Nosferatu: Han har redan köpt en PS3 haha
Det beror nog mest på liven Hur många liv fick du?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Men bioshock är ju inte ens 360exklusiv då det finns till pc också, och man spelar fps på pc, samma med halo.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
UT3 är inte ens sagt att det är exklusivt till PS3 till 100%, det kommer komma längre fram till 360 (början på nästa år vad jag sett. Kommer till PS3 och PC i slutet på detta år) Skate är inte PS3 exklusivt som nån skrev, det finns till båda konsollerna. Och allvarligt talat, det här förbannade tjatet om KILLZONE2!! * Ettan sög ju nåt oerhört, fick ren skit kritik från det flesta sajter..jag orkade personligen spela igenom ca en bana innan jag tröttnade..så varför skulle denna förbannade uppföljare ens locka? tillhör jag dom få som vill spela igenom en 1:a innan man sätter igång med 2:an?! Å ta sig igenom 1:an utan att spy galla är ett mandomsprov utan dess like... skitsamma... * Spelet har jämförts med Halo 3, och sägs vara mycket sämre när det gäller uppdragsstrukturer, AI, kontroll osv (ja spelet är inte klart, men dom har tydligen mycket å jobba på för å komma i Halo 3 klass). * Och, NEJ...Killzone i realtid är inte lika snyggt som Sony ville ge sken av av för 2 år sedan (vilket dom flesta bör veta) nu vill jag ju inte racka ner på spelet helt å hållet, utan det sägs ju vara helt ok i grafikstadiet, och dom har ju tid å finputsa det...men det är ändå inget som skulle locka mig å köpa en PS3 då jag inte ens e insatt i serien... Gällande Halo 3, som hållt hög nivå och fått skyhöga betyg överallt sen dag ett, kan man ju inte säga annat än att man längtar till... En spel journalist som testat det närmast färdiga spelet skrev såhär:Blott ett par månader efter den något underväldigande betan har Halo3 lämnat larvstadiet och förvandlats till det vackraste våra ögon skådat till Xbox 360. Bara inledningsbanans djungelatmosfär är så tjock och kvalmig att man för ett ögonblick glömmer bort alla spel som någonsin haft CRY i titeln (Far Cry, och kommande Crysis till PC ni som inte förstår). Och när Master Chief riktar visiret mot skyn och ser solen brinna in genom det fuktiga lövverket är det väldigt lätt att undra vad folk såg i Gears of War till att börja med..... Och detta var i single player. Halo:s styrka ligger ju i multiplayer. Haze är väl det enda spel som verkar lite häftigt men inget som skulle få mig å köpa en PS3. Jag väntar ett par år fram iaf och hoppas på rejäla underverk från Sony (och prissänkningar FFS) innan jag slår till..
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!
* Och, NEJ...Killzone i realtid är inte lika snyggt som Sony ville ge sken av av för 2 år sedan (vilket dom flesta bör veta) Bullshit, du har antagligen inte sett den senaste trailern.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Gogaku Jodå, har sett den, den e nice, men inte som fuskfilmen dom la fram under E3 2005
UT3 är inte ens sagt att det är exklusivt till PS3 till 100%, det kommer komma längre fram till 360 (början på nästa år vad jag sett. Kommer till PS3 och PC i slutet på detta år) Ingen har påstått att det är helt exklusivt till PS3? Det är enbart tidsexklusivt till PS3/PC... De har dock inte börjat på Xbox 360 versionen ännu, utan ska börja på den nästa år. Det kommer vara ett mycket bra spel till båda konsollerna, nuff said. Men som sagt, släpps i jul till PS3 och PC och någon gång nästa år till Xbox 360. Skate är inte PS3 exklusivt som nån skrev, det finns till båda konsollerna. Vem har påstått det? Och allvarligt talat, det här förbannade tjatet om KILLZONE2!! * Ettan sög ju nåt oerhört, fick ren skit kritik från det flesta sajter..jag orkade personligen spela igenom ca en bana innan