I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur Kommer graffitin klara sig om Moderaterna vinner?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-09-18 12:55
Jag läste någonstans att "brotten" var en av reinfeldts tre topprioriteringar, och man kan väl gissa att graffiti ingår i den gruppen, speciellt när klottret slår mot de ägare som M utformar sin politik efter.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-09-18 13:00
som håll_käften sa: Fuck the System. Graffiti can´t be stopped.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-18 13:38
hehe dom kommer nog klanta sig som sist dom kom till makten dom lyckades förstöra allt soccarna byggt upp på 3 år så det blev infation och skit sen fick dom avgå :)

2006-09-18 14:09
Färgblind var inte ens född sist M hade makten.

2006-09-18 14:56
Graffiti CAN be stoped.

Så länge problemet blir stort nog, och prioriteringen tillräckligt högt upp, så kan det bli stoppat.

Man ja visst, ni som sitter och skissar massa på papper eller springer runt och klottarar me pennor och likandne för att sedan kalla er graffare. Ni kanske tycker att det är graff, och ja visst, om det e sånnt ni kallar graff så, nej då kan man inte stoppa det.

Men riktig graff kan stoppas, till den största delen iaf, så länge dom som vill stoppa det e berädda att satsa en hel del så.

Därför är den otroligt puckade ideen om att köra på mer och hårdare, verkligen ingen bra ide.
Det enda det skulle tillföra e massa fula äckliga kladdiga väggar och vääääldigt mycket mer motstånd, och troligen tillslut om det körs på för mycket, ett stopp för riktig graff.(kanske inte totalt tvärstopp, men åtminstonde otroligt uppfuckad scen som e 1000 gånger väre än dagens sthlm, eller värre än helsingfors scen)

2006-09-18 15:51
Förändring lär det bli, hur förändringen blir är ju bara vänta och se....
Jag tror dock inte att det går att stoppa fenomenent graffiti, det har levt kvar genom olika stadsskick runt om i världen hur länge som helst. Länder där dom har betydligt mycket högre straff än här i Sverige.
Så det är helt enkelt bara att vänta och se hur det blir... höra vad dom säger... Dessvärre är en stor fråga för M att lösa brott, och antagligen kommer dom se till att det läggs mer rersurser till det. Förhoppningsvis är väl graffitin ett lågprioriterat brott, MEN eftersom att det är ett brott som slår mot ekonomin så lär det väl inte vara det....
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.

2006-09-18 16:43
bomba moderaternas hus
”jag vet inte om han är cp ser inte men tror det”

2006-09-18 16:51
Måla på som fan! visa dom jävla moderatsvinerna vilka det är som bestämmer!

Nu ska ja ut å lira station! puss hej

*gone*
Live Hard, Die Young

2006-09-18 17:29
kort o gott, 9 av tio förlorar på högern. 9 av tio gillar förmodligen inte högern.
yoo

2006-09-18 17:35
Nej det kommer ju självfallet försvinna totalt och alla som håller på med det kommer bli griniga poppare pga deras enorma brist på artistiskt skapande.
Ner med hiphopen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-18 17:44
det kommer inte försvinna men scenen kanske flyttas till lagliga väggar & fames :)?

2006-09-18 18:12
graffiti kommer inte att dö så länge det finns graffare!!!
så om M inte vill att det ska finnas graffare så ska vi bara graffa mer så dem förstår att vi inte kommer att försvina för att drem rika assen ska kunna bli rikare !!!!

MAKT ÅT GRAFFARNA!!!

2006-09-18 18:36
Jag tror iaf att det inte kommer hända so mkt ! Och om M tar bort alla lagliga väggar så är det bara att köra järnet ! :D

2006-09-18 18:43
en fem hudnring mer i lönen iaf, verkar ju sjukt värt med tanke på alla bidrag man får haha, idioter som röster på dem.

2006-09-18 18:57
commuterlennart P1

vad man måste tänka på är att dessa pengar måste komma från någonstans också.. alltså t ex från dennes plånbok som behöver gå till tandläkaren eller så..

gissa hur mkt som blir kvar i månaden i snitt?!

jag är fullständigt övertygad om att det blir minus i plånkan. som alla vet så gör ju högerpolitik de rika ännu rikare o de fattiga ännu fattigare........

bajs på parlamentet :/

2006-09-18 18:58
lär bli mer kameror, mer väktare o polisresurser, inga lagliga väggar, eventuella utställningar kommer stängas, som skett tidigare...........

2006-09-18 20:32
kör bara på som fan så kommer dom att märka hur mkt dom igentligen behöver dom lagliga väggarna

2006-09-19 00:16
hur den klarar sig? målar mer nu när de vunnit!

2006-09-19 01:36
hjälp dags att sluta måla.
cry me a river!
--> thcrew

2006-09-19 12:45

Undrar hur många som klagar verkligen målar?

HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-09-19 13:19
SLAXMÅL! SLAXMÅL! SLAXMÅL! SLAXMÅL! UPP TILL KAMP! UPP TILL KAMP!
Den Svenske Fanclub

2006-09-19 13:44
FUCK THE SYSTEM! BOMB THE SYSTEM!
C.R.E.A.M.

