I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivsamlare

2007-08-27 19:40

värt med ps3?

ngn som har det som kan säga för och nackdelar? :) ngn som aksnke har både 360 och ps3 som kan jämföra de båda? jag kan inte bestämma mig för ett ps3, xbox eller ett wii :(

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-08-27 19:55
PS3 har ett mindre spelutbud för tillfället än de andra konsolerna. Är även dyrare men du får samtidigt så mycket mer med PS3 än vad du får av övriga konsoler. Du behöver inte vara orolig att den ska gå sönder eller låta mycket (som xbox360). Samt att PS3 har blu ray vilket är fantastiskt bra.

Har du pengarna så köp PS3. Utan tvekan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2007-08-27 20:02
jo jag var helt såld på ett 360, tills jag läste på prisjakt att det var väldigt många som boxen hade pajat för. och inte bara en, eller två, utan tre fyra gånger för en del o.O

Jo, jag har märkt att spelutbudet på ps3 inte är det bästa. hoppas att det kommer massa spel snart if då ^^ någon som vet några stora releaser?

har ps3 något motsvarande Live?

2007-08-27 20:27
PS3 har PlayStation Network, inte alls lika sofistikerat men det kostar heller inte pengar.
jagvillocksåhaenblog.com
Skivsamlare

2007-08-27 20:30
btw jag sitter på en gammal bildrörs-tv och ngn hdtv verkar inte vara på ingång den närmaste tiden. är det värt med ps3 ändå?

2007-08-27 20:43
Har bara PS3, så du får ha i åtanke att jag kanske inte är helt objektiv =)

Jag vet inte riktigt vad Live erbjuder, men PSN har en vänner-lista och sånt för online. Och kräver ingen månadsavgift för onlinespel.
Sitter också med gammal skit-TV för tillfället. Funkar utmärkt, men blir självklart ännu snyggare med HD-TV.

Ang spel finns det några grymma. Motorstorm, Resistance, Oblivion, Rainbow Six Vegas, GRAW2, Ninja Gaiden Sigma är bland dem som verkar ha fått mest uppskattning.

Ang kommande (exklusiva) spel:
Nästa vecka släpps Warhawk, ett onlinespel som verkar riktigt kul, och det säger betatestarna också.
I dagarna släpps även Heavenly Sword och Lair som har fått blandade reaktioner, men HS kommer jag definitivt skaffa och kanske Lair.
Sen kommer Folklore som är lite som ett "moget Pokemon", men jag blev överraskad av demot, tyckte det var oväntat kul att spela.
Senare i höst kommer Ratchet & Clank (plattformare) och Uncharted: Drake's Fortune.
Haze och Unreal Tournament 3 utvecklas främst med PS3an i åtanke. Rykten går om att Haze till X360 är nerlagt. UT3 kommer ha stöd för mus och tangentbord på PS3, och man kommer kunna lira mot folk på PC online.
Nästa år kommer Sony's beryktade Killzone 2 (FPS), som har fått mycket hype och previews har sett lovande ut, men vi får se..
Och självklart Metal Gear Solid 4 och LittleBigPlanet som är de 2 spel jag ser mest fram emot, och som inte kan bli annat än grymma.
Missade jag nåt?

I oktober bör även Home släppas, ska bli kul att se hur det kommer att funka.. Midas kanske kan avslöja något? =)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Skivsamlare

2007-08-27 20:51
oj tack! :D det ser bra ut i spelväg iaf :) har varit ett troget sony fan hittills (ps, ps one, ps2, psp. och sen en liten svart box), men det är ju så jävla dyrt. men funderar ändå på att köpa det där paketet med 2 spel och 2 kontroller för ca: 6000kr.

midas?:O jobbar du som ngt coolt eftersom du kanske vet? :D

2007-08-27 21:33
När kommer skate till PS3?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-27 22:11
PS3!!!!!!!!!

Skivsamlare

2007-08-27 22:14
haha

Skivsamlare

2007-08-27 22:20
fast det kommer ju en hel del exclusives för xbox med väl? en del riktigt feta.

jag vet seriöst itne vad jag ska välja för konsoll xD

2007-08-27 22:25
Caliber kanske inte PS3 exclusive, men Assassins Creed nämnde du inte.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-08-27 22:51
Damn, det kommer fan rejält många exklusiva spel som verkar riktigt schyssta till PS3an! Och ganska snart dessutom!

