Midas P25 :
Du har säkert rätt, men det händer att CE tar slut, och de brukar inte nyproduceras (rent allmänt, inte halo 3)
dryice P26: Var hittade du CE för 599, import?
Säkert att det inte var någon preview, har sett demos som visat upp "sämre" ai, men det kan ha hänt mycket sedan dess (runt E3 07).
Möjligt, då får jag stå där utan. Men känns som att jag överlever. Jag har kommit över perioden i mitt liv då jag måste ha en CE/LE av allting. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Väldigt mycket extramaterial dock, jag brukar väldigt sällan köpa ce men i det här fallet verkade det helt klart värt det. Soundtracks och dvds med dokumentärer är aldrig fel. Säger helst nej till figuriner, kepsar och stålboxar, alla dagar i veckan :)
valero: Nej från dustin home. Det var ett utdrag från någon amerikansk tidning som någon scannat in. Som hade ett stort reportage om Mass Effect för en månad sen kanske. Ser du på filmerna som är efter E3 med så ser man ibland att AI:n är lite shady... bara springer rakt in i klungan eller bara tittar in i en vägg osv. Men man får hoppas det är löst eller det märks av extra lite.
Fick dock detta just nu de jävlarna:
Hej!
Du har betsällt MASS EFFECT LIMITED EDITION XBOX360 ifrån oss, tyvärr blir tilldelningen till sverige väldigt liten utav denna så vi kommer tyvärr inte att kunna leverera denna till dig.
Vi kommer att få in den vanliga versionen som du kan få köpa för 489,00kr om du vill, om du vill annulera din order så sätts dina pengar tillbaka till samma kort du betalat med.
Svara bara på detta mail hur du vill göra.
Vi ber om ursäkt för detta.
Vad var det jag sa, många länder får inte den här LE'n överhuvudtaget, och i USA går den enbart att köpa via webaffärer. Snackade med en kille i Kanada som fick be sin polare i LA köpa via nätet och sedan skicka privat till honom.
Ja, läste att Canada inte får. Kanske är en riktig LE den här gången då? :)
jagvillocksåhaenblog.com
Det här ger mig en anledning till att köpa en Xbox. Verkar riktigt fett! Släpps den 20e November i staterna för er som importerar.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
PEPP. Dude, this game is too much. It just keeps throwing shit at you to do. I'm about 10 hours into the game and I've barely even touched the main quest. To answer the question about the moon buggy physics... no it definitely isn't a canned go-from-point-A-to-point-B type of affair. Like I said, it's Warthog meets Scorpion tank and you have thrusters so yeah you are doing INSANE stunts the whole time. You can't ever flip over (although you come close and then the computer rights you up again) but you can do some pretty funny stuff. Vehicular combat is also very satisfying. There's also a "hood view" for the moon buggy if you pull down the left trigger. Makes it REALLY immersive when you're exploring new worlds or an ancient ruin... driving slowly in hood view, right thumb on the right turret stick, looking independently of where you're driving... so awesome. And yeah, different planets have different climate effects. I went to one planet where it was having a meteor shower or something. Shit was raining down from the sky... of course, it wasn't like you had to dodge the meteors but it looked and sounded cool as hell. The characters are really good in this game too. I've already become attached to 2 of my characters, and because I'm playing a female character, I've already had one of my male Biotic engineers hit on me during one conversation. It was... uh, awkward. But it's the NPCs and the plot in this game that really does it for me and propels you forward. I've never really been a fan of Bioware's console RPGs (yeah, gasp, I know) because I felt they were trying to do these emotional, deep, cinematic dialogues, but it would always fall flat on its face because of the game's shitty graphics which couldn't support the kind of drama Bioware was going for. Plus, it didn't help that KOTOR had basically like 10 character models in the whole universe and you kept running into the same black guy or the same alien guy. Well, that is NOT the case here... every character in the galaxy has been unique so far, and fucking WOW at the graphics/acting/voiceover for the most part. There has been some good writing and very interesting interaction with both my crew and the rest of the NPCs out there. Really awesome informational tangents and personal anecdotes. At first I was playing with subtitles on because I didn't want to miss any details or whatever, but after a couple hours, I turned them off and I swear to god it was like watching a gorgeous CG movie where you can somewhat control the outcome of events. This is next gen RPG folks. Gonna go play now before the wife wakes up and makes me go to the farmer's market.
• "Oh my dear god, this game is amazing so far....wow... I can see myself leaving COD4 in its wrapper until I'm done with Mass Effect." (#58) • "KOTOR doesn't hold a dying matchstick to Mass Effect so far, simply on the merit of gameplay alone." (#69) • "Some crappy pics from my crappy phone camera. Seriously does not do Mass Effect justice." (#156) • "Here's a little note on the space exploration -- it ROCKS. I was jumping around different systems, and I came upon this distress signal. So I decided to check it out..." (#156) • "The lighting and atmosphere in this game is off the fucking hook. Every planet has its own look, and from what I've seen so far, there are a ton of planets... I've poked around 1 system and have already found 2 really big random worlds." (#156) • "You can go anywhere. Seriously. Those mountains in the background, you can climb them." (#163) • "This game is like a modern day Starflight. Except infinitely better." (#169) • "There are some indoor area backgrounds (like the occasional sign) that might catch your eye, but you will never see jaggies on stuff like character models/faces, vehicles, weapons, etc." (#177) • "Just another note. The music is fantastic. Total ambient '80s synth a la Vangelis, Cabaret Voltaire and early Front 242 (think Geography LP era). I need this soundtrack!" (#245) • "Sentinel Worlds is exactly what this game is like." (#265)
Jag kan fan inte hålla mig, De närmaste 18 dagarna kommer inte bli lätta. Funderar seriöst på att lägga några semesterdagar på den här releasen.
