One_mic Ps2 hade rätt enorm failrate, men som jag minns det så täckte inte garantin alla ggr. Que? Så de spelade tärning om när de tyckte att garantin skulle gälla? Kan man få en källhänvisning när du är i farten?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Har 360 hemma och ps3 på jobbet, gillar 360n så mycket mer. Snabbare, enklare, bättre spelutbud, bättre batteritid på kontrollerna, bättre exklusiva spel just nu också (tycker jag), rappare service med demos osv, och mycket billigare. Sen är live helt fantastiskt, Symphony of the night för en hundring är ju himelskt. Ända som jag tycker ps3an är vassare på i nuläget är väl själva ljudet från konsolen, men känns som en bagatell om man ställer saker mot varandra.
Nu har jag inte läst hela tråden så mycket har nog nämnts men av det jag läst så tänkte jag tillägga lite.
"Har läst att 30% av X360 går sönder , medan siffran är 1% för PS3. Dock ska det sägas att de har det bästa spelutbudet för tillfället." Angående Boxen är det sant, trots att de redan är i produktion med nya Falcon-korten som skall åtgärda problemet. Men PS3an ligger så lågt som 0.2% felaktighet! Riktigt imponerande. Läste detta i nån undersökning för runt 1 månad sen.
Spelen som är värda att nämnas har Gogaku och Caliber redan nämnt. Men en grej till värd att nämnas är att många av Xbox 360's "exklusiva" spel även har eller kommer släppas till PC. (Bioshock, Mass effect, Halo 3 för att nämna några). Xboxen har även väldigt mycket shooters, även fast det kommer släppas många andra typer av spel, så är de oftast multiplattform i alla fall. Men gillar du shooters ligger nog boxen ett steg före (dock är det väldigt många som släpps till PS3 nu).
Angående online så kommer ju som någon förmodligen sagt Home snart, som definitivt kommer konkurrera med Live. Ett liknande system som Achievement och Gamerscore kommer finnas bl.a.
Dessutom så har spelen på PSN dedikerade servers, till skillnad mot Xbox som kör Peer-to-peer, detta innebär mindre lagg (om inget alls?).
Men vill du köpa en 360 rekomenderar jag tills de nya modellerna kommer. Även om du får en 3 års garanti så är det inte så kul att skicka in sin konsoll i 2-3 veckor. Dock är RROD inte lika vanligt i Sverige då vi har ett kallare klimat, men det händer.
PS3an är ju verkligen en multimediamaskin också - Stöd för Mediaservers, Blu-rayspelare etc. Du får verkligen vad du betalar för.
Men i slutändan så handlar det om vilka spel du är intresserad av - Playstation har alltid haft ett mer varierat spelutbud, och ser ut som den kommer ha det den här generationen också. Men kolla noga vilka spel som intresserar dig mest och välj utefter det, för det är ändå det det handlar om i slutändan.
Och kammel har fel.
Men i slutändan så handlar det om vilka spel du är intresserad av - Playstation har alltid haft ett mer varierat spelutbud, och ser ut som den kommer ha det den här generationen också . Men kolla noga vilka spel som intresserar dig mest och välj utefter det, för det är ändå det det handlar om i slutändan. Just nu stämmer ju inte det där så bra. Spel som tex katamari, ace combat, guitar hero, castlevania, viva piniata osv väljer ju uppenbarligen xboxen för tillfället eftersom den har en bredare publik, och då troligtvis får fler krängda ex. Börjar tro ps3an är den konsolen som blir förvisad till racing, sport och shooters. Så när som på little big story då hehe. Och de utvecklare som vill vara ännu mer inovativa väljer ju wiin eller ds'en.
"Spel som tex katamari, ace combat, guitar hero, castlevania, viva piniata osv väljer ju uppenbarligen xboxen för tillfället eftersom den har en bredare publik, och då troligtvis får fler krängda ex. Börjar tro ps3an är den konsolen som blir förvisad till racing, sport och shooters. Så när som på little big story då hehe." Vet inte hur mycket jag håller med dig. Vill du ha "anti-spel", så kommer ju Rock Band och Guitar Hero III till både PS3 och X360, dessutom är Singstar PS3-exclusive. Och ärligt talat ser Ace Combat inte hälften så kul ut som Warhawk. Du kanske har bättre koll på X360-spel, men för mig som en utomstående ser det ut som att nästan alla X360-profilspel är shooters.. Det kan man verkligen inte säga om PS3. Ta bara en titt i mitt tidigare inlägg med kommande spel till PS3. Och "LittleBigPlanet" heter det, tack. =) Och "Börjar tro ps3an är den konsolen som blir förvisad till racing, sport och shooters " verkar taget helt ur luften..?
