Det är lätt att vara mig!
Se mamma ligga avsimmad över vårt köksbord Det avspeglar bedövade ärr från pappas dödshot Vaknar upp och ger tomma löften om omvändning Varje gång jag bär in min mor och stoppar om henne Rör hennes panna, och skrattandes dör i vänners famnar Torkar sakta bort vinet från duken och livet i ruset Jag ser hennes intorkade tårar på den tomma vinflaskan "Utan mig hade dem.." "Vad har jag gjort mot min mamma?" Nytt år - en ny chans att åka en bra distans och gråta Rödvinet har färgat räkningarna i en nyans av rosa Har en mager plånbok men kan alltid hosta upp en slant För det är inte varje kvinna som kan uppfostra en man Bryter alla fysiska normer med hjälp av ordets lag Men ni tror mig inte.. För visst finns det inga tragedier runt Odenplan? Vaknar varje morgon till en jakt efter insikt Slutar varje kväll med en returbiljett av instinkt När jag var femton drömde jag om underjordsrappen Nu är jag nitton och har ännu inte fått tummen ur arsel Istället flyter jag runt i ett apatisk moln på ett företag För att i överdrag få en nekelse till varje lönekrav Det känns som jag har förlorat mig själv bland kostymerna Jag begraver mig själv med en höjd livlös hand mot skyarna Bland människor och vänner är jag som båten i sjön Men jag gråter mig till sömns, för att endast bli förlåten i en dröm Alla demoner från förr kommer, skitsnacket och misshandeln I livet så känns det som att potten aldrig är värd insatsen
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
|