I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ollio utställning!

Vår Hiphop - Graffiti

2003-09-03 14:36

ollio utställning!

Ollio har street-art utställning på Galleri Garden den 13-21sept.
Välkommna på vernissage den 13 sept kl12-18.
Göteborg.

2003-09-03 14:39
adress?? väg beskrivning...

och en förklaring;
http://hem.bredband.net/svecat ..

2003-09-03 14:43
hur kommer man till kasstellgatan då?

och han/du är mycket snyggare i verkligheten...

2003-09-03 14:49
aahh najs. då får man ju gå dit och spana. svensktoppen i finrummet !!!!

denna bjuder jag på:
http://www.swegraff.com/ollio/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-09-03 16:08
street-art utställning på Galleri Garden, kastellgatan 19. den 13-21sept.
Välkommna på vernissage den 13 sept kl12-18.
Göteborg.

Well, I've wrestled with reality for 35 years, Doctor, and I'm happy to state I finally won out over it.

2003-09-03 17:53
Hur kommer man till kastellgatan? aldrig hört talas om den..
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!
Moderator

2003-09-03 17:57
http://www.gulasidorna.se/

där kan ni söka så hittar ni kastellgatan. ligger nära nått som heter haga tydligen, vid Linnegatan nånstans.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2003-09-03 18:21
aa okej, ja då hittar jag nog.. tack legoland.. :D
Jag säger inget!
shiet!

2003-09-03 18:48
låter supernajjs änna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-09-04 17:35
jag har hört ett rykte att berget kallas skansberget.

vilken sida av skansberget? berget e rätt stort...
Jag säger inget!
shiet!

2003-09-04 17:55
haha... 413 FoR LiFe mannen!

Passssssssaaa dej!
Jag säger inget!
shiet!

2003-09-04 18:01
Jag har bott på kastellgatan 15.. ey represent..

2003-09-04 18:04
ballt... fett me respect till dej! fast jag fortfarande inte vet var det e för gata..
Jag säger inget!
shiet!

2003-09-04 18:09
asså den ligger vid druvanslivs.. Fast ner mot Linnégatan fast inte helt.. Vet du vart rirsåsgatansdagis är?

2003-09-04 18:17
hmm.. druvans livs låter bekant... nåt jävla risrullardagis känner jag inte till...
Jag säger inget!
shiet!

2003-09-04 20:23
kastellgatan 19

kastellgatan börjar från skanstorget precis brevid skansberget och slutar 200m längre bort vid övre husargatan. nr 19 är i slutet av gatan.

2003-09-04 20:47
NJaaa.. Är du helt säker? Skanstorget ligger ju brevid husargatan.. det är liksom 5 meter mellan de båda´.. Om man går upp från skanstorget via backen som börjar vid affären "Gitarren" och slutar vid korsningen druvans livs, och fortsätter framåt till nästa korsning.. Då är kastellgatan till vänster.. Om jag minns rätt, har ju trotsallt bott där.

2003-09-04 20:53
Ojjj.. Kollade en karta nu.. Kastellgatan verkar ju vara den backen o de.. Bara att den svänger där framme vid den andra korsningen.. hmm nu har jag trasslat in mig.. Om jag har fattat rätt så ligger detta galleri mittemot dansforum.. nedanför skansberget, stämmer detta?

2003-09-04 20:54
tack knugone

2003-09-05 10:37
nej det är galleri box du tänker på. garden ligger i slutet av gatan på höger sida brevid fotoaffären där man inte får framkalla graffbilder. nästan vid övre husargatan

2003-09-05 14:41
Ja MIGHTY slapshot.. Ovh nu har jag fattat vart galleriet e.. :P

2003-09-10 21:29
jepp, nu börjar det närma sig. Missa inte vernissagen på lördag!

2003-09-14 19:37
... kollat på denna flyern annars. lite sent nu kanske med skit i det.

http://www.teamsmod.se/nyheter ..
all the lazy dykes

2003-09-14 20:53
var där och träffa han..

2003-09-15 15:17
har lappen hemma

2003-09-15 18:01
Den pågår bara denna veckan ut. Tis-fre öppet kl 13-18, lör-sön kl12-16.