Skate, GTA4, Rock Band och Assasins Creed kommer ju inom sinom tid också, även om de inte är exklusiva så verkar de vara jävligt schyssta spel!

Längre in i framtiden kommer ju även FF13 och FF13 Versus, Team Ico's nya hemliga projekt, God of War 3, Kingdom Hearts 3 (antar jag iaf), RE5 & Silent Hill 5 (ej exklusiva dock) etc etc. Så när timmen är slagen så kommer nog PS3an vara värd varenda slant du kommer lägga på den om du nu kommer köpa en!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Skivsamlare

2007-08-27 22:56
:O det lutar verkligen åt en ps3a om jag får ihop pengarna. så många underbara spel <3

är det någon här som haft problem med ps3an? så det har fuckat sig så som många 360 apparater har?

för att bara nämna det, Wii är ingen "spelfreak-konsoll" va? mer en partyhöjare? för jag har inte sett allt för många bra spel till den o.O

2007-08-27 23:26
"Caliber kanske inte PS3 exclusive, men Assassins Creed nämnde du inte."
Ja, det kommer ju självklart en hel del spel som inte är exklusiva som jag ser fram emot också. Assasin's Creed och GTA4 toppar den listan. Sen kommer ju Resident Evil 5 också..
Och Kane & Lynch ser ut att kunna bli ritkigt grymt.
Många snackar om Medal of Honor: Airborne, men jag tycker hela WW2-FPS-genren är uttjatad..

Kom på att jag glömde Tekken 6 och Gran Turismo 5 bland de exklusiva, förmodligen kommer köpa bägge med tanke på att jag köpte Tekken 3, 4 & 5 och att jag längtar efter en racing sim till PS3.
Och man kommer kunna ladda ner Gran Turismo 5 Prologue gratis. (22 bilar, 5 banor)

"fast det kommer ju en hel del exclusives för xbox med väl? en del riktigt feta. "
Yup, men jag har ingen koll på dem.. Kommer bara på Halo 3 och Mass Effect, och är inte direkt avundsjuk på nåt av dem..
Bioshock däremot, hade gärna sett det på PS3.. =)

"är det någon här som haft problem med ps3an? så det har fuckat sig så som många 360 apparater har?"
Har läst att 30% av X360 går sönder, medan siffran är 1% för PS3.
Dock ska det sägas att de har det bästa spelutbudet för tillfället.

Ang Wii.. Tanken att köpa en har aldrig slagit mig, hela konsollen verkar vara en gimmick..

Just det goga, FF13 glömde jag också.. =)

2007-08-28 00:10
INOK P18

Det har inte vart mycket problem med PS3an alls vad jag sett. Nåt problem med att vissas maskiner låter mycket (något jag aldrig märkt), men annars så verkar den funka felfritt överlag!

Och ja som du säger, Wii är mer som en partykonsoll, eller ja ett break från traditionellt spelande. Det är otroligt kul att spela sporter på den, men det känns mer som simulatorer än Tv-spel, därför köper man ett Wii och en PS3/360 ;)

(Jag spelar definitivt mer på mitt Wii än mitt PS3, mest för att det knappt finns några schyssta spel ute nu, dock så kommer det väldigt många inom bara ett par veckor, så det kommer nog ändras)

2007-08-28 00:17
Har både PS3 och Xbox 360, och skulle nog ge dig rådet att köpa en PS3 ändå.

Som folk säger så är den betydligt mer av en underhållningsmaskin än vad 360 är, och den har större potential även vad gäller spel.

Nackdelarna är väl priset, samt att det inte har hunnit komma några riktiga jättespel ännu, och dom flesta spel som finns till båda konsollerna är tveklöst bättre till 360.

Däremot är en hög med lovande spel påväg till PS3 inom den närmsta framtiden, som folk har nämnt redan, så köper man den nu kan man börja nyttja den direkt, och inte låta den stå och samla damm några månader, som jag fått göra :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-28 02:49
Vänta med PS3:an, det finns inte tillräckligt med spel.
Köp en Xbox 360 nu istället, grymt många spel. Grafikskillnaden är nära till ingen idag ändå.

