I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFC 2009 Undisputed

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-03-24 00:50

UFC 2009 Undisputed

Shenna allihopa ja undrar om ni vet när UFC spelet släpps är så jävla sugen på o köra de asså :P

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=GhN1YLFS4qA">http://www.youtube.com/watch?v=GhN1YLFS4qA</a>

(Inlägget ändrat av Louder 2009-04-23 18:53:01)

2008-03-24 10:47
Jag undrar det samma.
*snaark*

2008-03-24 10:55
fyfan va snyggt
work some magic

2008-03-24 20:15
mmm men jag hittar ingen info om de heller men de vill ja inte veta om så mkt huvud saken är att ja får reda på när de släpps xD

2008-03-24 20:15
Men Skicka Gärna Info Om Ni Vill

2008-03-25 16:43
sjuuukt snyggt som sagt!!! :D ... men Videon är rätt gammal.. såg den för många månader sen.. ingen som vet något än?? borde ha kommit rätt mycket info eller?? :P
Get Random!

2008-03-25 17:49
frågan e om det e riktigt in-game footage.

2008-03-25 23:05
Ser sjukt snyggt ut i varje fall, sjukt taggad på ett UFC spel.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-03-25 23:28

hehe snyggt när killens axel hoppar ur led =)

2008-03-26 00:15
de rörs sig rätt in-game:ish iaf =)
Get Random!

2008-03-26 09:10
ojojoj va snyggt!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-03-26 13:35
Reldatum utanonseras på UFC 85.

2008-03-26 21:53
Ja inget officiellt sverige släpp ännu i alla fall!

2008-03-29 18:50
om spelet är något likt filmen då jävlar!
Ja'da!

2008-03-29 20:43
filmen?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-03-29 22:03
Haha Jahmanl, ufc är en MMA organisation.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-03-29 22:09

2008-03-31 18:07
ojävlar såg hur verkligt ut som helst.. men d gör alla trailers ifs..
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2008-04-01 08:56
Ser segt ut tycker jag, slag animationerna är off
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-04-14 15:22
Hört rykten om att det ska släppas i september.
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2008-04-14 15:36
Ser segt ut tycker jag, slag animationerna är off

Haha animationerna är ju långt ifrån off, det här är ju dock inte in game.

2008-04-17 09:36
Nej precis, det är en target render. Spelet kommer förmodligen inte röra sig och se hälften så bra ut.
PS. Your cunt is in the sink

2008-04-20 19:19

skulle spelet slagen gå lika fort som på riktigt skulle man ju inte hänga med...? testa fightnight round 3, det går rätt segt men ändå rätt svårt att hänga med.

huset röd

2008-04-22 12:36
borde kanske ha varit klarare, när jag säger "filmen" menar jag då trailern...
Ja'da!

2008-04-24 18:11
" borde kanske ha varit klarare, när jag säger "filmen" menar jag då trailern..."

Eller så behöver folk som läser låta bli att vara dumma i huvudet.
njut

2008-04-25 14:47
explict: hehe
Ja'da!

2009-04-23 18:50
Jaha, vi börjar väl om här då.

Har sett fram emot detta spel ett bra tag nu och idag kom äntligen demot!
Fan vad kul det är! Har spelat skiten non stop i 3 timmar :D
Trots att jag har spelat så pass mycket så kan jag fortfarande inte kontrollerna, det är så mycket som ska göras, speciellt när man ligger på marken.
Höjer jag nivån till Advanced, så har jag inte en jävla chans :( Stryck varje gång. Men det hinner man lätt jobba på fram till RLS.

Grafiken går inte att gnälla på iaf, fyfan vad snyggt det är!

Givet köp, trots att Doggson kommer gnälla som fan på cheevolistan: "Buuhuu, bara rankade skitachievement"

Tanka demot, spela och berätta vad ni tycker. Om en månad kan vi spöa livet ur varandra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-23 23:58
Ooooh! De var BÄST!
Skitsköna kontroller och apsnyggt!

