I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Färgblind nr 1(intervju med spaq!)

Vår Hiphop - Graffiti

   

2006-08-20 11:32

Färgblind nr 1(intervju med spaq!)

I brist på tid,ork,vilja så pallar jag inte göra klart tidningen som jag tänkte lägga ut på internet då han som gör sidan aldrig blir klar eller skickar html grejseet te mej och att spaq inte skickar fler bilder.. här kommer iaf dom två sidorna som nästan är klara och intervjun med spaq.

fresh från uppsala
fresh från upptown 2

Intervjun med spaq dårå:

Intervju med Spaq från HBA.

Vad kör du?
SPAQ

Varför valde du just spaq av alla tags?
neh asså det var ett crew från början med prickar mellan bokstäverna. sen kickade jag alla och då körde bara jag spaq..

Vilket crew är du med i?
HBA crew

Bombar du bara eller gör du pieces med?
Nja asså jag bombar mest eftersom jag inte är värdens bästa målare direkt, men det händer väll att man gör nån panel nån gång ibland.

Åhh fan, har du någon bild du kan langa då?
aa, det har jag.

Haru torskat nån gång då?
ja...

Hur blev du intresserad av graffiti?
Jag vet faktist inte. Alla mina polare höll på med grafitti så då började jag också.

Haru nån knas historia du kan dela med dig av då?
Aa faktist..en historia från den 18-de december år 2005..Om ni vet vart spökstationen ligger så förstår ni den riktigt bra. Aja till historian..Jag och TORSK skulle iallafall in och taga lite..eller rättare sagt bomba ner hela stationen..sen när vi var färdiga så drog vi lungt till staketet..och tänkte hoppa över så säger TORSK.. jag vill ha en tag där..och pekar på en pelare som ligger står mellan rälsen..Jag säger a visst..Vi gör det och så kommer det en BT-bil..så TORSK börjar ju springa som fan och hoppar över staketet..Jag fattar ingenting fören jag ser ena BT-n komma över staketet..Så jag börjar ju självklart också springa..Jag hade jävligt tur..för den andra BT-n kom inte över.. Han fasnade. haha.. Aja sen så fick vi jobba ända till kista station.. Det var jobbigt.


Ok, Några snabba frågor då:

Bomba/Måla: Bomba
Kvantitet/Kvalité: Kvalité
Färg/Chrome: Chrome
Måla själv/Med polare: Med polare
Skissa/Måla: Skissa
Insidor/Utsidor: Insidor
Insidor/Vägg: Insidor

Har du några skisser du kan visa upp då?
aa, faktist.

Var det meningen att eran kortfilm "sthlm bombing" skulle komma ut på nätet?
nej absolut inte..

Varför gjorde ni inte bara suddigt eller svart över ansikten för?
Asså det var så att när vi spelade in den där filmen så tänkte inte vi på maskeringen eftersom den e gammal..så var vi ganska unga..Sen så skickade NNS in den på Whoa och allt blev kaos..

Många betraktar dig som toy, efter eran film. Är det inte dags att du visar upp en grym piece och tar bort din toystämpel?
aa vi håller på med en film nu som kanske blir klar till sommaren.

Har du nån mer knas historia på lagret då?
nej faktist inte.

Har du några sista ord du vill säga då?
Aa, kom ihåg alla ni som kallar mej för toy att dom filmerna som ligger uppe med mej är 2 år gammla, ingen börjar direkt som HOOK eller FHER!
Peace.