Crew - Lite om detta här...
Att skriva låttexter för skrivandets skull jämförs med att spela luftgitarr... Då är jag hellre bäst på luftgitarr än världens sämsta musikant Har fått beröm och kritik, om än i underkant Och min luftgitarr hindrar mig inte från att bemästra er konst: Att sjunga falskt Jag dundrar fram... Eller kände jag bara för att skriva så? Kan du tänka dig att det är den känslan jag mest av allt litar på? Vi vet alla att det ena inte utesluter det andra Så varför inte plita ner ett hopp? Som inte tystnar med den jublande massan Utan finns kvar när du tryckt på stopp... Missförstådd, så till den milda grad Att ni knappast ser mer än att jag har viljan kvar Att skriva för skrivandets skull När jag mår som bäst, när livet är tufft Det är jag mot världen! Den metaforen är stark Det är världen mot mig! ...Paranoid minsann... Reser mig upp, och dammet hade nog blåsts av axeln Men det hann aldrig ens lägga sig i den här hårda takten Alla kan gråta vackert, och skratta fult Men få av dem som står och rappar nu kan andas ut Jag och du kan inte forma mer än en halvcirkel För du tror inte på någonting annorlunda Hoppas detta brev skrev om ditt ansikte Det gjorde det inte, endast tio personer läste dessa ord på nätet I vilka jag är mindre än i den stora världen Där jag klättrar utan en tanke på huruvida jag kommer att nå upp... Eller inte... Det tyvärr jag mot min målgrupp Tro inte luftgitarrens strängar brister
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|