Kommer spela hela dagen imorgon!
Ska också prova höjja svårighetsgraden imorgon!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-04-24 16:05
Det är jäkligt snyggt. Klart över vad jag hade förväntat mig av ett sådant spel som känns lite halvmarginellt. Nu när de lagt ner mycket på det kan det nog t o m gå ganska bra. Det är väl bara ibland som gubbarna ser ut att sakna tyngdpunkt, att de är lite väl lätta och att slagen träffar lite halvdåligt. Men det är mest bara småsaker just nu.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-04-24 16:16
Helvete vad snyggt det var då.
Fighting systemet verkar vara sjukt djupt också. Tog ett litet tag att vänja sig/lära sig allt men jag lyckas göra det mesta jag vill nu förutom att sätta en god damn submission på Chuck!
Jag lyckas ta ner honom ganska lätt, tar mig runt till half-mount, sidecontrol, full mount sen trycker jag R3 och påbörjar submission attempt men han slinker alltid ur hur snabbt som helst. Har även provat att mjuka upp honom med en del slag innan jag försökt submitta honom men det gjorde ingen skillnad.

Har någon lyckats sätta en submission i exhibition? Roterade ni den högra spaken eller spammade ni på en/flera knappar? I tutorial mode så står det att man kan välja att göra antingen eller men det måste ju finnas en metod som är bättre än den andra. Galet dåligt annars om det är nästintill omöjligt för en BJJ fighter att sätta en submission :(

2009-04-24 16:33
Jag brukar spamma när jag väl har chans på submissions, men utan lycka.
För att vara ärlig så fattar jag ingenting av hur den högra spaken fungerar. När jag spelar som Chuck så slutar det alltid med att Rua sitter på min mage och fuckar mitt ansikte tills jag dör. Det går inte att ta sig ur det på nått sätt heller.

2009-04-24 17:03
Jag har lyckats med en armbar i 3:e ronden efter att få honom att trilla ner av vartenda slag. Det störigt att det ska vara så svårt med submission. Stör mig dessutom att man inte kan subba någon när de ligger groggy på marken.

2009-04-25 14:41
Har nån sett eller fått till några slams ala rampage jackson?

2009-04-25 14:55
Nää jag tror inte Chuck och Rua kan göra såna slams i det här spelet, i alla fall inte i demot. Det verkar som att de har gett varje karaktär några speciella moves som är hyfsat relevanta till hur de fightas i verkligheten. Chuck har till exempel spinning backfist och en galen jävla knockout power när man gör tunga+höga slag och sparkar.
De har gett Rua flying knee och en schysst klinch. Har lyckats kasta ner chuck från klinchen ett par gånger men det blev inte riktigt en rampage slam av det.

Har f.ö fortfarande inte lyckats sätta en submission, sjukt jävla svårt. Även efter att jag ändrade i options så man såg stamina mätarna och hamrade sönder Chuck med armbågar och slag från full mount tills hans stamina var nere på rött så lyckades den gamla geten ändå slinka ur min armbar! :(

Hoppas att det bara råkar vara så att de inte gett Rua jättebra BJJ. Om jag inte lyckas sätta submissions hyfsat enkelt med typ Demian Maia i fullversionen så kommer jag bli ledsen :(

2009-04-25 15:00
fan ja bara nöter stående strikes hela tiden.
sparka mot huvudet är så jävla 80 & gött!
borde nog höja svårighetsnivån också,
det blir bara mashing för hela slanten när jag ska ligga ner o fajtas.

2009-04-25 15:16
Testade demon och det var måttligt fascinerande.... Random spel ftw
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-04-25 15:17
TheMatt
haha, höga sparkar som sätter är galet tillfredsställande i det här spelet.

Groundgamet är ganska komplicerat men funkar rätt bra när man förstått sig på det. För att avancera från guard om man är på toppen så ska man göra "skate"-liknande drag med höger analogspak fast långsammare. Faktiskt exakt samma rörelse som när man gör 360 shuv-it i skate fast mer utdraget.
När man rör runt höger spak lite försiktigt så kan man testa sig fram och se på gubbens animation om han börjar röra sig och när man väl hittat rätt position med spaken så fortsätter man dra åt det hållet och så flyttar han sig. Man får bara inte ta för lång tid på sig, det hjälper en hel del om man mjukat upp motståndaren lite med ground£, som i verkligheten typ.

2009-04-25 16:14
Bättre än väntat. Men köper nog inte. Kanske när det kostar 300?
jagvillocksåhaenblog.com

2009-04-26 01:59
Slams är ju givet som Iceman. Lyfte upp Rua och dunka ner den jäveln i golvet. Fråga mig inte hur jag gjorde, men jag har gjort det tre ggr.
Läste att nån på x360a även hade lyft upp Rua från liggandes position och slamat honom groggy.

