Nope, blir väldigt repetivt. Om jag inte hade betalat en hel massa pengar för det så skulle jag antagligen inte spela det nu.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag följde utveckligen av spelet till en början, och var väldigt intresserad av att testa det, dock i förhoppning om att det skulle finnas en multiplayer funktion. Intresset är inte dött men hade velat se en co-op funktion. Då hade det förmodligen varit väldigt underhållande. Jag kommer att vänta till PC versionen släpps, och sedan testa det förmodligen.
för mycket haters.. detta spel e grymt helt klart!!
Juventus
Hatar absolut inte spelet. Däremot så levde det inte ens nästan upp till förväntningarna. Spelets brister blir klara efter ca 4-5 timmars spelande. Fortfarande ett bra spel dock.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
/orka på folk som måste försvara "sitt" spel oavsett fakta, för att uttrycka det väldigt nördigt :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Hangaround
2007-11-16 18:44
Det börjar med en förälskelse.
Sett över ett eller två uppdrag är "Assassin's creed" lika himlastormande Ubisoft har inte tagit vara på förutsättningarna. I stort sett varje uppdrag är det andra likt. För att vara ett spel som går att utforska fritt är det plågsamt linjärt. Det man älskar så högt efter ett par timmar blir långtråkigt under spelets andra halva, när man insett att det förmodligen inte händer så mycket mer. - Aftonbladet Jag måste säga att jag håller med på allt han skriver.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Trist. Jag kommer säkert hålla med er som tycker som twomas. Tröttnar snabbt på linjära spel och antar att jag kommer sälja det när jag är klar med det precis som jag kommer sälja Ratchet And Clank när jag klarat det, tycker även det var samma sak om och om igen bana efter bana i stort sett. När får vi något som inte är så linjärt och enformigt? Vad ska man köpa då?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
^ Oblivion? ;)
Håller med. Suttit med det ett längre tag och och det går på tomgång.
Kul att alla typ bara klagar spelet e bra för i helvete. Visst de kanske inte är de bästa på alla nivåer men de e fan bättre än mååååååååååååååååååååååååånga spel som släppts. Kan inte ni som klagar bara hålla er till halo, super mario och crash bandicott, så slipper ni få nått nytt som kanske försöker göra nått kul.
^ Det finns en väsentlig skillnad mellan att klaga och att påpeka brister. Personligen så anser jag att spelet på många sätt är bra/revolutionerande men som sagt, efter 5-6 timmars spelande så kan man inte undgå att känna sig uttråkad och en klar avsaknad av utmaning. Vet inte hur långt in i spelet du kommit men bli inte besviken om det inte kommer att ske några förändringar alls från början till slut.
Det är synd att det släppts så mycket bra spel den här hösten, folk har blivit så jävla griniga, giriga och kräsna. hoppas nästa år blir ett riktigt dassigt spelår så ni får lida på riktigt lite. Inte bara konsumenterna som klagar, många recensenter har fått någon slags konstig osäkerhet, försöker gå så radikalt emot att det blir löjligt, eller slänger iväg ett topbetyg efter att ha testat spelet 10 timmar.. Super Mario Galaxy, Mass Effect, Crysis, Assassins Creed, Call of Duty 4, Ace Combat, The Witcher, Portal, World in conflict, Team Fortress 2, Gears of War (PC), Halo 3, Skate Är alla spel som lägger sig en bra bit över medelspelen ett "normalt" spelår. Har man tur kanske det kommer tre så bra titlar på ett år.. Utöver dessa finns en hop av spel som kommer snäppet under, Darkness, Hellgate, GRAW2, HL EP2, Eternal Sonata, Osv. Faktum är att hela konsument/ recensions kåren har blivit så välgödd med topnotch lir att tacksamheten totalt försvunnit. Finns ingen som kollar på dessa spel ur ett objektivt perspektiv och jämför med föregångna års titlar, synd. Varför inte upskatta och spela sig fördärvad när man för en gång skull kan göra det.
valero Vadå griniga och kräsna? Av de spel jag testat på senare tiden så har jag i princip älskat alla. Ratchet & Clank, Skate, Metroid Prime 3, Guitarr Hero 3 etc.! Bara för man inte älskar detta spel så betyder det inte att man är grinig... Det har helt klart brister, och allt som folk har sagt negativt om spelet i denna tråden är sant. Om man inte ser de bristerna så måste man helt enkelt vara blind.