2007-08-28 06:31

Varför har folk sådan hets att skaffa de senaste konsolerna?

fakta: det finns inga vettiga spel till ps3 som inte är remakes eller konverteringar (ok, motorstorm och resistance) och 360:n fungerar inte som den ska.

slutsats: vänta tills dessa två problem är åtgärdade, sedan bestämmer du dig.

I slutändan handlar det ju om vilka spel du är intresserad av. Jag kommer att köpa ett ps3 när versus xiii släpps om x antal år och jag kommer köpa ett 360 om lost odyssey blir ett bra spel och maskinen fungerar.  

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Skivsamlare

2007-08-28 08:44
tack så mkt för alla svar!:)

Varför har folk sådan hets att skaffa de senaste konsolerna?

jag har efter 2 år sagt upp bekantskapen med wow så jag måste ersätta det med ngt xD haha

2007-08-28 10:13
Jag tycker inte att 360's förmåga att gå sönder bör avskräcka en från att köpa den. Med tanke på alla bra spel som finns till den, och garantin som Microsoft ger, är det lika bra att chansa.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-28 10:18
Jag tycker inte att 360's förmåga att gå sönder bör avskräcka en från att köpa den. Med tanke på alla bra spel som finns till den, och garantin som Microsoft ger

Det är väl också ett sätt att resonera :) Det som är skrämmande är att man kan förvänta sig att skiten går sönder. Hur roligt är det?

2007-08-28 10:20
Gynophosis P21: Jo det är sant, det känns lite avigt att köpa en konsol och vara beredd på att den lär gå sönder :)  Men eftersom Microsoft förlängt garantin på alla 360 känns det som att en helt fungerande version är så pass långt borta att det inte är värt att vänta, utan bara köpa en nu och sedan ha ett postpaket redo typ.
Min har inte gått sönder än, men man måste ha den stående för att den ska kunna köra Gears of War :P

2007-08-28 10:51

Min box har inte heller gått sönder, inte heller min polares box som han införskaffade sig vid releasen. Jag vet inte om det har något med att vi ständigt håller rent runt boxen att göra, samt dess ventilationsmöjligheter som jag tillämpar, men ja.

Jag ska skaffa PS3 när det kommer ut mer titlar för just PS3 som tilltalar mig. Samma sak med Wii, jag väntar på super smash brawl innan jag tänker tanken på att införskaffa mig konsolen.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-08-28 11:10
vänta ett halvår med att köpa ps3 ..

2007-08-28 11:18

Det finns många anledningar till varför du ska köpa 360, reason number one: GEARS OF WAR - fetaste spelet någonsin.
Anledning två:
Xbox Live är helt underbart, skitsnyggt upplagt, inget krångel alls, du har en vännerlista med simpla menyer för att bjuda in dina vänner att lira med dig, du kan gå in på andras spelprofiler och se hur mkt gamerscore dom har (gamerscore låser man upp i spelen, tex klara spelet på "normal" svårighetsgrad så får du 100G, klara det på "hard" så får du 150G, skjut 50 headshots på Live så får du 50G, varje spel har egna "achievements" som du får gamerscore av) Du kan gå in på andras spelarprofiler och jämföra spel, du får upp en lista på spelen du och den andra har spelat, så kan man enkelt jämföra vem som har flest poäng på respektive spel. Du kan ladda ner gratis demo på dom flesta spelen, inga skitspel utan dom största titlarna, helt gratis, det enda du betalar för är ju Live, så det är ju inte helt gratis ändå, men du får ut mkt för pengarna tycker jag, Live kostar väl typ 200:- för 3 mån och typ 599:- för ett helt år. Du kan skicka text/röstmeddelande till andra, det finns oändligt många arkad-spel som microsfot har putsat upp lite, dom har även lagt till möjligheten att spela gamla klassiker som "Golden Axe" och "Bomberman" etc - online med eller mot andra spelare, skitfett.

Arkadspel och sånt kostar dock några slantar, du köper "Marketplace points", kostar väl typ 2-300 kr för typ 2000 points, och ett arkad spel kostar kanske mellan 100 och 200 points. så 20-30 spänn rör det kanske sig om per spel.

Men bli inte avskräckt för att live kostar pengar, det är lätt värt det, det är skitfett och du kan ladda ner all möjlig skit.

Sen spel som Bioshock, Gears of War, Prey, Stranglehold, Lost Planet är skitbra actionspel som jag rekommenderar att du kollar närmare på, alla jag nämnde är FPS eller third person shooter.

