dryice P27 Ska köpa imorn, så kan säga hur det är då!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Ang frameraten på PS3, blev lite förvånad när jag läste igenom
Gamespots recension av AC :
"There are few differences between the Xbox 360 and PlayStation 3 versions. PS3 owners are blessed with a slightly more solid frame rate, although the 360 version features a little more contrast in the lighting, so it's pretty much a wash. But regardless of which platform you go with, you'll have an amazing and unforgettable game.." Men eftersom recensenterna säger emot varann lär det väl inte vara några större skillnader..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Nej läst typ en tio olika nu och alla verkar säga olika saker om spelet. Såg att de skickat iväg min order idag så hoppas jag får det imorgon.
Hangaround
2007-11-14 00:58
Jag känner då inte av något när det gäller frame rate. Det jag tycker är tråkigt är fightingen, det är omöjligt att dö känns det som.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
haha omöjligt att dö är det ju inte, kanske längre fram när man lärt sig fightingen helt...jag har fan dött ett antal ggr alla redan, och ja det har hänt att jag har stått och pucklat på en soldat att plötsligt står en annan och slår mig i ryggen. Det gäller att försvara sig och sen svinga loss när det finns tillfälle. Men AC är ju mer än fighting scenerna, är ju inte ens det som det går ut på....det är bara en bricka i spelet. Det finns så många sätt att ta sig an detta spel på. Jag tänker ju inte säga för mycket, men ni kommer ju märka det själva sen. Jag lirade i runda slängar 4 tim igår och tog mig an 1 assassination. Och det finns alltså 9 stycken, så jag har tagit lite andra uppdrag också under tiden och kollat runt för det är så j-a häftigt att gå in i den här karaktären. Men visst förväntade man sig ett splasher spel som bara var fighting som ett dåtida doom eller vad som helst så blir man säkert missnöjd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
beställt till ps3 nu! fan va nice
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Fan,ångrar nästan att jag bokat GH3...eller näej, det gör jag inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-11-14 16:05
Kmr det imorgon eller på fredag? Ringde Eb games och frågade när det skulle komma på Torsdag, men min polare sa på fredag, vilket är det rätta? :D
Lil_H..
måndag 2 veckor senare pga. tull på 420 kr.
jag lovar att det blir så!
Vissa borde inte skriva reviews, speciellt inte när man som t.ex IGN verkar vara sponsor till vissa spel och hypar dem som fan, det blir liksom helt skevt i bedömningen. Som ni ser så har vissa 10/10, någon 7.5, spelet blir vad man gör det till.
Biologiprovet gick bra, historia uppsatsen ar inlamnad, nu vantar jag bara pa att engelskan och matten ska va slut sa jag kan kopa spelet och spela hela dan! :)
Jag litar mer på IGN än många andra sidor. Tror att många lade till ett eller två poäng bara pga "hype-faktorn", för de vill inte göra fanboys sura. Jag kanske ändå köper det, men det verkar definitivt inte vara värt 9/10 med tanke på de grova problemen med AI.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Jag fick mitt i brevlådan från Webhallen tidigare idag. Har bara hunnit spela ca 1 timme än, men hittills är det grymt. Dock märkte jag av dålig framrate på två ställen där det absolut inte borde varit det. :(
Hangaround
2007-11-14 18:25
Jag tror jag pallat med 5-6 gubbar samtidigt, utan problem.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Tycker det flyter på riktigt bra, är på PS3, och det är verkligen sjukt snyggt. Har inte fastnat för det riktigt än dock, känns på många sätt väldigt "rörigt" i början.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Har spelat nån timme nu. Det är riktigt segt i början måste jag säga, är inte så jätteimponerad hittills... Är iofs fortfarande på "introduktionen", så jag hoppas det drar igång lite bättre snart. Snyggt som faaen är det iaf, och inga framedrops hittils :)
Nu har jag sett de första framedropsen också... Man måste hitta utkikstorn runtom i områdena och när man gjort det så snurrar kameran runt och den hackar riktigt mycket varje gång det händer... Lite trist, men samtidigt sånt man kan leva med.