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Just nu stämmer ju inte det där så bra. Spel som tex katamari, ace combat, guitar hero, castlevania, viva piniata osv väljer ju uppenbarligen xboxen för tillfället eftersom den har en bredare publik, och då troligtvis får fler krängda ex. Börjar tro ps3an är den konsolen som blir förvisad till racing, sport och shooters. Så när som på little big story då hehe. Och de utvecklare som vill vara ännu mer inovativa väljer ju wiin eller ds'en. Håller inte med dig någonstans. Guitar Hero 3 och Rockband kommer ju vara multi som Caliber nämnde. Ace Combat är också multi om jag minns rätt? Warhawk mördar det spelet i vilket fall som helst. Om du jämför Boxens line-up och PS3ans, vilken har mest variation? PS3s mest utstående spel är Uncharted, Ratchet and Clank, Heavenly Sword, Lair och Warhawk. Boxens mest utstående är Halo 3, Bioshock och Mass Effect (kan ha glömt något). Tror det här räcker för att göra min poäng. Jag tycker definitivt att Sony har större variation och det är det som har gjort deras konsoller till vad de är.
Skivsamlare
2007-08-30 15:45
snabb fråga, lite off topic; ska köpa en tv. vad e detta 1080p / 1080i elelr vad det nu e? kan itne se det på beskrivningarna på pricerunner o.O hur vet man att den har sånt shiet? :O
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Wikipedia ;D Men skillnaden mellan i och p är att ena står för interlaced scanning och den andra för progressive scanning. Progresive scan är bättre då hela bilden uppdateras vid varje uppdatering så att säga. Om bilden är byggd av 1080 horizontella linjer så här; ____ ____ ____ Så byts alla linjer ut när du kör progressiv. Interlaced kör jämna och udda, d.v.s. att den byter först ut alla jämna linjer och sedan alla udda. Kan synas skillnad när det är mycket som händer. Progressiv är alltså mycket bättre för spel. Men om du köper en TV under 40" tjänar du inte mycket till att köpa en Full HD, så länge du inte sitter väldigt nära.
Skivsamlare
2007-08-30 16:54
siktar på en 32 tum^^ men försäljarna vet det där eller?:P om man frågar. för jag kan itne hitta vart det står om det på info om apparatarna på pricerunner etc :) tack för hjälpen btw!:)
Jävla tjat om Gears of War, spelet tar 6 timmar att klara?
jagvillocksåhaenblog.com
Okey orkar inte scrolla upp och kolla vem som skrev det här nu men nått i still med att det är klart det kommer mer spel till xbox eftersom den har en bredare publik.. ja men eftersom att ps3 har ganska sjyssta titlar redan å fler som är på väg så lär det ju vara fler och fler som köper ett ps3 alltså bredare å bredare publi alltså fler och fler spel ? eller ? sen har ja 2 frågor oxå.. nån som har batteri tiden på dosorna i huvet ? och är PS3n bakåtkompatibel ? och hur långt isåfall ?
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Caliber P22 :
Har du testat Ace combat? Gillar man serien som har sålt 5 miljoner ex så är det här utan tvekan det bästa spelet.
Allt från kontroll till grafik är av bästa kvalitet.
Hade på känn att ni skulle hugga på guitar hero, men det jag menade handlade egentligen inte om exklusivitet utan om att spelen som står ut från mängden faktiskt kommer till boxen. Sen är det en annan sak att av de jag nämnde är guitar hero det ända som kommer till ps3.
Är inte singstar indoor producerat av sony? Annars är det ett mysterium om de väljer att vara ps3 exklusiva. Dvs om de inte satsar på jap publiken till 95%
----
PS3s mest utstående spel är Uncharted, Ratchet and Clank, Heavenly Sword, Lair och Warhawk. Varav två saknar multiplayer och har en speltid på ca 6 timmar (det är fan katastrof) *se andra tråden
Boxens mest utstående är Halo 3, Bioshock och Mass Effect (kan ha glömt något). Lägg till de jag skrev ovan + mass effect, Lost Odyssey, Alan Wake, Fable 2, halo Wars och en drös andra.
....
Jaja man får väl se på det ur olika perspektiv, men att säga att ps3an har ett mer varierande spelutbud än xboxen är bananas.
