Producent
2008-05-10 21:17
Buggar i nya versionen
Ja, som vi alla vet kommer alltid buggar när det uppdateras så här. Märkte det i min tråd i Audio forumet
Since 1984 @realgizlee // twitter
Det är PROCLAIMER som har världens kanske mest keffa signatur som orsakar det där. Vi får kika på det.
jagvillocksåhaenblog.com
Va? Att det står <br> eller?
Beat the odds like an abusive freak show owner
fan va ni håller på och ändrar, ärligt, jobbigt alltså så hur tar man bort sin bild när man precis lagt in en under "bild" för första gången, man kan bara lägga in ny bild hela tiden till sin pres men ej ta bort om man ej vill ha ngn bild alls?!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Haha, bra fråga du. :) Blir alltid rörigt när det är nytt, och nu var det en av de större förändringarna på länge.
jagvillocksåhaenblog.com
Webmaster
2008-05-11 01:45
Har lagt till "Kunna ta bort sin bild" i todo listan .. kommer i version 4.91 ..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Jag är P25 fast jag är inte det. fyller den 19 maj varför har det blivit så? :)
Forumssignatur...<br>
^^ Just den har inget med nya versionen att göra, så har det alltid varit. Tror det är för att whoa inte tar hänsyn till skottår eller nåt
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Jasså? Så det slår över på månad då eller? Har för mig att förra året så ändrades det på dagen men jag har säkert för mig fel :)
Forumssignatur...<br>
Asså är det bara jag som itne kan skrolla, det beror inte på min mus/dator för att det funklar på andra sidor. Jag har även två datorer och det funkar inte på någon. :(
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Webmaster
2008-05-12 22:28
mattheew: På vilket sätt menar du scrolla? Menar du den där varianten där man trycker ner mushjulet och sen drar musen upp och ner? Det verkar vara nåt knas med den. Och den som kan tipsa mig hur fan man googlar på detta problem vinner en typ puss eller nåt ;)
Webmaster
2008-05-12 22:29
Alkor: Tror det slår mer ju äldre man blir ;) Haha, jag borde fixa den buggen nångång. Fast den har blivit lite av en klassiker. Jag tycker det är ett skönt sätt att typ vänja sig vid sin nya ålder. Jag borde bli 29 snart .. huuu ..
stuck: att räkna med skottår är mesigt, alltid trevligt att bli gammal i förtid :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
forumen till vänster följer inte med när man scrollar i trådar whoa har blivit skit segt, använder IE nya medelanden updateras inte fast jag redan läst det som låg där IGÅR man kan inte öppna forum menyerna, så man har flera öppna samtidigt
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Webmaster
2008-05-14 10:02
and-one:
forumen till vänster följer inte med när man scrollar i trådar Jag var tvungen att stänga av detta i IE, ska se om jag kan lösa det för IE7 senare.
whoa har blivit skit segt, använder IE Whoa är inte speciellt segt. Det har periodvist varit lite segt när jag gjort grejjer men nu går det fort helt enkelt.
nya medelanden updateras inte fast jag redan läst det som låg där IGÅR Sådär ska det inte vara, någon mer som upplevt det här?
man kan inte öppna forum menyerna, så man har flera öppna samtidigt Det ska man kunna nu.
jag kör IE6 och det är betydligt segare än för nån vecka sen
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Webmaster
2008-05-14 10:22
Jag kan bara rekomendera dig att uppgradera till Firefox 2 eller IE7 .. Internet Explorer 6 är snart 7 år gammal. Har du ingen 7 år gammal dator så bör du köra en mordernare webbläsare. För min och din egen skull :)
Min charmiga animerade gifbild blir .jpg när jag laddar upp den, och därmed inte alls lika charmig.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Saknar verkligen en länk till startsidan under "Whoa Community" fliken. Får alltid stänga av whoa och logga in igen om jag vill till startsidan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jeffi: klicka på Whoa loggan så kommer du till startsidan
Webmaster
2008-05-14 19:18
Och vi ska lägga in en länk under gruppen "Whoa Community" ikväll typ .. :)
Stuck: för många som klagat? döp "whoa community" till just "whoa community" med (alltså att det står det på motsvarande ställer det står "sök användare", "forumen" & "kontakter online"
stuck> sitter på jobbet och kan inte göra några updates på webläsaren här, whoa måste helt enkelt funka annars är min yrkeskarriär över :(
Webmaster
2008-05-15 10:29
and-one: Sunkigt hehe. Men det borde funka helt ok i IE6 oxå. Har ni extremt dålig uppkoppling oxå. Funkar andra siter ok?
nej nu rullar det faktiskt på lite bättre men fortfarande står det att jag har 1 nytt pm inboxen :)
Webmaster
2008-05-15 15:25
and-one: Du har inget liggande nånstans då? Det ser ut som du har nåt från "KostasB"? Kan ju vara nån bug av nåt slag iofs? Hör av dig till mig om du vill att jag ska logga in på ditt konto och checka ..
Stuck TACK att det går att "tryckainknappenskrolla" nu, blir så hackigt om man läser långa trådar annars :)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
FY för inloggningen.... skriver användar namn och medans man skriver lösenord hoppar markören upp till användar namn igen, mitt medans man håller på och skriver. mycket bättre förr när lösenords boxen var default för markören. Eller alternativt att inte blog + reklam laddas klart innan log in utan tvärtom.
