I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Red Dead Redemption (Rockstar)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-05-22 20:42
KinG-PhiL: Kört mer idag och ja spelet är helt klart fucking älskvärt, dock är multiplayern väldigt fubar just nu massa randoms dcs och så fort det händer är det typ never ending loading screen så måste dashboarda för att kunna göra något.

Tottenham: haha ja :D Wtfmoment deluxe
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-05-23 02:19
Irish är skönast! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-23 03:09
Jävlar har du vaknat nu? kukfyllo ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-05-23 03:20
Har kommit 5-6 timmar in i spelet och än så länge är det helt lysande och värt vart enda öre. Det mesta med spelet är helt gjutet och det känns verkligen som man glider omkring i en Sergio Leone-rulle. Även om jag var väldigt besviken på GTA4 så har Rockstar verkligen lyckats denna gången.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-05-23 13:15
Hur är uppdragen? Är det precis som klassiska tråkiga gtauppdragen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-23 13:32
Väntar på att skiten ska dyka upp på gråa marknaden här då det blev bannat. Är det bordeller i spelet eller nåt? Makes sense isf, men ändå. Trodde först inte det skulle bli bannat men det känns som att de bannar alla Rockstar spel, typ default. Hade jag vetat det skulle jag importerat :( Men nu får jag vänta tills babiankuksonsdag.
Undrar om R* Table Tennis spelet är bannat med.

2010-05-23 16:56
Finns horor men snubben är inte så på att knulla dom

Dieallot

2010-05-24 00:43
Väldigt grymt spel. Gillar stämningen. Sido grejerna finner jag mer underhållande i dethär än i GTA spelen. Tycker det är lite weird att man inte kan simma dock, om det inte är så att det bara gäller vattnet vid Thieves landing?

2010-05-24 05:24
Fast egentligen behöver man inte kunna simma. Det finns knappt nått vatten förutom skiten i mitten som delar kartan. Men där i har man inget att göra ändå. Sen finns det väl lite småpölar här och var som kan vara lite irriterande att dö i, men jag saknar inte funktionen.

2010-05-24 07:48
Klart man ska kunna simma, måttligt random att ta bort den funktionen

Dieallot

2010-05-24 09:53
Är det instant death när ramlar i vatten som i första assassins creed eller vadå?

Nåja, det är väl bara till att låtsas att det är story-"canon" och huvudkaraktären aldrig lärde sig simma helt enkelt. Precis som Altair.

Viktig fråga: finns det tailcoat outfits i spelet med typ, tophats? Det skulle elevera RDR till GOTY innan jag ens spelat det.

Typ:

Helt sjukt dåligt spel annars.

2010-05-24 10:09
Man lyckas väl få en ganska uppstyrd outfit för highstakes pokerborden relativt tidigt in i spelet?

Inte hunnit testa den än, men kan tänka mig att den ser liknande ut... hög hatt vetefan dock.

Någon som köpte limited edition och fixat deadly assassin outfiten än?
rapperted.se

2010-05-24 12:15
Dieallot
Nej det är ju inte direkt nödvändigt men som doggson säger så är det ju väldigt konstig grej att ta bort

marvingaye
Jo instant death:P hästar och sånt dör också direkt. antar att inget kan simma.

Jo poker outfitten ser ut ungefär sådär fast mer gråaktig. man behåller sin vanliga hatt dock, vad jag minns.

ted P27
Jag köpte limited. Har väntat nu i några timmar på att rätt wanted poster ska dyka upp i armadillo så jag kan få sista scrapen. Väldigt irriterande

Admin

2010-05-24 12:22
marvingaye:

Du kan inte riktigt köpa kläder som i GTA4, däremot finns det ett antal outfits som man kan jobba ihop genom att köpa tygstycken, utforska städer och klara av olika uppdrag. Men först måste du upptäcka de nya outfitsen vilket sker ju längre du kommer i spelet (även om du kan upptäcka någon/några helt slumpvis). Så det är inte bara sätta sig och börja samla ihop kläder. Olika outfits har olika fördelar.