Det spelar ingen roll hur bra spelet är på pappret, faktum är att är det inte kul att spela så är det inte kul att spela, oavsett hur bra grafik spelet har, eller hur stor frihet man har i spelet. Och AC är verkligen ett sånt spel. Ubisoft ska ha en fet eloge för allt dom lyckats med i spelet, men samtidigt så kan jag inte låta bli att bli besviken på hur långtråkigt det blir efter ett tag...
Är det någon annan som får helt ofattbart dålig fps i området runt Assassin Buraeu i Jerusalem? För mig går det nästan i slowmotion just på det stället av någon anledning. Har provat att springa omkring lite, och såfort jag kommer utanför någon magisk gräns åtegår det till normalt direkt. Har PS3. I övrigt har jag utfört 3 st uppdrag nu. Det är ju helt klart ett grymt spel, men som så många andra påpekat har det många brister. Variation är det största problemen enligt mig. Fattar inte varför de inte satsade på fler uppdrag och lite olika sätt att utföra dem på. Dessa jävla citizens man kan rädda, totalt värdelöst. Känns som någonting de bara la in för utfyllnad. Sedan att AI:n ibland är pinsamt dålig kan man ju inte bortse från. Tycker dock fighterna är roliga även om det är lite lätt. Kul att känna sig som en riktig master-assassin. :)
Hangaround
2007-11-17 01:58
Jag har haft lite "what if" tankar kring AC. Tänk om det hade varit ett RPG :O Tänk om det hade funnits multiplayer där man tävlar i lag 5vs5 - 10vs10. Med ett mer utvecklat fighting system då såklart. Det som får mig att se lite ljus i tunneln är ju att det kommer uppföljare. På så sätt måste man ändå vara nöjd med vad Ubisoft gjort, för nu kan det som är bra, bara bli bättre känns det som. De har en sjukt bra grund att jobba emot, samt att de säkert lär lyssna på den kritik som kommer in nu när det är släppt. Varför man har lite rätt att vara bitter, är väl för att eftersom det inte finns någon multiplayer funktion, så måste tyngden på singleplayer vara enorm i mitt tycke. När du utför ett lönnmord...så kan du kasta en kniv på den du ska mörda, istället för att personen flyr, så kommer han till dig. Lite som ett "pull" i WoW. Personen borde rättare sagt fly. Svårare uppdrag! Counter-attacks är sjukt underhållande, när man sparkar en fiede mellanbenen och sedan trycker dolken i huvudet på den...ryser man till av smärta. MEN, counterattacks gör det hela lite väl enkelt. Mer variation är dock det som saknas mest av allt i AC.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Miljöerna är nog för stora för att det skulle flyta bra i multi. Som många sagt, det är ett roligt spel men enormt enformigt. Dessutom helt för lätt. I början flydde jag för att undvika strid nu går jag runt som en kung och dödar gäng på 15 st utan problem. Nej... jag är glad att Mass Effect kommer på fredag...
Hangaround
2007-11-17 03:14
Synd att man inte ägde ett Wii också...då hade man ju kunnat börja lira Mario...
Assasins är inget dåligt spel, men det blir ju enformigt. Jag har inga problem med att slutföra det dock. 8,5/10. Allt annat är typ skitbra. Fast en liten poäng har valero ändå. Recensenterna är sjukt hårda nuförtiden p.g.a. alla bra spel. Ja... om nu det inte är ett fps vi snackar om, de får 2 extrapoäng direkt bara för att det är fps....
Det här med att man bara dödar och enformigt o allt ni babblar om kan jag inte fatta. Spelet heter Assassins Ceed och man är en Assassain. Vet ni vad en sådan gör? Han gör assassination. När man köper Need for Speed. Då kör man bil varje bana och hela tiden. Klagar man inte då på enformighet? Nej för att man vet att man kommer göra det. Nu med Assassin är det nytt och ingen visste så man kan första nu i början hur folk reagerar lite.
hehe, vad löjliga vissa är som försöker tysta ner folk som tydligen har lite högre krav (aka är "kräsna") och därför är besvikna. Acceptera bara att alla inte tycker som ni.. Jag som har avvaktat med att köpa spelet uppskattar iaf att höra bägge sidorna, och hittills har nej-sägarna varit mer övertygande.. Verkar vara för mycket som inte stämmer.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Det verkar som om inte alla fattar historien? Med desmond etc, visst springer man bara runt och dödar så fattar jag att man tröttnar. Spelet kräver lite av spelaren för att sätta sig in i rollen, i historien som utspelar sig framför en, jag kan förstå nej-sägarna iom att de förmodligen inte riktigt förstått ännu, förmodligen har de lite problem med engelskan för att riktigt hänga med, eller så hör de dåligt då rekomenderar jag hörlurar så att man kan hänga med i historien så man vet vad man håller på med och varför saker och ting händer :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skitkul om ni tycker det är givande efter 15 timmar. Annars behöver ni inte försvara att ni lagt ut 600 spänn på något som inte var så bra som man trodde. Jag betalade också för spelet och är bara lite besviken. Ett bra spel, men ändå ganska tråkigt efter flera timmar.
Det jag menar är att alla fokuserar på det negativa just nu, överallt. Det genomsyrar spel-communityn. Äckligt. Som att det är felen som är det vesäntliga medans det som är bra, banbrytande, bäst ses som en självklar trivialitet. Vad ni som enskillda individer tycker, skiter jag personligen helt och hållet i. Ni behöver inte oroa er. Jag testar det som är intressant och skapar en egen uppfattning ändå. Men eftersom jag skummar igenom 15 speltidningar om dagen och x antal forum så ser jag en drastisk skillnad sedan bara i sommras. Zombies.
Valero/// Sant. Det är mycket hata hata och negativtet på forumen och hos recensenterna. Mycket p.g.a. konsolkriget som folk tar så jävla personligt.
Hangaround
2007-11-17 14:50
Jag tror många vägrar inse AC's brister...eftersom många, inklusive mig själv, har längtat och drömt om saker. Men som sagt, det kommer mera, även fast det lär ta något år.
twomas Tror det ligger en hel del i det. Tror även att vissa vill försvara sitt inköp (650kr är ganska mycket pengar) så de lyfter fram det som är bra med spelet och förtränger det dåliga. Samma mentalitet som har skapat ps3 vs xbox360-kriget bland fanboys.. Hoppas Ubisoft tar till sig kritiken nu och gör AC2 till det spel som AC borde ha varit (de planerade ju en trilogi), jag lär köpa bägge i samma veva då.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
He, körde det idag. Måste säga att de va fruktansvärt kul att gå och kaxa sej mot folk. Och dom där psyksjuka som slår en när man går nära dom är roliga att bråka med.Slängde ner en från en liten "bro/akvedukt" och jagade han sen. Slängde sen in han i ruinerna av ett hus och knockade honom tillbaka till förra veckan med ett hårt knytnävsslag, haha :D Han låg och kved på marken medans jag skrattade och gick därifrån :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha ja dem där jävla asen är jobbiga, dem ska alltid stå på ställen där man inte vill dra uppmärksamheten till sig.
Det är en sak jag behöver hjälp med. Jag har hittat alla torn i en stad, räddat alla civilians men jag ska ochså hitta 0/6 inverstergations Complete 3 Inverstergations are needed to access Assasination memory. Vart hittar man det och hur gör man? Assasination bureau frågar bara om man hittat något? finns inget på kartan eller något =/ vad ska jag göra?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Hangaround
2007-11-17 17:43
Det kan vara så att du har torn kvar, du ska säkert in i en ny del av staden och då syns de inte på kartan. Du får titta efter örnar i luften runt torn.
Hm ser inga torn på kartan, och resten av dom andra delarna är svarta på kartan, har dock inte kollat vid gränsen man ska ta och göra det
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
hehe inverstergation ?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Fatcaeser Hände samma sak för mig när jag var på uppdrag 3 i jerusalem. Fanns inga fler örnar på kartan och inga uppdrag någonstans men jag fuskade lite och kollade en walktrough (google is your friend) och det var tydligen ett torn som jag missat. Efter att jag klättrat upp där så ploppade det upp uppdrag här och var..
Apropå sånna fel så har mitt spel låst sig två gånger redan... en gång så fastnade jag i den konstiga blåa rökiga världen, den laddade aldrig så jag kunde komma ut därifrån. Andra gången så låste det sig helt...
Mitt har låst sig 4 gånger. En gång vid samma ställe som Gogaku, och de andra gångerna har det låst sig på ett ytterst märkligt sätt. Altaïr fryser fast mitt i en rörelse, medan resten av världen fortsätter precis som vanligt. En gång hände det medan jag låg i en höstack.
yrkesmördaren P26 hopp ibland kan man skriva fel sedu.
_ai Mjo, såg att man kunde ta sig utanför det område man var vid så fick tag på nya torn så allt löste sig nu :)
Mitt spel har dock aldrig låst sig än.
peterpan haha hände för mig också, sjukt skumt :)fetlyrik jag har knappast några problem med engelskan, bland annat därför jag utbildar mig till idrotts-/engelskalärare, och måste erkänna att storyn faktiskt är i svagaste laget. tänk om de väntat tills spelets slutskede innan de avslöjade "twisten", dumt som fan att göra det efter 5 minuter.
ja storyn tycker jag e rätt sugig.
twomas P23 :
Jag pratar inte enbart om Ac, vilket framgår rätt tydligt i mina inlägg.