(Har båda konsolerna, så är väldigt objektiv då jag inte behöver tänka på vad som är exklusivt hit och dit för min egen skull)
Boxens mest utstående är Halo 3, Bioshock och Mass Effect (kan ha glömt något). Lägg till de jag skrev ovan + mass effect, Lost Odyssey, Alan Wake, Fable 2, halo Wars och en drös andra. - Om du inte såg det så syftade jag på höstens line-up, orkar inte dra upp PS3ans 2008 line-upJaja man får väl se på det ur olika perspektiv, men att säga att ps3an har ett mer varierande spelutbud än xboxen är bananas. (Har båda konsolerna, så är väldigt objektiv då jag inte behöver tänka på vad som är exklusivt hit och dit för min egen skull) Jag tycker helt seriöst PS3 har ett mer varierat spelutbud. Om man tittar på de populäraste spelen till båda konsollerna är det bra mycket mera varierat till PS3 - När såg du ett stort plattformsspel till Boxen t.ex.? Och annars har PS3 både Singstar och Buzz. Värt att notera är att jag inte säger detta för att jag är fanboy eller vad som helst, utan det här är anledningen till varför jag föredrar Playstation - boxen tilltalar inte mig helt enkelt, men förstår att den kan tilltala andra.
Producent
2007-09-02 10:07
Word på Sebbe184 P15
Lil_H..
Vänta tills FF13 och Resident Evil5 släpps då är du glad att du har ps3
känns ju mer värt o köpa 360 när den går under 3000 nu asså premium versionen
känns ju mer värt o köpa 360 när den går under 3000 nu asså premium versionen Det beror ju helt på vad du vill ha för spel? Sen om du vill kolla på HD-film måste du i alla fall punga ut 2000 för en HD-DVDspelare, och då är du uppe i samma pris (detta är ju inte obligatoriskt dock) Men som sagt, handlar ju helt om vad man vill ha för spel.
Jag var en Sony fanboy i flera år, köpte senare en xbox och insåg att allt var så pass mycket smartare och bättre (memory card? fuck nah) Dock så hade jag fortfarande ps2 då gta san andreas släpptes och det var det jag längtade mest efter, så blev inget knas om exklusiva titlar. Nu när Gta 4 kommer till 360:n finns det ingen anledning till att ens kolla på en ps3. Vill du ha action så är 360:n ett hett alternativ, vill du däremot ha rpg´s så kommer ps3 alltid knulla 360:n (eller tills ff serien inte är exklusiv) Men som sagt jämnför Halo 3 vs Resistance fall of man? Blue Dragon vs Final fantasy spelen Rallisport challenge/forza motorsport vs Gran Turismo/Motorstorm Och 360:n pajar ofta? ja min har pajat 0 gånger hittils haft den i månader :P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Halo 3 vs. Killzone 2 vore en bättre och jämnare jämförelse :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Blue Dragon vs Final fantasy spelen Sitter du seriöst och säger att blue dragon är bättre än vad ff xiii och/eller versus xiii kommer vara? niggha please. Nu har jag förvisso ingen aning om hur något av ff-spelen till ps3 kommer bli men att överträffa bd ser jag inte som en alltför stor utmaning för squenix. Däremot ska det, som jag alltid tjatar om, bli kul o se vad lost odyssey går för men eftersom spelet innehåller random encounters så kommer väl folk whina på det.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
listen little bitches, listen to the wise words being spoken. Sony's Playstation Three is the future.
What keep me goin is goals // Muhammad Ali
Skivsamlare
2007-09-04 11:46
Och 360:n pajar ofta? ja min har pajat 0 gånger hittils haft den i månader :P oj, månader. yey. jag siktar på att ha konsollen i år dock^^
Man kan inte säga emot att 360:n går sönder lätt. Det är fakta, erkänt av Microsoft själva. Har man haft tur med sin konsoll så är det ju kul, men det är ren fakta att många är defekta. Dock har ju MS tagit tag i problemet.
Producent
2007-09-04 15:55
Doggson. haha. Blue Dragon vs Final fantasy spelen? Det är som att gämföra Fifa 2008 och fifa 2000
Lil_H..
Till doggsons försvar så sa han faktiskt
"vill du däremot ha rpg´s så kommer ps3 alltid knulla 360:n (eller tills ff serien inte är exklusiv)" , så jag tror inte han tycker att Blue Dragon är bättre.. Eller? =)
Däremot kan jag ha invändningar på annat han sa..