Ett tips är att registrera ett Rockstarkonto (som i PS3s fall kopplas samman med ditt PSN-id) så får man Elegant Suit vilket ger dig möjlighet att spela highstake poker nånstans. Vart vet jag inte, har inte kommit dit än. Har spelat i 10-12 timmar och inte gjort många uppdrag. Så kul är allt runt omkring. Man får dessutom en del bonusuppdrag genom att registrera sig (står dock att en del är PSN-exklusiva så vet inte hur det ser ut på Xbox).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-05-24 12:24
Jahaja, instadeath när man ramlar i vatten känns lite märkligt såhär 2010, speciellt då RDR är ett högbudget spel och verkar tämligen polished.

Annars så tycker jag det är underhållande att ni automatiskt drar slutsatsen att simning är en gameplay mechanic som de "tagit bort" haha. Det är väl mer rimligt att det inte fanns där från början, att de inte fann det nödvändigt att inkludera det. Jag menar ok, spelet körs på samma motor som GTAIV men det betyder inte att det är ett re-skinnat GTAIV och allt man kunde göra i det spelet borde man kunna göra i RDR. Tror knappast bilkörning och surfa internet finns i koden till RDR fast de "tog bort det". :)

Aja, nu vill jag inte gå in på mer semantikbögeri, är mest bitter för att ni kan spela det och jag måste vänta :(

2010-05-24 12:31
Evolution P26

Ah ok, det där låter ju iofs intressant. Att olika outfits har olika egenskaper. Nice :)

Får nog ta och regga ett rockstar social club konto då. PSN exklusivitet låter bra då jag kommer skaffa ps3 versionen då spelet är bannat och jag orkar inte hålla på och oroa mig över regionslås osv för 360, gråa marknaden här är full av NTSC grejer och min krysslåda är PAL. :( Fast 360 versionen är säkert lite bättre som vanligt, men förmodligen inget man märker av om man inte har på båda versionerna samtidigt på identiska tv apparater med samma inställningar. (hoppas jag)

2010-05-24 14:06
detta spel kommer att hålla läänge, love it !!
Rappare

2010-05-24 18:26
ted P27
Har den och det gick rätt snabbt att fixa den.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-05-24 21:55
marvingaye: Va fan första jag gjorde i free roam var att skjuta dieallot sen skulle jag bada! Gick jävligt nice med instadeath när jag hoppade ner i det vackra vattnet :(

Spelet är underbart, men iofs så har jag inte klarat igenom storyn än :) Rockstar spel håller tills storyn är klar sen börjar man känna sig ledsen, precis som felet med gta4 var :)

Ser fram emot coop packet när det kommer, älska free roam har jagat björn och all möjlig skit idag med polaren.
Undrar dock vad som hände med hunting zones? det var ju snack om att man skulle överleva våg efter våg med djur men har inte sett till något märkbart med det förutom legendary djuren i MP som bara dyker upp efter man dödat x antal djur.

Dieallot

2010-05-24 22:11
någon som har klarat spelet än som har lust att hjälpa mig angående ett mission? kan ta i PM missionet är Civilization at any cost......
BOIA CHI MOLLA

2010-05-24 22:52
Mitt största klagomål är att uppdragen är jävligt enformiga. Nästan alla är "gå dit och döda allt".
Mitt näst största klagomål är att 90% av tiden är att rida till uppdrag och kolla cutscenes, precis som i videon jag postade tidigare. Utan det skulle alla main story- och sido-uppdrag klaras på typ 5h.

Däremot har de lyckats med free roam. Mycket roligare än i GTA att driva omkring.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Rappare

2010-05-25 08:30
Caliber P25
En liten hint. Sätt en waypoint till önskat ställe. När du gjort det, klick på select -> kit och välj sedan camp. När du slagit upp ditt camp kommer ett alternativ "Travel to destination"
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-05-25 08:39
Eller rid till närmaste stad och ta diligensen. Eller så menar Caliber uppdrag i mainstoryn där man är illa tvungen att rida sida vid sida och lyssna på den man gör uppdraget med. Men det är inte så jobbigt, brukar vara ganska underhållande konversationer.
 9-1

2010-05-25 12:27
Äntligen har man skiten, nu återstår det bara att uthärda 4 timmar till på jobbet tills man kan komma hem och spela det. Fick nästan erektion av att läsa bruksanvisningen och kolla in kartan/postern man fick till. Om det är nåt rockstar gör nice så är det packaging. Alltid snygg boxart med samma tecknade stil och lite schwag inne i lådan i form av en karta eller liknande. Uppskattar även att bruksanvisningarna är i färg och inte svartvita som 95% av alla är nuförtiden.

