I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

speciell stil för graffiti?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-10-30 18:19
Nu sysslar inte jag med grafitti så jag vet inte så mycket om denna knappt existerande subkultur. Men iom att grafitti som subkultur håller på att urvattnas kommer antagligen emos, popare och annat konstintresserat drägg att börja måla så småningom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-30 19:12
så hiphopare är också konstintresserat drägg?.
nassar/rassar det är drägg!.

ni vet vad man säger virke kostar pengar det är inte så att det växer på träd.
Lyricist

2006-10-30 21:45
-Dman-
jag tyckte att det var som mest trendigt mellan -99 och -02! Nu tycker jag aldrig att man ser nya pieces, tags eller nya förmågor som verkligen lever för kulturen..
------------
d beror på att det är andra typ av folk som inte vågar göra ett shit.. .de sitter framför datorerna istället... på vandalsquad o sånt skit.. annars skisar dom väl mest antar ja.. d e d här ja snackar om modegraff osv... modefikusar som "målar graffiti" elelr "bombar" för att d e inne..

2006-10-30 21:48
Graffiti är frihet, man gör som man vill. Det är de som är det fina i det. Plus att jag tycker att hiphop är så mycket mer än en klädstil. Det är liksom, en bagatell i hela alltihopa.
Lyricist

2006-10-30 21:56
bagatell?? vadå haru nåt emot den klädstilen eller?? den ärju illafall fan så mycket mer orginell i samband med graffen än vad tajtiskläder e

2006-10-30 22:00
coindrop: hahahaha
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-10-30 22:00
grey från san fransisco ser iaf ut som en riktig emo-nörd. men han är en grym jävel i vilket fall som helst. hörde det ryktas om att twist har en emo-frilla han också.

och nej, man måste fan inte vara hiphopare för att måla graffiti. absurt att tro det.

2006-10-30 22:08
4-Ce, jag vet inte om du är lite störd, eller om du skojar. Jag menade på att kläderna är inte det viktigaste i hiphopen. Att, de är en liten grej i hela hiphopen.

2006-10-30 22:33
Personligen anser jag inte alls att graff och hiphop har något med varandra att göra.
(här tänkte jag göra någon smart liknelse, men kom inte på någon. men låssas som att det står någe bra här.)
w0rd up!

2006-10-31 01:39
Pumpa G-unit i dina speakers och din färg muteras till färg som är nästan obuffbar.

Jag klär mig i vafan jag vill, skönt eller snyggt, same shit diffrent name man.

2006-10-31 09:01
jag har riktigt ont i min tå.

Ni verkar ju tro att det är en fråga han säger att han vill höra åsikter. Inte att ni ska svara på hans oexisterande fråga!.

2006-10-31 20:20
vafan kolla rilo. kör ju fan kostym i area 08. du kan fan klä dig i kjol och måla om du villl. klädes stilen har ju inget me graffen å göra...

2006-11-01 16:11
hattmakaren

Nej, konstintresserasde hiphopare är inte drägg. Jag var lite smått ironsik mot popare och emos men det kanske inte framgick...  
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-01 16:32
Själv e man gö Fett kääääshualllll men målar ändå!
413

2006-11-01 16:36
men snälla graffiti målare är graffiti målare.. hur dom är,klär sig lr vad ni nu tjafsar om har ingen betydelse. graffiti är graffiti visst från början så vad det för att få respekt och att visa upp sig bland dom mörka betonghusen oldschool,hiphop men nu målar dom som vill och dom ser ut som dom vill..
det är bra, seriösa pojkar nu// idrottslärarn

2006-11-01 19:50
Graffiti är hip hop även den individuella målaren ofta inte är det..

2006-11-01 19:50
...även (om) den...

2006-11-01 19:51
...eller "inte ser sej som hip hopare".

2006-11-01 19:55
mhm.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2006-11-01 21:49
själv tycker jag inte att man måste klä sig i hängiga byxor , keps på sne och en tröja i xl när man igentligen har S bara för att bli kallad graffare , Alla kan va graffitimålare ..
4:20 KANRK

2006-11-02 21:40
4-Ce P2 om du nu tycker att man borde gå ut å måla istället så varför skriver du här?? gå ut å gör något nytt då! vill se något nytt händer inte så mycke nu :)

2006-11-03 07:10

caes

Tur att din bratiga look räddar dig från polis och annat läskigt.

k1337oris

2006-11-03 08:41
Jag är nog mer åt casual stilen än mot hiphip-hängibrallorna stilen. jag har alldrig gilar häng och rappstil över huvudtaget , men graffiti fastnade jag däremot för direkt!
yo hiphop r'n'b

2006-11-03 09:03
Tråkigt att folk FORTFARANDE uppför sej som att hip hop handlar om rap & stora kläder.. graffitimålare till och med. Skevt.

2006-11-03 15:34
tycker dom flesta ser ut som knarkare
your crew run run run, your crew run run.

2006-11-03 20:54
haha lyssnar på gansta rap,och klär mig mode..
och tjänar bra med cash,,och jag målar..hahaha
spela rolll  vad man är så länge man diggar och har hjärta för graff peace!

2006-11-04 21:40
Håller med rastha, man ska väll ha på sig kläder så man kan springa,klättra,hoppa?? men du menar väll säkert till vardags??
min polare var ute och filmade när han hade kostym, såg jävligt roligt ut!

2006-11-21 16:54
zink-666 

att du inte skäms? äre du som är F.ups jo isf har du ju blivigt något sämre. idiot du är ett riktigt F-uP

2006-11-22 10:28
om graffitin inte är hiphop relaterat så fattar jag ju bara inte varför forumet ligger på whoa (hiphop comunityn) under HIP HOP länken.

