"Har jag fel så rätta mig gärna. Rättar." Vad rättade du?"jag föredrar att ta upp det positiva före det negativa, gäller det mesta. Det är väl ändå fel ordning :-þ" Uppenbarligen verkar de flesta resonera så ja. Mass pessimism Syftar du på felstavningen så får jag skylla på onykterhet ;)
Som sagt, grymt spel, men lite för repetativt och jag låtsas vara dålig på att slåss så det inte blir för lätt =) Men med alla kvaliteter så väntar jag med spänning på uppföljaren. Fatta när de får ett par år på sig att fixa fler uppdrag och bättra på fightingen. Alltså, de behöver inte ens tumma på spelmotorn, fysiken eller grafiken, det är ju inte det som är problemet. Snart nog hoppas jag att tvåan kommer =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Hangaround
2007-11-20 01:30
Snart nog hoppas jag att tvåan kommer. Nuff said tycker jag. :)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Till han som inte fick nya uppdrag fast han hittat alla torn och räddat alla folk. Man måste ju döda ett par sådana där gubbar som snackar inför en folkmassa. Precis som det har varit i de andra städerna. Stå och lyssna och sedan när de går iväg så följer man efter och slår ner de, för att få info, i någon gränd eller så.
We-hej, nu ka ja börja spela Assassins Creed på riktigt. Alltså updrag å så. För ja får tillbaka min box idag :) Så jävlar i min gata, efter jobbet sitter jag bänkad :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Uppföljaren kommer ju vara framtiden när han har lärt sig alla moves från sin förfaders minne!!!
LEGALISERA CANNABIS
----------------spoiler ---------------------
MCKrillah P22 vad pratar du om? när man går in i sovrummet och trycker så man ser blodet så kommer ju eftertexterna, är det inte slut eller vad?
----------------spoiler--------------------------
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Producent
2007-11-21 21:29
Erus P21 SPOILERS Du kan fortsätta spela efter det.
Sök på Asassins Creed ending om ni är förvirrade ;) Det är hints om vad nästa spel kommer handla om.
Producent
2007-11-21 21:33
SPOILERS Man kommer antagligen få bryta sig ur forskninglabbet i nästa spel med hjälp av Altairs förmågor som kommer tillbaka ju mer man är i minnesmakinen (vad den nu hette). Längtar fan redan, gillar storyn som fan...SPOILERS
klarade spelet över en helg och det var faktiskt ingen höjdare. tycker att det blir segt som fan att göra samma saker i varje stad. så bortsett från storyn var det ingen höjdare..
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com
jag älskade speley! går det att göra något mer än att promenera runt som ett fån i byggnaden efter eftertexterna?
sub Lägg dig i maskinen och välj från dina memory, du kan spela rätt fritt sen, dock något jag inte orkade med. Spelet var fett men för linjert.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
ja men alltså? spela en bana igen? finns det inget mer av spelet att upptäcka?
Långt ifrån en fullpoängare.. Känns ju som dom nästan enbart har satsat på att göra spelet snyggt utséendemässigt. Hur roligt är det liksom? Samma sak hela hela hela tiden, och det är inte mycket variation nånstans. Inte särskilt svårt är det heller. Riktigt besviken faktiskt, ett spel är väl till för att vara roligt?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Jag tycker tjusningen i spelet kom efter ca 4-5 timmar i spelet. I början går man ju bara runt och dödar som en idiot och springer iväg såfort nått händer för man inte är så bra, det roliga är ju att variera hur man dödar folk, göra det så speciellt och perfekt som möjligt...
Förresten... Har AC hängt sig för er någon gång? Det har hängt sig 3 gånger för mig. Varje gång har jag varit i ett hopp i luften, allting bara står helt stilla, det enda jag kan göra är att flytta kameran. Trycker PS-knappen och väljer att stänga av spelet. Då piper PS3an till sådär 2 gånger sen startar hela PS3:t om. freaky?