Jag ser inte relevansen i att blanda in PS2 och Xbox i diskussionen. Man kanske kan anse att Xbox var före med hårddisk i konsollen, men PS har ju trots allt mer eller mindre format modernt tv-spelande.
Och alla PS3 levereras med hårddisk, vilket inte X360 gör.
Och är man ute efter FPS så utvecklas som sagt både Haze och UT3 med PS3 som förstakonsoll. (Haze kanske t.om. är exclusive, verkar lite oklart)
"Nu när Gta 4 kommer till 360:n finns det ingen anledning till att ens kolla på en ps3."Känns lite som en kraftfull förenkling av verkligheten, själv ser jag fram emot många kommande exklusiva ps3-spel.
Och gillar man Rockstar släpper de ju
LA Noire exklusivt för PS3.
Detta eviga krig mellan konsolerna hehe... 360:n är mer prisvärd, men har man råd med en PS3 e det bara köra på, det handlar om vilka spel man helt enkelt gillar som sagt... PS3:an kommer inte visa sin fulla potential förrän om 4-6 år, och detta är sagt av Sonys VD Kaz Hirai personligen...men det betyder ju inte att det släpps kassa spel för det... Jag valde ju främst 360:n för jag diggar Sport, Action, Action RPG:n (ingen japansk smörja) osv...
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!
Detta eviga krig mellan konsolerna hehe... 360:n är mer prisvärd, men har man råd med en PS3 e det bara köra på, det handlar om vilka spel man helt enkelt gillar som sagt... PS3:an kommer inte visa sin fulla potential förrän om 4-6 år, och detta är sagt av Sonys VD Kaz Hirai personligen...men det betyder ju inte att det släpps kassa spel för det... Jag valde ju främst 360:n för jag diggar Sport, Action, Action RPG:n (ingen japansk smörja) osv... Tyvärr kan jag inte hålla med dig om att 360 skulle vara mera prisvärd. Om det är något PS3 är så är den prisvärd, visserligen dyr, men prisvärd är den definitivt. Du får ju vad du betalar för - 60 gb hårddisk, blu-rayspelare (!), Wi-fi, HDMI 1.3 etc. Om du tar Xbox 360 elite t.ex. och försöker matcha PS3 genom att lägga till en HD-DVDspelare så hamnar du ju över PS3s pris, samt att du fortfarande enbart kan använda den för att spela upp film d.v.s. spel kommer aldrig tillverkas på HD-DVD (till 360 då, d.v.s.) Dock säger jag inte att Boxen inte också är prisvärd, för det är den ju definitivt. I premiumpaketet får du ju trådlös handkontroll, headset, wi-fi och 20 gb hdd. Men tycker inte man kan säga att den är mer prisvärd än PS3. Tycker de ligger ganska lika på den fronten. Och spelengenrerna som du nämnde släpps ju även för fullt på PS, men jag antar att du vill ha lite mera specifika spel som endast hittas på 360 eller är multi(?)
Jo men är den värd 6000:- som "spelmaskin"? många utnyttjar ju knappt HDMI, vet inte ens vad wi-fi är osv, utan köper den i hopp om att det är en så mycket bättre spelmaskin, vilket den inte är... Mina val av genrer släpps ju klart till båda konsolerna, men jag menar att MS satsar lite mer på såna titlar, inga little big planet, FF-series osv...japanska rollspel är ju mer Sonys grej om man säger så
utan köper den i hopp om att det är en så mycket bättre spelmaskin, vilket den inte är... än iallafall menar jag hehe Sen skrev jag kanske lite fel pris men ändå, ett premium e ju ändå billigare
Jo men är den värd 6000:- som "spelmaskin"? många utnyttjar ju knappt HDMI, vet inte ens vad wi-fi är osv, utan köper den i hopp om att det är en så mycket bättre spelmaskin, vilket den inte är... Mina val av genrer släpps ju klart till båda konsolerna, men jag menar att MS satsar lite mer på såna titlar, inga little big planet, FF-series osv...japanska rollspel är ju mer Sonys grej om man säger så Det handlar väl inte om vad folk vet eller inte, det handlar ju om vad man får. Den är definitivt värd den den kostar, för du får mycket för pengarna. Du får ju inte "bara" en riktigt bra spelkonsoll utan även en multimedia-maskin med bl.a. Blu-ray och HDMI 1.3(d.v.s. stöd för bättre ljud och bild)... Och ja, det är väldigt många som har användning för HDMI och i framtiden kommer det vara ännu fler. Sony tänker inte 2 år framåt, utan 10 år. Bottom line - PS3 är defintivit prisvärd. Att den är dyr är en annan sak, men du får vad du betalar för. Annars tycker jag inte det stämmer att MS satsar mer på såna titlar, eller det beror på hur man ser det. Det kommer nog släppas fler shooters till Xbox 360 men hela grejen med PS har ju alltid varit variation av titlar. Jag tror MS kommer gå efter lite av samma koncept den här generationen, för desto mer variation, desto bredare målgrupp.
