Uncharted 2 recenserat (PS3)
9.5/10 av IGN ! Tur att det inte är så långt kvar. Det ser helt sjukt bra ut.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Ja, verkar rätt bra. Jag hade hoppats på mer frihet än i ettan som jag tyckte ar för linjär (skogen var ju byggd som en trång korridor) samt mer platforming/puzzlesolving och mindre pang pang. Jag hade klarat mig utan multiplayer, hade föredragit om de lagt resurserna på att förlänga singleplayer. Men verkar riktigt fett i alla fall och ett givet köp.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
ojoj, verkar riktigt bra! när var det de släpptes? ett måste-köp
Fan vad nice. Sett fram emot detta länge nu. Älskade ettan men tyckte också det var lite för mycket skjutande stundtals. Hoppas också på mer pussel/platforming och det verkar som att de har med mer sånt i detta. De har för övrigt nämnt i intervjuer osv att single playern är längre i tvåan, vilket är nice. Multiplayern var faktiskt kul, jag spelade en hel del under betaperioden de hade efter Infamous-släppet. Kan inte komma på för många konsollmultiplayer spel som kombinerar riktigt bra platforming med skjutande. Det här hade dock varit ett solklart köp även utan multiplayer. Fast jag ser jag fram emot att spela fler co-op uppdrag. De hade bara med första delen av ett co-op uppdrag i betan och det var roligt men kort.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
All right, U2 ligger nu på 98/100 hos
metacritic , vilket gör det till delad etta med GTA4 so far. Inte för att reviews är något jag kommer bry mig om i det här sammanhanget, detta är DEFINITIVT årets mest efterlängtade spel, och kommer troligtvis vara ett av den här generationens mest minnesvärda single player-upplevelser.
2 veckor kvar!
du är kär i mig.
Satt i metacriticperspektiv är ju IGN:s recension närmast en sågning :) Nån som vet om man måste ha spelat ettan innan? Var inte så sugen på det, men bilderna från tvåan har ju varit riktigt intressanta. Skulle ju kunna skaffa ettan men har hört om en del problem pga senaste updaten. Kanske fixat iofs.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution De har sagt att du ej behöver ha spelat ettan för att hänga med i storyn i tvåan. Men självklart får du ut mer utav dialogerna och karaktärernas interaktioner om du har spelat ettan. Tycker alla med ps3 borde ha spelat ettan, galet kul och välgjort spel! Problemen efter fw 3.0 fixades efter några dagar genom att de släppte 3.1 som var en valfri firmware update.
Förresten, multiplayerbeta/demo är ute på PS Store just nu för alla . De verkar ha packat in en hel del banor och modes i den här jämfört med betan jag körde innan.
jag tycker också man bör spela ettan, storyn i det spelet är heeeeeelt underbar, och hela spelet är faktiskt en jävla skoj upplevelse. billigt ere nu också.
du är kär i mig.
Klart man ska köra Uncharted innan man ger sig på U2. Inte för att man behöver det för tt hänga med i U2, men för att det klart är värt de 250kr som spelet kostar.. Ang multiplayer var jag inte sugen på det innan och jag är inte sugen nu efter att ha spelet demot. Varenda spel behöver inte ha deathmatch, och Uncharted är ett av såna spel. Kändes väldigt klumpigt och trögt på något sätt.
Kändes väldigt klumpigt och trögt på något sätt. Wow, tycker helt tvärtom där faktiskt :)
Jämfört med andra tredje-persons skjutspel som jag har spelat multiplayer(GearsOfWar, GTA4, red faction: guerrilla) så tycker jag Uncharted2 är snabbare, smidigare och jag känner att jag är mycket friare. Endast det faktum att man kan klättra, hoppa och röra sig ganska fritt vertikalt gör det roligare och smidigare än ovan nämnda spel som helt saknar plattformselement i multiplayern. RF:G är väl det spel som kommer närmast rent tempo/smidighets-mässigt.
