speciell stil för graffiti?
NU vill jag höra era åsikter om graffiti och stilar. Tycker tex du att man kan lyssna på EMO och vara graffare? Eller se ut som en JL unge och vara målare? Är det så att man måste vara hiphopare för att vara inom graffitin. Personligen tycker jag inte tt det spelar sådan stor roll, men visst skulle det se ganska kul ut om en med tigerbälte, lacosteskor, lee jeans, jl tröja och en massa hårspray drar en panel.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
spelar ingen roll vafan
Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!
Vem som helt kan ju kalla sig graffitimålare idag^^, räcker ju att man äger några spreyburkar och gjort 3 målningar bakom ett hus så verkar ju många tro att dom är graffitimålare. Så på din fråga om ett Emo barn kan vara graffare så vist? Fast sen kan vi ju vända på det..Ofta en Graffare skulle va ett emo *host* kräck..Förlåt...
Spelar ingen roll hur man ser ut. Man får väl se ut som man vill :)
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
Exakt så ser ja ut ju... som du beskrev där på slutet
Va fan är emo för någe? :D
drägel som går omkring på stan och ser ut som kom å hjälp mej, en enklare förklaring: Alla svartklädda som driver omkring i stora flockar och tycker synd om sig själva på stan..
Hehe kolla hur CASH går klädd i ff2.. Fick mig ett gott skratt faktist, jag vet ju inte om det var någon slags förklädnad..men men..roligt iallfall.. (:
mobbat_barn P61 haha om du ser ut så och målar så haru ju ett passande namn :) nej jag skojjar bara tyckte det var kul och se hur folk reagerade på en sådan fråga.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
vara hiphop för att få måla? graffiti var ju inte ens accepterat som ett "element" till att börja med för att så många olika grupper gjorde det. graffiti har inget att göra med hiphop.
Det utmärkande draget för graffitimålare är att de målar graffiti, utgår man från det så spelar resten inte så stor roll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
whatone Sen när blev hip hop bara tre element? Men man måste inte lyssna på hip hop för att graffa, man kan lyssna på vad man vill. Själv lyssnar jag helst på techno/trance och alla andra EDM stilar, men jag gillar även all annan musik, men lyssnar mest på det.
som sagt, så var det inte ett accepterat element till att börja med. sen kan ni hiphoppare adoptera "fashion" som ert fjärde om det nu tvunget ska vara fyra. har ni aldrig sett stylewars alt läst lite? graffiti och hiphop har för mig ingen koppling alls.
graffiti och hiphop är inte i närheten av samma sak man kan ju tycka det eär kul o snyggt att måla även om man e punkare lr va fan som helst sj är ja väll en blandning av allting ja lyssnar på hiphop ja lyssnar på punk o rock ibland,ja lyssnar på reggeaton ja lyssnar på vad jag vill,ser ut som jag vill, ja gillar endå att måla för det.
hiphop, kultur? tillåt mig att gapskratta åt dig.
akelspektakel: jag är (typ) emo, och jag målar:D
Lyricist
2006-10-29 18:27
skit samma ba man vet att graffen härstammar ifrån hiphopen.. menmen hiphopen i sverige eju död.. och börjar bli fett mode och graffitin har blivit fett kommersiell...ya fö d verkar ju typ va mode att graffa nu.. haha fan patetiskt.. d finns säkert en del östermalmare som springer runt i tajta bög snobbkläder med new era keps och "målar graffiti" och som antagligen rappar på kuppen.. haha sheeat fyfann... va har hänt me den riktiga hiphopen.. och graffitin är för mej illafall = hiphop
Har läst lite i denna tråd... En diskussionfråga: NÄR tycker ni att man kan kalla sig graffitimålare? Peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Metal kulturen består igentligen bara av musiken metal i alla fetioarton former och olika hårdheter. Hiphop är en hel del mer än hiphop musik, antingen rappar du, skejtar, målar graffiti eller typ röker på (haha) så ser jag på det ungefär.
08.5
som sagt, så var det inte ett accepterat element till att börja med. sen kan ni hiphoppare adoptera "fashion" som ert fjärde om det nu tvunget ska vara fyra. Spelar roll om det inte var ett accepterat element från början? På något sett har ju graffitin blivit det hursomhelst..
SiC Hahaha sen när blev skate en del av hiphopen? Hiphop fyra element är Emce, dj, brakedance och slutligen graffiti. Sen hur mkt graffitin hänger ihop med hiphopen i dagens samhälle tåls ju att diskuteras.
4C-e Hönan, ägget. Hur kan A härstamma från B när A fanns före B?
Disturbed P60 Jag har i alla fall alltid tyckt att dom där sakerna hänger ihop med varann. Men men, alla har vi olika syn på saker och ting
08.5
SiC Det handlar inte om folks syn på saker och ting när vissa saker är utalade och inte ger rum för egen tolkning. Skate en gren inom extremsportskulturen och hur som helst inget med hiphopen att göra även om någon enskild skatare kankse skulle lyssna på hiphop, rappa, dj:a osv.
