App - Ambitioner del 2?
Lyssna, det är lätt att bli tillintetgjord när allt komponenter i ens livssituation sitter ihop när ens vardagsbesvär har slagits ihjäl under en vansinnesfärd genom tid och rum ett emotionellt existensminimum bara för att laga skadan i sin trasiga själ
fast i tiden, inget händer nu det är rea på rastlöshet och den kan aldrig sälja slut i väntan på att slängas ut i arbetslivet så vi kan hämta ut pengar nu från bankkuriren planen för slantarna i huvet, den ligger bak där och spökar fastslagen sen barnsben, minns ni Spara och Slösa? man försöker att spara lite av lönen man slavar för ölen i baren blir den enda falnande glöden i brasan om vi har turen att vara kvalificerade nog annars får man fortsätta bli behandlad och leva som skrot
jag hoppas att samhället kommer ändras för just nu är ansträngning kontra pengar för ett slitjobb som att delta i ett skidlopp bara för att få en kopp med blåbärssoppa verkligheten är en regnbåge på en svartvit bildskärm och vartenda beteende du nånsin haft är inlärt rätt ska vara rätt, du har rätt till rättigheter om du rättar dig efter och rättar in dig rätt i ledet om inte finns det bara en sak man kan få ett val om ifall man vill sluta som en ny Emmett Till eller Amadou Diallo
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|