I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Buggar i nya versionen

Whoa Community - Allmänt om whoa

2008-05-29 17:03
Stuck
Ja, jag har 8/1 som är jävligt rackligt och har sina bra och dåliga dagar. Men eftersom det gick som en klocka i förra versionen så är det ju onödigt att uppdatera till en version med fullständig avsaknad av förbättringar som dessutom gör att vi som inte är pirater och sitter på monsterlinor också kan besöka whoa.

Hade inte det allra bästa varit att gå tillbaka till förra versionen? Verkar ju vara bra mycket fler minus än plus.
Säger bara vad jag tänker :)

2008-05-29 17:09
Förresten så är det ibland bara Aktiva och Senaste under Specialforum även om man är inloggad, om man minimerar gruppen och klickar upp den igen så är alla fyra där igen.
Poet

2008-05-29 17:37
hehe nu när jag tryckte på Whoa Community så fick jag upp (förutom allmänt om whoa) modforumet, adminforumet och lite andra grejer, men när jag klickade på dom så hände inget :(

och vad har hänt med hjälp & support forumet?
"life's a garden, dig it."

2008-05-29 17:53
Balhoo
Jag är ganska säker på att det har hänt mig också, men då tänkte jag att det skulle vara så och att man väl behöver nåt lösenord för att komma in dit och jag klickade inte på det.

Varför är söka användare-funktionen borta förresten? Nedskärningar :)

2008-05-29 18:09
Ett par grejer för feedback

* Banners funkar inte alltid, t.ex. toppbannern innan inloggning.
* Whoa är avsevärt långsamt jämfört med tidigare, jag misstänker att det är bloggen som suger mkt kraft. Det tar i snitt en 7 - 10 sekunder längre tid att logga in nu än tidigare. Det är inte laddningstiden efter att man tryckt logga in utan tiden själva startsidan laddas upp. Jag har runt 2 Mbyte ner i faktisk hastighet så det ska inte vara några problem men ändå segar det.
* Går inte att markera ett par ord i IE för att kunna kopiera dem ctrl+c utan då markeras allt. Det betyder att om någon postar en htmladress så måste du kopiera allt, öppna anteckningar, sen leta efter den länken och kopiera den på nytt för att kunna klistra in i addressfältet. Jag upplever detta iaf, kanske inte alla andra?
* Trådar med mkt YouTube-filmer tar fruktansvärt lång tid att ladda, ibland upp mot halvminuten eller längre.
* Tråden hoppar fortfarande lite upp eller ner helt plötsligt. Dvs, jag klickar på en tråd, rullar ner den till mitten kanske och läser ett inlägg. Helt plötsligt hoppar den uppåt eller nedåt och man får scrolla tillbaka till där man var och läste.
* Ibland syns bara 2 forum under Specialforum, dvs forumen som är personliga syns inte och man får typ klicka runt lite för att det ska komma tillbaka.
* Menyn scrollar inte med och för att byta forum t.ex. så måste man ta sig ända längst upp igen i tråden.

+ lika många till punkter men som jag inte kommer på nu, återkommer ang dem, :)

2008-05-29 20:16
Tips till alla: Home-knappen.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-05-31 01:13
några mer buggar:

sedan den nya versionen har kommit så har min pres blivit helt fuccad, den ser ut som den gör när man "gjorde" den, alltså med alla url tecken som whoa använder sig av för att visa hemsidor etc

samma gäller även signaturen, allt är ok förutom min youtube adress som ej vill skrivas in riktigt, den blir bara dubbel, står youtubex2, men alla andra hemsidor adresser jag har skrivit i min sign funkar och syns som vanligt

förut så kunde man även länka till url´s utan att använda "länk" knappen för att skriva in url, man bara skrev url´n man ville och tryckte enter direkt efter så länkande den sig bra, verkar ej funka längre och många url folk länkar nu för tiden hamnar man ej på, utan kommer till en whoa adress med url´n man ville till bakom whoa adressen

även sök funktionen verkar vara skum, man verkar ej kunna söka på lika många sätt längre eller ngt långt tillbaka i tiden, samma gäller gästbok och meddelanden, skumt att man ej fick ha kvar sina gamla i den nya versionen
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-05-31 01:20
En liten fågel viskade iofs i mitt öra att IE 6.0 och i viss mån IE 7.0 inte riktigt är optimalt så Fire Fox kanske inte har dessa problemen som många nämner alls?

2008-05-31 03:04
Buggen med inboxen..?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-31 13:04
Just nu är allt i samma frame, ser kaos ut.
Vad fel? Fix it!?

2008-05-31 13:27
Whoa vet inte vilka trådar jag har läst längre...
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-06-20 00:01
Nya whoa är ju ett stort långfinger åt oss som använder IE.
Det funkar sämre och sämre för varje gång jag loggar in. Senast så kan man inte scrolla i menyn (den måste vara liten nog för att rymmas för att man ska få se allt), scrollen funkar knappt alls + en massa annat tjorv