I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

mail som jag skickade till kulturministern.

Vår Hiphop - Graffiti

   

2006-10-28 00:55

mail som jag skickade till kulturministern.

är detta för grovt?

Detta gäller ärenden som "klotter och graffiti".   Ursäkta utrycket. men hur i helvete tänker ni gott folk? ta BORT lagliga väggar? stoppa burkförsäljning? Hur kan ens Lena Adelsohn Liljeroth våga kalla sig för kultur minister? Vad vet hon om graffiti över huvud taget? Är hon själv målare kanske? Hon kanske är medveten om att graffiti på flera ställen i både Sverige och i utlandet är klassad som en högt uppsatt konstform? Ska man inte respektera detta?   Stoppa burkförsäljning är bland det dummaste ni kan göra, det har ingenting med hur gammal man är att göra. Det handlar om intresse. Om man inte får lov att köpa bra burkar som enbart finns i sthlm och gbg så tror jag faktiskt att fler och fler kommer att gå in på fler och fler butiker och försöka köpa burkar. Detta är inte en lösning. detta är ett beteende som tyder på okunskap.  Ni "underbart bra moderater" tror att ni kommer lösa hela "sammhälls problemet". Så är inte läget Lena Adelsohn Liljeroth.   Och varför ska man TA BORT(!) lagliga väggar. Är Lena Adelsohn Liljeroth medveten om att "klottret" i Göteborg har minskad med nästan 50% sedan de satte upp väggarna på "röda sten" och "mölndal"? Ska man inte respektera folks intressen? Ska man förbjuda Hockey och Fotboll medans man ändå håller på kanske? det kanske är lika bra? fotboll och hockey drar ju till sig folk som vill bråka, Ska vi lägga ner alla hockey och fotbolls arenor kanske? är det ett bra förslag?   Och för "klottrarna" eller ska jag säga "valdaliserings patruller" så finns det inget som helst hopp kanske? vi kanske är en "utstött grupp som söker bekräftelse genom skadegörelse" som moderaterna så fint har utryckt sig förut. Jag känner målare som både civilingengörer och högt uppsatta it-tekniker. Men de kanske är dumma? vad vet jag? Ni moderater blev enbart framröstade i valet iår pågrund av att vi vill se om ni ändrar allt som ni säger på, att vi helt enkelt ska få förstå det vi redan visste, nämligen att ni är en okunnig grupp mytomaner.   Lena Adelsohn Liljeroth, vart ligger du egentligen på kultur sidan? Jag personligen har varit runt till ett flertal gallerior och frågat dem hur de ställer sig till graffiti. och jag kan säga till dig Lena Adelsohn Liljeroth, att det är ingen som har sagt någonting annat än att det är riktig konst. men vad vet dom? De kanske är okunniga på sitt område?   Lena Adelsohn Liljeroth, när ska ni ministrar börja inse? Graffiti och klotter kommer inte att stoppas, så länge det finns liv kommer det alltid finnas folk som målar. så du anser helt enkelt att en "konstnär" som målar 3 blåa streck och en rund röd ring på en tavla är en större konstnär än en som går ut oavsett väder och vind och målar en grå tunnel med vackra färger? Jag vill inte påstå att jag anser att allt är fint, det vill jag verkligen inte, men jag vill främja de som har ett brinnande intresse för denna konstform. Jag anser att "tags" är klotter, och målningar är mer än bara graffiti, det är konst. en stor färggrann 3D målning med en gubbe på sidan kan inte klassas som någonting annat än konst. det må

keep up the good work mafacka!