Hur Kommer graffitin klara sig om Moderaterna vinner?
just nu sere ut som M kommer vinna... vad tror ni händer med graffen då?? hört rykten om att M är väldigt Graff-fientliga osv.. att d vill stänga lagliga väggar t.ex.... vad skavi göra för att hålla kulturen vid liv om det värsta tänkbara blir sanning? want to hear your opinion... peace!
Triz Ema
Se det från den ljusa sidan, alla som målar lagligt kommer sluta med det och börja måla olagligt :)
-----> http://www.photoshop.nu <-----
trizone: graffitikulturen har iofs tidigare överlevt högerregeringar(kolla på USA exempelvis), du behöver inte börja gorma än^^
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
inte moderater utan blå allians...det är lite skilnad... Det blir skitgött med blåallians..3 tusen extra till lönen...YO
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nä i kno... men så som snuten å politikerna snackar om va dom vill göra å tycker om graffen så låtere skit... synd om alla toysen ska skrämmas bort.... tror inte graffen dör ut.. men lagliga väggar tycker jag är en jävla självklarhet
Triz Ema
det är bara köra på som jävla galningar ;)
Moderator
2006-09-17 22:56
Graffiti är politiskt oberoende.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
kör på som aldrig förr bara. sen för att visa att man verkligen hatar dem så kan man köra bara röda målningar och röda tags och signa att man hatar dem och yo:a person :D
UT MED PACKET! Vandalisera och kör olagligt, moderatsvinen vann!
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
Mm, och nu ska dem få.
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
det är komunena som bestämmer själva om dom vill ha lagliga väggar eller inte. så det kommer nog inte hända så mycket med dom. och för övrigt kommer troligtvis inte graffen påvärkas så mycket av ett makt skifte.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Graffare
2006-09-17 23:12
Högre straff! Mer poliser! Fetare böter! Ni e knullade i prutten hela bunten!
http://beltontorsk.tumblr.com/
Kommer väggen i norrköping fösvinna eller?
...och det är det som är så fint med whoa!
mögelfar. antagligen ingenting.
Om Moderaterna vinner, som är mest troligt, och kommer köra hårt genom att stänga ner alla lagliga väggar. Så tycker jag att vi ska köra hårt tillbaka och gå ut och visa upp oss mer. Kommer dom på nya sätt att försöka stoppa oss så kommer vi på nya sätt att fortsätta. Det är bara att fortsätta.Fuck the System. Graffiti can´t be stopped.
Kuken Hammarby!
håll_käften vafan har du gjort på dina sam-lektioner? tror du det kommer på allvar som kan få igenom en lag som gör det olagligt för lagliga väggar att existera?
tror du på allvar som dom kommer få igenom en lag som...*
än så länge har det väl inte blivit någon större skillnad, eller?
Call me Mr. Tibbs
artcrime: Jag satt och runka ...
Kuken Hammarby!
haha tror dom har lite större saker att stå i en den skit frågan just nu...typ om kanske 3 år tar dom upp det där lr antagligen aldrig
Känns som om graffen kommer öka... för de är så många som vill jävlas mot anti-graffiti politiken tex alla nya sanerade väggar... dom är igen kladdade igen efter nån månad såå man göre för att jävlas
Oh baby, baby I'll get down on my knees for you!
