I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

S.R.J.C - Tjejer ni kan ej rappa

Vår Hiphop - Lyricism

2009-02-06 04:47

S.R.J.C - Tjejer ni kan ej rappa

FÖRSTÅ, det är inget illa ment mot tjejer utan jag kunde inte koma ut på internet på 1 kvart när jag spelade så jag hade tråkigt och då så ploppade denna text upp, så jag skrev ner den.
Så tyck till men tänk på inget illa ment mot tjejer....

Du är en tjej som försöker rappa här// men du rappar värre än ett sär jag svär//
förstår inte vad du rappar om// du försöker leka tuff men snälla nån//
Försök inte lek bland oss killar//, vi låtar dig vara kvar bara för vi vill pilla//
men lilla//, lilla du// har du lekt färdigt, var det kul?//
nu ska jag visa dej// att det inte går att rappa om man är en tjej//
inget illa ment//,skillnaden är att ni tjejer ni har ju mens//
agro i texter tar ni från denna period// vi tar det ifrån verkligheten där vi bor
så förstå att det inte kan gå//, (hurså?) jo det ska jag säga dej då//
skillnaden är at vi killar inte svär//,men det verkar vara det enda som gör att ni något är//

vi är utveklade vid födseln//, ni utvecklas senare för böveln//
så varför försöka ändra det som ej ändras skall//, men hon försökte rappa endå och då det small//
o hon trillade av//, (ska jag säga det?) va var det jag sa//
har du nu lärt dig din läxa//, för du rappar ju som en häxa//
sexa dig är det enda ni kan//, du hade hopp men den försvann//
förlåt om jag får dig att må skit//, men slösa inte dina rader på våran beat//
slösa tid på naglar o hår//, det enda ni är bra på endå//
har du lärt dig det nu// eller ska jag skriva några extra rader tills du//
du får in det i din skalle täckt av hår//, vafan e det du inte förstår//,
du kommer aldrig bli bra// så snälla, snälla du lägg av idag//,innan du skämmer ut dig// texten är slut nu,så sig//
lärde du dig verkligen läxan då?// eller ska vi ta om det så du kanske kan förstå//, pm,a mig om du har svårt
ditt fån// hur ska det gå om tjejer rappa som är smarta som spån//.

*Håller mig för felstav*

Har sjungit igenom den för se om det blev bra flow och jag fick till det iaf.. peace

S.R.J.C IS IN THA HOUSE, AND IM SO FUCKING PROUD OF MY SELF :D

2009-02-06 04:53
Glömde rad brytning men kan inte ändra det nu sorry, samt vet inte om lyricsen kan vara här men hittar no other place..

2009-02-06 06:03
till nästa gång: Tänk efter minst två gånger innan du lägger ut nåt liknande.
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-02-06 06:39
Tjejer kan visst rappa
Ta AMC till exempel...
So think with your brain, not your head
The only time you feel alive is when you're dead

2009-02-06 08:05
Vet inte vad ni babblar om!

FÖRSTÅ, det är inget illa ment mot tjejer utan jag kunde inte koma ut på internet på 1 kvart när jag spelade så jag hade tråkigt och då så ploppade denna text upp, så jag skrev ner den.
Så tyck till men tänk på inget illa ment mot tjejer....

skrev jag inget det? ni får nog lära er läsa först innan ni kommenterar.

Vet tjejer kan rappa såklart, var tror du jag är ifrån 1500 talet eller, kom bara på det så då skrev jag ner det. Uppfattat?

2009-02-06 09:24
om de inte är något illa mot tjejer, varför la du då upp de? undrar om det är du som inte kan rappa?!

Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor

2009-02-06 10:08

hahahahaha.

palla att ni hatar på snubben när han skrev anledning. whoa ibland asså...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-06 11:24
snow Jag tror du behöver starta om systemet, måste allt vara blodigt allvar?

Enda jag vill är att ni ska tycka till om lyricsen och inte vad jag menar med den då jag inte menar något igentligen utan bara något som jag !kom på!.

Så finns där några mogna människor här så tyck gärna till.

Detsamma gäller Kakophoni och saint08 STARTA OM SYSTEMET!!!

Tack Tical iallafall för du förstår, probs till dig ;)
Rappare

2009-02-06 13:00
cleo e fan riktigt duktig

2009-02-06 13:17
keff & falsk
Evangeliet

2009-02-06 13:47
jag skiter i vad du tycker om tjejer. Anledningen till att jag skrev vad jag skrev var för att texten var bara dålig. Du borde öva mer, det e allt. Ingen är bra från början, resan är lång. Inget illa menat.
FET SKIT!

2009-02-06 13:48
Sagt den är sann då Nybbe X ? ehh tror inte det. Skriv något bättre då på en kvart.

och cleo e fan riktigt duktig vad menade du med det limp?

