden ha koll på din "Equip Burden" (hur mycket utrustningen du använder väger). Om denna understiger hälften av din totala "Equip Burden" kan du återhämta stamina mycket snabbt och således springa längre, slå oftare och lätt rulla undan för attacker. Överstiger den å andra sidan hälften av din "Equip Burden" blir det genast svårare att slåss och undvika att bli slagen. Mina stats för en tungt utrustad Temple Knight är: Vitality - 25+ Intelligence - 12 Endurance - 40 (max stamina) Strength - 33 Dexterity - 30+ Magic - Bas Faith - 36 Luck - Bas Soul Level - 114 Med dessa stats klarar jag av att handskas med det mesta. På New Game+ måste fienderna få in ett antal träffar för att sänka mig. Jag får dessutom bra "damage bonus" från Strength, Dexterity och framförallt Faith. En hög Endurance gör att jag kan bära mycket utrustning och tåla en hel del stryk.
Så jag ska försöka att få det ganska jämt mellan End, str, dex,vit och faith om jag vill köra på en klass som inte går runt och kastar spells. Ska läsa på som en tok nu innan jag får spelet. Känns som det är mycket att tänka på^^ Men jag längtar efter att få sätta tänderna i det
"Faith" kan du egentligen skippa eftersom det inte finns alltför många vapen som får en damage bonus från det attributet. Jag kör med en slags "Paladin"-karaktär och vill därför kunna använda "Mirakler" (typ god magi som bygger på en Faith-attribut) för att kunna hela mig, få en extra chans (bästa miraklet i spelet enligt mig) eller skada många fiender samtidigt. Ja, det är ju en hel del att ta hänsyn till. Mitt råd är att du sparar alla "stenar" du plockar upp (ex. Shard of Sharpstone/Hardstone m.m) ett tag eftersom du kan uppgradera dina vapen med dessa. Jag började direkt att slänga bort mitt uppgraderingsmaterial på vapen som jag egentligen inte hade någon större användning för. Det är bättre att hitta ett vapen vars attackmönster/vikt/skada man trivs med innan man börjar uppgradera. Detsamma gäller alla souls som du får från bossar. Dessa kan användas för att skapa vapen, byta till sig kraftfull magier/mirakler eller för att få en hel del souls. Använd absolut inte bossen "Flamelurkers" själ eftersom du då inte kommer kunna uppgradera dina (bättre) vapen under spelets gång. Ha alltså alltid koll på vilket vapen du söker innan du börjar slösa bort dina stenar/bossjälar.
Aight jag ser. Well tack för det, tror jag har koll på det mesta nu inför starten^^
Morsan var en sväng i newyork så jag bad henne plocka hem detta... Varför har jag inte fixat det här tidigare? När jag precis nästan hade tappat allt hopp för tvspel så fick jag en nytändning! Sjukt imponerad! Kört i 3-4 dagar nu och lirar temple knight... Tagit ner första slimebossen, Tower Knight, Spindeln och fettot i 4-1an(han med instuckna svärd i magen).. inkl småbossarna Executioner, Vanguard och röda draken... Älskar utmaningen och den psykiska peppningen inför att våga sig till nya ställen och utmana nya bossar. Undrar lite småsaker... Vilket vapen är bäst? Har ju insett att Wing spear är galen (har +6 på den nu och ska väl gå mot moon spear) med en fet sköld (har brushwood). Men jag vill ju såklart använda bossarnas själar att crafta nåt sinnessjukt stort och starkt vapen? Några tips? Var hittar jag bättre rustning?
rapperted.se
Använd Great Club+0 tillsammans med Adjudicators ("fettots") själ för att få "Meat Cleaver". Det vapen i spelet som kan dela ut mest skada eftersom det har helt galna damage-bonusar från Strength/Dexterity/Faith (S/S/A!). Vapnet är dock riktigt långsamt så det krävs en hel del övningar för att kunna använda det mot snabba fiender och Black Phantoms. En miss och man är helt blottad i över en sekund. Annars fungerar en uppgraderad "Mirdan Hammer" väldigt bra. "Blessed"-uppgraderingen kan vara av intresse om du satsar mycket på Faith. Man regenerar dessutom HP så länge man använder den. Ett bra vapen för att ta död på sköldgubbar, stora antal fienden eller om man helt enkelt vill hålla angriparen på avstånd. Det är helt värdelöst om man inte har tvåhandsfattning. När du har klarat spelet kan du foga ihop "Northern Regalia". Ett svärd som gör mycket skada och är avsevärt mycket lättare att använda än "Meat Cleaver". Speciellt bra om man har Pure White/Black Character Tendency. Tror att du kan hitta en riktigt bra rustning (Dark Silver...) i 5-3. Det innebär ju tyvärr att du måste vada dig igenom "Valley of Defilement" vilket inte är det lättaste. Annars har "Yurt" (3-2) en duglig rustning och "Brushwood Armor" fungerar även den. Temple Knight har dock en mycket bra rustning från första början.
Cool, ska kolla in det! Skedde dock ett litet "missöde" i början av spelet efter Miranda(eller vad hon heter) The executioner åkte ner. Brushwood-gearen vägde för mycket så jag började kasta av mig orginalrustningen och efter jag plockat upp 2 delar brushwood inkl skölden så knullade kameravinkeln upp sig och jag gick ett steg bakåt ist för framåt och föll mot en säker död.. vilket betydde att all gear som låg på marken försvann för evigt... Så jag sprang omkring ca 1 level i bar överkropp :D
rapperted.se
Härligt :) Själv råkade jag drämma till Blacksmith Boldwin med en tvåhandsfattad "Meat Cleaver". Telefonen ringde mitt under spelet, när jag lade ifrån mig dosan trycktes R2-knappen in... Som tur var hann jag dra ur kontakten ur väggen innan spelet hann autospara.