this is war dammit... snuten får mer å mer resurser enbart mot graff för att få stop på det för varje dag som går... här i södertälje har en graffitigrupp startas t.ex.... DNA används nu för tiden vaja hört, och dom avvaktar med att gripa dig å sän när dom griper dej griper dom dej för ALLT du gjort som dom tagit kort på osv.... nåt i den stilen e den bilden ja har iallafall.. synd att man inte kan få liv i reclame eller något det är ju en av dom få tidpunkter vi writers kan visa vårt missnöje med samhället men det är nog sant att det är lite väl långsökt med att förbjuda lagliga väggar.... men ja tror knappast d kommer bli så många fler lagliga väggar som man önskat om man säjjer så... tror inte ens att det blir inärheten av någon ny laglig vägg... men vem vet.. ja kanske har fel.... d skulle ilfall behövas en laglig vägg inärheten av tälje
Triz Ema
Kladdet är oberoende av vilka som sitter vid makten. Det enda som har visat sig kväva kladdkulturen är fames och att folk tycker att ett väktarbolag är läskigt, inget annat har lyckas påverka det hitintills. Det finns inga politiker som är positiva till graffitin, inga som vill legalisera eller sänka straffen för dylika handlingar, däremot finns det en del som vill tvinga bort kladdet till små ghetton där normala människor slipper se fanskapet. Kladd är lite som fåglar, trivs betydligt bättre ute i det fria än i kontrollerade miljöer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
santsant... men kladd??? vet ungefär vad du syftar på.. men de mer skillade writers som kör najsa tags o throwups på stan räknas det som kladd oxå?? skulle säkert heller inte tycka om klotter om ja va en vanlig sv men det verkar ju som vårt samhälle inte ens försöker förstå sej på graffitimålarna... kolla bara på det här exemplet om att graffare straffas ungefär jämnt med väldtäcktsmän och peddofiler är det någon som har försökt ändra det mot det mer "vettiga hållet"????
Triz Ema
Kladd är ett samlingsbegrepp för graffiti oavsett hur spexig den är, det handlar inte om ett bedömande av det konstnärliga värdet utan mer en spegling av den gråa massans inställning till fenomenet. Samhället har inget egentligt intresse av att förstå vad de först dömde ut som pojkstreck och numer anser är grov organiserad brottslighet. De behöver inte förstå det, de får käka upp våra tags ändå vart de än rör sig oavsett deras inställning till det, det är ingen demokratisk verksamhet som går att rösta bort.
helt rätt... men va kan man göra åt saken då????? ibland tror man ju att alla i samhället förutom en själv å många graffare är helt hjärndöda när dom kommer med sina kommentarer ang graffiti och att det borde straffas hårdare osv... ang de lagliga väggarna är det helt sjukt att påstå att det är träning osv.... men om ja ska hålla mej nu till ämnet så tror jag det kommer att blir svårare för oss... men ja tänker då aldrig lägga av.... lätt att säga nu.. men lätt att hålla också om man vet vad man brinner för å vet vad man snackar om och vet vad man "offrar" om man nu kan kalla det för det... tycker inte jag för jag anser att det jag gör är rätt, lika rätt som våra korrupta snutars övervåld (konkret exempel)...
Triz Ema
Naturligtvis vill folk att saker och ting ska straffas hårdare när de inte går att kontrollera, det grundar sig i känslan av maktlöshet och ignorans inför studier som har gjorts som pekar på att hårdare straff ine minskar brottsligheten eller hjälper brottslingar att komma tillbaka "normaliserade" till samhället. De flesta förrutom utövarna ser inte något de tjänar på med att ha graffiti i deras samhälle och har lärt sig genom många års systematiska kampanjer att klotter är synonymt med otrygghet och leder till narkotika-, vålds- och sexualbrott.
yappp... å själv tycker jag i juridisk synvinkel att det ser ut som att d kommer gå utför för graffitin=värre bestrafning(fasst man kan ju vända på det oxå och säjja så här, att dom höjer straffen eftersom de kanske är desperata att få kontroll över graffitin=(få stopp då det) graffitin som är en av dom få saker i samhället som är näst intill omöjligt att helt kontrollera av "regeringen" om man nu ska kalla det så... isåfall är det en bra sak att straffen höjs.. .för tillslut komemr dom kanske att fatta att det inte funkar att stoppa graffen med järnhand.... som för övrigt åter igen är helt sjukt...
Triz Ema
Jag tycker alla fortsätter o hänga på whoa o snackar skit om systemet. en vaker dag om fyra år kanske nått bättre parti vinner.
Don't blame me, blame society!