Caliber Hans inlägg kan tolkas på en rad olika sätt. Jag förstod hans uttalande som att han talade om mängden rpg som släpps till ps3 och inte kvalitén på dem efter att ha studerat hans uppställning. Pigeon_ Sony tänker inte 2 år framåt, utan 10 år. Nu ska vi inte ta i så vi spricker ;)
Sony tänker inte 2 år framåt, utan 10 år. Nu ska vi inte ta i så vi spricker ;) Ehm, Phil Harrison bland andra har ju sagt ett flertal gånger att de tittar 10 år framåt. Jag gissar på att levnadstiden kommer vara ungefär som PS1/PS2 men de siktar på längre än så.
And if I say so it's the truth. När har en konsolgeneration varat i 10 år?
När har en konsolgeneration varat i 10 år? Som jag skrev så tror jag inte att den kommer hålla så länge men det är så länge de siktar på, inte vad jag tror.
Hela min poäng är att sony snackar skit och att allt som sägs av vare sig sony, ms eller nintendo får tas med en nypa salt. ingen konsolgeneration har varat i 10 år och jag har svårt o se sony sitta med ps3 om 8 år när ms lanserat xbox 720.
Hela min poäng är att sony snackar skit och att allt som sägs av vare sig sony, ms eller nintendo får tas med en nypa salt. ingen konsolgeneration har varat i 10 år och jag har svårt o se sony sitta med ps3 om 8 år när ms lanserat xbox 720. Det är jag helt med dig på. Det jag ville poängtera var mest att saker som blu-ray och HDMI är något som Sony vet kommer vara mycket användbart längre fram. Eftersom Maddoc sa "Inte många som har användning för Wi-fi eller HDMI" så kanske det stämmer in just nu, men kan visa sig vara väldigt positivt längre fram (Wi-Fi är ju dock väldigt flitigt använt av många nu, så det förstår jag inte hur Maddoc kunde hänvisa till). Men jag gissar på att PS3 håller runt 7-8 år precis som tidigare. Folk tror att bara för att den har modern teknik nu kommer den hålla extra länge, men glömmer att både PS2 och PS1 hade väldigt modern teknik när de släpptes, så det är ju ingen skillnad för PS3.
Coke: DIGGUH jag menade bara att man skulle jämnföra spelen, att jag sedan satte xbox titlar först var inte menat att dom skulle vara bättre :) Så nej jag säger inte att Blue dragon är bättre, men att det är typ det enda spelet som kan räknas som ett liknande ff rpg spel till xboxen :) Inok: Jag köpte skiten i år, och ska ha den i år så jag återkommer om 3 år om du bumpar tråden tills dess. Lil_H: JÄMNFÖR och fortsätt för all del spela dina jävla ea titlar, dom har sugigt kuk sen fifa 94 och nhl 2000 Mina radbrytningar sitter lite cp jag vet :(
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Skivsamlare
2007-09-06 07:26
var på EB igår och hörde med snubben där vad han tyckte. Han sa att man kan få en ps3a som har kullager på sne så fläkten låter som bara den :O och att det inte går på garantin men man kan fixa det själv, men om man fixar det själv gäller inte garantin längre :O sen sa han att elite låter mindre än premium o.O fastän tester visat att den inte gör det :O imorn smäller det iaf. ps3 eller boxen. ska sova på det inatt. men det lutar mot ps3. tack för all hjälp btw :)
Skivsamlare
2007-09-06 09:47
INOK P18 Jag har skummat igenom tråden och gjort mitt val, ska köpa ett ps3 nästa vecka.
fair enough..
Hahaha, det där med fläkten är bara rent skitsnack kan jag säga. Och nej, Elite låter inte mindre. Aja, vad du än kör på kommer du bli nöjd :)
Pigeon_ P18 "Det jag ville poängtera var mest att saker som blu-ray och HDMI är något som Sony vet kommer vara mycket användbart längre fram." Ja just det... Eller så använde dem sig av blu-ray för att vinna blu-ray vs hd-dvd fighten.
