Militant Lingvistik- "Livet från.." [Komik]
Klockan är sen, natten är ung. Lutar mig mot fönsterbrädan, regnet smattrar mot glasrutan Blickar fram mot imorgon, gårdagens tankar förblir avbrutna Vill bara sova, drömma mig förbi alla pratsugna & kramsjuka Vill inte ta vatten över huvudet, näsan i blöt som en badkruka Stänga ögonlocken, försvinna en stund så att jag slipper vänta Filosoferar, som jag brukar göra när jag är ensam.. Så man bäddar får man ligga. Min solstråle i min väderlek, följ reglerna i vårt glädjespel Att växla kärleksbrev mot ärlighet av vänlighet är jävligt fel En tanke tillägnas dig, oväsentligt om det är på gott & ont Du är den i mitt liv som får all oro att kännas smått & tomt Älskar dig, vanligtvis har jag väldigt svårt & uttrycka känslor Speciellt mina egna... Göra min röst hörd, det kvittar. Politik är ett tidsfördriv, bara försöka förändra gör mig utmattad Det är en komisk värld vi lever i, där Folkets röst blir utskrattad Egot styr handling, då beslut ska fattas & sakfrågan blir utkastat Förmodar att det är ödets ironi, att kommunismen blev utklassat Allt pekar utåt, präster och psykologer vill att man ska söka inåt Så jag går sidledes ut från massan som skriker, fast inte vill nåt Hopp och kärlek.. Men tro? Om jag måla världen efter tanken, se ditt roder som mitt louvren Ha tillit för orden... Fast jag inte är plikttrogen bakom biktstolen Drömmar går inte uppfyllelse, utan önskningar samt nå vinstlott Ödet tillkom, & drömmar är bara fantasier i medvetslöst tillstånd Religion bakom vapnet massmedia, 9/11 framstår som plågodag Därför, är jag inte så särskilt religiös av mig, inte på något plan Livet från den ljusa sidan. Efter regn så kommer solsken, efter solsken så kommer mörker Ur mörkret uppstår stjärnor, för att vilseleda folk i tron på under Hellre redogör orden än & genomför en nederbörd under solen Hellre ha huvudet ovanför molnen, än huvudet nedanför jorden Lär av misstagen istället för & undvika fel som en tävlingshäst Den mest misslyckade personen är den som har lärt sig mest Så varför? Soluppgången är det vackraste Fåglarna kvittrar, en ny dag gryr Det är det första jag tänker på när jag vaknar Varför.. ..Är det inte det sista jag tänker på När jag lägger mig?
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!
|