Men det är väl det enda jag har att jämföra med, kan hända att jag missat en del third person shooter MP spel som funkar bättre/snabbare. Är väl dessutom ganska van vid U2's multiplayer nu efter att redan ha varit med i betan så jag kanske är lite biased. Minns faktiskt att jag tyckte det var liiite långsamt i början när jag spelade betan i somras men det var nog för att jag precis hade lirat en hel del Infamous.
Men jag håller med om att Uncharted inte direkt "behövde" nån multiplayer. Hade varit ett solklart köp även utan, precis som ettan.
Jag jämförde inte med 3ps egentligen, utan shooters allmänt (alltså främst fps). Men Warhawk är väl det 3ps jag spelat mest online, och det kändes mycket smidigare än U2. men kanske behöver mer tid för att bemästra det. Men är det bara jag, eller verkar folk kunna ta en jävla massa skada innan de dör?
Tyckte multiplayer var ganska kul, klart roligaste Tredje persons multiplayern jag kört. Men är nog ingenting jag kommer spela när mw2 har släppts. Men det duger tills dess:) ARGH vill ha spelet NU!
Caliber, jo folk tål absolut för mycket, nästan bara granater och slag som gör vettig skada..
du är kär i mig.
Testade multiplayern. Det var rätt kul, men framför allt var det riktigt snyggt och jag blev oerhört sugen på spelet så nu är det bokat. Ska bara försöka hitta ettan, helst på Game så jag blir av med det där jävla kortet och förmodligen aldrig gör en deal där igen (man blir så otroligt blåst).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Hmm har jag missat något här.. varför har en del folk boosters men jag kan inte välja några? är det för att jag inte fick tillgång till beta genom förbokning eller nåt? trodde man låste upp dom vid högre level men det verkar inte stämma
R1 öppnar shopen vid nåt tillfälle, där kan du köpa boosters
du är kär i mig.
Inte illa. Ser ut att kunna bli ett av de högst rankade spelen någonsin på metacritic.
Sitter med ettan just nu och det är faktiskt rätt kul. Bättre än förväntat, om än något enformigt (lös ett problem, skjut en massa skurkar med halvbra aim om och om igen) och lite för linjärt. Det är inte heller så kul att leta skatter även om de ofta är ganska fina. Storyn tar en del sköna svängar men haltar bitvis, den är lite för långsam. Över lag dock ett skönt spel som får mig att förvänta mig stordåd av tvåan.
Hehe, varför hatar alltid folk på linjära spel? Spelat ett MMORPG eller något vetja. :) Linjärt är fantastiskt.
jagvillocksåhaenblog.com
Just linjäriteten var det jag ogillade mest med ettan. Självklart behöver det inte vara open world, men man skulle iaf kunna få ett par stigar att välja mellan, som exempelvis i MGS4. Uncharted var absurt linjärt, varenda rörelse man gjorde var påtvingad. Speciellt med tanke på att man befinner sig i en djungel. Frågan är snarare vad någon skulle kunna ha emot lite valfrihet? =) Ang skatter verkar som att man kommer få valuta i Uncharted 2 online av trophies från ettan. Så jag ångrar inta att jag kämpade till mig platinum
Ett linjärt spel gör det enklare för utvecklarna att kontrollera upplevelsen/spelets rytm och ha skriptade events som händer runt omkring en. Jag gillar det. Det är bland annat därför Half Life 2 och Cod4's single player campaigns var så bra som de var, även dem oerhört linjära spel. Fast jag håller med Caliber om att det hade nog kunnat funka om de ibland slängde in ett val som gav en illusion av "frihet", t ex två/tre olika stigar som ändå leder till samma slutpunkt. Hade väl inte varit helt fel, speciellt med tanke på flera genomspelningar osv(jag tror jag spelade igenom Uncharted 3 eller 4 gånger). Men mer "frihet" än så hade inte riktigt funkat tror jag. Uncharted spelas ut som en matinéfilm eller en "summer blockbuster". Det är meningen att man ska uppleva ett äventyr, inte göra sitt eget. Det funkar fint då karaktärer, dialoger osv är välgjorda och även om alla händelser är förutbestämda så tycker jag inte att det gjorde så mycket. De har dock sagt att i UC2 så kommer man ha lite mer frihet än tidigare fast i form av hur man väljer att bemöta olika händelser. Man kommer kunna klättra mer och stealth funkar visst lite bättre. Open world hade dock varit otroligt opassande och gjort det till ett helt annat spel. Men jag tror inte nån på allvar skulle föreslå det för det här spelet. Spelar man Uncharted och förväntar sig GTA så får man skylla sig själv.