2003-09-15 19:06
planer på utsällning i stockholm också?
"Jag var så fattig när jag växte upp, att hade jag inte varit pojke så hade jag inte haft något att leka med!"

2003-09-16 11:38
Nej, något speciellt du tänkte på??

2003-09-17 09:06
Vem vill se Ollios grejer då han målar så jäkla fult okej att han gör sej till med fulheten men fan heller jäkla toystil =Ollio

fult fult fult trött på att se alla brutalt fula målningar av Ollio sabba inte gbg för helvete!!!

2003-09-17 13:05
Reus Ollio kan måla bra det har han bevisat med sin Mouse målningar
men jag gillar inte den här fula Ollio stilen.

De som målar snyggast i gbg nu är Sera Guze Nsh crew Hemya Qiter målar rätt najs med.

resterande målare är fortfarande på bäbis stadiet =s

2003-09-17 13:09
inte fulhet.... egenhet... en litn rättelse bara... ollio äger dej me alla sina stilar även om ja inte sett nåt du gjort.... om du nu målar bra så har iaf en toy inställning till graff... ditt cp
http://www.earforcefm.blogspot.com

2003-09-17 13:32
egenhet är bara en bortförklaring till att man målar kasst målningar ska vara logiskt uppbygda och int eens massa kladd skit vaddå så om jag drar runt och ritar nåra jäkla fula ojämna sträck överallt så ska man vara så jäkla originell och konstnärlig. Vem som heslt kan ha en egenhet men inte vem som helst kan dra svåra burners som är jämna det är det graffiti handlar om annars är det ingen utmaning

2003-09-17 13:33
snarare dej Asul som har en toy inställning som kallar folk för cp moget

2003-09-17 16:20
...word

2003-09-17 17:37
Kom igen apa, länka nån av dina uberburnernes så vi får se lite rare uber skills..
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2003-09-17 20:22
Okej jag har inte sagtjag kan göra nåra riktiga uber burners nu vart ni fått det ifrån vet jag fan inte.

Har inte sagt ett enda jäkla om mina egna målningar så det måsta vara från era illvillga fantasier.

Men som sagt jag sa bara min åsikt jag tycker ollios grejer e bland det sämsta jag sett.

Dessa reaktioner hadde jag räknat med alltid kul att folk blir så upprörda över nån annans uppfattningar om Saker och ting.
hahahahaha =D fan ta och chilla ner allihopa här inne.

2003-09-17 20:27
eftersom jag bor i sthlm,skulle man ju vilja se utsällningen i sthlm,samarbete med ruskig kanske ? jag vet inte.känns bara långt att åka för att se din utsällning :)
"Jag var så fattig när jag växte upp, att hade jag inte varit pojke så hade jag inte haft något att leka med!"

2003-09-17 20:34
Knugen jag har inget att utala mej om??
vi lever i en demokrati ocg jag får tycka precis som jag vill och utala mej om det med.

Som jag gör nu och här struntar i hur illa folk kommer tycka om mej jag står upp för mina åsikter.
Jag kommer även ihåg en av Ollios första målningar under älvsborg hur rå spittad den blev för den var så ful men folk har fått en annan inställning nu.

allvarligt chilla ner nu allihopa.

2003-09-17 20:57
ollio är en tuff filur...

2003-09-17 21:03
Sen en annan anledning till att gbg scenen blivit så stor nu är för det har kommit fram en massa toys som inte ens kan dra raka sträck nästan.

Innan fick man verkligen skissa scin mycket för att kunna måla bra nu kan vem som helst måla vilket leder till så mycket bombning att ens målningar får en kortare livslängd nu med.

Själv tycker jag Gbg's graffscen var som bäst 1995-1997 även om jag då var ny inom graffen så var det den bästa tiden som fanns. Alla målade så stukturerat som möjligt och det var lätt att skilja på toys och de som hadde skills nu vet man ju inte ens vem som har skills längre.

2003-09-18 09:04
Ja jag är bättre än alla nya Toys självklart efter man målat i 8 år har man ju testat en massa olika stilar.

Men sen en newschool målning hur lätt och hur snabbt går inte en sån målning på då.
Sen har en massa newschoolare spittat oldschool målningarna inte alla men några iaf.

