Jag fastnar också för det rimmet. Inte för att det är bra, utan för att det verkligen låter bra fast det är krystat som fan. Därför stannar jag alltid upp vid just den raden ^^
Hahahaha, fan vad skön.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Långa ord rimmandes på varandra såsom: hastighetsmätare/fastighetsmäklare sommarlovskärlek/folktandvårdsräkning är de allra ljuvaste. Jag minns tyvärr ej namnen på de genier som kläckt fram dessa två.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
hastighetsmätare/fastighetsmäklare Fan då, jag har också kommit på det rimmet :(
Beat the odds like an abusive freak show owner
skulle dock vilja fråga i vilket okrystat sammanhang geniet slängde in folktandvårdsräkning
oj vad ni kan om rim haha
Subdominant, krystade sammanhang och flerstavsrim på whoa är ju som ler och långhalm, förfan.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
hastighetsmätare/fastighetsmäklare dom har geniet
Spakur kläckt. Även
Barndomen har kläckt dom :) och det innan han hörde Spakur lägga dom, därför är dom i hans ögon fortfarande användbara för egen räkning :)
http:www.soundcloud.com/2childish2 http://www.youtube.com/2childish2
fast texten sa nada...
http://www.kalvinhiphop.com
Kaggen i battle med Retur (kommer inte ihåg vem av dem):Att du vinner battlet vad är det du tror min vän Du finns inte på kartan som Sovietunionien Visserligen felböjt, men jävligt skönt rim. Tycker asbra om Kaggen vs. Retur när han låtsas vara osäker i början och sen baraDu är som Pinnochio som skriver texter och battlar För när du säger du är bäst så växer din näsa Du öppnar din käft och det kommer oljud Du har lika bra flyt som folk med otur Kaggen heter jag mina rader är bäst Fy bubblan vad du är dålig som avslagen läsk Tycker hans ljusa röst är så jävla skön. ^^
Dricker så jag knappt kan se, och stapplar ner/För trappan och lovar mig själv att aldrig packa mer/Dagen efter börjar man att halsa rent/Man lever bara en gång, tacka Fan för det. ~Ismen~
Kaggen i battle med Retur (kommer inte ihåg vem av dem): Att du vinner battlet vad är det du tror min vän Du finns inte på kartan som Sovietunionien Det var Kaggen som lade det, om det var så du menade.
För övrigt så tycker jag inte att det är ett särskilt bra rim,
speciellt med tanke på att det inte heter Sovjetunionien.
fast halva grejen är väl just att sovjetunionen inte längre finns på kartan?
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
Halva grejen är ju att "Sovietunionien" aldrig funnits på kartan, då det hette "Sovjetunionen". Maken till krystat. ranch i enlighet med ditt argument skulle man lika gärna kunna säga "du finns inte på kartan som äggtoddy"
App Såvida man inte har haft julfest i bilen på väg till Berlin och råkat spilla äggtoddy på sin...äsch. Skämt och sido, jag håller med dig till fullo. Hoppas Ranch förstår.
men sovjetunionen har ju funnits på kartan tidigare, trodde det var uppenbart? Kändes inte som att jag behövde skriva ut det. sen säger jag inte att det är en jättebra punch för det, men den duger i battle.
Jamen, det är ungefär som att jag skulle dra en punch om "Indianien", man kan liksom inte bara hitta på saker.
Men vadå hitta på saker? Sovjetunionen HAR ju funnits på kartan? Så det är väl knappast samma sak som att bara hitta på ett fd. land. Eller är du ironisk över att nån snubbe längre upp stavade det sovietunionen?
Ranch: Du missar ju att han kör Sovjetunionien och inte sovjetunionen som det egentligen heter. Alltså något som aldrig har funnits någonsin, någonstans, på någon karta.
ranch Det var inte bara en snubbe längre upp som skrev det (vad jag förstått), utan även personen som la raden (Kaggen?) sa Sovietunionien.
Eller är du ironisk över att nån snubbe längre upp stavade det sovietunionen? Nej, Sovietunionen är ju korrekt(?)
Mannen jag fattar inte hur du vågar öppna din mun/ din mamma var min hora och din pappa var hennes kund/ (diss texter brukar oftast ha dom bästa raderna och skönaste rimmen) Alltså jag diggar när man kan lägga några riktigt bra rader med några riktigt simpla rim.
Freedom is my kingdom
Eh, det är ju synnerligen mycket lättare än att lägga riktigt bra rader med riktigt bra rim.