är sverige demokrati?????? OM det här nu hör till den här diskussionen? tror ni fattar vart ja ville komma med det ja sa tidigare=att graffare blir särbehandlade ifrån resten av samhället
Triz Ema
Sverige har en s.k. representativ demokrati. Att klottrare särbehandlas beror på att de väljer att ställa sig utanför de normer samhället har ställt upp i.o.m. lagbrotten, detta gäller naturligtvis samtliga brottslingar. Däremot behandlas en del bättre än andra. När det gälller klotter så brukar man främst se det som en organiserad destruktiv verksamhet och det gör en del extra ledsna i ögat.
ryss P46 japp, mer pengar av lönen men sen när du blir sjuk så kostar det 3lax extra där istället så de kvittar typ :P
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
we are going to SCREW THE SYSTEM UP BOMBA MER
atention hoes!
http://asymmetric.net/images/graffiti_grave.jpg
de sköna med det här är ju att bodström ryker.. dock kommer väll nån annan som är 10gr värre
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
Moderaterna vill också köra tunnelbanan dygnet runt...det är icke bra.
annars får man väl bara ligga i och bara köra ute!
--------------------------------------
ever ever
Stänger dom dom lagliga väggarna, så startar vi fame på Reinfeldts hus.. Vilka e på? :)
du och några andra utstötta, finniga 14-åringar?
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!
Shit aså . politiker ljuger ju som fan så man vet ju inte hur det blir med mer poliser !
Blääää
hata mig inte bara för att jag duschar naken
Ni som tror att köra mer och hårdare skulle hjälpa oss graffare, förklara gärna hur ni tänker då? Tror ni att ju mer vi boombar, förstör, förfular och svinar ner, skule få dom att tänka "aaha, dom gör bara så här för vi var för hårda mot dom, så vi sänker straffen och dylikt så kanske dom målar och förstör mindre istället"? Tvärtom, dom kommer att gå åt ÄNNU hårdare mot oss i stället. Om ni skulle kunna sköta er, inte kladda så mycket på onödiga ställen, inte bomba för mycket, inte trasha saker och bara vara lite mer respekfulla och ödmjuka, så skulle inte graff ses som ett lika stort problem, och därför glömmas bort mer av sämmhället och politikerna, och inte klassas som en prioritering på deras "problem fixar" lista. Går vi åt för hårt, trashar och förstör, bombar och klottara som bara fan, då kommer dom deffenitivt tröttna rätt fort. Förr fanns det inga riktgit effktiva metoder mot graff, men nu gör det det, kola tex på helsingfors. Och tro inte att dom skulle tveka med att sätta in något liknande här om problemet blir för stort. Mycket bättre att ligga lite lågt, ta det chill, måla på, men inte göra onödiga saker som sticker allt för mycket i ögonen på folk, då kommer dom inte ha ett stort behov av att få bort oss, och därför kommer det undelätta för oss alla. Tänk efter lite. Vem vill förövrigt se massa fult toy klotter och fula t-ups över hela staden så det ser smuttsigt och orent ut som i ett ghetto. Vil ni ha det så, flytta till ett ghetto då om det e så coolt. En helt ny, ren fin ny målade vägg, emycket enyggare än en nerkladdad sönder klottrad vägg. En fin målning på väggen e dock det bästa. Men inte massa kladd. Aja, hursom helst så kommer hårdare tag från våran sida, enbart resultera i hårdare tag fån deras. Och ja, dom kommer vinna tillslut, mer eller mindre.
De lagliga väggarana är helt irrelevanta om ni frågar mig. Det mest intressanta är hur straffen för olika brott kommer att se ut efter den här fyraårsperioden.
Bojjarn Det får gärna komma någon som är värre så länge det inte är en ung haschrökare som ligger med USA som det har vart nu. Ifall man för en "värre" kriminalpolitik så visar det åtminstone för framtiden huruvida det stävjer brottsligheten eller inte (vilket jag inte tror att det gör). Oavsett om man anser att högerblocket har riktat in sig på ett storebrorssamhälle så kan man knappast på stå att den socialdemokratiska justitieministern har tagit ställning i någon annan riktning.
Svaret är enkelt. Köra på som vanligt.
Jag skakar i dockskorna... Kriget kommer!
Svaret är enkelt. Dricker en bira.
peruk Bästa kommentaren hittils :).
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!
Jan Hallberg har ju försökt få genom helsingforsmodellen i göteborg genom motioner,får se hur de går nu när dom har nått att säga till om på riktigt.
Ja och chansen att det går igenom lär ju deffenitivt inte minska för att massa whoa snorungar springer ut och ska bomba klottra och trasha sönder stan som en hämnd för att fel parti vann. Tvärtom, chansen ökar betydligt.
Kort och gott; Kriminella gillar inte högern.