Rock out with your cock out!
en bugg är att admin/moderator/mfl-forumen kommer fram då och då, de går inte att gå in i dock
Hittat en bugg.. Fick meddelande och då stog det " Sharp Det är inget fel på den. Packade upp den n .. "
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
En bugg som jag hittat på FF , sorry Stuck med allt ^^, Jag tar fram "Mina forum" , sen trycker jag på Speicalforum t.ex , aktiva eller nåt utavdera, då stängs "Mina forum" igen och står "Välj Forum" eller vad de står, de vanliga innan man skaffat sina egna forum. Och den dära grejen med scrollen, allt funkar perfekt med scrollen:S Enda ja stör mig på är att ja får den buggen och inga forum följer med :( Annars allt superb!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
En annan bugg som kom med att kunna ta bort sitt inlägg innan två minuter... Har man skrivit något längre upp i tråden så blir tråden en av sina aktiva. Men om man sedan skriver något och tar bort det inlägget så försvinner tråden ur sina aktiva.
Wazaaaa
Ne, nu har jag fått nog ! "Kom ihåg mig" , funktionen är missbildad! Den har alzheimer! Den kommer ihåg mig 1-2 gånger, sen funkar den inte nåmera! Ja pallar inte :(
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Producent
2008-05-23 17:48
Stör mig nu faktiskt på att scrolla upp för att komma till menyn, kan du inte göra så att den följer med ? det borde vara lätt fixat faktiskt, bannersen kan du göra likadant med.
Since 1984 @realgizlee // twitter
Jag kan inte läsa i en tråd i min firefox när jag har nytt meddelande, den uppdaterade sidan och scrollade hela vägen upp.
Och om man dubbelpostar och tar bort en av posterna så syns inte tråden i "Mina aktiva" eller att man skrivit i den i forumet.
Sorry, Stuck, kul att du försöker förnya men i IE7 funkar precis allting ner till minsta detalj mycket sämre. Första veckan efter uppdateringen så pallade jag typ inte alls gå in på whoa utan jag bara väntade på att alla buggar och allt skulle fixas, men sen jag återvände så finns det mycket störigt Sidan går segare. Att ta bort framesen blev ju ganska fiasko. När man läser en tråd hoppar den upp flera gånger helt oprovocerat. + tusen andra buggar! Vill verkligen inte hata i onödan men allt funkade bättre förr. Nu hoppade den upp igen! Aah
En bugg vet inte om det nämnts... Att det fortfarande står att man har fått Inbox om man tagit bort meddelanden utan att läsa dem...
Webmaster
2008-05-29 07:34
Scripta: Hoppar upp? .. hmm .. ska försöka köra lite mer IE7 själv (fast att jag mår psykiskt dåligt av det) och se om jag kan luska reda på lite problem som kan behövas fixas ..
Webmaster
2008-05-29 10:26
Kör IE7 nu och har inte upptäckt några direkta problem .. får köra vidare ..
Det hoppar upp i FF med, iaf när det är en tråd med bilder i.
Webmaster
2008-05-29 10:46
vad menar nu med hoppa upp? Fattar fan inte :) Hoppar den upp till bilden eller vadå?
Stuck Skulle gissa på att om en tråd innehåller bilder och man har scrollat ner, så när väl en bild laddas klart så hoppar positionen för användaren till första inlägget igen, så scrollar man ner igen så laddas nästa bild klart så hoppar man upp igen.
Stuck Nu kommer jag säkert förstöra för många, men för att det ska bli trivsamt för oss alla så upptäckte jag igår följande sak: Man kan ha ju 3 rader i sin signatur, dessa 3 rader kan man göra till en (img)TESTTEST(/img) länk (med klamrar då), vilket innebär att man kan ha bilder som sin signatur. Om du kollar Qnivqast signatur här i tråden som är inlägg nummer 3 så är det ju okej. Men man kan missbruka det något grovt. Ge mig en minut så ger jag dig ett exempel på hur det ser ut när jag editerar min signatur.
Vetefan om min signatur syns för andra, men det är verkligen ett skärmfull utav damp.. :p
Webmaster
2008-05-29 11:15
Signaturbild saken ligger i min todo .. ska kolla det där med bilder. Fast det var ju nån som posta i denna tråden och prata om "hoppande" och här finns ju inga bilder .. hmm
Alltså, den hoppar inte upp till toppen av forumet, svårt att förklara eftersom man inte kan använda sig av cm begrepp.. men det kan hoppa upp ett avstånd som motsvarar ungefär 3st "standard" svar (en-två meningar + forum signatur), ofta flera gånger i rad med någon/några sekunders mellanrum.
Precis som two_grand säger. Den hoppar upp en bit helt utan anledning. Sen är det ju sjukt störigt att markören byter ruta i inloggningen själv. Eller det kanske bara är det att den hamnar i Användarnamn när sidan har laddat klart även om man själv har markerat Lösenord. Sen tyckte jag ju att det var mycket bättre när menyn som var i vänstra ramen följde med. Nu måste man ju gå till toppen av sidan för att komma iväg från en tråd. Och det är ju visserligen en detalj men att det tar en sekund att ladda forumgrupperna när man klickar på dem. Det var bättre förr helt enkelt
Nu testar jag i FF och av nån anledning så funkade inte klick-på-scroll-funktionen, alltså när det kommer fram ett kors och man drar den var man vill med musen, på förstasidan, funkar dock överallt var det bara är vertikal scroll och inte i alla led. Och den laddar ju om hela sidan i FF också istället för att som förr bara uppdatera aktuella ramen. Det sinkar väl i onödan?
Webmaster
2008-05-29 13:35
Hmm .. verkar som ni har jävligt sunkiga linor eller nåt. Jag upplever allri de här problemen alls. Ni får bjuda på en resa till thailand så kan jag testa av lite på ett internet cafe där ;) Nää .. men jag ska se om jag kan göra nåt åt de här olika sakerna .. svårt dock när man inte kan återskapa ..
Jo jag har rätt sunkig lina på jobbet men det har hänt hemma med... 100/100 där.