Crew - Pladask! (20-nånting...)
Det är som barnaamning när jag förklarar på ert modersmål: Raptexter. Hur det går och hur det Borde gå… Jag skriver en text för whoa så där faller det platt. Pladask! Men om jag skrev mitt bästa vore det alldeles för abstrakt Fuck flum, men försök att förstå ert viktigaste problem En grym text med djupa metaforer kan inte vara konkret Förstå att den allra bästa texten inte kan vara rapanpassad Bara musik kan föra fram känsla i ”Yo” och ”Madafakka” Jag älskar rap, men lyricismen behöver egen framåtanda ”För svår att rappa”, fan ni borde veta bättre allesamans Säkert sämst på att vara er, men när jag noga tänker efter Är det inte musiker som skriver nordens bästa texter Var en del av ett skådespel och kunde rollen Sprang med jämna steg, målmedvetet undan molnen Gömde mig i drömmen, tänkte rätt ofta "Behöver inte komma dit, men måste vara påväg så länge jag orkar" Att då lära känna mig själv var som att bli hejdad och stoppad Först skändad och blottad för att sedan lämnas förkrossad Men när jag nu återigen längtar och hoppas Har det gått den tid som behövdes för att få mig att njuta av både regnet och åskan Det hända snabbt, det var det bästa som hänt mig Och bara mig Allt inom loppet av ett inre gaturace Vadå vänta och se vad som kommer hända och ske Tänker inte låta ett enda problem bli lämnat i fred Allting finns med, vi revolterar allesammans Eller skiter i det Fortsättningsvis revolution på små papperslappar Väntar med en längtande känsla Allt vi behöver är en gnista Iklädda tändvätska Tänker söka tills vi hittar
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|