jag tröttnade..så varför skulle denna förbannade uppföljare ens locka? tillhör jag dom få som vill spela igenom en 1:a innan man sätter igång med 2:an?! Å ta sig igenom 1:an utan att spy galla är ett mandomsprov utan dess like... skitsamma... Killzone 1 var absolut inte skit. Det var inte ett höjdarspel heller, det var helt enkelt mediokert. Det fick absolut inte "ren skitkritik" av "de flesta", utan oftast mediokert. Förväntningarna låg alldeles för högt på spelet och sågs som ett spel som skulle slåss med Halo, trots att spelen är väldigt olika. Många säger dock att de anser att storyn i Killzone 1 är mycket bättre och mera välgjord än Halo's, men klart, det är ju subjektivt. Du glömmer även Killzone; Liberation till PSP som har fått bra betyg, så det om något visar ju Guerilla Games utvecklings som producenter och ökar ju bara förhoppningen om att Killzone 2 kommer döda. * Spelet har jämförts med Halo 3, och sägs vara mycket sämre när det gäller uppdragsstrukturer, AI, kontroll osv (ja spelet är inte klart, men dom har tydligen mycket å jobba på för å komma i Halo 3 klass). Var har du läst detta någonstans? Att ens jämföra Halo 3 mot Killzone 2 tycker jag är ganska konstigt. Visst, spelen tillhör samma genre, men det betyder inte att de går att jämföra så enkelt. Och uppdragsstrukturer? Ehm, det är ganska svårt att säga om Killzone 2 då man endast har sett trailers samt en enda bana. Hur ska man kunna dra en slutsats av det? Killzone 2's AI är förövrigt riktigt, riktigt bra. Om du läst något om AI'n i spelet borde du veta det. Grafiken mördar dessutom Halo 3's. Halo 3 må vara ett snyggt spel, och är även den omöjlig att jämföra med Killzones då de är helt olika. Men om man går på tekniska aspekter så mördar Killzone 2 Halo 3 stenhårt. Det här är helt seriöst fakta. Läs på lite om Killzones ljusmotor bara så förstår du, den deferred rendering de använder i spelet har aldrig gjorts i samma grad förut. Sättet de dessutom blandar olika typer av ljussättning är helt otrolig. Om du har läst nåt annat rekomenderar jag att du hänvisar till andra mer objektiva källor, eller källor där de enkelt, men ingående förklarar tekniken i Killzone 2 och bildar en egen uppfattning. Innan du nu kommer och börjar gapa emot, så kom ihåg, Halo 3 är ett otroligt snyggt spel, och kommer förmodligen sälja bättre än Killzone 2 t.o.m. men det ändrar inte det faktum att Killzone 2's AI och Grafik är grymt jävla bra. Jag kan inte uttala mig angående Killzones AI vs. Halo 3's, för jag har ingen koll på Halo 3's AI, men Killzones är definitivt i en klass för sig, om Halo 3 håller samma klass vet jag dock, som sagt, inte. * Och, NEJ...Killzone i realtid är inte lika snyggt som Sony ville ge sken av av för 2 år sedan (vilket dom flesta bör veta) Nu vet jag inte vad du håller på med. Alla vet att det där argumentet inte håller, för vem som helst kan se att de verkligen kom upp i samma klass. Det enda som inte riktigt var lika bra var rök och explosioner, men det var på gränsen. Dessutom är det fortfarande mycket jobb som ska göras, speciellt texturer. Faktum är att de definitivt klarade av sin target-render och jag tror de t.o.m. kommer överträffa den. nu vill jag ju inte racka ner på spelet helt å hållet, utan det sägs ju vara helt ok i grafikstadiet, och dom har ju tid å finputsa det...men det är ändå inget som skulle locka mig å köpa en PS3 då jag inte ens e insatt i serien... Att det inte lockar dig är ju helt personligt, och det kan jag förstå. Bara för att man tycker om Halo betyder det inte att Killzone är för dig. Jag älskar MGS men har aldrig fastnat för Splinter Cell, för även om de är i samma genre är det totalt olika spel. Men att säga att Killzone 2 sägs vara "helt ok i grafikstadiet" är ju enbart löjligt.