Notera att jag inte vet så mkt om PS3:an, men jag är sjukt sjukt nöjd med min 360, allting är simpelt och skitsnyggt upplagt i dom olika menyerna, finns roliga spel (Gears of War shittttt vilket spel)
Live är oslagbart alltså, sätt igång nåt pang pang-spel, koppla in ditt headset du får till - i din trådlösa handkontroll och gå in på en random quick match på Xbox live-match och njut. Sen jakten på gamerscore (vet ej om detta finns på PS3) är också mkt rolig och får spelglädjen att växa.

Rekommenderar att du drar hem till nån som har Xbox 360, be dom visa upplägget lite, låter dig känna på kontrollen, ganska provspela lite Gears of War, ladda ner ett demo, sen kommer du vara förälskad tror jag.

Som sagt, vet inget om PS3 men jag är äckligt nöjd med min 360, sen så har du garanti i 3 år om du skulle ha oturen att nåt fuckar sig, har också hört att 360-maskiner statistiskt krånglar mer än alla andra konsoler sammanlagt men jag vettefan, det har funkat bra för mig iaf, som sagt, du har garanti i 3 år, en kompis fick lämna in sin, hade en ny box på typ 2 veckor och fick ett helt år gratis medlemskap på Live, så dom är ju ganska schyssta om man skriker lite ;)

2007-08-28 13:29

Faktumet att ms kastat på 3 års garanti visar ju bara på att maskinerna faktiskt går sönder och är verkligen inget begåvat köpargument. Jag har hellre en fungerande produkt än lång garanti.

Jag må vara gammaldags men jag fattar helt ärligt inte grejen men achivements och även till viss del onlinehetsen. Spela gör man själv eller med ett par goda vänner i en sunkig källare.Att visa hur dorkig man orkat vara känns inte helelr särskilt vettigt. Om jag vet att jag klarat någonting svårt i ett spel så känner jag tillfredsställelse utan att behöva visa det för halva världen. Att många achivements sedan bara är en tävling i vem som har minst liv gör ju inte saken bättre.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-08-28 14:06
Achivements är ju bara e-peenmätning, totalt värdelöst. Att använda "MS förlänger garantin"argument är ju inte heller något gott sätt att bestrida fakta om 360ns tillförlitlighet, men det betyder inte per automatik att maskinen går sönder.

Annars håller jag med dig Coke.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-08-28 15:56
Jag tycker inte att det är tillräckligt med skäl till att inte köpa
360:n längre.
Inte bara det att dem har förlängt garantin med 3 år, utan att också för att problemen är fixade. De nya maskinerna säljs redan nu, iaf i USA. Lär finnas i Sverige hyfsat snart
Skivsamlare

2007-08-28 16:21
Brunsås P0
Nackdelarna är väl priset, samt att det inte har hunnit komma några riktiga jättespel ännu,
och dom flesta spel som finns till båda konsollerna är tveklöst bättre till 360.

Utveckla gärna, jag är nämligen på g att köpa ett ps3

Playstation Home VS Xbox Live
fair enough..

2007-08-28 16:23
360:n är lätt mer värt pengarna, tveklöst
PS3 är alldeles för dyr och levererar alldeles för lite, iaf i dagsläget..
Online delen är hur grym som helst som Kammel X10 nämnde.
Just dom gamla Arcade-spelen man kan tanka e ju hur soft som helst, varva ner nattens online krigande på Gears of War med lite Ultimate Mortal Kombat, Street-fighter, Castlevania - Symphony of the night, Golden Axe mm..hur skönt som helst, och dessutom kunna spela även dom online :P

Tyvärr avskräcks folk å köpa konsollen av ett fel som uppstod främst under första releaseåret, det var då 360:n kraschade mest..dagens konsoller e mycket mer stabila, då dom flesta fel är fixade
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2007-08-28 16:27
Och på tal om priset är det ju som å köpa en pizza å cola varje månad, 69 kr månaden e ju en piss i havet, lätt värt det :D

2007-08-28 17:57
Tyvärr avskräcks folk å köpa konsollen av ett fel som uppstod främst under första releaseåret, det var då 360:n kraschade mest..dagens konsoller e mycket mer stabila, då dom flesta fel är fixade

Jaså? 65nm har inte kommit till Europa ännu och fram tills att lagret med 95nm är tömt så ska man verkligen inte köpa en konsol.

vad är föresten första releaseåret? :)

Angående nedladdninsbara klassiker: Är det bara jag som tycker det är på tok för dyrt med tanke på att det faktiskt inte är ett fysiskt spel man får för pengarna samt faktumet att man redan har spelat spelet och att det har x antal år på nacken? 

