Producent
2013-10-25 15:30
alltså nej fan. blir nästan lite ledsen och väldigt nostalgisk. fan vad vänner o skit man hittat genom whoa som gjort tonåren riktigt jävla fet att gå igenom! fan, kan ni inte passa facklan till lite yngre som gärna håller glöden vid liv? tror många skulle kunna tänka sig att göra det. iaf ge det en ärlig chans.
Producent
2013-10-25 15:31
Tråkig läsning men tyvärr ingen överraskning. Tack för allt!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!
Nästan tio år. Tack för alla intressanta användare jag fått möjlighet att stalka skyddad av nattens mörker och stora buskar. Whoa var min ungdom!
Gått med gråten i halsen hela dan. Samtidigt som man som sagt känt att beslutet varit påväg så har ju ändå hoppet funnits tack vare att det ändå dykt upp nya sektioner som Guldgruvan osv. Rätta mig om jag har fel men hade artister som Kapten Röd, Afasi & Filthy och Mohammed Ali varit de de är idag utan whoa? Även om det är helt uppåt väggarna för långt ifrån samma sak så är typ qweety enda alternativet? (om det finns kvar)
Man blir jävligt ledsen när man läser detta, men jag kan inget annat än att tacka buga och bocka för denna tid! R.I.P Sveriges bästa hiphopforum!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Jag överväger STARKT att gå ut med en knall ifrån Whoa nu när det ändå skall läggas ner och se till att bli bannad på ett väl valt sätt... Det kanske dags att 'take a walk on the wild side' nu, medan man fortfarande har chansen att få uppleva en klassisk Mabandebanning än. Frågan är nu bara; hur?
Priyan prova med "fake, gangtapes!!"
Det är extremt mycket människor jag lärt känna via den här sidan som man sedan träffat in real life och umgått med.. Alltså det är väldigt många. Mycket minnen. Tack Whoa för alla fina år. Since Day One / Ålltzen
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Priyan prova med "fake, gangtapes!!" Hahahahaha, fucking gangtapes
At the gates of Eternity...
ELLER så kan man ta på mabandes hår, det får man också direkt bann på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2013-10-25 17:13
Jag läste om det här klockan 4.30 imorse. Hela dagen har jag försökt att inte tänka på det här, hoppats och trott att det var en mardröm från inatt. Förs läggs Infamous Mobbs forum ner, sedan cormegasite.com, sedan alchemistbeats.com och sen Kingsize tidningen och förra månaden las legalhustle.com ner. Vad är anledningen till att allt läggs ned? Är det så här det är att bli gubbe? Ingenting som man gillade finns kvar, hittar inte den ölen jag gillade, de skor och byxor som jag gillade finns inte kvar. Just när Whoa började bli bra så läggs det ner. Vad ska jag göra nu på dagarna?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jävligt tråkigt, vart ska man nu hitta all bra underground hiphop? Ni måste låta guldgruvan och mp3-arkivet leva för evigt, det är ovärderliga filer där!
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2013-10-25 17:27
Så jävla onödigt
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
VAFAN. jag blev ju precis uppbannad efter att ha varit bannad i flera år, jag är i chock. sautan också.
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen
Producent
2013-10-25 17:40
Since 1984 @realgizlee // twitter
Det var en riktigt RIKTIGT tråkig nyhet. Stort cred till alla som jobbat och modererat med denna sida. Whoa.nu kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta!
aaaah fyfan .. hörde det på radio förut , trodde jag hörde fel men tyvärr inte .. mycket tråkigt känner som många andra att det är hit man har gått varje dag - vart är den nya samlingsplatsen ?
Producent
2013-10-25 18:28
micKillah P29 jag gillade inte en av dina låtar, då börja du gå på med personangrepp och var as dryg osv, sedan dess har jag inte klarat av dig. så enkelt är det. du var problemet.
Fan va sjukt. Känns som en del av ens ungdom dör nu. Whoa var en stor del till mycket av mitt liv. Tack!
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Men fyfan vad trist:(
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
dra åt helvete och brinn i helvetet!!! jävla dårar lägg inte ner nått som funnits sen man var 13!!!!!!
Dra åt helvete
Right in the feelings! Bara namnen i tråden får en att skaka tänka tillbaka 10 år.
SKANDAL!
Det va bättre förr, svenskunderjord!
Producent
2013-10-25 19:42
SKAM PÅ TORRA LAND!
Whoa är inte längre som den en gång var, vilket är synd. minns back in the days runt 2005-2006, då folk la upp låtar hela tiden, man hade battle turneringar och grejer. nu är det knappt någon musik alls på sidan.