Innan jag målade graf var jag klädd som den typiska hip-hoparen. Men började klä mig finare för att underlätta rackingen. Sen blev mister niceguy stilen helt naturlig för mig. Jag undrar varför så många skriver i trådarna om att graf har blivit så vanligt, jag tyckte att det var som mest trendigt mellan -99 och -02! Nu tycker jag aldrig att man ser nya pieces, tags eller nya förmågor som verkligen lever för kulturen..
Busögat
man måste inte ha nån speciell stil eller lyssna på nån pseciell musik eller nått nej! de är tex bara skönt att lägga in en cornelius låt mitt bland all hiphop och allt annat som kanske de flesta förknippar med graffiti.. får en helt annan syn och känsla på musik när man står där i sin ensamhet och lägger nått.. testa de!
Onödig tråd, man får väl se ut och klä sig precis som man sjäv känner! Snälla...
om man tänker smart så ska man ju se ut som någon märkes unge som bara har dyra kläder på sig... liksom vem skulle mistänka en snobb som blir rädd för pinnar?? fast själv föredrar jag klder som jag tycker e sköna... spelar ingen roll om man graffar eller ej jag tar det jag vill ha...
Man behöver ju inte ens klä sig "hiphop" fastän man lyssnar på det, så varför måste man lyssna på hiphop för att måla?
Med tanke på att graffen kom från just hiphopen:en under 70-talet (rätta mig om jag har fel) så borde ju dem hänga ihop. Men precis som alla andra ungdomskultuerer så har ju graffen ändrat sig en del, och idag handlar det väll mest om att man vill bli sedd (?) , vilket många ungdomar har behov av i dagenssamhälle. Jah guide
biffko to di world
du har fel. läs längre upp i tråden. orkar du inte det så skrev jag ungefär; graffitin var inte ett accepterat "element" till en början för så många andra grupper utövade det.
men den härstammar väll ändå från hiphop kulten? det är i varje fall så jag har uppfattat det. Jag säger inte att dem hänger ihop, men jag påstår att graffen var en konstart som uppkom i hooden i USA utav HipHopare. Jag kan dock ej säga att det är så till 100% så du för gärna rätta mig om jag har fel. Jah Guide
biffko to di world
Hur kan den härstamma från något som inte fanns när det begav sig? Folk slaskade insidor på New Yorks tub redan 1970 och hiphopen kom inte till förrens 1974. Du är ingen vidare guide.
tyckert man kan citera feven hiphop är ej klläderna som man bär pom pom
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
du nästan propagerar för hiphop men avslutar med "jah guide". men tack för mig, jag har sagt det jag ville ha sagt.
För att kunna spela fotboll bör du ha den rätta utrustningen för att kunna prestera så bra som möjligt, fotbollsskor är t.e.x en bra grej. Detsamma gäller för graff, ett par bra handskar så att du inte får färg direkt på fingrarna är en toppen-grej om man skulle råka i trångmål med lagens väktare.
Ride 13"s y que?
såg 2 kids i borås för ett tag sedan, emo och riktigt tajta svarta jeans o långt hår och såndära trashig väska de hade... och skateboardar. salig blandning :7 själv lyssnar jag på progressiv trance o en del sv hiphop, och är säkert lite "JL":ig av mig fast med slag av skejt.
parski P0 Haha Ok. hans tag e väl JL4evr. nej nu ska jag ta mig en kopp te goddagens.
That you have chozen to do graff is cool enough. Welcome to the hip hop game. We do hope to see some def stuff, since you are what you are. Be yourself and do your thang your way. If you like trains, fine. Do many and get fame among other graff writers. If you like walls, Well take your time and get dope and produce some cool stuff. sylvester
lyssnar mest på opera och går klädd i 1700- tals kläder men det stoppar inte mig!
UFFLINE, TUFFLINE UPPGIVARSAMHÄLLE
spelar stor roll va man har på sig då.man kanske har d dåligt ställe å råkade köpa en JL på nån outlet butik för 200,man kanske inte vill ha den tröja man gilalr mest när man målar ?e väl va som producerars som e huvudsaken
graffitin är uppdelad i två element. Tåg rullande drum n base narkomaner och vägg sniffande reggae narkomaner. Hiphop är såååå 1990..
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
monkywriter.... de e ju manga som gor!!
Lever livet o levererar flowen lägligt!!
jag har en pappa som är sjuuukt tät, jag händger endast på stureplan, its all good baby baby.
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD
äh, originalitet är positivt om det inte är negativ originalitet (typ göra folk illa och så)
yoo
Kalasbrallorna är väl det trevligaste jag kan tänka mig,med ett par hängslen och en northface jacka. youre good to go.
ni vet vad man säger virke kostar pengar det är inte så att det växer på träd.
har man inte Mobb Deep i lurarna så funkar inte flowen så bra..