Jag är inte emot att nya gamers får ta del av bra spel men vilken människa lägger 50 kr på smb? Sjukt är vad det är.

2007-08-28 18:00
Har haft min 360 ett tag och aldrig haft något som helst problem. Går inte att bli mer nöjd med Xbox Live, så otroligt enkelt, snyggt och bra! Spelen är också suveräna. Att det "låter som ett flygplan" om konsollen är också en grov överdrift. Så överdrivet mycket låter den inte, och du vänjer dig!

Köp 360, du kommer inte ångra dig! Och du har dessutom pengar kvar till spel ;)

----------
OT: Föresten.. heter det en xbox eller ett xbox? Det är ju ett tv-spel och en konsoll.

2007-08-28 20:24
65nm har inte kommit till Europa ännu och fram tills att lagret med 95nm är tömt så ska man verkligen inte köpa en konsol

65nm kommer bara halvera tillverkningskostnad å tillrätta vissa värmeproblem, vilka du lätt kan undvika om du sköter konsollen rätt (vilket tyvärr inte alla gör)..du får det och låta som att om du köper en 95 nm - maskin e du körd, vilket inte e fallet..jag har vänner som än idag spelar på sina konsoller köpta från releasen..däremot hade den ett moderkorts problem, som gjorde att den bara kunde dö utan nån som helst anledning..

Angående nedladdninsbara klassiker: Är det bara jag som tycker det är på tok för dyrt med tanke på att det faktiskt inte är ett fysiskt spel man får för pengarna samt faktumet att man redan har spelat spelet och att det har x antal år på nacken? 

Hehe, dessa titlar nämnde jag enbart för att det är dessa folk hört talas om, finns huuur många spel som helst å välja på...somliga riktigt bra och originella, samt vissa klart mindre bra. Dessutom har ju inte ALLA spelat dessa spel, kanske missat dom..är det inte grymt att man kan ladda ner dem då, dessutom är dom förbättrade grafikmässigt osv...eller kanske bara bli nostalgisk å spela dom för den sakens skull :D

vad är föresten första releaseåret? :)

hmm, när jag tänker på det, fy fan va skumt det lät ja haha...
var väl inne i min egen värld..

2007-08-28 21:27
Xbox Live, så otroligt enkelt, snyggt och bra

o visst vore det ännu bättre om det va gratis..?

Och du har dessutom pengar kvar till spel ;)

vet du hur mycke pengar han har? :)

2007-08-28 21:30
HenkO P26
Har han pengar till att köpa en ps3 så har han pengar kvar till spel om han väljer 360 ;)

Och live är inte dyrt, kostar mindre än ett nytt spel..

2007-08-28 21:41
han kanske har råd med spel även om han väljer ps3 menar jag.

skillnaden är att ett spel behöver du inte köpa fler än en gång.

jag e ingen fanboy..om det låter så. jag ska köpa 360 oxå sen.

2007-08-29 06:34
Maddoc

Allt jag säger e orka chansa. Du har vänner som haft samma konsol sedan release, grattis. Det hade ju varit fruktansvärt om failraten varit 100%.

Det jag egentligen irriterar mig po e att folk inte verkar bry sig. Ingen konsol har en failrate po 0% men 360n är i en klass foer sig. Att folk sedan accepterar dett samt sitter o säger "ja men alla maskiner pajjar ju inte" e ju bara skadat. MS stressar ut en ofärdig produkt och borde egentligen ha stryk foer att de inte efter de foersta 10k recallsen kunde erkänna att saker inte stod rätt till.

Jag är egentligen inte sur po ms, jag e forbannad over att folk e so jävla efterblivna.

Skivsamlare

2007-08-29 08:47
gahh. kan inte välja. jag tycker knappt det är värt att slänga flera tusen på en maskin som jag vet har en tredjedels chans att paja efter några månader. Men o andra sidan måste den ju inte paja :P Kommer det ngn ny version snart? som ms har fixat?

sen är jag ledsen över att dom tagit bort vibrationen i ps3kontrollen :< hehe.