Sumik P19: Du lär ju skoja med de där raderna. De var nog bland de sämsta jag någonsin sett. Inget sammanhang, originalitet, finurlighet eller teknik. Rakt av riktigt dåliga.
haha, my bad. det är så lätt att man missar sånt.
Äsch, det är ingen fara. Alla gör vi misstag ^_^
som nån sa är dom fetaste/cooooolaste rimmen dom som har riktigt många stavelser i samma ord.. typ: Motorsågsmassakern/fjortonårskalaset (som jag btw själv kläckte för typ 3 år sen) sen kan vissa få det att se grymt snyggt ut med flera ord, altså multi´s..
och btw, thanks klockan12/doktordöd för att komma ihåg rim jag la för så längesen (i en text vi droppade tillsammans om jag inte minns helt fel)
Jag tycker att rimmen ska vara så simpla som möjligt, helst KNAPPT en stavelse. "Enterdeman han är jättetuff, din snutteplutt, väx nu upp, för jag sitter och hoppar studsmatta" Så ska en riktig rad se ut, imo. Blev nöjd med raden själv faktiskt...Tror jag ska droppa den på min kommande platta som kommer releasas över hela afrika.
Dra åt helvete!
allt beror ju på hur man lägger rimmen i låten.. Bra rim kan låtta kasst o kassa rim kan låta bra... Jag gilllar typ... Din hjärna sitter i arslet Och jag flyter som fisken i vattnet.. Eller Spindelmannen / Pilsnerflaskor
Highfive anyone, anyone?
Jag gillar rim som på något sätt låter jättelika, jag kan inte förklara hur jag menar men jag har ett exempel:kikarsikte - skitartister För övrigt mitt rim...
diggar sånna här rim häst kuk i käften / växthus effekten som typ spades la lr nått
Jag tycker det låter coolt med typ såna här; Jag rammar alla husen, med en topphastighet som x2000/ - Skrev den själv, och jag är stolt!*
GOOGLE KNOWS IT!
Haha, tyckte Ch1lls och Konstigts lilla konversation var mest i intressant i den här tråden x) Vet inte vad jag ska säga om rimmen, Lite allt möjligt! Beror helt enkelt på humör!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha ;) E14Du är som Pinnochio som skriver texter och battlar För när du säger du är bäst så växer din näsa Alltså, visst raden är ok. Men hur svårt är det att vända en sån rad i en battle? Bara att svara typ: Sure, jag är pinnochio härdanefter, jag kan ju kalla dig bög utan att min näsa växer.. På tal om ingenting, sådär.. :)
Alltså, visst raden är ok. Men hur svårt är det att vända en sån rad i en battle? Bara att svara typ: Jag tror dom skickade in sina battles samtidigt, alltså visste inte den andra vad den ena skrev. Därför var den ju bra.. i riktigt battle hade den bara varit rolig..
be the change
jag tycker att rimmet "fjorton stycken snubbar - motorcykelklubbar" låter riktigt härligt för att det låter så riktigt härligt krystat.
Blunted in stockholm
Håller med Gussti, jag säger det rimmet högt för mig själv ibland bara för att må bra.
Håller med både Gussti och scrotum. Annars brukar jag mumla "Springer runt med en tecknad Tec-9" för mig själv också, så jävla mobbat snyggt rim.
vokalrimmartexter / potatisgratänger / chokladcigaretter / oraklet och resten / pokalen till prendel <3 - DoktorDöd i tagteam 08
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Potatisgratänger/chokladcigaretter är snyggt som få. Men de andra står inte bra för sig själva utan rader.
hej den här tåden är gammal (Y)
Den här tråden dör aldrig<33 Förresten tycker jag att Organismen krystar de flesta av sina rim, det som är så skönt med det är att det känns som han inte kunde bry sig mindre:p
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
medecin Jag håller med dig. Det som dock är lite jobbigt är att han ibland inte heller får in något sammanhand över huvudtaget. Men vissa låtar är sjukt jävla bra, speciellt när han kör våldsironi.
scrotum Ja, och ändå känns det alltid som han har lyckade texter, haha. Men ibland rimmar han hela rader nästan, med krystade rim utan sammanhang, och det är nånting skönt kaxigt med det :)
handgranatsdetonation/andragradsekvation är härligt krystat av spakur
Är det ens ord? ;p
Jag känner till bàda orden iaf.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Jag vill ibland att han ska säga "handgranatsexplosion/andragradsekvation" så det blir mindre krystat, men vet för det första inte om man kan säga så, och för det andra så är det ju halva grejen att han krystar järnet just där...
lite nyfiken, i vilken låt lägger spakur den?