Pro evolutionsoccer 2008 [Multi]
då var det dags igen . hittade ingen tråd om detta så ja gjorde en.. folk måste bli hypade. ja älskar ,bara älskar förra pro så ja vågar inte ens tänka hur kul detta kommer bli här finns lite bilder o shit :)aftonbladet Hype
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/
Konami e bäst!! Fan jag ska köpa PS3 bara för att nya PES kommer.
aah det kommer blir riktigt naajst ! det får duga med xboxen för min del..
Jag har läst en massa om PES serien och att den ska vara bra osv. Testade demot av PES6 och va helt chockerad... allt spel på mitten av plan och ingen gjorde mål... eh. Sen kan det ju bero på att jag var kass iofs :P
Det är ju det som gör spelet underbart. Hade du älskat det om du i bästa arkadmanér gjort 10 mål på första halvtimmen du spelade? PES-serien tar tid, gnugga gnugga gnugga innan du lär dig.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
Jävla EA som lagt beslag på rätten att använda de riktiga lagen/spelarna, då por är mycket bättre än fifa rent spelmässigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men fyfan vad laddad man vart nu så här ett par månader innan. Precis som nån skrev, ps3 blir det. Har inte satt mig in i priser, hur mycket går ett ps3 på idag? O vad ligger ett vanligt spel på? Hur mycket kan priserna sjunkit i höst då de släpps? Inte många kroner...? Är de värdelöst o köpa ps3 om man inte har HD tv..? : /
lool! har de börjat använda år nu? vad händer med siffrona?...
Get Random!
KinG-PhiL yupp, tydligen har de bytt så att de e årtalet. :)
Åfan va tuuungt! det är nästan så att man känner sig tvingad att köpa ps3:an
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Japp, ps3 blir det. Längtar som fan.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
anledningen till att jag skaffar PS3..om jag nånsin har råd. Annars blir det väl till Ps2. en liten detalj jag vill klaga på...Varför dessa fula jävla bolltyper? Som den på bilderna..ser ut som en beachvolleyboll...o även i PES6 så är de ju så fula..förutom den äkta Adidasbollen då..och den riktiga Nike bollen när man spelar La Liga.
har de köpt tillräckligt med lincenser nu då?
Get Random!
yeees fan va nice!
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
Chap: Det är helt värdelöst att köra PS3 på en "vanlig" TV, skulle aldrig klara av att köra på en sådan nu.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
hoppas inte det blir likt det som finns till 360 nu, isåfall går jag över till fifa serien!
fy fan va grymt de lär bli.
Jag hoppas defintivt att till 360 så ska det finnas edit/spara mål menyer i spelet. Man vill kunna spara mål. Man vill kunna fixa med spelares utseende. Man vill kunna flytta spelare till olika lag.
http://www.myspace.com/dirtydonline
själv kan jag styra spelarna och göra mål.
Det känns ju lite lökigt att det kör med årtal istället för nummer. Men man får ju hoppas och anta att det inte påverkar spelandet i sig ;)
Raze P22 håller verkligen med. blev helt galen när ja insåg att de inte gick att spara repriser..
Hangaround
2007-06-20 21:17
PES6 är ju bra osv...men jag har fortfarande sjukt svårt att kontrollera skotten. Sällan det blir några pressade skott...oftast så dalar dom.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
håller med twomas. det är fruktansvärt svårt att pressa skotten. men det gäller väl bara att klicka på x-knappen (360) snabbt eller har det något med den analoga spaken att göra också?
Nej man lär sig hur man skjuter hårt och pressat, går ju inte med alla spelare, men de flesta som har "middle shooting" ifyllt så blir det ofta hårda skott.
Klistrar in en sak jag skrivit i en annan tråd som gäller pes på ps2 men kanske kan hjälpa lite ändå: Det som avgör hur bra skottet blir, är hur du kommer fram mot bollen, tajming o så. Tajmingen är viktigtast när de gäller lång skotten, pröva picka 2 gånger på R1 så bollen åker fram en bit o sen skjuta. Men något som är en ännu större faktor är ifall du har en back i ryggen, ligger någon bakom dig o du skjuter blir det inte alls lika bra. En annan sak är om du skjuter när du har "dålig" balans, har du precis rundat målvakten i 90% (?) grader, sidled dvs. och du drar på ett skott då går den med största sannolikhet 20 m över, extra högt om du skjuter med zlatan. Man ska alltid ta med sig bollen ett steg innan man skjuter, får man en pass på djupet som man löper med så är det oftast bättre att hålla i den en halv sekund för att sen skjuta än att ta den direkt, en sak som iofs säger sig själv. En sista sak som också är självklar, men viktig, se alltid till o skjuta med rätt fot beroende på vilken fot spelarna använder sig av, är adriano vänster fotat så måste du se till att skjuta med vänstern, annars kommer den i de flesta fall 20 meter över. Det är en sak som är tok viktig om man vill göra mål på första försöket. Är dom här sakerna jag gillar med pes, väldigt verklighetstroget. Så nu har ni ett par tips.. lycka till..
Hangaround
2007-06-21 14:13
Jo jag håller med, realismen blir ju bara bättre och bättre. Men är man inkörd i dom gamla spelen så, blir man frustrerad ibland xD
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
jäklar vad mycket som spelar in. nu blev jag sugen som fan :D
fan va folk gnäller över bollarna, köp upp bollarna det första ni gör och kör bara med plain(den HELVITA), det gör jag iaf... den är helt klart bäst, syns tydligast och ser goast ut :)
tror du inte jag har alla bollarna? det ska va realism i bollarna oxå tycker jag...