Fan nu sa jag ju hejdå i den andra tråddjävulen innan jag såg denna. Copy+pastear som en lazy fuck jag är. Nattråden. Ligg. Whoaträffar. Kompisar. Baskethäng. Öl. Dagens punchline från förr. Och så whoanovellen. Samt indiska-klippen. What a blast! Beundrar alla oldies som försökt hålla whoa vid liv genom att försöka hålla sig aktiva. Jag försökte. Det är som en kär vän som lämnar en, en som man lärde känna som hade gemensamma intressen men som man växt ifrån så man går skilda vägar. Whoa var som en überball familj. Och som literally gav mig en familj pga annan whoait. Hatten av till skaparna och deras engagemang och att sidan faktiskt hållt sig äkta i alla dessa år. Classic. Jag är och förblir en whoa-supporter. RIP WHOA.
What I said, yo!
Efter att ha tänkt efter lite så har jag ju kommit fram till att jag vettefan vart man ska efter whoa, familjeliv är ju inte helt fel men det är lite för mycket efterblivna människor där. Lägg ner redaktionen och eran blogg, håll communityn vid liv och låt folk få en chans att hålla på med att lägga upp sina skapelser. Behövs inget mer för ärligt talat så har jag läst högst 10 av era 3000 blogginlägg, har aldrig slagit mig som något av intresse. Orsaken till att jag började tänka efter är pga att jag utan att tänka på det loggat in på whoa cirka 10 gånger på 2 dagar nu, det är en rätt vanlig reflex för mig att bara glida in och kolla läget. Gjort det i alldeles för många år. Men kommer presentationer ligga kvar? Vore fan rätt coolt ändå att ha en digital gravsten Ska se till att min blir den bästa. Annars får vi hålla nattrådar på eran FB vägg helt enkelt, vore rätt segt att gå igenom livet utan att se Sofiabayo försöka mindfucka en med sin sedvanlig hippie propaganda ;) Eller se BC skriva något som får en att tänka nån sekund extra. Men vill ni ta det ifrån mig så ska jag fan photoshoppa in mitt ansikte på en 2pac bild med mittenfingrarna uppe, som sagt min gravsten ska vara badass
I.C.T.W Ill be heading out soon
Tack Stuck och Howser för alla fantastiska minnen Whoa gett mig, för biljetten till h-fred 02 som resulterade i en flickvän, för alla vänner som man lärt känna och tappat bort på vägen, för samarbetet med svenskunderjord, för all musik jag hittat, för alla trådar kring hiphop-historiska händelser, för alla timmar spenderade på grafittihistorier, för de perfekta klubbguiderna, för den indirekta date siten sidan faktiskt och för den stora del av min identitet och den svenska scenen som siten var i början av 00-talet. Tack alla användare som fyllde forumen med bra och dåligt innehåll För mig har Whoa.nu en självklar plats i minnet bredvid kvällarna på Enter, spelningarna på Nef, milk/fatmilk på Kompa, den fantastiska Beatnutsspelningen på H-fred och alla bortamatcher (lyckade och misslyckade) som kom till pga site . I och med nedsläckningen av siten försvinner även det nick som var min identitet på alla andra siter och communityn.
"Du föddes gråtande medan folk stod omkring Dig och log. Lev så Du kan dö leende medan folk står omkring Dig och gråter"
Skivsamlare
2013-10-25 22:00
Synd. Speciellt med tanke på att det inte finns något vettigt alternativ. Någon får ta och slänga ihop ett nytt forum.
Ledsam läsning! Whoa har gett mig möjligheter och vänner för livet. Tack för allt ni gjort för mig och alla andra under åren! Ni kommer lämna efter ett stort märkbart tomrum! Keep it real! //Gemini
Music makes me feel...
R.I.P! Medlem sedan: 2001-01-15
http://www.emnordic.se http://sthlm-underground.blogspot.com http://www.myspace.com/janne303
Vila i frid. Första stället på internet förutom mokkamekka som gjorde att jag inte bara pissade på internet och fick ögonen öppna för atman kan diskutera med människor utan att se dessa i verkligheten. Hade ingen dator själv när jag öppnade ögonen för den här sidan utan hade det bara i biblioteket på min gymnasieskola. Sedan blev jag sjuk under en lång period och fick en väldigt gammal dator av en bekant när jag inte kunde gå utanför dörren och såg mig som världens största idiot när jag började leva ett liv genom en sida på en jävla dator. Men det här stället räddade mig på många sätt när mina uppväxtkompisar bara brydde sig om bilar,brudar och slagsmål och mina vänner som inte var så inte lyssnade på hiphop överhuvudtaget. Jag fick många vänner (vilket jag först skämdes för eftersom jag trodde internet var för folk som inte hade några vänner) som jag var stolt över att ha som mina vänner. Senaste säkert 6-7 åren har jag inte varit aktiv här alls men jag kommer har ändå minnen för livet genom detta ställe. Allt jag skrivit är en stor jävla klyscha men ibland måste man få vara jävligt klyschig och inte så jävla pretto..