Detta är självklart inget jag förväntar att snuskiga pirater skulle uppskatta *host* men för nån som gillar att ha en spelsamling som inte består utav .iso filer och brända skivor med tusch-kladd på så är det trevligt. :)

2010-05-25 12:35
Wtf man? Innan jag fick red ring på min förra krysslåda så hade jag enbart originalspel, närmare 30. Sen blev jag arbetslös och valde den mer ekonomiska vägen. Jag hoppas att du inte laddar hem musik eller filmer, för då är du en hycklare av stora mått. Host
 9-1

2010-05-25 12:58
Tottenham

haha, jaja. Fair enough :)
Film och musik tankar jag ej men brukar faktiskt ladda hem TV serier, men det är för att de alternativ som är legit inte är särskilt attraktiva. När jag bodde i sverige så fick man vänta typ 1-2 år efter att en säsong visats i staterna tills skiten visades på TV hos oss, ofta efter att de rullat repriser av vad man redan sett under hela den perioden. Där jag bor nu är typ alla HBO serier bannade. Så ja, har inget dåligt samvete över det direkt. Speciellt då jag faktiskt är bluray nörd och gillar att köpa tjocka boxar med alla säsongerna av en serie då den visats klart.

2010-05-25 13:08
Viktig fråga till er som spelar:

Har huvudkaraktären en överviktig serbisk kusin som skickar röksignaler var tionde minut och ber en hänga med på bordell för att kolla in BEEG AMERICAN TEETEES?

...eller något liknande påtvingat socialt minigameskräp?

2010-05-25 13:38
Nae. Inget sånt. Man möter en del random encounters ute på prärien då o då dock, som man känner att man måste hjälpa, för man är en sån jävla hyvens kille.

2010-05-25 21:15
Stötte på en sheriff mitt ute i ingenstans som ville att jag skulle fånga in hans två förymda fångar åt honom. Jag gjorde som han sa och när jag lämnat in den sista bundna fången så sköt han båda och drog iväg ut i öknen. Många sånna grejer som händer

2010-05-25 22:51
Läskigaste random personen jag mött hittills var en nunna mitt i öken då månen stod som högst (mitt i mörkaste natten)
Tänker inte säga vad som hände men hon var spöklik och jävligt random, haha.

2010-05-26 00:59
Har lirat ett par timmar idag, det växer verkligen på mig mer och mer hela tiden.

Multiplayern känns lite rörig dock.

2010-05-26 08:03
I second that ang mp. Vet inte vad jag tycker om den där free roam hubben,
ofta löper jag runt med 3 pers, 8 km ifrånvarann.
Tipsar f.ö åxå om RDR glitchar på jutuben. Hysteriskt roligt när din häst blir förvandlad till en indiankärring som du kan rida på, eller flå.

2010-05-26 10:25
Har spelat några timmar. Fantastiskt spel so far. Slår ju GTA med hästlängder (no pun intended).

Marston är så här långt en otroligt sympatisk snubbe i cutscenes m.m. Tycker han är lite för definierad som karaktär för att man ska kunna köra evilgrejor utan att det känns helt bortkopplat och icke trovärdigt. Kör på att vara good guy då det är sån han verkar vara i storyn.

2010-05-26 11:26
http://www.youtube.com/watch?v=7q7v4F8r9Og

haha sjukt

2010-05-26 17:32
Hahahahah! :D

2010-05-26 20:23
Fyfan vad fett det är när man precis kommit till mexico! argh

För övrigt så säger ju John faktiskt att han inte kan simma så.. problemet löst

2010-05-26 20:31
Bara lirat nån timme en så länge och gillar det men störiga saker jag stör mig på (ps3 versionen):

- Ofta står det press X för att göra si eller så, men i verkligheten är det O man ska trycka. Redan första menyn har vi ett exempel på. Helt patetisk fail bugg ju, svårt att fixa eller? Om de har ens 1 speltestare för ps3 så ska han ju märka detta direkt.