Varför är det så svårt att fixa sånt som dåliga framedrops vid vissa ställen i ett spel?
fyfan vad jag vill ha det! men så släpps guitar hero 3 nästa vecka och som student måste man ju prioritera...
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
Nu har jag sett de första framedropsen också... Man måste hitta utkikstorn runtom i områdena och när man gjort det så snurrar kameran runt och den hackar riktigt mycket varje gång det händer... Lite trist, men samtidigt sånt man kan leva med Händer inte för mig, vilken konsol är du på? Tycker att det flyter på bra som fan hela tiden. För övrigt så har jag kommit in i spelet nu. Spelat i ca 4 timmar och endast genomfört ett kontrakterat mord. Utforskat Damaskus en hel del och vunnit över civilbefolkningen på min sida så nu har jag en hel drös med med människor som börjar bråka med vakterna så fort jag dödar någon :) Är glädjande att jag har mycket kvar av spelet ännu. Tycker helt klart att spelet lever upp till förväntningarna, det är faktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle bli. Enda klagomålen är att jag upplevde det som väldigt rörigt i början med symboler som flashade över hela skärmen och små texter som dök upp lite då och då, samt AIn som inte är någon höjdare hos fienderna. Fortfarande riktigt skoj att spela dock.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger P20 Ps3 spelar jag på.
Och nu har jag spelat i typ 2 timmar, utfört det första uppdraget och jag måste säga att jag faktiskt är lite besviken. Det är inte lika kul att spela som det såg ut på alla trailers, att klättra runt och ha sig är för enkelt på nåt sätt, det enda man gör är att hålla inne två knappar och sen sköter resten sig helt själv. Hade gärna sett att man va tvungen att göra nåt mer för att klättra uppåt t.ex.
Det är riktigt riktigt soft att gå runt i staden dock, dom har verkligen fått till en bra atmosfär i spelet!
Okej, skumt där. Tyckte också först att det var för lätt att klättra. Men nu uppskattar jag att det är ett sådant skönt "flow", själva problemet är inte klättringen utan det är att snabbt hitta rätt flyktväg. Bra också att vakterna hänger efter en och tar upp jakten längs taken :)
Det kan iofs vara för jag inte har en HD-tv, eller ja det borde ju inte spela nån roll eftersom frameraten borde va densamma ändå... Det har du ju rätt i helt klart. Men när man inte har nån efter sig så känns det helt enkelt för lätt att klättra, trodde faktiskt att man skulle bli tvungen att använda en styrspak för en sida av kroppen och en för den andra (vet inte varför, tror jag hörde nåt om det men måste fattat fel).
Sitter själv på SDTV. Men det kan ju även vara så att vi inte besökt samma viewpoints. Har varit uppe i ca 4 stycken i Damaskus och två i "Kingdom". Det smålaggar lite men tycker inte att det stör någonting. Rätt bra idé iof att styra händerna/fötterna manuellt. Lite svettigt dock när man har bråttom :P
Kan mycket väl vara så att det beror på var man är och hur mycket som händer runt omkring just då. Men men, missuppfatta mig inte dock, spelet är riktigt grymt, det är bara inte lika grymt som jag förväntade mig. (Hittills iaf)
Fan vad jag hoppas att nästa Elder Scrolls spel lyckas få med rörelsemönstret från Assassins Creed.
Jag förväntar mig numera inget alls av spelen. Man har väl lärt sig lite efter t.ex. nu senast Lair. Internet är så löjligt när det gäller hype. Någon kan skriva något... tre forum senare är det något heeeeeeeeeeeeeelt annat. Recensioner är så vinklade beroende på vem som skriver de att till och med journalister nu är fanboys (åt båda håll). Jag visste att Assassins hade värsta twisten och jag gillade den som fan. Fast nu när jag spelat ett tag känns det ju som att det mest är upplagt för uppföljare. Jag älskar atmosfären, grafiken och kontrollen. Jag störa mig på att det inte finns fler sidouppdrag än att fånga flaggor och softa på väggar. Hade gärna sett fler småspel och så. Blir lite linjärt nu. Men allt annat är grymt som fan. 8,5/10. Många snackade ju om COD4 vs Assassins. Helt olika spel, jag vet. Men jag känner nu ändå att jag fått ut lite mer glädje, spänning och njutning av COD som enligt mig var sinnesjukt bra.