2009-02-06 13:49
jag skiter i vad du tycker om tjejer. Anledningen till att jag skrev vad jag skrev var för att texten var bara dålig. Du borde öva mer, det e allt. Ingen är bra från början, resan är lång. Inget illa menat.

Nä lungt Kakophoni men blev sur för du och andra påstår att jag liksom har ett hat imot tjejer.

Förresten du kan förbise mitt mail till dig, lite agro pga andra saker också.

2009-02-06 13:53
läs det jag skrivit: jag har aldrig påstått att du har ett hat mot tjejer.
FET SKIT!
Rappare

2009-02-06 13:56
Men du sa ju att tjejer inte kunde rappa -_-

2009-02-06 14:47
Sagt den är sann då Nybbe X ? ehh tror inte det. Skriv något bättre då på en kvart.

Tycker bara texten var dålig och jag skrev bara att den var falsk för det är den. Inget fel på den kvinnliga rappen, en del tjejer är bra på det, en del inte. En del KILLAR är bra på det, en del inte.
Evangeliet

2009-02-06 18:04
regel nr 1 när du lägger upp en text: STÅ för den. goddamn.....

förstår inte raduppbyggnaden??? är "men lilla" en rad, och "lilla du" en rad, o sen resten en rad? wtf....

well; orkar inte ens läsa hela texten; du har djupare saker än såå att träna på..
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2009-02-06 22:19
regel nr 1 när du lägger upp en text: STÅ för den. goddamn.....

förstår inte raduppbyggnaden??? är "men lilla" en rad, och "lilla du" en rad, o sen resten en rad? wtf....

well; orkar inte ens läsa hela texten; du har djupare saker än såå att träna på..

Nä men jag lärt mig ifrån andra och dem gör // på varenda sak som rimmar efter varandra fast skulle va

men lilla, lilla du sen // efter men sa står för stavfel så kan räkna in det med.

Och ja står för det, ärligt så skiter jag i om ni nu hatar det så mycket vet det är för det står om tjejer, men jag skrev att det var inget illa ment sen att nästan alla tar åt sig visar bara hur kortsinta ni är. Men som sagt ert val, jag tar åt mig kritik bara den inte riktas mot hat mot kvinnor eller deras förmåga att rappa.

2009-02-06 22:26
TROR VI SKA STÄNGA NER DENNA TRÅDEN DÅ FOLK VERKAR INTE HAR IQ ÖVER FISKRENS.

MAN KAN TYDLIGEN INTE SKRIVA SAKER UTAN MENA DET, ALLT MÅSTE VARA PÅ BLODIGT ALLVAR.

MÄRKER SJÄLV PÅ SAINT08 SOM VERKAR TA DET VÄRST.

SÅ NÄR NI MOGNAT UPP SÅ KOMME RNI MÅ MYCKET BÄTTRE.

SEN ALL KRITIK OM DEN ÄR BRA ELLER INTE TAR JAG SJÄLVKLART IMOTT, FÖRVÄNTADE MIG ITNE DET SKULLE VARA 50 CENT ELLER NÅGOT MAN MÅSTE LÄRA SIG OCH NI SOM KAN SKA BERÄTTA DET MÅSTE INTE VARA SPYDIG FÖR DET, FÖR BEVISAR BARA HUR NI ÄR SOM PERSONER.

OK SKA NI LÄGGA KRITIK GÖR DET DÅ MEN LÄS ÖVERSTA RADERNA I TEXTEN JAG SKREV INNAN NI SÄGER NÅGOT SAMT LÄGG MÄRKE TILL ATT JAG FÅTT FEL UPPFATTNING AV ATT LÄGGA // FRAMFÖR ORD T EX SOM JAG BESKREV ÖVERST....

VAR NOG INTE MER ATT TILLÄGGA. RESTEN AV ER KAN TA OCH MOGNA UPP NU FÖRFAN.

2009-02-06 23:04
verkar som om WHOA fått en ny Johnblond......

sen vill jag passa på att hänvisa till reglerna.... MAX 3 texter/vecka.. inte 5 om dagen, alltså.
(spam or what...)

vi som lägger upp "NORMAL-många" texter vill kunna ha de på förstasidan en dag iaf, utan att bli nedspammade av hela din textsamling....
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2009-02-07 00:08
verkar som om WHOA fått en ny Johnblond......

sen vill jag passa på att hänvisa till reglerna.... MAX 3 texter/vecka.. inte 5 om dagen, alltså.
(spam or what...)

vi som lägger upp "NORMAL-många" texter vill kunna ha de på förstasidan en dag iaf, utan att bli nedspammade av hela din textsamling....

