I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ollio utställning!

Vår Hiphop - Graffiti

2003-09-19 01:32
va är det för skit snack att vem som helst kan göra en newschool grej med bra klass på? det gäller även hos newschool samt oldschool att göra saker o ting med lite ide bakom o det är det inte alla som har.
Ska vi sen prata om gbg stilen 95-97 så var det bara tapra försök till vildstilar o linjalmålade skisser med vinda pilar som inte kom från nånstans...ussch så det såg ut förr..
men om du trivs att leva kvar med syntfrillan o pumpbasketskorna så är det okej,alla har ju sin smak men jag tycker det är synd att säga att newschool skulle va så mycke lättare en att få till blockbusters med pilar.

hej
Relalalaxa.

2003-09-19 10:19
Acte glöm inte mej jag körde med då men inte så mycket va så schysst att det var så få målare som Linne väggen mina pieces satt där i nästan 2 år =) sen CRK BS toa smak dkc MW aja nice times=)

2003-09-19 10:23
Damn a bugger =s

2003-09-19 10:37
Acte:
"95-97...det va i princip bara HTB å VI som körde hårt å nåra majorna kids som bomba"

Va inte ni kids också...???. ;)

Apa:
Om du tycker att Ollio e toy vad var inte den ligan som du nämde ovan 95-97 ???

(... glöm inte utställningen)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-09-19 10:50
Fanns HTB 1995??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-09-19 11:19
Du e fett oldschool du mannen. ;D

2003-09-19 11:35
Va om DKC e var toy hur fick han snuten Bo Gerdin att köpa han en pizza =D (kanske inte fick säjja det)

Okej hoppas det inte är inträde dit då=s om den ligger vid Skansen kronan kan jag nog hitta dit

2003-09-19 12:00
DKC var en snubbe som hadde spraycanat långt innan en massa andra new school apor i gbg ens tittade på Bamse

Word!

2003-09-19 12:13
skitsnack topic like whoa!
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2003-09-19 12:19
när kommer den till sthlm då? eller har den redan vat här?

2003-09-19 15:08
-Dee- allt händer inte i stockholm och kommer aldrig göra heller....
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2003-09-19 17:33
1996 Kankse Reus då tittade du väl på Bamse vad ska jag dömma dej efter då dina tänder eller??

fan jag e inte ens rolig=s

2003-09-19 18:12
Jo Reus din höga Iq märks

sen är det inget fel med Bamse för er man lär sej hur kommunism och dunder knarks honung går hand i hand och hur kvinnor ska sköta hushålls sysslor=)

2003-09-19 20:27
För er som funderar på att kolla Ollios utställning, tveka inte en sekund.. åkt dit innan det är försent! Helt undebara konstverk. Jag var där i dag!

2004-01-05 16:19
så hät förhåller det sig: all nedvärdering av wildstyle är pga. att det inte finns en enda svensk som e bra på det:

SKIL :Han är ändå lite newschool, ingen direkt wildstyle även om han gör det snyggt!
Kaos Är duktig på sitt sätt, Ofta har hans målningar uppenbara skavanker ibland och logiska fel, men han e ju ändå Kaos o jävligt grym. Legend liksom.
Göteborgskidsen, typ Acte, gas etc. är lite stela och lite väl plain wild style, lite uttjatat. Ett resultat av att Swet målade där typ 95 och influerade dem men försöken att nå hans nivå blev ganska andigfattiga. Ok Ayes och Dudez, Gas o acte etc. gjorde en del riktigt grymma målningar men endå ganska tråkig wildstyle. (det är den wild stylen som typ New schoolarna och Cp o dem förkastar.. vilket e ganska patetiskt..)
Seksie iofs. en kompis till mig men han kör en wildstyle lite inspirerad av lationoskrift och allmänt röda linjish (fast eg. gröna=) Duktig, en genreutövare men ingen nyskapare direkt även om han behärskar wildstyle helt ok..

Caster
är den enda som e riktigt duktig i sverige på wild style, eller sk. Cazterstylish och han är större på sitt omtåde inom graffiti än vad Ollio är på sitt eller Cp på sitt.. Jag tycker lite new schoolare borde lira lite cp-aktig stil så skulle de få eld i stjärten och bli riktigt stressade då inser att de inte e så himla unika på att göra sin egna lilla grej..=) Fups. skulle kunna göra lika bra grejer i cp stil o varför inte ollio med.. även fast fups. kanske adrig skulle kunna komma på själva idéen med att göra naivstil, (som iofs. e ett namn som d snappat på nån konstskola de gått på döpt om finskstil fast med lite sämre ambitioner att göra lika cleant och lika skarpa linjer som finnarna gör..typ...)
Potatis, potatis, polis gris

2007-08-10 09:19
Är du dum eller? Tråden är från 2003 och du uppar den nu och undrar om det är gratis?

2007-08-10 09:44
HAHA

2007-08-11 19:41
Sprutludret
Sjuk fylla som pågick till 9 på morgonen? Brukar dyka upp sånna här trådar ibland när folk har tråkigt på efterfesterna :)
Shake n' Bake!