Gällande Halo 3, som hållt hög nivå och fått skyhöga betyg överallt sen dag ett, kan man ju inte säga annat än att man längtar till... En spel journalist som testat det närmast färdiga spelet skrev såhär: Blott ett par månader efter den något underväldigande betan har Halo3 lämnat larvstadiet och förvandlats till det vackraste våra ögon skådat till Xbox 360. Bara inledningsbanans djungelatmosfär är så tjock och kvalmig att man för ett ögonblick glömmer bort alla spel som någonsin haft CRY i titeln (Far Cry, och kommande Crysis till PC ni som inte förstår). Och när Master Chief riktar visiret mot skyn och ser solen brinna in genom det fuktiga lövverket är det väldigt lätt att undra vad folk såg i Gears of War till att börja med..... Och detta var i single player. Halo:s styrka ligger ju i multiplayer. Att Halo 3 fått skyhöga betyg är ju knappast konstigt. Halo 3 skulle kunna vara lika fult som Nascar 08 och få 10/10 från många källor. Det är precis som MGS4 eller någon annan överhypad klassisk spelserie. Jag säger nu inte att Halo 3 inte förtjänar sitt betyg, och det kan jag inte heller avgöra, men jag antar att du förstår min poäng. Halo har väl förövrigt alltid prisats för sin singleplayer lika mycket som multiplayer? I varje tråd man läser om Halo hör man många som påstår att storyn är såååå bra etc, så varför skulle styrkan ligga i multi då? Dessutom så förklarar han ju atmosfären och grafiken mer än något annat, och den blir ju knappast bättre i multi-player? Så jag förstår inte riktigt vad du vill komma fram till? Haze är väl det enda spel som verkar lite häftigt men inget som skulle få mig å köpa en PS3. Jag väntar ett par år fram iaf och hoppas på rejäla underverk från Sony (och prissänkningar FFS) innan jag slår till.. Ja, du verkar verkligen gilla FPS, och då är nog inte PS3 din idealkonsoll, så jag antar att din 360 passar dig som handen i handsken, men snälla, innan du kommenterar andra plattformar kan du väl åtminstone komma med en gnutta objektivitet? Det blir ganska mycket bättre diskussioner om man kan se saker från båda sidor, oavsett vilken man föredrar.
Jodå, har sett den, den e nice, men inte som fuskfilmen dom la fram under E3 2005 Vaddå fuskfilm? Det var en target-render vilket inte är särskilt ovanligt. De har heller inte sagt något annat än det sen första gången de visade den. Och jo, den höll upp till den, vissa saker vara t.o.m. bättre nu än då, vissa saker en gnutta sämre. Men all-in-all så höll den definitivt upp, och då var spelet fortfarande före alpha-stadiet.
Pigeon Haha, shit du försvarar din kära PS3 och killzone i sann fanboy-anda..hade inte räknat med en halv bok som svar :P Men till saken..jag skriver å går utefter vad jag läser och ser, allting jag la fram om Halo respektive Killzone är vad speljournalister och diverse folk som SPELAT spelen har skrivit...varken du eller jag har SPELAT spelen och kan därefer inte skriva som du själv "att A.I:n är så otrooooligt bra i Killzone", för det vet du inte något som helst om..dessa folk har spelat spelen å gett sina intryck om vad dom tycker...följer du någorlunda debatter över nätet så vet du att killzone/Halo 3 är vad som jämförs och debatteras nästan överallt då dessa är dom stora FPS:en som kommer närmast till konsollerna?
Jag har inte spelat spelen, och om jag skrivit som det uppfattats så, då är det inte så jag menade. Men allt (nästan) jag la fram e vad en spelrecensent lagt fram av det han testat av båda spelen, (många andra har skrivit likadant, vissa inte). och vilka är inte mer objektiva än dom...det var hans intryck efter hårt spelande av både Halo och Killzone. Jag säger inte att spelet suger, jag förstår bara inte att folk lockas till det när föregångarna var så usla (mediokra enligt dig).. men som sagt det återstår och se
Sen för övrigt e jag inte enbart FPS:are, utan gillar ett väldigt brett spelutbud..men dessa har det skrivits om så mycket, därför dom ploppade upp i mitt inlägg :P
Sen måste jag snabbt tillägga att många köper Halo3 enbart för Multiplayer, då det är bland dom populära, om inte DET populäraste konsoll spelet online någonsin...som många säger intresserar inte storyn alltid alla i Halo men online e det ruskigt kul, vet själv vänner som spelat kanske 2 banor i single player (på 2:an) för att enbart köra det multi sen...
Haha, shit du försvarar din kära PS3 och killzone i sann fanboy-anda..hade inte räknat med en halv bok som svar :P Kalla det vad du vill men någon måste ju komma med en gnutta objektivitet, om man är fanboy då så visst, jag bryr mig ärligt inte.
Men till saken..jag skriver å går utefter vad jag läser och ser, allting jag la fram om Halo respektive Killzone är vad speljournalister och diverse folk som SPELAT spelen har skrivit...varken du eller jag har SPELAT spelen och kan därefer inte skriva som du själv "att A.I:n är så otrooooligt bra i Killzone", för det vet du inte något som helst om..dessa folk har spelat spelen å gett sina intryck om vad dom tycker...följer du någorlunda debatter över nätet så vet du att killzone/Halo 3 är vad som jämförs och debatteras nästan överallt då dessa är dom stora FPS:en som kommer närmast till konsollerna?Jag skulle väldigt, väldigt gärna vilja ha källor till din påståenden. Jag har följt mycket debatter och intryck av Killzone, inte särskilt mycket av Halo 3 därför uttalar jag mig inte allt för mycket om spelet. Men det jag har sett av Halo 3 så verkar det vara ett bra spel som följer serien med ännu en bra uppföljare.
Men du kan inte påstå att någon spelutvecklare ha spelat Killzone 2 flitigt, för det är inte många som fått spela mer än 15-20 minuter. Då har de enbart fått spela en bana i ghostmode för att få ett första intryck, och jag har inte läst något dåligt om spelet ännu. Och ja, jag följer debatter på nätet, men du måste ju inse att om man hänger på ett Xbox 360-forum så kommer det vara många personer som bashar spelet, och tvärtom på ett PS3 forum. Man får helt enkelt läsa om spelet från många källor, kolla trailers, jämföra och avgöra själv. En speljournalist på internet behöver inte alls vara väldigt objektiv. En BRA speljournalist är objektiv, dock är det inte alla som är det, tyvärr. Och i början av en ny generation konsoller kan det vara svårt att se vad som är objektivt eller inte. Men om du har sett någon walkthrough eller läst någon detaljerad beskrivning över både AI'n och grafiken så behöver jag inte spelat spelet för att kunna bilda en uppfattning. AI'n i Killzone ÄR bra, om grafiken och AI'n räcker för att göra spelet fulländat återstår att se, men hittills vet vi att båda dessa element är bra. Detta kan ju förstås ändras åt båda hållen, d.v.s. bli bättre eller sämre, men det kan vi inte veta.
Och det gör väl desamma om spelen jämförs i forumsdebatter hela tiden? Det gör väl desamma? Det spelar väl ingen roll överhuvudtaget om båda är två stora FPSer? I slutändan är det ändå så att de som vill spela Halo 3 sitter med en Xbox 360 nu förmodligen och de som vill spela Killzone 2 sitter förmodligen med en PS3 alternativt planerar att köpa en. Det är väldigt olika spel, både grafiken, gameplayet och storyn. Killzone tycker jag närmare går att jämföra med GeOW, både gameplayet och art-stylen i grafiken. De ligger mycket närmare varandra som spel än vad Halo 3 och Killzone 2 gör.
Jag har inte spelat spelen, och om jag skrivit som det uppfattats så, då är det inte så jag menade. Men allt (nästan) jag la fram e vad en spelrecensent lagt fram av det han testat av båda spelen, (många andra har skrivit likadant, vissa inte). och vilka är inte mer objektiva än dom...det var hans intryck efter hårt spelande av både Halo och Killzone.
En spelrecensent? EN spelrecensent? Missuppfattar jag nu eller menar du att din enda källa är en(1) spelrecensent? För isf har du ju knappast grund för din argument. Har du fler så får du gärna ta fram de källorna. Mest för att jag gärna vill se hur andra än de jag läst ser på saken? Att få en helhetsuppfattning och se den stora bilden är ganska viktigt innan man ska debattera en sån här sak, enligt mig. När det gäller Killzone 2 anser jag att jag har en hyffsad bra bild av spelet, och har höga förväntningar på det. Jag tror att Guerilla Games har fått den erfarenhet de behöver för att klara av det här. Man kan ju se på både Killzone: Liberation och det material som visats av Killzone 2 att de har kommit en lång väg som utvecklare sen Killzone 1. Man får inte glömma att de var väldigt nya i gemet när de gjorde första spelet, så det är inte konstigt att spelet hade sina flaws.
Jag säger inte att spelet suger, jag förstår bara inte att folk lockas till det när föregångarna var så usla (mediokra enligt dig)..
Men har du spelat Killzone: Liberation? För du nämnde inte ens spelet i ditt första inlägg och på din ton verkade det som att efter din upplevelse med Killzone 1 inte hade tänkt införskaffa ytterligare ett spel i samma serie? Grejen är att du nu skriver att du anser båda spelen usla? Killzone: Liberation är definitivt inte ett uselt spel. Det är ett bra lir till PSP och bör inte kallas uselt utan grund.