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
Och tack stuck och Howser.Och jag kommer ihåg minnen från back in the Days även fast vi inte träffats på många år .
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
Moderator
2013-10-25 23:04
Stort tack till alla som har varit en del av denna sida, det är verkligen surt att de blir såhär, men allting har ju sin tid tyvärr... Finns så sjukt mycket minnen man kommer bära med sig från detta forum, ännu en gång, tack för allt!
//TW
Producent
2013-10-25 23:14
Lamt att bara lägga ner sådär. Varför inte promota Whoa mer och se till att få fler som joinar? Att lägga ner Whoa känns som att ge upp hoppet bara, som om svensk hiphop hade gått i graven. Vart ska man nu promota sina beats t.ex.? Flashback eller vadå? Det är alltid här jag fått som mest feedback på beats, mest samarbeten, diskuterat mest, garvat mest i trådar etc. etc. Mycket bra forum som sagt och så bara läggs det ner. Dåligt ju! Sägs om en namninsamling? Något måste det finnas som kan rädda det här softa stället.
Såg det här precis, loggade in för första gången på vääääldigt länge. Tack för alla tusentals timmar jag spenderade här inne way back. Vansinnigt många roliga minnen och bekantskaper!
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
verkligen inte ok. tillbringade den mesta tiden i sportforumet och jag vet inte vart annars jag skulle kunna kalla idioter för idioter. lite synd att arsenal inte vunnit ngt sen ungefär när man var jävligt YO! och loggade in här för första gången. bara jättetrist, känns fattigt att be om en fortsättning med tanke på att kidsen idag hänger på massa skräpsidor som facebook. finns så jävla mycket guld att nån på riktigt borde publicera utdrag ur de mest galna trådarna, det är fan modern svensk historia, inget jävla sverigedemokratsskit med folk kutande omkring i folkdräkter. riktig jävla brallorna vid knäna, hoodies och snekepskultur! big up whoa
Tycker också det är sjukt tråkigt. Samtidigt är det rätt kul att se reaktionerna här inne. Trodde ärligt talat inte att folk brydde sig särskilt mycket. Som många andra säger, var ska man ta vägen nu? Ni som inte varit här på ett par år, vad har ni sysslat med? Hur skaffar man sig ett liv?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Idag rakade jag hövvet och gick i baggys för första gången på år och dar. Det här är i min skalle alltså.
Drömde inatt att whoa inte alls skulle läggas ner, utan att det var ett marknadsföringsjippo för att få tillbaka användare och låta dem bli nostalgiska över sin tid här. Som att ge alla en tankeställare om att börja bli mer aktiva. Men som biggie sa "It was all a dream...". Fint att läsa allas kommentarer dock. Visar hur mycket kärlek det kan rymmas på en liten sida. Kärlek <3
What I said, yo!
Producent
2013-10-26 10:36
Ae, vad gör ni.... Passa vidare till någon annan, finns fortfarande de som hänger här.
I dont have to die, to go to heaven.
Producent
2013-10-26 10:38
Så mycket concerter, musik och folk jag har upptäckt här. Hur ska man nu se till att man inte missar någon spelning? Ny musik? Få återkoppling på sin egen musik/beats? Höra nya rappare? Jag har varit medlem sedan 2006, tycker att Whoa har varit som bäst de 2 senaste åren. Det var inte länge sedan Whoa körde Whoa tv. först var det med artister/producenter och sedan matlagningsprogrammen. Jag gillade den bäst med Peewee & Rusiak. Och nu ska Whoa bara ge upp? What's the deal with that?
Ååå håller med om konserterna! Var tack vare whoa man fick reda på var spelningarna hölls och vilka artister som var på besök! Kommer sakna det!
Får man önska att alla gamla nattrådar läggs tillbaka när whoa stängs ner? :)
Tack för den här tiden.
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes
Hur mycket kostar det att bra hålla igång ett forum??? Hur mycket tid tar det?? Håll forumet öppet!! fifan.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Ni vet väl att Howser har runda kalsonger?
No cake for the impurity!