Jag älskar atmosfären, grafiken och kontrollen. Jag störa mig på att det inte finns fler sidouppdrag än att fånga flaggor och softa på väggar. Hade gärna sett fler småspel och så. Blir lite linjärt nu. Du kan ju alltid rädda civila från att bli antastade av vakterna ;P För övrigt så får man själv ha ansvaret för att inte "hypa" spel alltför mycket. Jag brukar undvika, så gott som det nu går, att läsa mycket om spelen innan de släpps.
Grafiken ser gudomlig ut men njae jag köper det nog inte
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Sitter här med ett ex av Assassins Creed. Men mitt förbannade 360 är fortfarande på lagning :( Ska ringa och vara sträng i rösten mot Microsoft idag :) De har varit borta sen den 26e oktober. Men ja spelade hos en kompis igår. Fy fan va bra de är :) Skitsköna kontroller och allt. Apkul att klättra på väggar och hoppa mellan hus. Spindelmannen från förr utan krafterna...
Hangaround
2007-11-15 13:29
Igår klippte jag 15 vakter...fightingen är under all kritik.
twomas
fightingen är under all kritik. utveckla gärna..? får hem mitt ex i början på nästa vecka.
Fightingsystemet är relativt simpelt när man väl lärt sig att använda counter-attacks. Det i kombination med att vakterna endast attackerar en och en gör att det är väldigt svårt att dö. Dock så är det fortfarande skoj att som en professionell assassin kunna ta ut flera vakter på en gång.
fan ja sitter o väntar på att posten ska komma så ja kan få min avi o hämta spelet.
jävla skit, spelet är fan slutsålt överallt.. gaargh
Planering. Lönnmördarens främsta egenskap.
touché
jävla skit, spelet är fan slutsålt överallt.. gaargh inte på webhallen
nej inte överallt.. men bra många ställen.. här i göteborg iaf.. men lyckades hitta det sista exet på onoff i nordstan! woho! I RULE!
spelat några timmar o det verkar fett som fan..riktigt snyggt med. men jag had eingen aning om att storyn var som den var, ganska störande än så länge faktiskt..
håller med grymt snyggt och kul att lira!! men storyn e hittils vrickad haha..
Juventus
You could probably plow through the main quest in 20 hours if you're lucky, but completists might spend close to 50 hours finishing every quest and gathering every collectible - Gamespot Tyckte att folk snackade om nio timmars spelande?
Om du blundar så plöjer du nog igenom det på 20 timmar. Alltså om man vill går detta spelet jävligt snabbt att klara med tanke på att man behöver bara ta reda på två saker innan man kan döda en s.k "boss". Jag hänger väl med skaran som är väldigt besvikna. Spelat nu en 4 timmar kanske och börjar redan tycka det är väldigt enformigt. Visst är det kul att springa runt och hoppa men även det börjar bli smått tråkigt och ibland känns klättringen lite stel även om det ser väldigt snyggt ut.
Även jag börjar ledsna. Har nog spelat runt 5-6 timmar och utfört 2 stycken kontrakterade mord. Tycker överlag att spelet är alldeles för repetivt och det finns för få element att interagera med. Blir att fixa Uncharted känns det som ^^
Håller helt med de två ovanstående talarna. Även fast jag börjar komma in i det mer nu så är man inte direkt peppad på att göra precis samma sak om och om igen... Man kommer in i de olika städerna på samma sätt, man måste gå till Assasin byrån varje gång man kommer till en ny stad, dom enda extragrejerna man kan göra är att rädda folk från vakter och samla flaggor. Det känns sådär helt enkelt... Det känns lite som ett snyggare och bättre Spiderman 2 i 1100-tals miljö. Ungefär samma upplägg.
kan säg att jag kommer sälja mitt ex när jag e klar.
kan ni säga vad som är så dåligt? köpte mitt ex nyss ska snart testa...
bewman P21 Läs ovan så har vi ju förklarat. Och spelet är _verkligen_ inte dålig, men däremot så lever det absolut inte upp till hypen det fått.