I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-08-24 18:56

B&C Förändring?

Nu är det så att jag såg vid ett tidigare skede sett att det redan fanns ett par snarlika trådar om detta så av artighet tog jag diskussionen med en moderator istället, men eftersom det är en fråga som berör folket på Whoa så var det bäst att jag tog upp det här.

Man har hört mkt klagomål på B&C forumet men också en hel del bra saker. Jag själv hör till det först nämnda. Det jag vill få ut med denna tråd är en diskussion mellan Moderatorer/Admins och de vanliga användarna.

Jag är av den åsikten att det ser sorgligt ut i forumet.
Visserligen har det blivit bättre tack vare intensivt arbete av Moderatorer och det tackar vi dem för. Men det finns dock saker och ting som kan förändras lite till. Enligt mig.

Det första jag tänker på när jag tar mig en titt i forumet
är "Damn, 300 nya battles idag", det ser så fruktansvärt rörigt ut. Det verkar som om folket där postar minst 5 battles i veckan då samma namn återkommer i battles med bara nån dags mellanrum. Dessutom så är det samma standard på battlesena.
Det har ingenting att göra med "eliter" eller något utan folk verkar inte utvecklas bara. Det tycker jag är tråkigt.

I lyricism är det mer ödmjukt när det kommer till konstruktiv kritik och jag har sett väldigt väldigt många som har utvecklats positivt. Detta finns det inte lika mycket av i B&C utan det är mer konkret liksom. Röst, slut..

Det hör till forumets natur har jag fått höra, att det inte är lika intressant som Lyricism, men jag är tveksam.

En grej vore ju att varje person bara fick posta en battle per vecka. På så sätt skulle det inte så lika rörigt ut, battlesena skulle vara bättre då man har längre tid på sig att fila på raderna och folk kanske faktiskt skulle ge lite kritik.

En annan grej kunde ju vara att ha lite mer understrykta regler. Då skulle kanske vissa battles sluta spåra ur totalt med hot och whatever.

Nån starkare regel om att skriva motivering samt röst.

Hursomhelst, jag vet många som tycker som jag och jag vet att det finns många som är av en annan åsikt. Det jag vill nu är att folk diskuterar detta i tråden, för fram sina åsikter och säger var de ligger någonstans när det kommer till frågan.

Diskutera på, starta en namnlista lr något, någon slags marknadsföring för att se hur många här som inte/håller med mig.

Och ja, jag vet att B&C INTE kommer att tas bort:)
Peace





I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!