- Nästa grej hör ihop med den första fast värre. När man spela poker så står det att man gör grejer typ "call" eller "raise" med X. Men när man trycker X kommer quit screen upp "you really want to quit?" så trycker man NO och då kommer raisen eller call eller vad man försökte göra. PATETISK BUGG.

- Knytnävsslagsmål? Eh, man slår han 100 gånger, han faller men reser sig igen oändligt antal gånger och fortsätter slåss. Varför ha med knytnävsslagsmål om det inte orsakar nån skada?

AJA det bra överväger det dåliga, men känns lite trist med såna buggar får det att framstå som ett hafsverk trots att det är så fint.

2010-05-26 21:38
knappbuggarna har inte jag upplevt, definitivt inte på pokern iaf.
du är kär i mig.

2010-05-26 21:48
Mina negativa synpunkter: Går ju knappt spela som "evil". Väldigt monotona uppdrag och inte direkt någon spännande story. Ganska många buggar också.

Men annars är det mesta positivt :)

2010-05-26 21:49
En annan tråkig grej är att spelet är så enkelt, blir nästan aldrig några spännande battles. Jag tar sällan ens skydd, bara plöjjer in med hästen och drar på dead eye. GG.

2010-05-26 21:58
Var hittar man "Red Sage" som han med flygmanicken behöver? för de är väll nån blomma?
Men lika glad är jag för det!

2010-05-26 22:37
SpoilerIrish: What´s the spanish word for cunt?
John: You tell me you problably been called that alot

älska :D

Äg med ps3buggar :D Så går det när man köper en bluray spelare för att försöka spela spel på

Dieallot

2010-05-26 23:03
ja, det verkar som det är ps3 glitchar, för uploadarn låter som han är över femton år gammal, och inte mongoloid. (oh, snaaap..) :O

2010-05-27 01:26
Fågel människor

Cougar man

Läskiga grejer:P

2010-05-27 08:21
Haha, jävla cp den där cougar man :D
Admin

2010-05-27 10:21
neapaal

Det står i challengen var man kan hitta de olika blommorna. Tror red sage finns i Rio Bravo. Har du problem att hitta så köper du en kartan som visar alla närliggande örter i 20 minuter.

Någon knappbugg har jag då inte stött på.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-05-27 11:11
Har inte råkat ut för några knappbuggar. Dock finns det gott om glitchar runtom i världen, som i de flesta open world spel. Känns som att grabben är van vid 360 kontrollen där X är på fyrkant-knappen lol. Händer mig ibland efter att jag lirat en längre period på krysslådan. Lär mig fan aldrig.

I och med att det största klagomålet jag hör är hur enkelt spelet är så har jag bestämt mig för att från början hålla mig till ghetto varianterna av vapnen, dvs de man har från start och använda deadeye så lite som möjligt. De uppgraderade vapnen gör ju trots allt så att combat blir enklare på alla sätt och vis utan att lägga till så mycket mer än så. Fiender dör fortare, man kan skjuta dem från längre avstånd och man har mer bullets i klippet. Klart skiten blir lätt, lägg till en imba bullet-time funktion och autoaim på det så finns det ingen challenge kvar. Visst, löjligt att man får själv gimpa sin karaktär, men det känns som att det är lite roligare att spela så. Spelet blir lite mer tillfredsställande när man väl klarar nåt.
Admin

2010-05-27 14:24
Ja, det går ju att göra det svårare för sig om man söker extra utmaningar. Det är ungefär som gamla spelkoder; bara för att de finns måste man inte använda dem.

Ett problem med autoaimen är att det är lite svårt att skjuta hatten av folk. Eller ja, hatten flyger av men det gör även huvudet i de flesta fall...

2010-05-27 16:01
Kan man inte ändra svårighetsgraden eller stänga av auto-aim?????!??!?!?!?!?!?
Get Random!

2010-05-27 16:18
Jo, options från pausmenyn!!!!!!1111111111!!!