I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kritik till bäst sätt att skriva texter.

Vår Hiphop - Lyricism

   

2009-12-30 01:23

Kritik till bäst sätt att skriva texter.

Hejsan.

Kan dra lite kort om mig innan jag börjar. Är en lugn kille, älskar att skriva, prata, hjälpa och ge kärlek. Är 16 år i skrivande stund och har inte hållit på att skriva texter och dikter speciellt länge men har blivit mer och mer efter att tjejer har besökt min vardag.
Som alla vet, så överväger oftast nackdelarna fördelarna och för att få ut mina känslor om vad jag tycker och tänker, så brukar dessa hamna på ett papper eller på datorn.

En sak jag dock inte hittat ännu, är mitt sätt att skriva texter på. Därför tar jag hjälp av er. Vad föredrar ni för sätt att se, läsa och höra texterna på?

1: 1 rim i varje mening.

Jag ligger vaken, o filosiferar
Tankarna om dig gör att drömmar sprängs i delar
Har fastnat för dig, med hela mitt hjärta
Kanske ångrar det för du ge mig bara smärta
Vad har jag gjort, vad har jag sagt?
För att du skulle göra mitt liv helt fackt
Fattar inte poängen, med att endast dissa
Du har lycktas få min själv... att börja vissna

2. 2 rim varje mening

Kolla ut ur fönstret och säg vad du ser, ett fucked upp samhälle där ingen kan le
Att kunna vara glad är en på miljonen, det enda som finns är en massa depressioner
Vad ska man göra för att lindra sin smärta, få ut allt svarta ur sitt sårade hjärta
Kärlek, är det helt klart bästa valet, både för dig själv och din älskade partner
Tillsammans, kan ni vara mycket starka, det gynnar dig själv och det lär du märka

3. Eller köra 1 rim varannan mening, vilket jag inte testat på ännu.

Uppskattar all möjlig kritik, dock inget skitsnack med tex: Fan vad kass du är osv.

(Detta är bara rena impulstexter som jag skrivit för att visa hur jag menar)

Mvh.