Om vi vill att göteborgs graffiti scen skall utvecklas skall vi väl inte gå tillbaka till dagis stadiet igen.

och göra en massa throw ups som ni sen kallas burners eller pieces.

sen så har ju Tyskland England Danmark gått om sverieg nu stil mässigt tack vare all newschool.

Men visst håller med alla får måla som de vill och alla har en rätt att utrycka sina åsikter som jag gör nu. Säger bara vad jag tycker och får en majoritet emot mej. Allt jag säger här är min åsikt och det är en del utav vad whoa är tillför utrycka sina åsikter det är bara bra att alla inte tycker likadant gynnar mångfalden. så Chill out istället för att bli så jäkla upprörda.

2003-09-18 10:05
Skulle stilen i gbg vart bättre 1995-1997? det var det värsta...massa sketna, oorginella försök till wildstyles med lite pilar hit o dit...tacka vet jag scenen idag, där har man iaf lite spridda stilar och nya fräscha saker som är orginella som kommer upp. Det som gjordes då, av vad JAG sett, var rena rama kloningen på annat tråkig skitwildstyle.

2003-09-18 10:10
Vart vill du komma egentligen? Du låter bitter därför att stilar förändras, men det finns alltid en anledning till att saker förändras / utvecklas...
Ollio är helt klart en som påverkat graffen i Gbg då den nästan var död och extremt förutsägbar i slutet av nittiotalet, så jag tycker du skall gå och spana på utställningen även om inte stilen tilltalar dig.

2003-09-18 10:26
Okej jag ska försöka kolla på hans utställning jag tycker för jag vet att Ollio kan måla svin schysst iaf hans Mouse målningar.

Men iaf jag tycker inte det är rätt att säga attstilen 1995-1997 var kass för det är inte många nya writers idag som klarar av att måla i den stilen men däremot klarar de flesta måla newschool.

Sen bra att se att alla inte blir så jäkla upprörda och arga.
utan för en diskussion istället för påhopp
det respekterar jag
Peace...

2003-09-18 10:41
Det är snarare oldschool killarna som inte klarar att förnya sig och utveckla sig och fastnar i oldschoolträsket och kör samma skit om och om igen. Mouse's pieces är bra exempel på den där tråkiga gamla semi wildstyle stilen (dock vet jag ju att han gör annat som är mer komplextr och nyskapande). Så vad jag vill ha sagt är att du som s k oldschool kille kanske skulle försöka göra en schysst newschool piece och sen säga om du behärskar det. Kanske jag som är lite väl hatisk mot den där gamla stilen men jag skulle fan knappt göra en piece med sånn stil för pengar.

2003-09-18 10:50
jag målar, fördriver bara tiden innan skolan...

mouse kör inte oldschool men den stilen han kör nu (bara att han kör utan pilar av vad jag sett) och den stilen han körde för några år sen har grundelemnten till den där gamla trista gbg oldschoolen. Det är vad jag tycker iaf.

2003-09-18 12:11
Knugen anledningen till att du inte sett mina grejer på internet eller nån graffiti tidning är att jag aldrig skickat in nåra utav mina målningar till nått sånt ställe.

Sen kom inte med såna skratt retande ghetto wannabee kommentarer som "Du är ingen riktig writer" "Du lever ju inte grafflife" vafan tror du själv du är så jävla tuff och underground eller. Sluta fula dej istället.
=D

2003-09-18 13:10
Hah....för att ha pieces på internet behöver man verkligen inte skicka in saker själv, folk fottar ju allt dom ser, så det är lite konstigt att ingen har sett det du gjort. Sen tidningar är väl lite skillnad, men visst kommer det med pieces som folk inte skickat in själva, jag har fan vart med om det 2 ggr nu.

Aja ska inte lägga mig i gbg disskutionen mer nu...eller vem vet.,..man har ju tråkigt....

2003-09-18 14:52
Okej 1 piece som jag gjort har hamnat på en internet sida.
men det var inte jag som ens hadde lagt upp den där.

det jag sa att jag inte skickat in nåra av mina målningar till såna sidor men det kanske finns nånstans vad vet jag =s

håller med lets cut the crap Peace all my American Homeboys=D

2003-09-18 18:30
Skriver du NEAR?

2003-09-18 21:55
Nej Mouse jag skriver Bear