Har inget emot det linjära, men svårighetsgradsmässigt var det svåraste typ att inte slösa bort all ammo. Hade gärna sett lite mer pussel, akrobatik osv. Något jag hoppas på inför tvåan nu är ett utvecklats stealth mode.
4/5 i Aftonbladet idag LOL SKITBETYG
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
doggson, det är ju samma betyg som de gav Halo ODST ;) Men man går ju knappast till Aftonbladet för tvspelsjournalistik, eller någon annan journalistik heller för den delen.
Att du fortsätter falla för hans flamebaits är fan otroligt.. =)
Caliber, du ger honom alldeles för mycket credd genom att tro att hans baktanke är att flamebaita haha (det är f.ö inte så seriöst, vi brukar snackas utanför whoa, om det ger någon indikation)
Tänkte bara vara snäll och säga det :(
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Blir köp direkt imorrn! Gillar överlag ej inte thirdperson multiplayer av nån okänd anledning, men betan hade jag sjukt kul med. Hade dock tjackat det utan mp också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
yeah blir till att hänga på låset på gamestop imorrn och hämta sin bokade kopia! ska nog byta in nåt skräp mot brutal legend då också
du är kär i mig.
Yes, fick precis sms från gamestop om att de håller i collectors edition boxarna i 48 timmar. Kommer ändå stå där vid öppningstid som en förväntansfull femåring :) Ska nog byta in lite bajs mot Bayonetta också, även om det är försenat till januari. Breakdance videon på gametrailers såg så löjlig ut att jag nu verkligen måste ha det!
Fick hem mitt ex idag och har inte kunnat slita mig ifrån det en sekund (förens nu). Sjukt bra story och grafik och spelkänsla osv osv. Jävligt bra spel helt enkelt! Man sitter som klistrad hela tiden, jag tror inte att ni kommer bli besvikna.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Får mitt imon antagligen, can't wait! :D Undra om det slår Uncarted Drake's Fortune..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Lär ju piska det första, för det var som mest "helt okej". Största minuset då, o vad som verkar vara kvar, är ju vapnen. De väger inget, känns som att skjuta med ärtpickadoll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Drar in imorrn och hämtar mitt också. fick ett fjantigt sms från gamestop^^ Lär väl köra igenom hela imorrn också i guess... om jag hinnermarvingaye Du kan ju inte byta in spel mot Bayonetta. demot var inte mycket att hänga i julgranen. Kan väl bli ok men du gör ju som du vill
Ang. Bayonetta (o feel free to flamea/LOLa/HAaa/FCUKaa här Doggson) Men herregud va rövapulade vi ps3 ägare blev tack vare Segas schyssta portning.. Ser ut som nån hällt brunsås över skiten. Tur att det inte är min typ av spel, (om det inte är God Of War). .
! P21 Jag älskar DMC och detta är gjort av Kamiya, skaparen av DMC. Och jag gillade faktiskt demot, kört igenom det en hel del gånger och lyckats få platinum på alla fighter :) Som TheMatt säger så är dock ps3 versionen en usel port av Sega. Jag antar att det var ps3demot du testade? Men ja, det blev att jag förhandsbokade 360 versionen. Jag har nu inte ens sett 360 versionen förutom i gametrailers ps3/360 jämförelseklipp men den är tydligen väldigt mycket bättre. Framerates, texturer, lighting osv. Inte för att jag hade så jättestora problem med ps3 versionen men jag märkte av lite framerate drops under bossifighten på slutet, vilket kan vara irriterande i såna här spel.