Japp, precis det har hänt för mig en gång. Man kan fortfarande använda kameran men allting annat har stannat upp. Har lagt spelet på hyllan. Spelade inte ens igenom det. Får se om jag finner intresse för att testa det igen men det var som sagt alldeles för tråkigt för att man skulle fastna. 1. Få sitt kontrakt. 2. Ta sig till staden där offret befinner sig, använda munkarna för att ta sig in. 3. Klättra upp i torn och synkronisera. Göra ett dyk ned i närmaste kärra med hö. 4. Börja samla in information alternativt rädda en civil (vilket alltid sker på exakt samma sätt) och plocka upp några flaggor när man ser dem. Informationsinsamlingen går för övrigt alltid till likadant. Tjuvlyssning, utpressning och möte med kontakter. 5. Besöka byrån och delge sin medarbetare vad man lyckats få tag på. 6. Verkställa dödsdomen. Se en intetsägande scen där offret ger sitt avskedstal och påpekar hur allmänt lurad man är. 7. Skaka av sig förföljarna och ta sig tillbaks till byrån för att berätta om sin framgång. 8. Tillbaks till gubben som styr organisationen för ett nytt uppdrag och så börjar det om igen. Ingenstans i den där proceduren blir spelet vare sig intressant eller utmanande. Jag hade stora förhoppningar på hur man samlade in information men de grusades snabbt. Detsamma gäller morden, alldeles för simpla och det är inga större problem att fly undan. Från början sades det att folkmassan skulle behandla en olika beroende på hur man uppfört sig tidigare i spelet, någonting man märker av? Nej. Städerna är livfulla, men visst vore det roligare om man kunde interagera mer med omgivningen? Det går ju i princip inte att göra någonting i spelet förutom det som är relaterat till huvuduppdraget. Positivt är dock att spelet ser sjukt bra ut samtidigt som de har lyckats fånga in atmosfären i städerna bra. Rörelseschemat hos Altaïr är sjukt bra också. Förhoppningsvis kan Ubisoft integrera fler element i uppföljarna så att de inte blir lika långrandiga som den första installationen.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Konstigt att det hänger sig, skönt att det inte bara var för mig däremot :). Inga andra spel har hängt sig tror jag... Precis Det är trist när allt annat är så perfekt utséendemässigt osv att man inte kan interagera nånting med invånarna, hjälpa dom på fler sätt, göra fler sidouppdrag osv. Då hade den eviga och enda fokus som finns i spelet på uppdragen släppt och det hade antagligen inte blivit lika jävla enformigt.
asså vad är det för jävla skit spel? Spelet är bland det enformigaste jag varit med om men bestämde mig endå för att plöja igenom det. Nu har jag kommit till en punkt i spelet där det står 3 bågskyttar och skjuter pilbåge. Jag går fram till dom men dom reagerar inte ens på att jag är där så jag dödar dom. Sedan faller jag igenom marken och dör. När jag sedan får börja igen är jag 2 st gubbar! :S Det går ju inte att komma vidare utan buggen utspelar sig gång på gång. Här har jag suttit och spelat bort sjukt mycket av min tid på ett såhär dåligt spel och sen går det itne ens att klara så man får se slutet? Jag vill personligen spotta utvecklarna i ansiktet!
Suck me beautiful :D
hehe, har sett videos på buggen när man blir två gubbar, måste vara en av de sjukaste buggarna nånsin. Stort plus för att man kan få dem att slå och döda varann. Har följt tråden och måste säga att jag är glad att jag inte köpte spelet..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Har en kompis som menar att AC är det bästa spelet någonsin. Men sedan tyckte han även att Folklore var sanslöst bra, Oblivion innehållslöst och så lyssnar han på synthmusik.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Löste problemet med att starta om Xboxen och koppla ur den andra kontrollen (gitarren). Mupp bugg!
håller med dig Ak47. det är snyggt men är ett jävla skitspel. jag är i acre nu nere vid hamnen och ska döda han på båten, trillar i vattnet typ hela jävla tiden när jag hoppar på dom där pelarna. det är skönt att han kan slänga sig 120 meter ner från ett kyrktorn eller nåt ner i en 1 meter hög lastvagn med hö, men dör när han nuddar vatten. anyway. de senaste assassins jag gjort har varit så värdelösa alltså. tex. han som har festen och låter hans män skjuta folket med pilbågar, eller han som ska hänga några människor. så fort jag närmar mig nån utav dom så skriker dom Assassin! och vips har man 10-20 svärdmän efter sig, och inte varje gång har assassin target flytt därifrån heller. utan man står och dödar dom där soldaterna, sen har en utav dom där 10-20 soldaterna tydligen varit huvudmålet utan att jag har märkt det, så mitt i fighten har den där mellansekvensen kommit upp då målet är dödat. hur jävla mycket assassin är det över det?
AC är fan lite som Diablo ändå.
Producent
2007-12-05 15:06
Ville bara klara upp några saker här. Spelet är inte dåligt. Det är mediokert till bra beroende på hur mycket man stör sig på att det är enformigt. Ni som säger att det är ett skitspel har fel. Antingen har ni hamnat i hypefällan och förväntat er mer än vad spelet någonsin har varit eller någonsin kommer att bli eller så är ni så fyllda upp till kanten med alla extremkvalitativa titlar som släppts den senaste tiden så AC jämnförelsevis får er att villja "spotta på utvecklarna". Om man ska välja ett spel att köpa den här hösten skulle det aldrig bli AC, men bara för att det finns så jävla mycket annat. Det släpptes vid fel tidpunkt helt enkelt. (plus att det är rent utav tråkigt att spela vissa stunder, lolz)
Producent
2007-12-05 15:07
2an och 3an kommer nog bli uberfeta där emot.