HenkO: klart ja tror, det är väl upp till var och en hur man vill ha det, själv vill jag att man ser bollen tydligt. Bara det inte är en neonlila boll eller nått sånt, kritvit är perfekt! <btw nån som vet om man kan lira pes6 på playstation3? det går va?
<btw nån som vet om man kan lira pes6 på playstation3? det går va? Inga kända fel
när pes 7 och fifa 2007 kom köpte jag båda. jag bytte pes 7 efter en dag för jag tyckte det va så jävla tråkigt och fult. Men spelade inte så mkt, och nu har jag tröttnat på fifa som fan, alldeles för lätt å sånt och funderar till att byta till pes 7 men är osäker. Jag vet att ni alla här tycker fifa är skit å sånt, men fattar inte en grej med pes 7. Är det inte alla lag som är med? Alltså dom stora lagen. Har för mig att t.ex. chealse ej är med, och det är ju lite surt att det är så. Och även att det inte finns så många lag att välja på, stämmer detta?
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
chelsea
Erus Mm de stämmer, alla lag är inte med. Men de "viktigaste" lagen från dom största ligorna är med. Vissa lag har rätt namn andra inte, men genom en enkel sökning på google så hittar du sidor med de rätta namnen. Så man sätter i 15-20 minuter o döper om lagen till dess rätta namn, sen är de bara spara så är de gjort. Varför dom inte har de riktiga namnen är för att dom inte lyckats få licenser. Vad jag förstått så är de fifa som har dom, tror jag läst att fifas avtal går ut nån gång nästa år så efter de är de väl nya förhandlingar. Angående diskussionen pes jämfört med fifa så är smaken olika. Men de finns en anledning till att de flesta nu insett att pes är det bästa fotbollsspelet. Fifa ser jag mer som ett spel du sätter på när du vill lira en match till förkröket, sen räcker de, man tröttnar snabbt då de inte är lika realistiskt som pes. Kolla de jag skrev längre upp, de finns en anledning till mycket utav sakerna som händer på planen. En sån liten detalj som en back i ryggen gör att de är inte lika enkelt o göra mål. O alla dom är små sakerna gör de så bra. Tycker helt klart du ska ge pes en andra chans. Varje upplaga jag testar första gången har jag först blivit skeptisk o besviken. Men efter redan ett par timmar inser man hur vilket potential spelet har o man blir inte missnöjd. Sist men inte minst, fan va skönt att pes kommer till ps2. Hoppas de inte blir någon nerbantad version (nån som läst något om det?).
Glömde en sak, jo chelsea är med. I princip alla lag från den engelska ligan är med..
det finns inget pes 7, så du tänker nog på pes 6.Sist men inte minst, fan va skönt att pes kommer till ps2. Hoppas de inte blir någon nerbantad version (nån som läst något om det?). hur menar du nerbantad?
aa får la ge det en till chans.
Hmm skulle gissa att dom måste locka folk till ps3 på något sätt. Ett sätt kan vara att släppa en version som inte har lika mycket som den till ps3. Hur den skulle se ut vet jag inte, inte lika mycket lag, kanske inte lika många inställningar eller nå sånt. Det skumma är iofs att 360 versionen är en nerbantad. Borde vara tvärtom, men jag tror de hade ont om tid när spelet släpptes för att göra de likadant..
För att locka ps3köpare överlag krävs ps3 exklusiva spel.
på PES 6 xbox 360 saknas både spara repriser och EDIT funktionerna.. hoppas det fixas!!
Juventus
dom har nog fått tillräckligt med klagomål för att fixa det :P så det är lugnt, nu fixar dom det till ps3 istället för ps2 så :)
Forumsignatur:
Chap P21 var går man in och ändrar namnen på lagen? har hittat en sida som listar om dom riktiga namnen, men var i spelat ändrar man?
nä glöm det, går visst inte att byta på 360
Vad jag undrar är om elfsborg kommer vara med på pes2008, då djurgården som varit svenska mästare tidigare år varit med, isf är det så klart ett givet köp. Någon som har koll? Har de överhuvudtaget köpt fler licenser i år? Det är ju liksom alltid lite lockande att kunna spela allsvenskan som man kan på fifa.
Vad vill du att det ska stå här? Ring: 0730 - 39347037204752752
e ju skittrist att spela med kassa jävla lag :) o man lär inte veta om det e nåt svenskt lag med förrän nån vecka innan release.. och Djurgården borde ju inte varit med sist om dom ska gå efter vilka som vann allsvenskan det året..eller året innan..för det va väl inte Djurgården förra säsongen?
dif merda, aik och Hammarby kommer vara med på PES 2008! Detta enligt klubbarna själva.
Hammarby Alcoholics
lite skumt om AIK är med tycker jag...Malmö borde vara med istället isf
ja ska uppdatera er med detta.. för er som ej har sett../ läst.. Cristiano Ronaldo på Pro Evolution Soccers omslagHär
releasedatum?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"PES 2008 kommer till i princip alla spelsystem under solen. Det pratas nu mycket om en Commodore VIC 20-version, men den är inte bekräftad på något sätt. De versioner som är bekräftade är Playstation 3, Xbox 360, Playstation 2, Sony PSP, Nintendo DS och PC." Fyfan blir lika glad varje gång jag läser att de kommer till ps2! Inte läst något relesedatum, men en på game sa att de släpps i oktober som vanligt.....