I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klottrets nya offer ( Aftonbladet )

Vår Hiphop - Graffiti

2007-09-17 16:18

Klottrets nya offer ( Aftonbladet )

Länk

Låt bli privata stuff!

2007-09-17 16:48
mjo faktist:/

2007-09-17 16:53
Där blir man lite sne faktist, vem är det som är i farten?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-17 16:56
orka gnälla över lastbilar
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
Graffare

2007-09-17 17:00

soft actionbild!

http://metafourhiphop.com/

2007-09-17 17:14
Inte okej... Det är brist på respekt. Men mer färg till folket, fortsätt bomba/måla, men inte på folks hus och bilar.

2007-09-17 17:36

well, eftersom dom smäller upp övervakningskameror överallt och sattsar miljoner på övervakning så ändras spelreglerna... trist men sant.

2007-09-17 17:51
Typiskt göteborgare..
Blääää

2007-09-17 17:59
Tror knappast att det är erfarna writers som målar på bilar.. Sen är Aftonbladet kända för att överdriva allt och alla.. FUCK Aftonbladet..
Men tror endå att det kan stämma till en viss del,men då är det skitungar som tror att dom är gangsters bara för att dom skiter i allt, you aint shit.. hade någon målat på min bil hade jag bankat ut tänderna på dom

2007-09-17 18:36
Fan vilken keff artikel. Det står ju ingenting om hur mycket klotter mot privatägda hus och bilar har ökat eller under hur långt tid. Det kan lika gärna vara så att någon har klottrat ner tre bilar på tre dagar. Allt den där artikeln säger är att klotter existerar, det finns människor som klottrar på andra människors ägodelar och att det finns filmer på klottrande människor på aftonbladets favorit källa youtube. Och som en bonus får alla som har sovit under en sten dom senaste 20åren en liten faktaruta om vad en "Tag" är för något.

2007-09-17 18:53
Word, men ändå . Alla vet det förekommer, just dont do that.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-17 19:20

på bilden där f-ups för vilken film är de ifrån?

2007-09-17 19:20
'kör'

2007-09-17 19:32
inte konstigt att det händer och inte konstigt att folk börjar köra på nya ställen när en part ändrar spellreglerna brukar motpolen göra detsamma
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2007-09-17 19:33

Cist. Fan ja kunnde inte sagt de bättre själv föll ihop av skratt när jag läste de sista

"Och som en bonus får alla som har sovit under en sten dom senaste 20åren en liten faktaruta om vad en "Tag" är för något."

//NeiJM

2007-09-17 20:31
Säkert har nån uppsat politikkärring n¨ån brosorns mosters dotters kks systers styvpappas kusins brors gamla farbror fått en tag dragen på sin brevlåda.

Då måste dom gråta ut i Aftonhoran och sen brevlådan växt till "spritt överallt"

Visst låt bli privat egendom, men aftonbladet överdriver fan alltid.

2007-09-17 20:32
asså, det är så löjligt det där, varför ska man måla ner en kämpande Svenssons ägor för att denne sen ska lägga ner sin hårt inarbetade lön på att ta buffa? Vad är poängen?! Lägg ner det där fan! Som tjockt_stångad  sa: hade någon målat på min bil hade jag bankat ut tänderna på dom!
Punkass!

2007-09-17 20:43
Antar att alla som kör på lastbilar/vans kollar upp registreringsplåten för att se vem som äger bilen innan dom vågar klottra.

2007-09-17 21:45
kör runt stureplan, inte i förorten (danderyd räknas inte in). ganska simpelt.
fortsättning följer.

2007-09-17 21:56
filmen heter 1234 och finns på youtube

2007-09-17 22:06
Alla kladdar på lastbilar. Gillar även att de snackas om privatsaker, så är det klotter på spånkan.
Whores from the underground

2007-09-17 22:06
MEN FUCK ALLA ER SOM MÅLAR PÅ PERSONERS EGNA VERK JÄVLA IDIOTER ! MEN PUMPA PÅ LASTBILAR MEN GE FAN I HUS OCH ANNAT BLIR SÅ JÄVLA LACK ERA JÄVLA DUMMA FANSKAP ! allt för mig , peace

Graffare

2007-09-17 22:25
F-ups bilden är från filmen Wide Open, fast filmen släpptes aldrig..
http://metafourhiphop.com/

2007-09-17 22:34
asså keffa as man målar inte på hus gå på någon sleten jävla betong vägg istället jävla toys
atention hoes!

2007-09-17 22:38
SOFT med f-ups!

2007-09-17 22:52
Bomba överallt förutom på saker som är ägda av privat personer!
dope-3*dope-3*dope-3*dope-3 || Graffiti

2007-09-17 23:19
varför drabbas hela whoa-eliten av epelepsianfall?!

1. Spårvagnarna ägs INTE av staten.
(journalistik på toppnivå - tummen upp för aftonbladet)
Göteborgs STAD, äger spårvagnarna som Göteborgs Spårvägar kör på uppdrag av Västtrafik AB - (AKTIEBOLAG)
(vet du inte vad Aktiebolag betyder så fråga mamma eller google),
som i sin tur ägs av Västragötalands län.
(nej det är inte samma sak)

2. Vad gäller personbilar så är fenomenet extremt sällsynt och rätt sällan graffiti-relaterat.
(snarare alkohol och idioti)

3. Av de "Privatpersoner" som innehar (och har råd med) en egen lastbil har i 99% av fallen F-skatt.
(om du inte vet vad det är så fråga mamma)
Och en person som innehar en sådan är en företagare. Altså är i lagens och juridikens ögon inte "Anställd" och inte "privatperson". (Säg tack till mamma för att hon röstade på moderaterna)

4. Det bör nämnas att det förvisso har blivit en förändring, och lastbilar och pickups har blivit ett lovligt byte, men den utvecklingen förutspåddes av många när Västtragik höjde säkerhetsribban med bland annat övervakningskameror på samtliga spårvagnar och annat smått och gott.
(vilket förövrigt kostade skattebetalarna mycket mer än vad saneringenskostnaderna gör, och numera så betalas de av folk som är stolta innehavare av lastbilar och F-skattesedlar.
1-0 till Högerregeringet och skvallerpressen.

Väx upp, sluta läsa aftonbladet, ge fan i att rösta blått om du är 18 om 3 år.

2007-09-18 00:44
Bra sagt iblis. Antalet personer här som inser dessa triviala faktum är skrämmande lågt. Ingen idée å sitta å spela high and mighty å andra sidan.

Summasummarum har jag personligen inga problem med att slänga upp nått på t.ex. en DHL lastbil.
Att tagga ner "Leffes mejeri"-bil ute i en förort till jönköping är något jag å andra sidan kanske inte sympatisera helt med.

2007-09-18 01:01
sant. ledsen för den aroganta tonen.

Samtidigt så är just DHL och alla andra större företag extremt noga med sanering av sina fordon, så tyvärr så kommer flaket att skrubbas rent innan nästa skift.

Jag har en misstanke om några år så ser nog de flesta mindre lastbilar och pickuppar ut, som de sett/ser ut i resten av europa och usa - klotterplank på hjul.
DHL kommer att fortsätta skrubba rent sina flak oavsett vad.

Och leffe kommer att köra runt i en bil som som ser ut som att den står parkerad i Bronx, New York nattetid.

Sen så ser väl jag hellst att leffe får en skyst målning i färg och med  ett litet "yo leffes mejeri" i hörnet.

Leffe kommer säkert bli paff, och därefter stolt över att kriminella dricker hans mjölk och gör något fint av hans sedan tidigare nertagade bil.

2007-09-18 01:27
Enligt Göteborgspolisen är en typisk klottrare en ung kille som går i skolan, ofta med ordnade familjeförhållanden. De klottrar oftast på nattetid och i grupp.

Skitsnack, alla vet att klottrare är livsfarliga heroinister som blev misshandlade som barn.

2007-09-18 03:19
Skulle nån klottra på min privata bil skulle jag antingen bussa hunden på dom och låta han göra grov jobbet för att sedan dra en redig jävla beckham rakt i skallen på förövaren.. 
Eller så skulle jag utan att tveka ta ett järn rör och slå rakt över knäskålarna och sparka in tänderna...

Skulle jag däremot ha en balkong tex vid linjen och nån skulle kluddra på den så räcker de med spö... De väl inte hela världen om nån skulle göra de lixom..
WastheadZ

2007-09-18 06:28
dream_maker
okej? men helt seriöst. Om du driver ett litet företag som hushåller med 2 stycken äldre små, lastbilar(ej C kort), helt anonyma precis som alla andra små lastbilar över hela sverige: Ett vitt, smutsigt och dammigt flak.
Hade du verkligen blivit så sur om man utnyttjade den ytan till att måla på? Flaksidorna fyller ingen egentlig funktion för att bilen skall vara funktionell, och stör ingen egentligen.

I sådana fall om man skall vara moraltant så kan man lika gärna fortsätta med:
"Om nån gör en backjump på tåget jag sitter på och mitt fönster blir övermålat - ja då jävlar skall han ha spö!"

För det är ju helt klar jobbigare för almänheten med tågmålningar. Tänk på alla som kommer sent till jobbet, kan få sparken, alla som inte kan titta ut genom fönstrett och kanske redan lider ar klaustrofobi?

Vart jag vill komma är att vi lever i en jävligt ego värld och graffen är ingen undantag utan den mest egobaserade kulturen. Den grundar sig på överlevnad av individen och hans självmanna utnämnande av sig själv som övermänniska.
Graffitimålare anser sig stå över lag och ordning och ett demokratiskt system. Ett anarkistiskt tänkande går illa ihop med småborgarlivet.

Jag menar vill man göra något bra för almänheten så är nog inte graff det första man skall sysla med - hur du än vänder och vrider på det så skadar du nån någonstans iallafall.