2006-11-22 10:44
graffitin handlar om hiphopen man gör det för hiphopen inte för punk?

2006-11-22 10:51
EH NEJ. Man gör det för sig själv och/eller sina vänner et cetera, du gör ingenting för en musikstil.

2006-11-22 10:59
Wu-tang brallor e ett måste, fråga alla snorungar här på whoa!
FLEK!

2006-11-22 11:08
Själv är jag en 25:årig man som klär ut mig till kvinna varje gång jag piecar. Polisen går alltid förbi och kollar snätt på mig men dom fattar ju inte att de vart jag som målat där nyss. De hjälper också om man flörtar lite me dom också när dom går förbi, då går dom snabbt som satan därifrån.l
Rastaman vibrations, yeah!

2006-11-22 12:22
min polare har tiger o DG bälte o lacsote skor m.m och han e tung writer.
Not all drugs are good. Some... are great!

2006-11-22 12:54
"graffitin handlar om hiphopen man gör det för hiphopen inte för punk?"

fsho dawg, do itz for tEh hipphapp yo!

2006-11-22 13:45

ta don mörsta kläderna du får syn på ... även om dom ligger under sängen !
spela roll vad man har på sig ?

hata mig inte bara för att jag duschar naken

2006-11-22 14:15
Jag målar, går med gällivarehäng, truckerkeps och lyssnar på skatepunk..

2006-11-23 10:13
kanske ni skulle ta och definera vad Hiphop är?

är det en livstil?
är det en fluga/mode etc
eller är det som jag ser det en känsla?
I aint lookin for no beefs
just lookin, lookin for some of those
seven leaved leafs!

2006-11-23 15:45
Limelight P21:
word!
ANDALE

2006-11-23 20:27
Har man tillräckligt med vett i skallen går man inte runt med JL kläder.. har man tillräckligt med vett i skallen kan man också kalla sig graffitimålare.

Mitt val är iofs att hålla det "äkta".
Sen skiter jag fullständigt i om folk ser att jag målar eller inte, jag är graffitimålare och står för det. Idag spelar det ingen roll hur du ser ut, csg spöar alla. Har iofs svårt att se framför mej nån i en JL tröja backjumpa tuben.. Menmen, smaken är som baken.
fuck all you haters!

2006-11-24 08:01
Vafan snacket om JL och lacoste snubben som backjumpar tuben finns ju redan iofs...

2006-11-24 09:14

Om man kollar på Stylewars och kikar på diverse 70tal målares hemsidor,intervjuer med 70tals målare och dylikt så berättar dom flesta att hip hopen knappt fanns när graffen kom till, många som målade tidigt 70tal lyssnade på Hårdrock.
Sen finns det hur många målare från vilken musikkategori som helst som ägnat sej till att måla graff, så nej hip hopen har inte rätt att kalla graffen för ett element.
På 90 talet i Stockholm var väldigt många som målade Ravare och gick på technofester, inte går dom runt och påstår att graffen tillhör technokulturen.Visst har graffen funnits länge bland hip hopare, men dom flesta av dom "första" målarna lyssnade som sagt på hårdrock.
Och klädstil har INGET med graff att göra...jag vet inte hur många märkeskläder jag pajat med Meto och Carlofon.
Jag personligen tycker att Graffen är en egen kultur, liksom det finns massa andra kulturer.Där Hip Hop är en,Rave är en, Hårdrock är en kultur.

2006-11-24 15:11
så det du vill komma fram till är att det inte spelar någon roll.
som de flesta klarat av och göra utan diverse texter om back in the days..
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2006-11-24 16:08
monkeywriter 

Historia hör till dina egna frågor.Det har inget med "back in the days" att göra, utan det var bara ett mer ingående svar på dina egna frågor.
Men men vad kan man kräva av internet egentligen, än att få spydiga svar.

2006-11-24 16:56
haskone P76

Min erfarenhet är att folk håller på och målar\bombar av olika anledningar finns ingen rak linje på hur det ska vara.Så det var ungefär så som du beskrev som jag menade.Plus historiebiten.

2006-11-24 18:07
 no_end P32
det där var absolut inget spydigt svar för det första så tycker jag personligen att den här tråden är tilräckligt död för att fortsätta på. För det andra så är det lite svårt att ändra tonart genom skrivande så om du uppfattar mitt svar spydigt har du bara dig själv att skylla. och för de tredje så var det ju inte internet som svarade utan det var jag, men vad mer kan man kräva av mig än att få riktigt riktigt långa onödiga och spydiga svar?

2006-11-24 18:52

hehe det är roligt att alla kids under typ 17 värkar tycka det är ovanligt med målare som har andra stilar än hiphop/skate, känner nästan ingen med sådan stil, och tur är väl det

2006-11-24 19:04
visste inte att det var någon som trodde det.

2006-11-25 07:11

monkeywriter 

Ok, tråden var död enligt dej.
Jag bidrog med seriösa inlägg...något som är ganska ovanligt här på whoa.Du tycker mina inlägg var värdelösa och säger att tråden är död.Sen kort efter mina inlägg som handlar om dina frågor, skriver du två meningslösa inlägg som inte har ett dugg med dina egna frågor att göra, utan du klagar på att jag skriver i "din" tråd.Tycker inte du att det är ganska meningslöst och tråddödande när du själv inte bidrar särskillt till något innehåll kort efter mina inlägg?Varför skapa en tråd om man inte vill ha disktution om trådens ämne?

2006-11-25 07:29
Sen var det du som bad om folks åsikter.

"NU vill jag höra era åsikter om graffiti och stilar."