unga missbrukare
Jag såg en flicka igår inte mer än sju år // hade lust att krama henne o fråga hur hon mår // hon va full och med en ölburk i handen // hon ska ju va på lekplatsen och leka i sanden // Hennes läppar log .. men ögonen va döda // Jag fick panik .. va fan ska jag göra // hon vacklade vidare mot en höghus-port // en kvinna kom fram o fråga va hon gjort // flickan öppnade munnen för att säga någonting // men kvinnan tar henne i armen o försvinner in // va som hände me flickan har jag ingenaning om // men jag hoppas de e sista gången ja ser nått sånt //
Livets baksida e inte vacker de finns barn där ute i natten dom går ensamma på gatan hoppas nästa dag att dom vaknar
Ambulans-personalen springer upp i mitt trapphus // Dom e inne en stund men kommer snabbt ut // jag ser en liten flicka bäras ut me hjälp av bår // de e ju fan min gamla kompis syrra på nio år // hon o hennes kompisar hade suttit o boffat // när helt plötsligt hennes hjärta hade stoppat // hon är ju bara barn hennes liv kan inte va slut // att sånt här händer e ju fan helt jävla sjukt // jag kommer på mej själv att be att dom ska hinna // snälla gud låt henne leva låt inte skiten vinna // dom åker snabbt iväg o sirenerna dör bort // hennes bror kommer fram till mej o ser att jag förstått //
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
|