The_Donut P17 Jag måste påpeka att det är pga. de dåliga buggtesterna hag vill spotta på dom över. Och inte att dom har gjort ett enformigt spel.
Producent
2007-12-05 20:25
Vilket har varit erat favorituppdrag nu då? Skönaste staden/miljön?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har jag missat något om jag inte lyckats få subtitles till mellansekvenserna? jag hör så jävla dåligt, störande att missa massa dialog
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
tror inte det dubbelc, jag fick köra med hörlurar för att hänga med i handlingen. skönt avslut på spelet får jag säga, tog upp det igen i förrgår efter ett par veckors vila
Häftigt spel, men slutresultatet gör mig besviken. Klarade spelet på 3 sittningar. Mycket av det man gör är hela tiden upprepningar, och hade de inte varit roliga hade jag kastat skiten för länge sen. De enda svåra momenten i spelet är de där man kan fucka upp av misstag, typ de där man ska lönnmörda 5 pers på 5 minuter. Att döda dem tar 2 minuter med kastknivar whatever, men sen när man ska tillbaka till uppdragsgivaren råkar man hoppa in i någon och får göra om skiten. Slutet var ballt dock, och idéen bra.
lite fattigt rent faktamässigt oxå . liksom vaffan gör tempelriddarna i jerusalem ? och vart är heliga gravens kyrka nånstans i jerusalem ? inte den med guld kupol hoppas jag(menar inte dome of the rock)
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline
haha :) ja har lite problem med spelet :( kan någon hjälpa mej?
lite fattigt rent faktamässigt oxå . liksom vaffan gör tempelriddarna i jerusalem ? hehe, läs fakta innan du säger nåt, du kan läsa allt om templar knights på wiki, dom var i jerusalem ja Spelet e störtskönt, det handlar ju om hur man spelar det, jag menar Hitman kan man ju springa å massakrera allt å alla, det handlar om hur man spelar spelet, jag var ju beredd på detta spelsätt, det e ett bra "Assassin"-spel om man säger så... Såg en polare spela detta på sin nyinköpta ps3a, han sprang runt å dödade allt å alla, tog inte en enda "boss" kill med full styrka, satsade allt bara på fightingen, jag menar, ingen känsla alls...det skall spelas med lite assassin känsla ändå, då är det en 10 poängare, repetitivt javisst, men var man beredd på nåt annat?
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!
Jag skaffade spelet igår, tycker det är skit grymt so far. Plockar alla torn osv i städerna, mest för att det är så jävla kul att klättra heh. Har bara varit i Damascus och Jerusalem so far dock. Och inte hela städerna heller :o
Producent
2007-12-22 11:29
"lite fattigt rent faktamässigt oxå . liksom vaffan gör tempelriddarna i jerusalem ? och vart är heliga gravens kyrka nånstans i jerusalem ? inte den med guld kupol hoppas jag(menar inte dome of the rock)" Enligt utvecklarna är spelet extremt verklighetstroget. Alla man dödar har till och med funnits på riktigt (mer eller mindre).
Ja man ska nog utforska spelet och historien innan man dissar spelet.
Kör man uppdrag/följer main storyn så är det så jävla repetitivt men jag kan ändå inte hata på det. Kan inte säga att jag inte vart besviken dock. Det enda jag gillar med assassin's creed är själva sandlåde grejen, att springa/hoppa runt på hustaken le parkour-style och döda lite random folk här och var. Typ GTA: Arabien. Det är så jag spelar det. Asså med all hype ubisoft skapade och allt next-gen snack så kunde jag inte låta bli att förvänta mig ett sjukt bra spel. Allt är väl "next-gen" i det förutom hur de lagt upp uppdragen. Men det fixas väl till AC:2 då antar jag :)
"I lay chicks like mother goose"
Det är ju det jag menar med att utforska spelet, storyn, historien, städerna. Jag är som dig kiprono, det är fortfarande soft att köra le parkour, speciellt roligt är att terra vakterna nu. Ännu roligare att ha fistfights med alla retards. Soft är också att köra något uppdrag igen för att göra assassen ännu snyggare och bättre. Jag kan inget annat än att älska memory block 5, i hamnen i Acre, där är förbannat kul att improvisera och ta sig fram osedd.
Lirat ut spelet nu, tycker att det är extremt kul!