Om Gogaku eller någon annan mod/admin skulle kunna fixa styckeindelningen i mitt senaste inlägg skulle jag bli glad :)
jag orkar inte läsa...Killzone 2 ser dock fantastiskt ut, tiden får avgöra det. Jag har inte spelat ettan ens.
Hehe, vi e överens...vi får se hur det blir, båda blir säkerligen fantastiska spel.. Det var inte bara en recensent men kanske hans intryck jag mest fastnade för då han var väldigt (!!) objektiv och duktig, men hur som helst...nog om detta Peace
Hehe, vi e överens...vi får se hur det blir, båda blir säkerligen fantastiska spel.. Det var inte bara en recensent men kanske hans intryck jag mest fastnade för då han var väldigt (!!) objektiv och duktig, men hur som helst...nog om detta Ja, visst kan vi lämna det hela. Men du kallar mig fanboy och verkar inte ens ha källor att backa dina påståenden sen? Och, om du nu påstår att personen/erna i fråga var så objektiv/a så vill jag extra gärna ha källor så jag kan läsa en annan synvinkel på det jag redan har läst? Peace
Jag har PS3 och är svinnöjd! Ser fram emot NHL 2008, Pro Evo 2008 och kanske PGA... just nu lirar jag och polarna Virtua Tennis 3... så jävla grymt!.... sa ja att ja gilla sportspel? ;)
PGA-demot var riktigt kul faktiskt! Men tror inte jag köper spelet, kanske när det sänkts i pris till typ 2-300
Jag kan fan inte tanka hem det?? finns inte i shoppen ju.. skumt eller det kanske har kommit idag eller igår?? får gå in och glo...
Finns enbart i amerikanska PS store... Skapa ett amerikanskt konto nu så kommer du få tillgång till massa demos du inte får nu! PGA Tour 08 NHL 08 FIFA 08 Tony Hawks Proving Ground Och massa, massa fler... men nämnde de jag kan tänka mig att du uppskattar mest nu bara... Googla fram en amerikansk adress sen är det bara regga!
Skivsamlare
2007-09-18 22:43
PS3 har förövrig många fler spelreleaser nu i höst/vinter än vad 360 har om bortser från de spel som kommer till båda. Då kanske det kan bli sluttjatat om att PS3an inte har några spel osv..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Det kommer dröja ett bra tag innan snacket om att ps3 inte har några spel lägger sig. Efter mgs4 och några till värda spel så kan vi väl hoppas på att folk slutat tjata. Pigeon_ Jag har försökt editera ditt inlägg 3 gånger nu men whoa vill inte riktigt. Jag har dock läst allt du skrivit iaf.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Spel som kommer till PS3 & 360 nu i höst/vinter: Army of Two Assassin's Creed BlackSite: Area 51 Brothers in Arms: Hell's Highway Call of Duty 4: Modern Warfare Guitar Hero III: Legends of Rock LEGO Stars Wars: The Complete Saga NBA 2K8 Need for Speed ProStreet Rock Band The Orange Box The Simpsons Game WWE SmackDown! vs. Raw 2008 Clive Barker's Jericho Kane & Lynch: Dead Men TimeShift Tony Hawk's Proving Ground skate.Spel som kommer exklusivt till PS3 nu i höst/vinter: Folklore NBA 08 Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction SingStar Uncharted: Drake's Fortune Haze Unreal Tournament III The Eye of Judgment Time Crisis 4 Det är säkert fler men detta är några av dem..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
PS3 fick iaf EISA Award i år som den bästa produkten in home entertainment. Detta är typ det finaste priset man kan få inom branschen =)
så nu fattas det bara att folk köper produkten också och sedan kan vi börja tala om succé :)
Haha, yes sir. Men jag tror PS3an kommer sälja väldigt bra de kommande åren. Första året har allttid varot seg för Sony. Men snart kommer ett hav av enormt tunga titlar, XMB blir bara bättre och bättre samt att Home e på väg.
pigeon_ precis. sen kommer man inte vara mer nöjd. bästa köpet nånsin typ. fan är så jävla sugen på alla tunga titlar!
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Jag har tinte ångrat mitt köp en enda dag sen jag fick den. Ser sjukt mycket fram emot MGS4, MGS Online och Uncharted!
Skivsamlare
2007-09-28 09:35