I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

unga missbrukare

Vår Hiphop - Lyricism

2008-02-23 18:27

unga missbrukare

Jag såg en flicka igår inte mer än sju år //
hade lust att krama henne o fråga hur hon mår //
hon va full och med en ölburk i handen //
hon ska ju va på lekplatsen och leka i sanden //
Hennes läppar log .. men ögonen va döda //
Jag fick panik .. va fan ska jag göra //
hon vacklade vidare mot en höghus-port //
en kvinna kom fram o fråga va hon gjort //
flickan öppnade munnen för att säga någonting //
men kvinnan tar henne i armen o försvinner in //
va som hände me flickan har jag ingenaning om //
men jag hoppas de e sista gången ja ser nått sånt //

Livets baksida e inte vacker
de finns barn där ute i natten
dom går ensamma på gatan
hoppas nästa dag att dom vaknar

Ambulans-personalen springer upp i mitt trapphus //
Dom e inne en stund men kommer snabbt ut //
jag ser en liten flicka bäras ut me hjälp av bår //
de e ju fan min gamla kompis syrra på nio år //
hon o hennes kompisar hade suttit o boffat //
när helt plötsligt hennes hjärta hade stoppat //
hon är ju bara barn hennes liv kan inte va slut //
att sånt här händer e ju fan helt jävla sjukt //
jag kommer på mej själv att be att dom ska hinna //
snälla gud låt henne leva låt inte skiten vinna //
dom åker snabbt iväg o sirenerna dör bort //
hennes bror kommer fram till mej o ser att jag förstått //

Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.

2008-02-23 19:09

det är rätt soft. får en skön inlevelse i det, sju och nio åringar är nog inte ute å dricker..
tycker du borde skrivit kanske treton eller fjorton.. då blir det mer verkligt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 19:10
men saken e den att detta är verkliga händelser.
sorligt men sant !
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.

2008-02-23 19:12

WOOT?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 19:54
tyckte texten var jättebra. och det är sorgligt att det är så sant. :/ kan förstå dig att du fick panik om du ser en liten flicka med en ölburk :/ stackars dig säger jag bara. peace <3
Mclarzon is in tha house yao :)

peace !

2008-02-23 19:56

tack =) men jag tycker mer synd om flickan, kan ju bara tänka mej hur hennes liv ser ut

2008-02-23 20:24
jävlar va sorligt. :( texten va riktigt bra, så jävla synd att det är sant det som händer.
Poet

2008-02-23 21:04
om det är sant, är det här fanimej riktigt jävla hemskt :S
fin och känslomässig text, men jag personligen (rim kåt som jag är) skulle vilja se mer komplicerade rim och ord
ja
bra iallafall
fortsätt skriva tjejen, peace
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2008-02-24 12:45
Tackar =)

2008-02-24 14:10
Soft faktist, skönt glid genom hela kanske inte dom bästa rimmen men ett skönt innehåll.

Big up!
Momma said when life gives you lemons make lemonade
Take a piss in it and serve it to the people that you hate - Ill bill

2008-02-24 14:28
Bästa texten på länge måste jag säga. Så fort låten blir klar, skulle du kunna skicka länk via pm?

Ha det

2008-02-24 15:00
Tragiskt som fan om det är sant :/ okej text men jag vill ha bättre rim :)
keep it up
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-02-24 17:24
tack folk. vet att mina rim inte e bra =P försöker jobba på de

2008-02-24 20:49
sånt händer jävligt sorgligt hur världen har blivit :(

2008-02-25 10:21
skit nice text tjejen, fortsätt bara att öva & öva på rimmen, vet att du har talangen bara plocka fram den nu:) pce

2008-02-25 18:52
skön text men jag menar, 7 åring med en ölburk i handen? och en 9 åring som sitter o boffar? detta händer väll i tredje världen kanske, men inte i sverige. ändra åldern bara.

Fint annars!

2008-02-25 20:26
emilito P16

Hon har gått efter vad hon sett och så. Så åldern spelar fan inte roll, jag har fan provat på puffa sen 12års åldern, och druckit sen 10 typ, fast har slutat sen jag kom i musik branschen =)

2008-02-25 22:26
tack alla, värmer =)

2008-02-26 11:21

Bra text .Sorgligt men bra..Och ni som jiddrar om åldrarna så kan det mkt väl vara sant...jag har också sett sånna saker Men det beror ju näst in till på vad man bor i för område liksom t.ex den flickan me ölburken Hennes föräldrar kan ju vara alkisardå kan dom ju lätt ge henne den öl burken lr?? O hon som boffade vara bara sorgligt liksom det mär det sjukaste man kan göra....PUFFA går bra men men allt från mig Peace 

Babylon ska falla o jag vill de ska falla nu

2008-02-26 21:43
tack =) o nån som fattar att alla inte har den bästa barndomen =D

2008-02-26 21:55
grymt bra tjejen! :)
don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon..

2008-02-26 22:08
sorgligt som fan, men detta är baksidan av vårat "älskade" land,
gillar texten som fan, ska jag vara ärlig så skiter jag i rimmen
innehållet gjorde texten bra,
fortsätt så,
peeeeeeeeeeeeeeyz

2008-02-27 22:48
tack fan =D

2008-02-28 00:45
Sju år!? Det känns faktiskt jävligt krystat, enligt mig.

Men annars är det väl okej, du skulle kunna slipa mer och formulera dig annorlunda.

Men, keep up.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta