I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

är det värt de?

Vår Hiphop - Graffiti

2007-03-02 01:46

är det värt de?

Torskade i dag, målade godståg...polishundar, förhör och hela köret...har alltid tänk att det är  värt det.. men fan asså.. jag vet inte längre?..inte kul när farsan behöver plocka upp mej från polisstationen, vettefan vad skiten kommer kosta men de e inte det jag bryr mej om just nu. päronen är ledsna och det känns som det är mitt fel. detta va första gången ja torskade, vet inte om jag fortsätter eller inte.. hur kännde ni efter första gången ni torskade. fortsatte ni, eller tog ni ett upphåll.. vill bata ventilera mej lite.. Peace

2007-03-02 01:55
det är väl olika för alla, om man tycker att det är värt det eller inte...Vissa lever för graffiti och tycker självfallet att det är värt att torska några gånger för..Medans vissa tycker att det är förjävligt, och kanske tom. lägger ner med graffiti helt..Men en sak är nog gemensamt för alla, det är inte roligt att torska! Och som tur är så har jag kört så pass säkert att jag aldrig torskat! Shit, du sitter verkligen i ett tufft läge, och jag hoppas för all del att allt går bra och att dina päron förstår hur viktig graffitin kanske är för dig! LYCKA TILL NU!!
Vila i frid Daniel ! 091030

2007-03-02 02:05
min mamma har plockat upp mig från allt från polisbilar till gräsmattor osv. (fylla såklart) man känner sig som ett jävla as men det går över, i slutändan kommer dina föräldrar förmodligen att acceptera att du lever ditt liv och gör dina egna val, för i slutändan är det du själv som kommer att stå där och ta smällen...men jag förstår vad du menar, jag har ärligt talat alltid varit mer oroad för vad föräldrarna tycker än böter och andra straff. pengar är pengar, men min mamma är min mamma.

du är snart igång igen, och om du väljer att lägga av så var det ändå inget för dig...

2007-03-02 02:38
är man med i leken får man leken tåla ser jag det..
saaaru..

2007-03-02 02:58
första gången ja torska blev min morsa fett besviken .. men farsan lira lite när han va yngre så han fattar vad som e kul .. men han inte gillar inte att ja torskar .. men första gången ja torska tog ja ett uppehåll på 2 månader typ .. har ja för mej .. men sen fortsatte ja .. kommer nog aldrig att sluta .. ja säger bara att du borde fortsätta ! ja lever för graffen !

2007-03-02 03:02
finns ju andra sätt att utöva din konst än på godståg
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-03-02 09:39

undrar också om jag kommer ångra skiten när jag tillslut torskar. Men tänker att jag tänker inte torksa hårt två gånger.

Om jag torksar för en målning lr liknade så kör jag på. Men om det blir för massa skit så lägger jag av.

Vill inte förstöra hela mitt liv för något jag gjorde när jag var ung.

2007-03-02 10:06
på me blöjan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-02 10:06

det är sånt jävla föräldra dravel att man skulle förstöra hela sitt liv för att man torskar för skadegörelse, sen om man kommer ångra allt när man väl torskar så är det ju ingen ide man håller på.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-02 10:22
pampers har jag hört ska vara riktigt sköna att använda,klibbar inte när man skiter ner sig efter en torsk eller ett Jag,KLuTTone.
Seek And Destroy Motha Fuckas.

2007-03-02 11:13
tack för era reflektioner, har tänkt igenom det här nu. o fan, det här e ju vad jag gör, det är vem jag e..kommer nog ligga lågt ett tag... men de e klart man ska fortsätta måla. världen behöver ju färg fan, peace

2007-03-02 11:26
JaG LeVeR FöR GrAfFeN

- FiZzEcOwBoyF12
Fix & Trix AB

2007-03-02 11:34
Klarar du inte av det så sluta bara för fan.

2007-03-02 12:06
Jag har inte torskat på graff men lite annat. Det är alltid bull att torska, man förstör inte hela livet för man torskar. Det är speciellt nedbrytande om man torskar, får spö av snuten/väktaren och sen försöker de sätta dit en på våld mot tjänsteman.
Vet man konsekvenserna är det alltid lättare att torska för då har man iaf godtagit dem..
Man behöver inte ta en paus men man måste ha övervinna rädslan att torska igen. Sen funkar allt igen, innan det är de flesta nojjiga(iaf om man torskade första gången)

Men somsagt är man med i leken får man leken tåla.

Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2007-03-02 12:07

yep man, de e så de e...

2007-03-02 13:10
Jag torska för nån vecka sen, det var fett jobbigt med päronen and shit, var fett nojjig på böterna och så.... just då kände jag verkligen inte för att köra nånting alls, men nu är det tvärtom vill köra som fan nu :D

2007-03-02 13:18

Det enda som är värt med att torska är att det blir en bra historia.

Intressepenisen hårdnar!
Rappare

2007-03-02 13:19
Ta det lugnt, du kan måla men ligg lågt, när du är myndig så skit samma, morsan å farsan får inte reda på det!
Twee, Twee Yo mitt namn är Emil P, jag gillar att slåss så akta er!

2007-03-02 13:24

dan efter man torskat tycker man inte det är värt de... bara massa ångest. sen när du står mot väggen/tåget vad du nu kör så får man tbx feelingen..

de värsta med att torska är att allt tar sån jävla tid..man glömmer nästan bort skiten sen en dag så när minst anar så ligger pappret i brevlådan..

bie-atch

2007-03-02 14:32
bästa med polisen är att de rensar ut de som har hamnat snett. en torsk är ingenting.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2007-03-02 15:43
Jag har varit på 3 förhör och alltid klarat mig alla gånger men om jag hadde torskat så hadde jag lagt lågt ett tag sen hadde jag börjat igen

2007-03-02 15:53
det är inte ditt fel att dina föräldrar är ledsna, de var ju snutens fel som torskade dig :)

2007-03-02 16:00
  sprängd 

Daterat
 Idag 15:53det är inte ditt fel att dina föräldrar är ledsna, de var ju snutens fel som torskade dig :)

------------------------------------------

sant mannen

xuperS P13

Daterat
 Idag 15:09bara klippa till väktarn som plockar dig, dom e ju lurviga 19årigar

------------------------------------------

de va snutar o dom va 5 st typ...

--------

har tänkt igenom skiten och jag ska ligga lågt ett tag iaf.. försöka få tillbaka lite förtroende av dom.. men jag kommer inte sluta. det är det här jag gör och jag slutar inte för en torsk fan, peace

2007-03-02 17:00
kapten_kred 

hehe ne det var dumt skrivet av mig. Klart jag inte har!

2007-03-02 17:04

ingen räknar med att torska... men förr eller senare gör man det nästan alltid om man målar regelbundet..

2007-03-02 18:06

jag kände väll något liknande efter min första torsk men jag fortsatte och nu 20 torskar senare och ett antal betalningsanmärkningar känner jag att dom där 5 första torskarna skadade mig inget specielt faktist..  lite böter bara, men när man fortsätter att vara "återfallsförbrytare" så får man ju tyngre straff helatiden och nu tycker jag inte det är värt det längre faktist... 

http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg

2007-03-02 18:23
Om man får dessa funderingar redan vid första motgångarna kanske det är en signal att man egentligen vill hålla på med något annat.
Rappare

2007-03-02 18:29
de värsta med att torska är att allt tar sån jävla tid..man glömmer nästan bort skiten sen en dag så när minst anar så ligger pappret i brevlådan..

Exakt så.
Twee, Twee Yo mitt namn är Emil P, jag gillar att slåss så akta er!

2007-03-02 18:29
tror jag inte, ja brinner värkligen för graffen, och det är det jag vill göra.. reflekterade bara om hurvida det är värt mina försäldrars förtroende.. och jag har kommit fram till att en torsk ska inte få mej att sluta. peace

2007-03-02 18:44
sokratez

Bra val. Föräldrar är alltid föräldrar, du kanske mister deras förtroende för tillfället men massa år längre fram är de fortfarande dina föräldrar och kanske inser att de kan lita på dig trots att de kan lita på att du klottrar.

2007-03-02 19:19
Fan va mycket färskingar som böla ut i den här tråden...
Fucking Toys varför ens börja måla om ni tänker lägga av efter första torsken?!!?

2007-03-02 19:32
förlåt att ajg inte är nån xeno, jag målar för att jag tycker världen behöver fär och  för att det är grymmt kul, inte för att jag försöker vara gangster.

2007-03-02 19:35
B-Kid P16

Snatteri och vandalisering tror jag är lite skillnad på, företaget som inte vill anställa din kompis kanske tror att han ska sno från dem, vandalisering i tonåren förstår nog ganska många företag att det var en engångsföretelse (stavning?), även om det inte var det, och jag tror inte dem tror att man kommer börja måla utanför på parkeringen på sitt jobb..

peace!

2007-03-02 19:44
De främsta brottskategorierna som lägger krokben för en del arbetsplatser är stöld-, narkotika- och våldsbrott.

2007-03-02 20:13
ok, det känns riktigt. att ha målat om ett tåg när man var 16.. de känns inte som om de spelar någon roll när jag e vuxen o söker jobb..peace

2007-03-02 20:20
Tycker  du ska lägga av å göra mamma å pappa stolta så dom slipper skämmas, vet atyt mina flräldrasr tyckte det var pinsamt, man kan klara sig med att måla fames eller skissa !

2007-03-02 20:40

den va ganska precis 24 timmar sedan jagtorskade nu och mina försäldrar verkar ha glömt det, tror inte dom tyckte det var så alvarligt after all XD snackade me farsan, jag visade honnom bilder på grejjer ja gjort o så, han vill att jag ska måla laglig o ja sa ok, han e beräd o pröjjsa cans om jag lovar att inte måla olagligt fram tills dess att jag är 18 är.. drygt 1 år kvar.. jag sa att jag ska tänka på de.. kommer nog inte lägga av, kanske tar en paus tills ja e 18.. vi få se.. Peace

2007-03-02 21:48

fan va soft farsa.

Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-03-02 22:01
Hej.
Jag är ny när det gäller attityd.
Vad är det som gäller? Ska man vara hård eller tuff? Eller både och?
Jag rockar ett par svarta air max som jag har blekt med klorin.Fast de blev inte vita. Mera såhär grå. Som min vardag innan  jag sätter på eminems  senaste.  Han är dope  &  jag tror inte han e  batty som alla  säger folk e bara avundsjuka.
Pour some malt for my dead homies.

2007-03-02 22:10

fan va soft, farsan dampa sist jag blev fast..

2007-03-02 22:47
de e alltid värt de! men de e fett tungt första gången
Lever livet o levererar flowen lägligt!!

2007-03-02 23:09
nej

2007-03-03 03:09
dont do the crime if you cant take the time ..vanligt ordspråk

2007-03-03 10:36

hiko-1 du är 14år.. inget händer om du torskar... du är ju inte ens byxmyndig förfan hahaha

http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
Redaktionen

2007-03-03 12:13
SUCK IT UP!!!

HELVETE - kan inte folk låta bli att skriva av sig ens i graffforumet?
namaste

2007-03-03 18:59
skitsamma, hur länge tror du att dina föräldrar e sura?   blir dom så jävla besvikna så har du antagligen varit mammas pojke alltför länge, dags o va lite rebell
Jag fiser THC !

2007-03-03 18:59
böterna e jufan så mycket värre än dina föräldrar..
Jag fiser THC !

2007-03-04 00:54
va på sjukhuset nyss o snackade me polarn ja torskade me, vi kommer båda att fortsätta men ligga lågt ett tag nu, de största problemet nu är att hitta på en ny tag ;)  (driver)

http://www2.unt.se/avd/1,,MC=77-AV_ID=587167,00.html

man e ju känndis ju

2007-03-04 04:05
Det var inte så länge sen det var ett forum om TORSK!
Och där sas det hela tiden '' neka allt''
Jag känner att jag vill säga det nu men va fan det känns fel
för du åkte antagligen fast på bargärning..?
men spelar ingen roll så länge dom inte har bra bevis.
Jag klarade mig och jag hade ångest när jag drog till highlights och skulle köpa cans två dar efter förhöret.
Jag neka allt och det blev ingenting:D glad för det:P
nej fortsätt med gatukonst. :) jag lever för konsten och kommer alltid göra det skiter i om jag torskar så mycket så jag inte får jobb TÄNKER ALLTID GÖRA GATUKONST sviker aldrig mitt crew:) puss eller vi äsger ju peace ;) LYCKA TILL HANDEN PÅ HJÄRTAT MAAAN
Den som sa att kunskap var lätt att bära, har aldrig bärt 50st lexikon!!!

2007-03-04 04:15
varför håll käften? va fan gör det själv som inte kommer med något nyttigt. IDIOT

2007-03-04 04:22
hum okej då man orka tjaffsa... så du får väl vara tyst då:)