I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tankar angående lyricism samt battle & cypher.

Whoa Community - Allmänt om whoa

   

2004-11-10 21:08

tankar angående lyricism samt battle & cypher.


det är kväll onsdag den 10:e november året före 2005 och jag finner mig själv ganska så tveksam till en egen fortsatt medverkan i lyricism efter att sen detta forums start sett hur det utvecklats. det är absolut inte ett fungerande forum, inte om man ser till hur visionerna för forumet och hur det var tänkt (trodde jag?) att läggas upp var jämfört mot hur det blitt. i stort sett ser det ut som det gjorde i keystyles i mina ögon.

det är trist att väldigt många av inläggen i lyricism är dissar då onödigt tjafs i trådarna så gott som alltid är vad som följer av dissar, det säger sig självt. och blir det tjafs i en tråd är det lätt att det blir det i de runtomkring, som kanske inte alls är dissar.

jag har dock ett förslag på hur det ska se ut - alla dissar ska till battles & cypher-forumet. dessa skall absolut inte finnas i lyricism. om man flyttade disstexterna till b&c tror jag man skulle få mindre tjafs i lyricism som helhet, och det torde ligga i linje för hur riktlinjerna för lyricism utformats och var ämnade att verka.

sen som det påpekats i andra trådar borde kanske lyricism inte ens ligga under hip-hop eftersom alla dikter (som hänvisats till lyricism numera ifrån vardagsfilosofi) absolut inte går in under stilen hip-hop över huvud taget. det finns en klick som faktiskt skrivit dikter och poesi på whoa, och jag känner för egen del (kan inte snacka för andras del, givetvis) att all den lyrik jag skriver absolut inte kan kategoriseras som hip-hop.

lösningen vore att flytta på lyricism, eller att tillåta övrig lyrik i vardagsfilosofi som förut, men eftersom jag antar att det inte kommer ske så så antar jag vidare att vi diktare och poeter kommer tvingas flytta vår lyrik/dikterna till andra forum på nätet, något jag faktiskt kan tycka är väldigt synd då det helt klart är upplyftande med lite dikter bland diverse deprimerande kärleksproblemstrådar i vardagsfilosofi. :)

jag tror att fler än jag upplever det som att poesi inte skall ligga bredvid disstrådar, det ger en märklig klang i mångas ögon (inget negativt om disstrådar, de som uppskattar den typen av texter får naturligtvis med all rätt göra det) då poesi är något väldigt vitt skiljt från disstexter och jag tänker inte riskera att min lyrik förknippas med många av texterna som finns i lyricism nu (vilka är dissar).

skall man sammanfatta så är frågorna:
1: kan man inte flytta disstexterna till battle & cypher?
2,1: bör verkligen lyricism ligga under hiphop?
2,2: eftersom jag utgår från att lyricism fortsätts ligga under hiphop, kan man inte tillåta alternativ lyrik/prosa/dikter osv i vardagsfilosofi som tidigare?

till slut vill jag påpeka att detta inte på något sätt är kritik mot någon enskild person, ni som missköter er, ni vet vilka ni är, likväl som ni som sköter er vet vilka ni är. låt oss samverka för ett gemytligare whoa helt enkelt.
lev väl