2007-09-18 06:46
Villket jävla skämt, klart som fan det är i göteborg också, vad är det för fel på dom almäna tråkiga betong väggarna som står ståtliga i hela sverige?
Håll dig till det du har en aning om och håll sedan käften.

2007-09-18 09:04
Jävla massa hot om spö från tolvåringar, jag skulle vilja se er våga gå på någon som målat på er potentiella bil, när ni får skaffa körkort. Typ dream maker som springer ut med ett järnrör och kommer hem med ett krossat skallben.

2007-09-18 10:39
jag klådra er bil
-

2007-09-18 13:11
Jag målar barnvagnar och personbilar helst bentleys å sånt.. men gärna på barnen i barnvagnarna också

2007-09-18 13:26
Fortsätt bomba\måla men inte på privata hus det är ganska respektlöst :S

2007-09-18 13:32
iblis
okej? men helt seriöst. Om du driver ett litet företag som hushåller med 2 stycken äldre små, lastbilar(ej C kort), helt anonyma precis som alla andra små lastbilar över hela sverige: Ett vitt, smutsigt och dammigt flak.
Hade du verkligen blivit så sur om man utnyttjade den ytan till att måla på? Flaksidorna fyller ingen egentlig funktion för att bilen skall vara funktionell, och stör ingen egentligen.

Jag hade blivit kraftigt sne! Eventuella kunder till mitt lilla företag hade antagligen inte tagit mitt företag seriöst om mina fordon varit helt ner körda.
Ingen vidare bra reklam i vanliga Svenssons ögon.

2007-09-18 13:36
Vad räknar ni som "privatägda hus"? Villor enbart? Det verkar inte vara så många som bryr sig om privatägda hyreshus där saneringen ofta kostar hyresgästerna pengar i form utav en höjd hyra, en nerskärning på något annat osv.

2007-09-18 13:54
http://www.youtube.com/watch?v=lSdfLPlzYGc
guess what daddys bringing home 4 dinner nigga nuts n guts n slabs of humen meat mutherfucker.know eat

2007-09-18 13:55
Alltid kul när folk försöker komma fram till någon slags gyllene regel. Det är klotter vi talar om... lycka till.
Intressepenisen hårdnar!

2007-09-18 14:12
Iblis vad tror du att du är ? leker sån smart osv bomba sönder spårvagnar osv ! jo det är samma sak din .....

2007-09-18 14:24
men vafan det e ju fett fittit att nån svensson ska behöva få sin bil bombad,, men tub/spårvagnarna ska bombas

2007-09-18 16:20
Aftonbladet alltså vilken lallartidning. Vilken fullkomligt intetsägande artikel, bara för att liksom åter igen dra Graffiti ännu mer i smutsen och liksom utan fakta försöka ge sken av att det blivit värsta grejen o köra på privata hus och bilar. Det är befängt alltså. Kanske kan man dra kopplingen att bombingen drabbar privatpersoner därför att man bevakar t ex spårvagnar. Alltså ååh man blir ju sne på medier.

2007-09-18 17:00
När taggar skrivs på annans egendom utan att utgöra en signatur på en graffitimålning uppfattas de ofta som skadegörelse

Jasså, fan va nice.. så om jag gör en piece och signar så är det inte skadegörelse ?
www.myspace.com/o1kdubs

2007-09-18 17:11
iblis F12

jag fråga mamma men hon viste inte och jag får inte gå in på google för dom länkar porr...  :'(

2007-09-18 17:42
Förr klottrade man på det som ingen ägde, murar, skolor och spårvagnar, säger Anders Persson, chef för polisens klottergrupp.
!DiggaSertralin!

2007-09-18 17:48
haha

2007-09-18 18:40
Håller med, vill ni som drar på privata saker att graffitin ska dö ut? inse att om ni fortsätter kommer det vara så jävla många csg's å kameror å helvete så vi inte har någon stans å måla! Håll er till det gamla vanliga ! Peace
"...Renrasigt dalahäst med små stänk av inavel..."

2007-09-18 18:51
Det är väl just "det gamla vanliga" som lockat fram CSG m. fl.
Intressepenisen hårdnar!

2007-09-18 20:28
iblis

Nu var de ingen risig gammal företags bil de var frågan om utan min privata..

Men oavsätt om de skulle vart företags bilen eller min privat skulle jag bli jävligt sne de ser nog inte så bra ut för företaget om jag åker runt i en nerklottrad bil..

Men om vi säger att de okey att klottra på företagsbilar men inte privata... Hur fan ser man skillnad på en företags bil och en privat ägd?
Visst en företags bil har nästan alltid företagets namn på sidan
Men om jag ställer min cross buss full med sponsor deklar på sidan är de också en företags bil då eller?
Sen finns de en hel de företagl som inte har en enda dekal på sina bilar..

Jag ger iaf fan i kyrkor och privata saker, för mej är de en självklarhet!
WastheadZ