Doggson är random. Han är ledsen över att det är för mycket knappar att hålla in :D

2009-04-26 16:41
Nej jag är bara fascinerad över att man går rakt in och får en spark på örat och crash boom matchen är över

Randomspel utan vidare skill = epic enjoy patrik din scrub

Dieallot

2009-04-26 20:08
Även om doggson ger sken av att vara okunnig inom detta området och mest verkar leta efter en ursäkt till att avfärda spelet, så ligger det en del sanning i det han säger :)
En knock out kan komma plötsligt från ingenstans och kan avsluta en match när som helst. Dock är det ju precis så det går till i UFC/MMA och det händer oerhört ofta att folk vinner på knock-out så det hade ju varit måttligt värdelöst om man inte kunde knocka folk i spelet på ett liknande sätt. Att det funkar så är ju inte direkt något att vara fascinerad över om man vet lite om UFC.
Det enda som jag kan tänka mig kan göra att detta blir väldigt irriterande och "game breaking" är om BJJ/groundgame teknikerna verkligen är så sjukt svåra att få till när man väl lyckas ta ner någon på marken i fullversionen.

Chuck's AI går väldigt sällan ner på marken mot mig utan verkar satsa på knockout hela tiden. Jag kan spela mot honom hur många gånger som helst utan att han vinner på knock-out om jag vill. Bara att skydda sig och gå på takedown om och om igen, tajmar man det rätt så är han chanslös och blir nedtagen varje gång. Fast jag tycker att det är galet tråkigt att när jag väl tagit ner honom så är det nästintill omöjligt att submitta honom.

Visar det sig att det är likadant i fullversionen så kommer dessvärre spelet ha förlorat allt sitt "djup" och förblir inte så mycket mer än ett randombaserat popcorn-lir som man spelar med polarna hemma i soffan i samband med en del alkoholförtärande :)
Lite synd, men ändå inte fy skam. Blir nog isf ett köp efter eventuell prissänkning.

2009-04-27 07:03
Jag tycker spelet är ballt men föredrar balanserade spel, kan ju bara tänka mig hur kul det blir för folk som kör online med random knockouts...

Gillar inte heller hur Yuke gått vidare med sina usla kontroller från smackdown serien, less is more och dom borde följa 2 slag knappar 2 spark knappar skiten istället med grepp på bumpers och liknande

Men som sagt man kan väl inte framstå negativ när man väl inser att spelet i stort är 2 svettiga snubbar som ligger i knullposition, jag tycker det är fräckt och jag vet att resten av homo whoa är med mig

Dieallot

2009-04-27 09:48
Gällandes för snabba och random KO's så beror det väl på att man oftast kliver in med sänkt guard och försöker spamma den andra med slag och sparkar. Klart en headkick eller en stenhård superman punch kan golva en med detsamma.

Vi har lirat sönder demot sen det kom och har märkt att hålla guarden är livsviktigt. De som går in buttonmashande in i en fight ligger knockad på mindre än 10 sekunder om motståndaren vet vad den ska göra.

Har blivit en hel del 3 rondare och man kan överleva bra länge om man försöker köra strategiskt.

Kan hålla med om att vissa träffar kan se lite väl klena ut ibland. Många KO-repriser så ser det bara ut som man snuddar motståndaren.

Annars så tror jag att det här kan bli hur kul som helst med den fullständiga fighter set-upen..

Blir klart ett "köp" :D
rapperted.se

2009-04-27 09:48
Men det ska ju vara plötsliga knockouts för helvete!
Det är som att whinea över att man blir snipprad i diverese skitfps helt plötsligt. Ge mig en varning innan tack. Sjukt random och obalanserat.

2009-04-27 09:59
Måste ju nästan köpa så jag kan spöa dig ted. Du kör på Xbox dock va?
jagvillocksåhaenblog.com

2009-04-27 10:13
Jag lirar demot på ps3an nu, men jag kommer fixa fulla spelet till boxen, det blir billigare så :D
rapperted.se

2009-04-27 10:17
Jaha. Förstår.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-04-27 22:08
har spelat det hela helgen och är sjukt pepp på att köpa hela. Tycker det är riktigt grymt, förväntade mig mycket mindre faktiskt men har inte lyckats komma ner med submissions, kanske borde gå igenom tutorial istället för att försöka knocka iceman the fuck out.. f.ö ser ju inte iceman lika deffad ut i verkligeheten, where´s the belley? Och kul att man spelade demot samma kväll som de visade Rua vs idell på 4+, men i spelet vann lidell och det stämde ju inte helt med verkligheten. Han är nog slut nu
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2009-04-27 22:29

2009-04-27 22:30
22:a maj.

2009-04-27 22:37
kan rekommendera tutorialen, massa saker som klarnade nu..