Man kan inte ha en diskussion om sånt här om folk ska vara fanboys.
Jag får en känsla av att folk som tycker att ps3 bör köpas har en stadig inkomst källa och kan köpa lite dyrare grejer utan att ta skada.
Så som jag känner så skulle det inte spela någon roll ifall ps3 skulle ha alla spelen som 360 har just nu, för det är ändå för mycket pengar att göra av sig med, och det är självklart att sony måste sänka priserna till ps3 i Sverige om inte allt för lång tid, speciellt med tanke på att dem är ruskigt mycket billigare i USA.
Skivsamlare
2007-09-06 18:44
mja i mitt fall sålde jag min digitalkamera, min videokamera och mitt psp för att ha råd. hehe.
Jag får en känsla av att folk som tycker att ps3 bör köpas har en stadig inkomst källa och kan köpa lite dyrare grejer utan att ta skada. Menar du ett jobb? ;)
Ja just det... Eller så använde dem sig av blu-ray för att vinna blu-ray vs hd-dvd fighten. Man kan inte ha en diskussion om sånt här om folk ska vara fanboys. Ja, här var vi snabba på att döma folk. Jag tror defintitivt på att blu-ray kommer behövas längre fram eftersom spel blir större och större samt att allt görs i HD nu, vilket tar mera plats. Gör det mig till fanboy? Knappast. Om vi ska vända på det du sa om att Sony skulle slängt in det för att vinna fighten mellan HD-DVD och Blu-ray, så visst, delvis. Men det här har de alltid gjort. PS1 hade CD-Rom, vilket ingen trodde skulle behövas, PS2 hade DVD, och då var det samma snack. Jag är övertygtad om att det kommer vara nödvändigt. Med det sagt säger jag inte att Xbox 360 kommer dö om 2 år, bara att de kommer vara tvugna att ta mycket genvägar tror jag samt banta ner spelen ofta. Självklart kommer det dock släppas bra spel, men jag tror definitivt MS hade tjänat på att slänga in HD-DVDJag får en känsla av att folk som tycker att ps3 bör köpas har en stadig inkomst källa och kan köpa lite dyrare grejer utan att ta skada. Så som jag känner så skulle det inte spela någon roll ifall ps3 skulle ha alla spelen som 360 har just nu, för det är ändå för mycket pengar att göra av sig med, och det är självklart att sony måste sänka priserna till ps3 i Sverige om inte allt för lång tid, speciellt med tanke på att dem är ruskigt mycket billigare i USA. Där kan jag inte hålla med för fem öre. Jag ville ha en PS3 för spelen. Jag vill spela MGS4, Uncharted etc etc... Spel som jag inte kan hitta på Xbox. Konsollerna tilltalar ju olika personer. Att en prissänkning kommer ske i Europa också är ju självklart, de valde dock att kompensera genom en bundle nu. Maskinen är dyr, men även på sitt första år, så det som händer nu har inte så stor inverkan på de kommande åren.
"Ja just det... Eller så använde dem sig av blu-ray för att vinna blu-ray vs hd-dvd fighten. Man kan inte ha en diskussion om sånt här om folk ska vara fanboys." Så man är en fanboy om man anser att lagringsmedium med större kapacitet gynnar en konsoll? Jag tror snarare man är en x360 fanboy om man förnekar det. Och utvecklarna verkar ju hålla med om att DVD9's begränsade utrymme är problematiskt..
Jag skulle aldrig få för mig att köpa 360 iallafall, vill nästan köpa ett för att spela skate men sparar hellre pengarna till ps3. Jag hatar handkontrollerna något extremt till 360, älskar ps3 handkontrollerna, skönt att kunna spela ps1 och ps2 på den om de funkar bra, har ju 1 och 2 också. Sen är ju 360 microsoft också, och microsoftprodukter betalar man inte för, möjligtvis köper ett 360 och flashar de och laddar ner alla spel! Word Hock!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Jag är helt med dig Hock. Sen intresserar inte spelen till 360 mig.
Skivsamlare
2007-09-08 16:22
Skivsamlare
2007-09-08 16:23
o btw, sånt paket med PS3, Motorstorm, Resistance: Fall of man och en extra handkontroll = 5990kr på EB. Och om man enbart vill ha konsollen så kostar den 5999kr xD