En liten detalj som jag aldrig tänkt på.. för att kunna forge:a de lite tyngre vapnen så måste man ha tagit ner spindeln och flamelurker??
rapperted.se
Precis, du måste använda Flamelurkes själ för att kunna uppgradera/göra de bättre vapnen. När du har själen snackar du med Blacksmith Ed i värld 2-1. Använd "Talk" tills han börjar prata om uppgraderingar, sedan tar du "Leave" och börjar prata med honom igen. Han borde då erbjuda sig att ta emot själen, du får välja "Yes"/"No".
Cool, tack som fan.. då ska flamelurker ner ikväll.. några tips på vapen? pilbåge kanske?
rapperted.se
Magi funkar bra mot flamelurker. Soul Arrow eller Soul Light. Försök även ha lätta armors på dig så du kan röra dig och rulla omkring snabbt. Flame ring of resistance och Purple Flame shield är bra också. Känner du dig modig så ta honom melee med nåt vapen som gör magic damage. Typ nåt med Moon/Blessed prefix som uppgradering. Det är lite svårare än med magi men inte omöjligt om du lär dig hans rörelsemönster och kan röra dig snabbt. Ett vapen med hyfsad reach och snabba stötar är att föredra. Typ Winged spear, Mirdan hammer(2h), även ett Katana-vapen eller Long/Knight Sword är bra. Det blir ännu enklare om du har Sticky White Stuff.
Utöver tipsen som marvingaye tog upp: Egentligen är Flamelurkers attacker ganska långsamma, även om han själv är sjukt snabb, så det är inga större problem att läsa hans attackmönster. Spendera de två första minuterna med att undvika hans attacker. Du kan få en föraning om vad som kommer att hända genom att lyssna på hans läten. Se upp för hans "Area effect"-attack som kommer när han lyfter båda händerna över huvudet. Rulla snabbt bakåt om du kan. Var även beredd på att Flamelurker blir svårare ju mer skada han tar. När du har fått ner hans liv till ungefär 1/3 blir hans jakt ännu mer intensiv. Stamina-management är extremt viktigt i det läget. Det kan vara riktigt svårt att få in träffar på honom eftersom han hela tiden är precis bakom dig.
Med mycket flame resistance så ska flamelurker inte vara något större problem. Nu kör jag förvisso ganska stenhårt på magic men den boss jag har haft störst problem med är utan tvekan Maneater. Vill inte ens tänka på antalet gånger jag rullat ut i timma luften efter misslyckad försök att dodga både honom och polaren.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Flamelurker var inga större problem. Nere på andra försöket.. Använde winged spear. Tog kvinnan i kyrkan (idol någonting), Maneater och Munken (människostyrda bossen... riktigt tungt koncept på boss!) igår... Förövrigt så har jag "råkat" slå både patches och han grave-merchanten som säljer holy arrows etc. Båda två ligger nu begravda :( Så jag får väl nöja mig med vanliga "arrows"... Jävligt oförlåtande spel gällandes då man råkar nita npc:er.. Scraped spear (den som tar sönder folks gear) är ju underbar! Ju längre fighterna är ju mer njuter jag av att veta att deras repairbill kommer kosta skjortan
rapperted.se
fråga... Det finns ju själar som man får från bossar som man endast kan byta bort mot "spells"... då jag kör temple knight och absolut inte kommer lägga 10 i magic (denna runda iaf) eller satsa på "spells" överhuvudtaget.. Är det då en dum idé att byta in dessa mot själar ist (vissa är ju 20.000 plus)?? För rätta mig om jag har fel.. om jag nu emot all förmodan ändrar mig så kommer jag väl få tillbaka dessa själar från bossarna på ng+ osv? Och säg att man klarar spelet.. får man behålla själarna som man har spart?
rapperted.se
De flesta boss själar kan bytas in mot mer än magic spells och miracles. Går att göra coola vapen dessutom. Men ja, du sparar allt du har på din karaktär när du går över till NG+ och du får då nya själar igen av bossarna du dödar där. För att kunna få alla items och spells i spelet måste man spela igenom det 3 gånger tror jag. Bryr du dig om trophies etc så kan det vara värt att byta in vissa bossjälar mot ett vapen/spell även om du inte behöver det då spelet har 3 guld trophies för när man skaffar alla spells, unika vapen och miracles. Sen kommer din karaktär bli mer all-round ju mer du spelar så du kommer börja bli sugen på saker du kanske inte hade någon användning av innan. Max level är trots allt 712. Så då kan det vara bra att ha kvar boss själarna.
i see, låter vettigt. däremot är det väl fritt fram att växla in den röda och den blåa drakens själar? verkar inte kunna crafta något med dem
rapperted.se
Inne på NG++ nu.. fyfan ett av årtiondets bästa spel!! Någon som vet hur många "+"-varv man kan köra?? Roligaste bossfighten är helt klart Maneater(s).. jävligt hektiskt på NG+.. ska bli intressant på ++ :D
rapperted.se
ted Det finns nog + så att det räcker och blir över:
:)
Funderar på att köpa detta, men känns som att det kommer vara lite för svårt för mitt tålamod... Åsikter?