vad är det man ska öka i för stat om man vill slippa submissions och takedowns, såfort dom får ner mig får jag kuk :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
submission samt takedown defence?
Aa har kört på dom nu. Går bättre :) Men jag hajjar inte, man fixar bältet efter 2 timmar? Sen är karriärsläget över?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det tar mer än 2 timmar att köra igenom en karriär. Tog mig väl 6 timmar att gå 35-0.
what!? fan vad dåligt att det är slut efter bältet, vadfan det är då det ska börja ju
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Men vad fan. Vad hände med "You're not a true champion until you have defended the belt" Aja, när jag köper detta kommer jag mest spela offline multiplayer med polare ändå :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
marvingaye: oooh soff thug
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Det tar inte slut efter man vinner bältet. Man försvarar många gånger.
Fittorna som hoppar ur online när man lyckas nita dem borde straffknullas med grovsalt! Nitade nyss en högre rankad CAF för en gångs skull på mindre än 20 sek, o då stänger han av o ja får inga poäng alls.. :( Men det ska visst patchas hörde jag.
Japp, den 13:e.
För båda plattformar eller?
Ingen aning, hänger bara på 360-forum.
Fast det skulle vara väldigt konsitgt om det inte kom till båda :P
haha, har ni låst upp Punk Ass? vicken hårding.. synd att han suger bara.
Submission i det här spelet är fan omöjligt, har över 100 i alla takedown, grappling och submission offence men ändå kan jag fan inte submitta dom... Är det nån som har kommit på något knep förutom att köra slut på dom den trycka som ett mongo på knapparna när du försöker submitta? Har har gått igenom hela Welterweight nu antingen på KO eller dicision bara för att dom jävlarna inte låter sig bli låsta, helt jäkla omöjligt.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
hmm.. du kanske är dålig på buttonmash eller? jag har fan under 50 i de staplarna, kör mest på high kicks & strength (80's kung fu films uppfostrad..) men jag tappar ut folk åt höger o vänster.
kanske beror på att jag har 90 i strenght iofs.. vem vet..?
har du 100 ska du lätt kunna submitta dem om deras stamina tar slut innan andra delen av din submission. ...försök också att snurra RS motsols istället, fungerar bättre tycker jag.
Ja jag är väl ingen leet knapptryckare precis men jag brukar använde spaken istället, läste att det skulle vara bättre. Har styrka nått med det att göra? Vet att när man ska ta sig ur submission så kan man göra det antingen via teknik eller råstyrka, trodde när man skulel submitta någon så var det bara teknik som gällde. Problemet är väl att dom jag möter är så jäkla passiva så det är nästan omöjligt att få ner deras stamina till 0 utan att få ner min egen stamina alldeles för mycket.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Kør utan stamina mætare online. dumt, men mer real yo.. :P btw, så har jag børjat trakassera fuskare nu med små meddelanden øver psn. Så fort nån hoppar ur så kan de rækna med fyndiga små vitsar om vilka sorgliga fuskare de ær, o att de kommer BURN IN HELL...
ska bara kolla, är det värt 599 som det väl fortfarande kostar? har bara spelat demot, ej läst tråden så mkt, men är grymt sugen på o köpa det while I still can! :P
lätt värt det :)
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
kan ju annars vanta tills det sjunker lite i pris eller tjacka beggat
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Beggade spel är smutsiga!
jo men dom ar ju billigare cheap is good
Precis. Allt som är billigt är smutsigt, kolla på mig tex.
Men du ar ju sotiz :D <3
tiden går långsamt när man väntar på nåt roligt, som att det ska sjunka i pris :/ men ska nog köpa det iaf :)
Det är helt klart värt pengarna, faktiskt. Så också att patchen har kommit ut, vilket kommer göra online play lite roligare.
hehe sålänge jag tar fighten i stående går det rätt bra, men så fort det är nån som är ivrig på att gå ner är det kört...slutar alltid med att han sitter på mig o slår och jag kan uppenbarligen inte göra så mkt ;) antar att det är där konsten är, blir man bra på marken så löser sig resten..
Startade mitt UFC igår och tankade ner och installerade patchen/uppdatering och efter detta så laggar spelet något enormt, går i slow motion när jag kör mot CPU eller med en kompis. Någon som har en aning om hur jag ska lösa det här enormt störande problemet?
Installera om spelet å skit i att uppdatera tills det har kommit en patch som fixar det där lagget.
Jag gillar att de gör reklam för kommande UFC galor ingame. T ex Randy Couture vs Noguiera. Om de nu ändå kunde uppdatera alla champs när man ska välja viktklass. Känns lite utdaterat att Forrest Griffin står där som Light Heavyweight champ, speciellt med tanke på storsmörjet han fick av Silva på 101 nu senast. Känns som att bältet är ganska avlägset för honom nu.
kan man låsa upp nya gubbar ?
kan man låsa upp nya gubbar ? Svar ja, det finns ett par.
fan det visste inte jag heller. hur gör man det då ?
"life's a garden, dig it."