Jag har varit kritisk mot den här produktionen länge och är i nuläget possetivt överaskad. Det är faktiskt ett riktigt bra spel och inte alls så dåligt som det framställts på diverse mässgolv, demos.
Har med andra ord ingen emotionell koppling till spelet, undviker det så mycket jag kan när det gäller media.
Caliber P22 :
Givetvis stämmer det att somliga är en smula trångsynta och inte kan se klart på en produkt de betalat en "större" summa pengar för, det gäller även bilköp, lägenhetsköp, tvköp, osv. Allt som kostar lite mer än de vanliga vardagsutgifterna.
Men när du säger att folk lyftar fram det bra med spelet och ignorerar det sämre så förstår jag inte alls vad du menar, den här tråden tex, är ett bevis på motsatsen.
Helt enkelt verkar det vara så att vissa anser detta spel långtråkigt medans andra tycker att det är kul.. svårare än så är det inte. Har inget med någon jävla stolthet att man betalat för spelet o göra haha var det löjligaste.
Juventus
Spelet var inte direkt vad jag väntade mig. En grej jag tycker är lite jobbigt är när man ska slåss. På andra sidan så kan jag inte har lärt mig kontrollen till fullt.
Jag tror ingen här har sagt att spelet är dåligt utan att de är besvikna det är ju en enorm skillnad. Jag tillhör en av de som är besviken men tycker det är ett bra och roligt spel även om jag hade förväntat mig mycket mer av det. Jag tycker det är kul men det är för lätt.. jag har slutat fly nu utan slåss istället med alla i min väg. Har inga problem att slå ut en grupp på 15 pers tills de sista väljer att fly istället.
Precis, "stealth" spelar ingen större roll i spelet.
På samma sätt som inte stealth spelar någon roll i något av hitman spelen?.....
Väsentlig skillnad. AC har hypats för att man ska kunna smälta in i folkmassan medan man utför sina uppdrag och sedan använda sig utav den när man flyr. Grejen är att det inte finns någon större mening att fly då vakterna inte innebär något hot.
Förstod faktiskt inte varför fightingsekvenserna har sagts vara så svåra? Som ni skriver är det ju nästan bara att slå ett par vakter så flyr resten... Är nog klart med spelet snart. Bra spel som sagt. Men inget hallelujamoment här inte (förutom den första timmen). Oj vad bra spelet hade kunnat va om de filat på den en månad till, lagt till fler sidostorys. Å andra sidan lär ju Assassins Creed 2 får världens hype nu när ettan har så "klara" brister trots all potential.
---------------SPOILERVARNING------------------ någon som har en aning vad man kan göra efter slutet?ligger massa wierdo psycho texter överallt på golvet i animus högkvarteret? har förövrigt lyckats få lösenordet ut ur sovrummet och till lucys dator och sen till mötesrummet.
...
Hangaround
2007-11-18 19:28
valero Patade jag med dig? "(possetivt)överaskad" Vad är det som är positivt överaskande? För min egen del är det raka motsatsen, AC är roligt...i några timmar. Sedan är krämen slut.
twomas P23 :
Antog det eftersom du skrev
"Jag tror många vägrar inse AC's brister...eftersom många, inklusive mig själv, har längtat och drömt om saker." strax efter mitt inlägg i relaterat ämne. Har jag fel så rätta mig gärna.
Har man
som sagt följt spelets utveckling och tagit del av diverse demos och annat förhandsmaterial så är det ganska uppenbart att Ubisoft ryckte upp sig i slutspurten och rättade till en hel del. Dock inte allt. men inget är perfekt och jag föredrar att ta upp det possetiva före det negativa, gäller det mesta.
Hangaround
2007-11-19 03:36
Har jag fel så rätta mig gärna. Rättar.Ubisoft ryckte upp sig i slutspurten och rättade till en hel del. Dock inte allt. Helt klart, därför kan man ju med glädje börja längta efter uppföljare. MEN, man kan inbilla sig att spelet är närmare fulländat. Hållbarheten måste bli bättre, avsevärt.jag föredrar att ta upp det possetiva före det negativa, gäller det mesta. Det är väl ändå fel ordning :-þ Själv gick jag till en lokal spelaffär och plastade in mitt ex och skickade tillbaka det :)