I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tänkte att vi skulle diskutera en WACK företeelse inom graffiti

Vår Hiphop - Graffiti

   

2010-07-15 18:09

Tänkte att vi skulle diskutera en WACK företeelse inom graffiti

Eftersom förra tråden blev låst, jaaaaaa jag vet det är ett graffitiforum så vi bör inte diskutera något som har med ämnet att göra, men jag gör ett försök ändå...

Först och främst vill jag påpeka att det bör skiljas mellan graffiti och traditionell konst även om vårt smutsiga uttryckssätt även kan kallas konst. För mig är Graff, Graff, inget annat, känns inte lönt att sätta stämplar på det. Man målar för att synas och göra det så bra osm möjligt (eller dom flesta gör det). aja...lås oss gå vidare

Varför måste så många writers som har piecat några år, eller kanske inte ens det försöka sig på att göra tavlor och sälja dom?

Såsom jag ser det är vår svenska scen redan en klubb för invärtes beundran och baitare som sedan får ryggdunkningar av åsnor som inte har nån koll på vem som gör vad, vem som kom på vad osv. Är det snyggt och tekniskt bra så är det FETT, spelar ingen roll om det är ett patetiskt jävla plagiat (o ja, jag är medveten om att graffen stundtals utvecklas genom det men ändå)

Nu till saken. Dessa människor (inga specifika nu alltså, så sätt inte hjärtat i halsgropen än du baitande, tavelmålande nörd) fortsätter sen sina karriärer (något dom aldrig var bra på) till att göra konst och kanske tom ställa ut på gallerier, Varför? Jag menar har folk inte självdistans nuförtiden? Ser dom inte att det krävs mer för att vara en konstnär än att köpa några posca, göra sin fula skiss på en tavla från Panduro hobby o sen sätta priset 1000kr på det, what the fuck dude???????

De mesta som görs ( o jag ser det i alla länder vart man än kommer) är ju en vanlig graff piece med posca, sen slänger du in några rinn, kanske gör lite prickar med olika färger (spray helst, du är ju en WRITER så du MiXxaR), kanske slänger in en bubbelbakgrund med lines o TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...HOUSTON WE HAVE AN ARTIST!!!!!!!!!!

Detta är inte en känga till någon specifik, mer mot företeelsen, men ni som känner er träffade ska fan göra det för ni är wacka jävlar, inget mer med det.

Sist men inte minst, respekt till alla som åtminstone försöker göra något eget av era stilar oavsett resultat. Alltid bättre att jobba hårt o sträva mot något än att sätta sig med senaste inne grejerna, rita av dom, sen ta sin uppövade sprayteknik o upprepa något som gjorts 1000ggr innan. JIPPIE!

O om du som graffiti målare tvunget ska ge dig på tavelgrejen så försök fan utveckla lite olika tekniker och tänka utanför ramen, bäst-före datumet på din rinniga t-up på duk gick ut för 20 år sedan, om inte tidigare.