Helvete, skrev en aslång uppsats på saker som måste förbättras med spelet, så råkade jag radera allt. Nu orkar jag fan inte skriva om allt.. återkommer ikväll när jag samlat energi till att skriva om allt
Fan i helvete, jag skriver väl om skiten igen då. Jag tycker det största problemet med spelet är att det kan bli vattnigt efter ett tag. Man betar av 15 matcher utan att egentligen bry sig så mkt. jag tycker man ska lägga mer tyngd på matcherna och dess betydelse till nästa utgåva. I dagsläget är en ranked match inte så viktig. So what om man förlorar, då är man väl uppe på 98 förluster och 157 vinster. Hur roligt är de egentligen? I dagsläget knockar man 7-8 amatörer i första ronden 03:00 på natten utan att höja ögonbrynet. Matcherna varar inte länge. Går det till tredje ronden blir man fan förvånad. Följande åtgärder bör vidtas; 1. Mer alternativ kring saker kring matchen. T.ex att man kan välja olika ett av ett 20tal olika fraser eller gester att säga/framföra vid en kort invägning innan själva matchen. Eller att man kan ha sin egen entremusik. Att man tar en låt man har på sin PS3 som man laddar upp och använder som entremusik (även om det finns vissa juridiska svårigheter kring detta om man kör online). 2. Man kan BARA möta folk inom sin rankningnivå. Dvs man möter bara spelare som är lika duktiga som dig typ. Inga amatörer och inga övermänskliga submission fitt*r. 3. Fler matcher som går till beslut. Kanske lite mer realistisk som riktiga MMA. Jag skulle vilja se att en 65% av matcherna går till beslut. Mer stryktåliga fighter, svårare att knocka, svårare att submitta. ____________________________ Allt detta skulle göra att betydelsen kring en ranked match stiger som fan. Att man möter folk inom sin egen rankning gör att det blir SVÅRT som fan att klättra upp i rank. Varje förlust svider som fan då man genast faller i rankningssystemet, samtidigt som varje vinst blir ännu härligare. Betydelsen kring matchen blir alltså större. Sedan vet man att man måste vara på topp under hela matchen (eftersom att man möter någon lika bra som dig, och ingen amatör) och inte bara slösparka mot någons huvud med halvtrötta ögon 3 på natten. Och skulle man få in en fet knock i den första ronden så kommer man att hoppa av lycka eftersom att det sker till ovanligheterna. Som det ser ut nu så tar man knappt notis om det. Entremusiken bygger upp stämningen. Man kanske vill skaka hand vid invägningen, eller hetsa upp stämningen genom att välja en förolämpande fras. Jag ser hellre folk som har 23-7 i online ranked matcher än fakkin 256-112 som knappt bryr sig om dem förlorar. Nu spelar man ett antal matcher per kväll och bryr sig knappt hur det går. Skulle va betydligt roligare om det var mer prestige kring matcherna.
2. Man kan BARA möta folk inom sin rankningnivå. Dvs man möter bara spelare som är lika duktiga som dig typ. Inga amatörer och inga övermänskliga submission fitt*r. Fixiades inte det med senaste patchen?
Gjorde de väl inte? Möter fortfarande folk som kan ha en 80 rankningar högre än mig. Kanske +/- 5 RANK vore rimligt tycker jag
Nej just det. Det var:
We’ve adjusted Ranked Matches to match up players with better connections, which will improve lag issues we’ve seen to date. som fixades. Sorry.
Men som du säger, det borde vara lite jämnare. Även fast det är kul att möta rank 1 och vinna på submission under 30 sekunder :D
haha ja men man kan få gott om den varan på player match. En annan sak man kanske borde göra är att man bara kan spela EN ranked match i veckan. Då kommer vi bara se folk som har t.e.x 25-3, 17-10 osv. Fast nu kanske jag överdriver lite ändå, men du fattar min poäng. Vill man stå och spela 152 matcher kan man ta det på "player match" alt. köpa tekken 5
Haha, nu överdriver du lite. Det är ett tvspel. Varför så kåt på statsen? 35-12 eller 152-98 är samma sak.
Mot AI:n eller online? Mot AI:n kan du glömma att vinna. Möjligtvis att det går i 4:e eller 5:e ronden. Online är det bara vänta till noobsen har slut på stamina, ta ner dem och snurra på spaken. Tror det är motsols man ska snurra för att göra submission.
spelar ingen roll vilket håll du snurrar.. det går att bara dra den uppåt och neråt fort också
"life's a garden, dig it."
Hahah, klart det spelar roll eftersom den gör olika saker beroende på håll. Wax On! Win 15 Ranked Matches with a CAF or UFC fighter by submission in Xbox LIVE. Wax Off! Escape 20 submissions by technical escape against a COM UFC Fighter in Exhibition or Career Mode. Eller så kan man buttonsmasha.
Diellot Haha jag vet inte. Jag vill ha mer spänning, mer prestige. Jag vill kasta kontrollen i väggen efter en förlust.
TopDogz147 P20 Inget ont om UFC, då det är ett galet kul spel på många sätt och vis, men vill du ha online prestige, spänning, genomtänkta online funktioner, balanserat gameplay/karaktärer etc så börja spela "riktiga" fightingspel. UFC är trots allt ett sportspel och gör sig, i min åsikt, bäst i local offline multiplayer mot polare hemma i soffan.
marvingaye OCh vilka spel är "riktiga" fightingspel? Det du lista är typ exakt de jag vill ha :D