In all fairness, inte spelat demot, finns bara på japanska psn va? Bara sett jämförelser på typ GT. Tror dock inte man märker så mkt när man sitter med själva spelet, men brevid varandra så gjorde det nästan ont.
marvingaye Jo jag har spelat en hel del DMC under mina dar men fick inte samma känsla riktigt med Bayonetta, nu ska man ju självklart inte dömma ut spelet helt efter demot och jag hoppas att det blir bra men som sagt.. Det känns halvdant. Senast jag hade kul med ett liknande spel var Ninja gaiden som jag rankar högt bland alla spel jag spelat.. Visste inte att ps3 versionen var sämre än 360 versionen men där ser man.. och ja det var ps3 versionen jag testade. aja, tråden är ju inte om Bayonetta^^
ska bestämma mig imorgon när jag hämtar ut om det blir till att boka brutal legend....
du är kär i mig.
"Yes, fick precis sms från gamestop om att de håller i collectors edition boxarna i 48 timmar." Vadå, delar de inte ut några limited edition boxar förrän fredag?
Eller så har han inte pengar förrens på fredag, just a thought.
Nej haha. Ok lika bra jag citerar smset; "Hejsan. Imorgon, onsdag, släpps Uncharted 2 som du har bokat. En Collectors Edition av spelet kommer ligga och vänta på dig i 48 timmar. MVH Gamestop" Så om inte jag har missförstått detta grovt så är man inte garanterad Collectors Edition om man inte hämtar ut sitt förhandsbokade ex 48 timmar från och med imorgon. Man får då den vanliga retail versionen istället. Kan vara bra att veta då det verkar som att de inte har skickat detta sms till alla. Min polare har också förhandsbokat och han fick inget sms.
whoa har övertygat mig, ska def köpa nån gång om två veckor! Ska bara övertyga syrran om att splitta kostnaden, hon ÄLSKAR såna här spel
marvingaye Ah, perfekt. Då blir det att plocka upp påvägen till jobbet idag då. Sen nöta i helgen. Nån som har nån koll på hur man får tag i den där currency multipliern från gamestop? Eller följer den bara med på en lapp nånstans?
Jag var så exalterad idag så jag vaknade före klockan tio för första gången på två månader. Har kört fram till fjärde och gillar det skarpt. Storyn känns iuofs lagom förutsägbar men det är ju inte därför man spelar. Får man sms av gamestop i Swe? De ringer alltid mig dagen före och ser till så att jag kommer ihåg att jag har föhandsbokat.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Sålde av två 199 krs spel & Batman, ick Lim Edition steel case & 91 spänn i näven tillbaks. Är på 2 kapitlel, ska ba' ner på puben för ett pitstop så blir det mer sen.
Kapitel 5 nu. Helt underbart spel än så länge. Varierande tempo som passar perfekt, man har inte tråkigt en sekund. Att det sedan är äckligt snyggt är ju knappast helt fel det heller. Jag gillar eldstriderna mycket bättre i det här än i det förra, främst på grund av bättre tyngd i vapnen och mer dynamiska strider.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Visuellt OMG-moment i Kapitel 6. Jag säger inte mycket mer än så.
Har kört till kapitel 12 sen var jag tvungen att sluta, blev så jävla hungrig. Fram tills nu har det varit så otroligt kul och bra, imponerande
Visuellt OMG-moment i Kapitel 6. Jag säger inte mycket mer än så. Tycker det är visuella OMG-moments nästan hela tiden. Så sjukt detaljerat och snyggt
Tycker det är visuella OMG-moments nästan hela tiden. Så sjukt detaljerat och snyggt Ja, det ser ju riktigt bra ut hela tiden men det var i kapitel 6 som det faktiskt slog mig hur sjukt snyggt det är. Det var ungefär samma känsla som när man kom upp bakom vattenfallet i första spelet och kunde se ut över ön man var på.
Hann bara spela igenom första kapitlet innan jag däckade i nåt som verkar vara en jobbig förkylning (eller grispest, vem vet) men det ser riktigt lovande ut hittills.