Ja men visste inte jag, tänkte bara lägga ut mina texter förlåt mig då, MR tror du är något!

Man få itne göra sitt första misstag på saker utan du ska vara framme då alltså eller?

2009-02-07 00:16
!TILL ER ALLA SÅKALLADE VUXNA!

Jag kan ta imott kritik men inte omogenhet//

det är något jag försökte lära er//

inte förtära eller förstöra//

men det är något ni endå lär göra//

kan inte förstå att ni ej er lär//

ni som är vuxna ni ju bär//

på en kunskap ni ska dela er med//

och inte trycka ner andra, //se//

på denna text så ni kanske er lär//

att det inte är så det ska vara,men svär//

inte åt mig för jag uttrycker mig//

vill bara lära dig, och dig (pekar)//

2009-02-07 01:29
Kan ju inte påstå att du verkar bete dig som en vuxen person själv, Men nu är jag ju inte i denna tråd för att kommentera din personlighet utan din text så jag skippar bråket.
....

Enda raden jag ansåg hålla en duglig standard, synd att den skall slösas bort på en sån här text. Simpla rim och omoget tema, När jag skriver brukar jag oftast skriva från mina känslor men I guess we aint the same.

-----

When Cleo come you better run NOW!

2009-02-07 02:43
Nä men blir iritterad när folk inte kan lägga vanligt kritik, ja och min elle rmina texter va rinte bra nänä då får jag försöka mer, ni t ex säger vad som rä fel osv ja jag försöker lära mig. Men varför försöka överglänsa bara för du eller ni kan göra bättre?

Ja från hjärtat men allt kan itne komma ifrån hjärtat beror på vad man skriver ju.

Som den med tjejer kan ej rappa som alla blev helt crazy öveR:S kom knappast från hjärtat kom ifrån att jag hade tråkigt.

Men som sagt tar åt mig kritik men på ett moget sätt

2009-02-07 02:53
sämsta jag läst :-P

2009-02-07 11:23
S.R.J.C ehm, ska du prata om iq? tänkte du ens när du skrev texten och framföralt när du (la upp den) få in varför du får kritik. jag skriver själv rapptexter. hade du någon aning om att de texten handlar om något och att de är en stor innebörd i de också. vill du att folk ska se hur du skriver så hitta på ett bra ämne. knappast får du nått bra utav de om du för det första bara slänger ihop nått skit. vill du bli bra så hantera de professionellt. tror knappast att nån här inne skulle skriva att han/hon hatar judar, ellerhur?
Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor

2009-02-07 11:31
S.R.J.C
"kom knappast från hjärtat kom ifrån att jag hade tråkigt."

skriv när du känner att du är inspirerad och vill skriva. har du tråkigt så kommer de inte bli bra.

2009-02-07 11:55
förlåt mig då, MR tror du är något!

duktig pojke. och nej nej - u got me mistaken. I am Mr. I-know-I-know-plus-I-eat-you-up-if-you-dare-to-battle-me-so-stfu-newbie. u get?

i'm OUT of here now... svara på mess om du vill nåt.
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2009-02-07 12:38
Aldrig tänkt på om det är du som inte kan rappa ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-02-07 13:34
Jag tyckte rimmen sög,
jag tyckte allt var rätt dåligt men som alla andra tänk två ggr innan du lägger upp ngt du kan ju själv inte skriva texter för fem öre. inge illa ment. men förbättra rim och innehåll och tänk på att rätt många tjejer faktiskt rappar..
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2009-02-13 18:58
med allt illa menat, jag menar om du lyckades hitta ett flow i texten så borde du vara grym right? eller bara skit kass.

jag ska inte säga tänk om 2 ggr innan du lägger upp nåt sånt för jag har fått klart för mig att tänka är nåt du aldrig gått förbi.

no peace and fuck you.
It's better to give unasked, then giving asked.

2009-02-13 20:06
Håller med Casus_belli_ F20 Om du ens hittar ett stabilt flow på den där texten så vet du antagligen inte vad flow är. Och om du nu vet vad "Flow" är har du då inte en susning om vad takt är, ärligt. Skrev du i 3-takt eller nåt..? Tondöva killar som "dissar" är bara pinsamt. Enligt mig ska man inte ens tänka tanken att lägga ut nervärderande texter till NÅGON i överhuvudtaget - Om du inte vet hur fan man hanterar pennan. Texten var värdelös, rimschemat såg bara helt fucked up ut, rimmer var totalt.... - Pinsamma?

Jag försöker inte hata, men när man skriver en sån här keff text och sedan påstår att man får till flowet har man inte en susning om vad fan takt och flow är. Och såna som DU måste vi Whoa-galningar leta efter och sätta stopp för JÄMT.

Hej. =)
Dra åt helvete!