2006-09-19 15:31

moderaterna suger crew
mer en jag som vill va me?
haha

2006-09-19 16:42
Tycker denna tråd borde varit namnlagd.

Hur kommer Sverige klara sig om moderaterna vinner

"vilket dom nu gjorde"

Detta borde väl ge en bra bild på hur det kommer bli.

http://www.beyan.net/images/gallery/9eapx1chs.jpg

2006-09-19 17:25

2006-09-19 21:10

nelsy p15
då tkr ja att vi gör det samma

2006-09-19 22:10
 colours 

Skicka meddelande
  Gästbok

Daterat
 Igår 14:56Graffiti CAN be stoped.

Så länge problemet blir stort nog, och prioriteringen tillräckligt högt upp, så kan det bli stoppat.

Man ja visst, ni som sitter och skissar massa på papper eller springer runt och klottarar me pennor och likandne för att sedan kalla er graffare. Ni kanske tycker att det är graff, och ja visst, om det e sånnt ni kallar graff så, nej då kan man inte stoppa det.

Men riktig graff kan stoppas, till den största delen iaf, så länge dom som vill stoppa det e berädda att satsa en hel del så.

Därför är den otroligt puckade ideen om att köra på mer och hårdare, verkligen ingen bra ide.
Det enda det skulle tillföra e massa fula äckliga kladdiga väggar och vääääldigt mycket mer motstånd, och troligen tillslut om det körs på för mycket, ett stopp för riktig graff.(kanske inte totalt tvärstopp, men åtminstonde otroligt uppfuckad scen som e 1000 gånger väre än dagens sthlm, eller värre än helsingfors scen)

haha colours har ingen stolthet och han e mes. OM DU VILL VA MÅLA O VA SNÄLL SÅ KAN DU KICKA DIN FIS
* FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! *

2006-09-19 22:25
"haha colours har ingen stolthet och han e mes. OM DU VILL VA MÅLA O VA SNÄLL SÅ KAN DU KICKA DIN FIS"

Ja du var ju verkligen duktig på att stava och skriva.

Tydligen så e du inte spec smart, och kanske inte ens kan läsa normalt rent av, och därför inte förstår vad som stod i mina innlägg.
När skrev jag nåt om att jag "vill va måla o va snäll"(vad det nu betyder)? Jag pratar inte det där språket, jag snackar svenska, så hajjar inte riktgit. Antar att du syfta nått på att man inte kan vara snäll om man ska måla. Om det e fallet, så kan jag inte göra annat än att skratta. Det talar ganska bra för sig själv om vilken sorts individ du är, ganska sorligt.

2006-09-19 23:03
pölla
Shake n' Bake!

2006-09-19 23:16
Graffitin kommer aldrig gå att stoppa.
Dessutom handlar det om fyra år som Moderaterna kommer ha makten, till en början i varje fall, och på den tiden kommer nog inga ändringar ske tror jag.

Och skulle lagliga väggar försvinna so what?

2006-09-20 01:12

Hur många som målar har koll på vart partierna står i graffitifrågan?Hur många av er var ens inne i måleriet förra gången vi hade en borglig regering?Känns lite krystat att säga att man ska slå upp till kamp 3 dagar efter valet när det inte ens har hänt nåt...

Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2006-09-20 09:12
Trizone: Fuck off and die, du är för ful för mig och din morsa går får en hundring.

2006-09-20 10:21
Alla VI writers borde skapa vårat eget parti och störta riksdagen =)
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson

2006-09-20 13:54
Yeah nu ska vi bara tuffa revolter och störta regeringen... väx upp

2006-09-20 14:27
så jävla skönt att moderterna vann!!!!!!!!!!!!!!!
Potatis, potatis, polis gris

2006-09-20 14:47
haha "dna" emot graff bästa hit tills, visst de tar kort så sätt bara små signaturer så syns de inte så bra på kortet,och va gör de iaf de har en bild? har de inte bevis på att de va ni som gjorde den pice'en och bara en bild? wtf  plz? sämsta saken ja hört man kan åka fast för och om de nu e försiktigare, kör hårt 2 veckor å dra ut å måla varge kväll sen chillar ni några veckor och så, och om ni är rädda för fingertryck och "dna" från en burk, ta med alla era tomma burkar och släng dom, som man ska, i en återvinings central. inte i skogen eller dumpa dom vid  the sceen of the crime

2006-09-20 16:19

vi tackar & bockar för feta tipps

2006-09-21 16:35
deluxe ta inte allt så seriöst jga menar ju fan inte allvar pucko
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson

2006-09-21 16:38
orkar inte läsa llt..men "kulturen" skulle ju knappas dö för att lagliga väggar skulle tas bort..snarare stärkas
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2006-09-24 00:15
Orkade inte heller läsa allt :)
Men ni ska inte säga att det är omöjligt att göra det olagligt att ha lagliga väggar bara för att ägaren inte polisanmäler. Dom tar väll upp graffitin i nån miljöfråga också antar jag. Då kan det bli lite rörigt i gröten.

2006-09-24 11:53
alltså vadå hur kommer graffen klara sig om moderaterna vinner
jaa dom vann och man kör ju inte lagligt hela tiden va nåra gånger i året kanshe