2007-08-29 09:00
detta krig mellan ps3 och xbox360.. suck kids.

gillar man tv-spel så gillar man tv-spel.

jag har en ps3, är jäkligt nöjd. Dock brist på ordentliga spel.

Men imorrn släpps ju Warhawk på psn eu!

2007-08-29 10:50
"sen är jag ledsen över att dom tagit bort vibrationen i ps3kontrollen :< hehe."
Verkar som att det ska komma tillbaka. Även om jag tycker att det är väldigt överskattat, jag blir inte mer inne i ett spel av det, snarare distraherad.
Samma sak med vissa dåliga implementationer av SixAxis, som t.ex. i Rainbow Rix Vegas (som tur är kan man stänga av det).

2007-08-29 16:44
rumble ser jag inte som en nödvändig grej. ny kontroll kommer i oktober tror jag.

Producent

2007-08-29 17:27
Köp de, värt priset! Använder faktistkt mer min ps3a än datorn.
Lil_H..

2007-08-29 19:10

Snälla någon, ge mig en riktigt bra anledning till att inte köpa 360 nu istället för ps3, för att köpa ps3 senare när spel kommit och pris gått ner.

Skälen till varför jag inte lägger ner så mycket tanke på att boxen kan gå sönder är för att MS har gått ut officiellt och erkännt misstaget, och att dem förlängt garantin till 3 år.
Ps2 hade rätt enorm failrate, men som jag minns det så täckte inte garantin alla ggr.

En 360 är faktiskt hälften så dyr som ps3, halva priset. Man kan köpa två 360 till priset av en ps3!

Det finns faktiskt en riktigt fin lista av spel till 360.

Vafan ska man köpa en ps3 nu för?

2007-08-29 19:12
By the way så sänkte dem ju priset på 60gb versionen i USA när dem satte in 80gb på marknaden. Men inte i Europa då vi inte får tillgång till 80gb.

Hur stor skillnad är det inte på priset mellan Europa och Usa egentligen?
Producent

2007-08-29 21:25
Onemic

- Ja det är ju sant, men jag diggar ps3 mkt mer än 360. Det kan la vara för att min 360 krånglade efter 3 dar, medans inte min ps3 har krånglat ett skit! Jag har nästan alla spel till ps3. Och tro mig, man hinner inte spela alla:P
Lil_H..

2007-08-29 21:27
PS3 60 gig = 3500:-
PS3 80 gig med Motorstorm = 4200:-

Så det är rätt stor skillnad.

Om du vill ha anledningar till att köpa en PS3 och inte en 360 så kan jag lista några :)

Blu-Ray
Inbyggd WiFi
Gratis "Live"
HDMI (vilket iofs 360n kommer ha snart också)
Stöd för upp till 7 kontroller
Minneskortplatser
Rörelsekänslig kontroll
Standard USB-sladd för att ladda kontrollerna
Väldigt tyst
60 gig HDD
Utbytbart operativsystem

Där är de största skillnaderna mellan de två olika konsollerna. Frågan är ju om du känner att de skillnaderna är värda runt 2000 spänn. Särskilt som det inte finns så många bra spel ute ännu (även fast många riktigt tunga titlar inte är långt in i framtiden).
Skivsamlare

2007-08-29 22:53
PS3 60 gig = 3500:-
PS3 80 gig med Motorstorm = 4200:-

och

PS3 60gig (?) med extra handkontroll, motorstorm och resistance: fall of man = 5990:- @ EB Games.

2007-08-30 00:43
INOK P18

Det jag skrev var ett svar till one_mic P18, och priserna är vad de kostar i staterna!

Eller ja, det kanske du fattade vid närmare eftertanke :)

2007-08-30 03:26
Måste bara fråga eftersom det vart så mycket snack om Ms 360, krånglade inte deras föredetta produkt oxå? xboxet utan 360 ? nått fel med nätagget va ? dom brann å så? i mina ögon är det iaf ett tecken på slarv och girighet... trycka ut produkten så fort som möjligt. Jag vart iaf riktigt sugen på ett PS3 efter den tråden så tack för alla stora titlar och fördelar... Gillar inte kontrollerna på 360 det är mitt försvar och ja.. jag har provat de mindre kontrollerna gillade dem inte dem häller...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då