Hmm samma information i diverse andra forum skapade mindre kaos. Det här är troligen den bästa ME nyheten på väldigt länge för oss som väntar eller överhuvudtaget har något intresse i titeln. Lameasswhoausers.
Ligger på inköpslistan, verkar riktigt tungt.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Verkar som om tekniken äntligen tillåter Bioware att göra ett 3d-RPG som inte blir superstelt. Hoppas det kommer till PC så småningom.
Enda saken som oroar mig är att fienden levlar i takt med en vilket jag hatar i rpg eftersom hela glädjen med att gå upp en level försvinner.
Shooo bree
Enda saken som oroar mig är att fienden levlar i takt med en vilket jag hatar i rpg eftersom hela glädjen med att gå upp en level försvinner. Är det så i detta? Som i Oblivion i så fall.
Aha! Det är därför jag fortfarande år stryk i Oblivon ibland hehe
Jo det stämmer. Vet ej i vilken grad det gäller om det enbart är de handlingsbaserade fienderna eller alla men min tro om att jag skulle spela någon av de hårdare svårighetsgraderna försvann när jag läste det.
Shooo bree
"I completed the single player game on a combination of Normal and Hard difficulty at character level 42 in a little over 23 hours. I’d imagine folks could possibly blow through the single player story in 12 to 15 hours if they avoided all the side missions, but they would miss out an enormous amount of entertaining material." doh
Taget från en spelare. Om du läser vidare på gamespot finns det andra som är inne på sina 100 timmar i spelet. Beror helt på hur man spelar spelet. Personen i fråga har helt struntat i sidouppdrag kan jag lova dig.
Shooo bree
12 timmar klarade en det på. Jävligt synd att det är så pass kort speltid i huvudspelet. Kolla på KotOR - Tog ju typ 30h första gången man spelade och bara gjorde det man behövde göra.
jagvillocksåhaenblog.com
Producent
2007-11-18 14:26
När släpps det i sverige?
Förstår mig inte på folk som bedömmer total speltid efter speedruns.. Speciellt inte när det handlar om ett rpg. Idioti.
Producent
2007-11-18 14:52
"Speedruns", är väl lite svårt när man inte spelat det innan? Och man vill väl spela ett spel i sträck ifall det går? Är man sugen så fortsätter man ju tills det är slut och tar det bara 12 timmar är det katastrofalt för ett RPG. Whatever, jag har beställt det redan så jag får ta smällen att betala fullpris för det.
jagvillocksåhaenblog.com
Sigh, ibland blir jag förvånad över hur många av de man tror är de mest erfarna spelarna här resonerar.
Intressant att folk rättfärdigar ett kort spel genom att säga att man kan göra flera saker vid sidan om storyn i spelet. Ungefär som Shenmue eller? Du kan ha en katt i en liten papplåda! Nej, tacka vet jag RPG tiden till PSX med spel som Xenogears. Där pratar vi speltid.
jagvillocksåhaenblog.com
Ey dissa inte Shenmue det var grymt. 22h kvar tills GT's review.. ska bli intressant
Producent
2007-11-18 16:41
"Intressant att folk rättfärdigar ett kort spel genom att säga att man kan göra flera saker vid sidan om storyn i spelet." Men grejen är ju att i Biowares spel så är sidogrejerna precis lika bra och utarbetade som mainstoryn, om inte mer i vissa fall. Jag menar du kan ju inte spela igenom Oblivions Main Quest och säga att det spelet är kort. Eller hur?
Oblivion vet jag inget om, gillar inte fantasy så jag har inte spelat det. :) Klart man ka göra annat, men 12 timmar för huvuddelen i spelet ÄR för kort.
jagvillocksåhaenblog.com
Producent
2007-11-18 17:29
Ja det kan jag hålla med om. Men spelet som helhet måste ju inte vara kort eller inehållslöst för det.
GT review verkar faktiskt riktigt nice! blir köp
Midas din ost! Shenmue är klassiskt, så inga negativa kommentarer!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
haha tänkte faktiskt säga det. Smutskasta inte Shenmue xD det är för bra
Helvete vad jag längtar till fredag. Efter GT's review och den interaktiva sidan är jag nästan i extas.
Köpte det idag. men är så utmattad så väntar med att gibba tills imorrn. Ska bli spännande
Var hittade du det idag? Fanns Collectors Edition?
Digistore i nkpg. Japp det fanns en kvar i hyllan iaf
Nkpg=norrköping och ej nyköping. Vadå är inte releasedatumet idag?
Fredag i Sverige, var det collectors edition också? Bor dock i Sthlm så inte aktuellt :< För mitt jobbs bästa bör jag nog vänta till Fredag dessutom hehe.
valero Aha ok^^ jepp fanns CE med
Mitt ex har skickats nu i alla fall, trevligt ifall man skulle få det innan helgen men tre dagar är nog för mycket att hoppas på. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Slutar tidig industrifredag så jag kommer sitta rödögd från kl 1400 fredag tills 0700 måndag :)
Shooo bree
Producent
2007-11-22 16:45
Finns på Game i Lund. Ska dock köpa det imorgon ändå. jävla skola...
Nu ska jag stoppa in det i boxen.. längtat efter detta spel länge
Producent
2007-11-23 16:32
Har spelat i några timmar, lovande även fast det blir lite väl överväldigande med alla settings och texter. Älskar designen och det lilla brusfiltret dom lagt på allt. Fanns i Assasins Creeds framtidsscener också, sjukt snyggt!
Producent
2007-11-23 16:38
Köpte det idag. Dock så måste jag vänta tills Idolfittan ska ta slut innan jag får avnjuta mitt äventyr
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986